Zapojení a ovládání odposlechů
-
- Reklama
Zapojení a ovládání odposlechů
Ahoj, chtěl bych Vás požádat o radu se zapojením odposlechů. Jsem úplný začátečník, proto mne prosím nekamenujte Koupil jsem si mix Behringer SL 2442 FX Pro, základní zapojení jako vstupy, propojení s koncovým zesilovačem a základní ovládání mixu je mi jasné, ale potřeboval bych poradit "jak na odposlechy". V tomto směru jsem úplný laik, proto ocením jakoukoliv radu. Odposlechy a ještě jeden zesilovač mám k dispozici. Není mi ale jasné jak vše propojit, abych mohl např. "zpěvákovi poslat zpěv a kytaru" apod. Předem díky za nějakou, klidně i polopatickou, radu!
Tak předem si uvědom že můžeš z mixu dostat jenom dvě odposlechové cesty, takže musíš z hudebníků vytvořit dvě skupiny, kde každá skupina bude slyšet bez rozdílu to samé. Já to mám tak že hlavní zpěvák a kytarista má jednu lajnu a bubeník druhou.
A potom už jen podle pokynů hudebníků nastavíš na mixu příslušné nástroje do odposlechů.
Jinak zapojení je stejné jako u zvuku ven, výstup z mixu - zesilovač - odposlechy.
P.S.: mám takový pocit že jsi se rozhodl stát zvukařem a tak jsi si koupil aparát a hodláš se s ním učit. Nebo je to jinak?
A potom už jen podle pokynů hudebníků nastavíš na mixu příslušné nástroje do odposlechů.
Jinak zapojení je stejné jako u zvuku ven, výstup z mixu - zesilovač - odposlechy.
P.S.: mám takový pocit že jsi se rozhodl stát zvukařem a tak jsi si koupil aparát a hodláš se s ním učit. Nebo je to jinak?
AUX SEND 1/2. Pročti si k tomu určitě návod! Jde o to že hudebníkům by mělo z odposlechů stále lézt jedno a to samé a všechny ostatní výstupy už jdou přes fadery, se kterými budeš při koncertě pěkně cvičit. Ono to totiž hudebníky dosti slušně rozhodí když se jim najednou změní zvuk z odposlechů.
Ty podskupiny se dají využít tak že si do nich spojíš třeba celý bicí a ovládáš hlasitost celých bicích jediným faderem namísto šesti. To samé třeba doprovodné hlasy nebo případná dechová sekce. Záleží na tobě jak si to chceš udělat složitý a jak si s tím vyhraješ.
Ty podskupiny se dají využít tak že si do nich spojíš třeba celý bicí a ovládáš hlasitost celých bicích jediným faderem namísto šesti. To samé třeba doprovodné hlasy nebo případná dechová sekce. Záleží na tobě jak si to chceš udělat složitý a jak si s tím vyhraješ.
No mě taky ne, i když jsem ji četl anglicky. Ale vyplatilo se mi strávit jedno celé odpoledne nad stránkou se schématem. Když si nad to sedneš a pořádně se zamyslíš tak z toho ledascos odvodíš.
Jinak bych možná doporučoval sehnat nějakého zkušeného zvukaře který ti ukáže co a jak. Sám se to budeš učit dlouho a zbytečně kazit vystoupení.
Jinak bych možná doporučoval sehnat nějakého zkušeného zvukaře který ti ukáže co a jak. Sám se to budeš učit dlouho a zbytečně kazit vystoupení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Funkce metrů se u většiny malých pultů dají přepínat, protože málokdy je k dispozici víc sloupců než dva. Jejich funkce je většinou svázaná s tím, co posíláš do sluchátkového výstupu - pakliže tam navolíš master, bude Ti meter ukazovat vybuzení hlavního výstupu (stereo). Pokud je pult vybaven tlačítky PFL nebo SOLO (obyčejně bývají nad nebo pod faderem), po stisknutí tohoto tlačítka na příslušném vstupním kanále uslyšíš ve sluchátkách pouze tento jeden mikrofon nebo nástroj, a úroveň vybuzení tohoto jednoho vstupního kanálu Ti bude ukazovat i meter. Jinak PFL znamená "Pre Fader Listening" a "čuchá" tedy signál přer faderem, SOLO většinou až za faderem a panoramou. Snad jsem ti moc nezamotal hlavu.
MAD