Nutnost zapojení DI-boxu
-
- Reklama
Re: Nutnost zapojení DI-boxu
Pánové, děkuji moc.
Začínám mít jasno, až bude trochu více času, prostuduji si to ještě jednou a pořádně.
Správně jste zjistili, že v manuálu k Behringer mixu toho opravdu moc není - proto jsem se obrátil sem.
Musím se přiznat, že jsem občas zapojil mobil přes sluchátkový výstup -> 3,5/3,5 jack stereo kabel -> 3,5/6,35 jack stereo redukce -> insert a hrálo to. Vzhledem k tomu, že jsem to posílal do skytec bedny, bylo to asi docela jedno. K objednávce RCF Art 312a jsem připojil i kabel 2x 6,35 mono/3,5 stereo, takže to už budu zapojovat správně.
Připisuji si DI-box na list "ještě budu muset časem dokoupit", ale tam bych vlastně mohl připsat úplně všechno.
(Dnes jsem byl na DOD FEKT v Brně Audioinženýrství, už se těším, až nastoupím, tam není o techniku nouze)
Začínám mít jasno, až bude trochu více času, prostuduji si to ještě jednou a pořádně.
Správně jste zjistili, že v manuálu k Behringer mixu toho opravdu moc není - proto jsem se obrátil sem.
Musím se přiznat, že jsem občas zapojil mobil přes sluchátkový výstup -> 3,5/3,5 jack stereo kabel -> 3,5/6,35 jack stereo redukce -> insert a hrálo to. Vzhledem k tomu, že jsem to posílal do skytec bedny, bylo to asi docela jedno. K objednávce RCF Art 312a jsem připojil i kabel 2x 6,35 mono/3,5 stereo, takže to už budu zapojovat správně.
Připisuji si DI-box na list "ještě budu muset časem dokoupit", ale tam bych vlastně mohl připsat úplně všechno.
(Dnes jsem byl na DOD FEKT v Brně Audioinženýrství, už se těším, až nastoupím, tam není o techniku nouze)
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Nutnost zapojení DI-boxu
Především se snaž věci domýšlet, tedy si zkus představit, co se vlastně dělo, když jsi do toho inzertu pustil stereo pro sluchátka. Proč to nemohlo být dobře "i když to hrálo", namaluj si to třeba na kus papíru. Právě na to potřebuješ některé základní informace, tedy například kam v mixu vedou ty jednotlivé kontakty inzertového jacku, proč je jich víc, než třeba u sluchátkového. Stejně tak si neříkej "potřebuju koupit dibox", protože to vlastně vůbec nic neznamená. Zjisti si, jaké parametry má to, co chceš připojovat a to, do čeho chceš připojovat, jak je to kompatibilní. Jaké se dají očekávat problémy například s tím rušením (to bohužel nikdy není v údajích výrobce, je potřeba sledovat zkušenost, pokud není vlastní, tak cizí). Teprve z toho může vyjít nejen jestli, ale především JAKÝ budeš potřebovat. Neexistují opravdu univerzální a ty, které se jim slušně blíží, patří k nejdražším.
Jak se říká, ďábel je v detailu, komu detail uniká, ten se potýká s hromadou nevysvětlitelných a neřešitelných problémů.
Já jsem dneska večer musel okamžitě naskočit do auta a jet do místního kina zachránit ochotníkům Shakespeara. Přes den byl jiný program a když si večer všechno postavili a pěkně se oblékli a vestibul byl už plný návštěvníků, tak zjistili, že nedokážou rozsvítit ani prd, tedy hrát se nebude. Na stole dva pulty, kabely z nich do páráku, ptám se - zvuk jde ?, prý ano. Tak jsem v tom zdánlivě nekonečnou chvíli dost potmě hrabal až jsem vyhrabal snad desetimetrový kabel, který šel z výstupu zvukového mixu do někam a pak zpátky do výstupu světelného (pokud máte všude tříkolíky, tak to jde). Teprve když jsem zapojil oba kanály zvuku do zvuku, tak jsem z nich dostal, že "zvuk šel jeden kanál, tak to neřešili, teď je to lepší". No a pak už stačilo konečně připojit i DMX do rozvodu řízení světel a už na to bylo i vidět. 15 minut zpoždění, ale někde může podobná blbost znamenat i konečnou. Například propojení výstupu z mixu s jeho vstupem se velice nedoporučuje, ačkoli to konektory dovolují a v digitálech to jde udělat i bez kabelů (stalo se opakovaně, likviduje to bedny).
H.M.
Jak se říká, ďábel je v detailu, komu detail uniká, ten se potýká s hromadou nevysvětlitelných a neřešitelných problémů.
