Zvukař od kapely
-
- Reklama
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
S tim souhlasim, nějak mi to nedošlo
Fakt ale je že by spodky a vršky měly být dělené. Bude to dělat bordel kolem nižších středů. Prakticky tam, kde začínají hrát vrchy a ještě hrajou basovky (basovka)
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
-
houren
- Nováček fóra

- Příspěvky: 9
- Registrován: ned 10. led 2010 23:32:14
- Bydliště: nýrsko
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
[quote="utkva"]Modelová situace přijedete někam zvučit svoji kapelu s "rukama".
Někdo jiný zvučí předchozí kaplely.
Technika na místě sálu, spíš sálku.
2 hlavní 400W s 15" Mackie SR1521z,
1 sub s 18" 500/1000W Mackie SRM1801(uprostřed před pódiem).
Hlavní bedny v režimu fullrange a do sub jen AUX - kopák, basa, samply, DJ.
Dle místního zvukaře to hodně omezuje vazbu(kolem 150Hz, možná rezonance pódia)
a zvuk je prý lepší než při obvyklém zapojení.
A) Tuhle metodu znáte a použijete zapojení.
B) Požadujete to předělat.
C) Požadujete to předělat a zkoušíte změny polohy subu.[/quote]
co to je ta blbost??
Někdo jiný zvučí předchozí kaplely.
Technika na místě sálu, spíš sálku.
2 hlavní 400W s 15" Mackie SR1521z,
1 sub s 18" 500/1000W Mackie SRM1801(uprostřed před pódiem).
Hlavní bedny v režimu fullrange a do sub jen AUX - kopák, basa, samply, DJ.
Dle místního zvukaře to hodně omezuje vazbu(kolem 150Hz, možná rezonance pódia)
a zvuk je prý lepší než při obvyklém zapojení.
A) Tuhle metodu znáte a použijete zapojení.
B) Požadujete to předělat.
C) Požadujete to předělat a zkoušíte změny polohy subu.[/quote]
co to je ta blbost??
Zvukař od kapely
Proč blbost ? Na co třeba pouštět do subů zpěvové/kytarové mikráky, které pak můžou v některých prostorách brát mechanickou cestou(asi) bordel na basech ? Sice já to používám tak že vršky jsou dělené a ne fullrange, ale třeba někdo z nějakého důvodu dělí vysoko, a aby to tam nechybělo tak je má fullrange a třeba upevněné jinak, že mu to mechanickou cestou bordel nedělá.....zalezi na konkretni situaci, myslím že se to tady už jednou probíralo detailněji. Samozřejmě tohle se asi týká jen především problematických indoor prostor 
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
-
houren
- Nováček fóra

- Příspěvky: 9
- Registrován: ned 10. led 2010 23:32:14
- Bydliště: nýrsko
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
dobrá nedělené vršky budiž ale nedělenj bas? to se mi zdá přinejmenším kravina a nějak to pytlíkovat auxama ještě větší...
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
Hoši, jednak není nikde psáno, jestli je mezi mixem a bednama EQ, DSP či cokoliv jinýho, může být, ale nemusí.
Pak nikoho ani nenapadlo se podívat co že je to ten sub zač, tak je to aktiv a jako takový má v sobě jak zesilovač, tak nějakej processing, v tomto případě výhybku na 125Hz.
No a pak jak se tu psalo výše, pokud si poslechnu akci, kterou tam dělá někdo přede mnou, a hraje to, není důvod se v tom hrabat. Taky určitě každej pozná jestli ten zvukař tomu rozumí, nebo ví akorát kde je vypínač/jistič od aparátu
.
Pokud ten apec hraje v daném prostoru slušně, je u toho člověk, kterej ví co dělá, nevidím důvod se v něčem hrabat. Aneb nehrab se ve věcech které fungují
. Pokud je něco divného na zvuku, tak si zkusit pohrát s EQ, jestli tam ovšem je, a vybrat problémový frekvence. Rozhodně je, ale nesmysl přerovnávat bedny, přehazovat zapojení, atd. Navíc tam už by ho 100% vzal po létech někdo před vámi, pokud se tam hraje pravidelně.
Pak nikoho ani nenapadlo se podívat co že je to ten sub zač, tak je to aktiv a jako takový má v sobě jak zesilovač, tak nějakej processing, v tomto případě výhybku na 125Hz.
No a pak jak se tu psalo výše, pokud si poslechnu akci, kterou tam dělá někdo přede mnou, a hraje to, není důvod se v tom hrabat. Taky určitě každej pozná jestli ten zvukař tomu rozumí, nebo ví akorát kde je vypínač/jistič od aparátu
Pokud ten apec hraje v daném prostoru slušně, je u toho člověk, kterej ví co dělá, nevidím důvod se v něčem hrabat. Aneb nehrab se ve věcech které fungují
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Zvukař od kapely
Hmmm, běž to s tim procesingem napsat do HK Audio.....e to aktiv a jako takový má v sobě jak zesilovač, tak nějakej processing,
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
-
houren
- Nováček fóra

- Příspěvky: 9
- Registrován: ned 10. led 2010 23:32:14
- Bydliště: nýrsko
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
se v něčem hrabat. Aneb nehrab se ve věcech které fungují 
definoval bych to jinak: "proč dělat věci jednoduše když to jde složitě..."
definoval bych to jinak: "proč dělat věci jednoduše když to jde složitě..."
Zvukař od kapely
Jakožto kapelní zvukař volím určitě A). Přehnané pruzení na akci nevede nikdy k dobrému výsledku.
"Nějak pytlíkovat přes auxy" mimochodem není "kravina", ale regulérní metoda jak vyčistit zvuk v oblasti basových frekvencí, v manuálech některých mixů je to popisováno jako příklad využití post-auxů pod názvem "aux fed sub". Měl jsem tu čest setkat se s tím zatím jen jednou, ale fakt to fungovalo. Bas ovšem musí být ořezaný v příslušném pásmu.
"Nějak pytlíkovat přes auxy" mimochodem není "kravina", ale regulérní metoda jak vyčistit zvuk v oblasti basových frekvencí, v manuálech některých mixů je to popisováno jako příklad využití post-auxů pod názvem "aux fed sub". Měl jsem tu čest setkat se s tím zatím jen jednou, ale fakt to fungovalo. Bas ovšem musí být ořezaný v příslušném pásmu.
Zvukař od kapely
Tenhle způsob dělení pŕes auxy jsem v dřevních dobách taky používal. Kytarusta vlevo se svym aparátem, vpravo basová bedna, do které šel z auxu kopák a syntezátorová basa. Do zpěvových beden šel jen zpěv a klávesy.
Dotaz: nedavno jsem měl možnost zvučit na fajn aparát ( bedny RCF 4pro, mix Yamaha 01v96. Celá kapela z toho lezla fajn, ale pak přišla zpěvačka s ostrým hlasem a SM58 ( mají v kapele hromadu sm58) . Bohužel jsem s sebou neměl mic, kromě svačiny, tak jsem jí nemohl fát svůj oblíbený Beyerdynamic nebo Rode M1.
Vozíte si s sebou třeba mikráky (i když jedete jen s rukama) a používáte radši své osvědčené mikráky? Neprotestujou zpěváci?
Dotaz: nedavno jsem měl možnost zvučit na fajn aparát ( bedny RCF 4pro, mix Yamaha 01v96. Celá kapela z toho lezla fajn, ale pak přišla zpěvačka s ostrým hlasem a SM58 ( mají v kapele hromadu sm58) . Bohužel jsem s sebou neměl mic, kromě svačiny, tak jsem jí nemohl fát svůj oblíbený Beyerdynamic nebo Rode M1.
Vozíte si s sebou třeba mikráky (i když jedete jen s rukama) a používáte radši své osvědčené mikráky? Neprotestujou zpěváci?
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
-
knobtweaker
- Uživatel

- Příspěvky: 367
- Registrován: pon 09. bře 2009 12:43:06
- Bydliště: Praha
Zvukař od kapely
Já si mikrofony vozím svoje aspoň pro ty kanály které považuji za důležité. Třeba v případě škworu si vozíme komplet svoje mikrofony.
Zvukař od kapely
Dneska jsem si vzpomněl na jednu historku, která se mi stala na akci asi před měsícem. Zvučil jsem "svojí" rockovou zábavovou kapelu (basa, kytary, bicí, zpěv), bylo to venku pod takovou pergolkou. No bylo už asi půl jdruhý ráno, publikum hodně veselé. Tak si tak sedim u mixu, vykuřuju, a v tom přijde takovej dědula, docela navátej, sedl si ke mě (z čehož sem moc nadšenej nebyl) a povídá:"Člověče, ty na ty klávesy hraješ stejně nejlíp!!"


