Já jsem dneska večer musel okamžitě naskočit do auta a jet do místního kina zachránit ochotníkům Shakespeara. Přes den byl jiný program a když si večer všechno postavili a pěkně se oblékli a vestibul byl už plný návštěvníků, tak zjistili, že nedokážou rozsvítit ani prd, tedy hrát se nebude. Na stole dva pulty, kabely z nich do páráku, ptám se - zvuk jde ?, prý ano. Tak jsem v tom zdánlivě nekonečnou chvíli dost potmě hrabal až jsem vyhrabal snad desetimetrový kabel, který šel z výstupu zvukového mixu do někam a pak zpátky do výstupu světelného (pokud máte všude tříkolíky, tak to jde). Teprve když jsem zapojil oba kanály zvuku do zvuku, tak jsem z nich dostal, že "zvuk šel jeden kanál, tak to neřešili, teď je to lepší". No a pak už stačilo konečně připojit i DMX do rozvodu řízení světel a už na to bylo i vidět. 15 minut zpoždění, ale někde může podobná blbost znamenat i konečnou. Například propojení výstupu z mixu s jeho vstupem se velice nedoporučuje, ačkoli to konektory dovolují a v digitálech to jde udělat i bez kabelů (stalo se opakovaně, likviduje to bedny).
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: Nutnost zapojení DI-boxu
Draugu, povídání o di-boxech je toho na netu taková halda a leckde i polopatě, pro muzikanty-antitechniky, že by neměl být problém se o tom dozvědět více. Za půlden hledání a čtení by ti mělo být v problematice jasno.
Ochotníci a technika - bohužel je doba, kdy znalci nemají čas a mnohdy ani náladu vypomáhat za "děkuju" nějakému ochotnickému souboru. Tyto soubory nemají dostatek financí ani na svůj základní provoz (nějaký ten kostým, dekorace, atd...), natož na častější výpomoc od profíka s vlastní technikou. Pak se to lepí z toho, co kdo přinese. No a když se to někdo už trochu naučí, zakoupí tu nejlevnější techniku a začne se cpát hned do větších ozvučovaček za "bezkonkurenční" ceny a zas nemá na ochotníky čas.
Před dvaceti lety bylo pro mnohé z nás nemyslitelné, abychom o technice, kterou nám instalovala do divadla dodavatelská firma, věděli méně, než ti, co systémy instalovali - i když pravda, tehdy to bylo mnohem snažší. Když jsem nyní občas v pozici toho, co instalaci předává, nestačím zírat. U poslední akce provozovatel netušil dva týdny před zahájením provozu objektu, že zvukař-osvětlovač/provozní elektrikář-promítač v jedné osobě, nemůže být tamní údržbář (původní profesí zámečník), jenž nikdy před tím o tyto obory nezavadil a ani o ně nejevil příliš zájem. Vždyť ten člověk přeci bude o obsluze zařízení poučen a k zařízení budou dodány návody k obsluze v češtině..., tak co je za problém? mínil mladý manager z oddělení lidských zdrojů poté, co jsem se začal shánět po odbornících, kteří to tam budou mít na starosti.
Střílel bych, když pak jedu v záruční době přes půl republiky někam "nahodit" jistič.
Ochotníci a technika - bohužel je doba, kdy znalci nemají čas a mnohdy ani náladu vypomáhat za "děkuju" nějakému ochotnickému souboru. Tyto soubory nemají dostatek financí ani na svůj základní provoz (nějaký ten kostým, dekorace, atd...), natož na častější výpomoc od profíka s vlastní technikou. Pak se to lepí z toho, co kdo přinese. No a když se to někdo už trochu naučí, zakoupí tu nejlevnější techniku a začne se cpát hned do větších ozvučovaček za "bezkonkurenční" ceny a zas nemá na ochotníky čas.
Před dvaceti lety bylo pro mnohé z nás nemyslitelné, abychom o technice, kterou nám instalovala do divadla dodavatelská firma, věděli méně, než ti, co systémy instalovali - i když pravda, tehdy to bylo mnohem snažší. Když jsem nyní občas v pozici toho, co instalaci předává, nestačím zírat. U poslední akce provozovatel netušil dva týdny před zahájením provozu objektu, že zvukař-osvětlovač/provozní elektrikář-promítač v jedné osobě, nemůže být tamní údržbář (původní profesí zámečník), jenž nikdy před tím o tyto obory nezavadil a ani o ně nejevil příliš zájem. Vždyť ten člověk přeci bude o obsluze zařízení poučen a k zařízení budou dodány návody k obsluze v češtině..., tak co je za problém? mínil mladý manager z oddělení lidských zdrojů poté, co jsem se začal shánět po odbornících, kteří to tam budou mít na starosti.
Střílel bych, když pak jedu v záruční době přes půl republiky někam "nahodit" jistič.


























