Jak vyřešit předposlech + monitor. cestu pro klávesáka?
-
- Reklama
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vyřešit předposlech + monitor. cestu pro klávesáka?
Hosi vy mu teda motate hlavu. Proc mam pocit ze mu z puvodne jednoduchy veci delate atomovou elektrarnu ?
Samozrejme ze je fajn mit vsechny rejstriky na klikach ale pokud ma muzikant rejstriky vyrovnany coz by spravnej klavesak mel umet udelat tak to neni nutnost. Na malejch klubovejch akcich kde ma mistni provozni-barman-osvetlovac-zvukar osmikanalovej mix je fajn kdyz ma muzikant moznost si klapky smichat sam a poslat jenom submix do dvou. Ten RX1202 ma na kanalech inserty takze v nejhorsim je mozny jednotlivy nastroje odpichnoud odsud. S DIboxama bych to neprehanel, pokud bude s klapkama na stejny siti tak s tim problemy mit nebude, jedine pro vystupni kanaly bych si pro jistotu vozil treba pasivni DI400vky kdyby nahodou. Jinak jako zvukari sami vite ze ssebou DIboxy vozite vzdycky cili pripadnej problem s brumem jste schopni vyresit, zadny drama.
Samozrejme ze je fajn mit vsechny rejstriky na klikach ale pokud ma muzikant rejstriky vyrovnany coz by spravnej klavesak mel umet udelat tak to neni nutnost. Na malejch klubovejch akcich kde ma mistni provozni-barman-osvetlovac-zvukar osmikanalovej mix je fajn kdyz ma muzikant moznost si klapky smichat sam a poslat jenom submix do dvou. Ten RX1202 ma na kanalech inserty takze v nejhorsim je mozny jednotlivy nastroje odpichnoud odsud. S DIboxama bych to neprehanel, pokud bude s klapkama na stejny siti tak s tim problemy mit nebude, jedine pro vystupni kanaly bych si pro jistotu vozil treba pasivni DI400vky kdyby nahodou. Jinak jako zvukari sami vite ze ssebou DIboxy vozite vzdycky cili pripadnej problem s brumem jste schopni vyresit, zadny drama.
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Re: Jak vyřešit předposlech + monitor. cestu pro klávesáka?
No právě proto jsem navrhoval ten mix. Z výstupu PRE-AUX bych připojoval kombo pro odposlech a nebo sluchátkový zes. V případě potřeby napojím "rejstříky" samostatně prostřednictvím DIRECT-OUT, případně (jak píše šáfa, z INS-OUT proti GND) a nebo naopak, dle akce, místa, prostoru a možností pošlu dolů do mixu hotovku. Je ale potřeba mít zásobu kablíků Jack - XLR M, zapojenou tak, aby živý vodič šel v XLR na pin 2 a stínění na pin 3. Z papírů od mixu vyčíst, jak jsou zapojeny výstupní Jacky. Plná symetrie bude zpravidla jen u Master OUT L, R, pokud bude. U insertů je někdy OUT na T (špičce), jindy na R (kroužku), DIR OUT bude zpravidla asymetrický (T-Live, S-GND) ale může zde být i tzv. impedanční symetrie, kdy výstup příslušného operáku i GND jsou do jackové zdířky připojeny přes rezistory stejné hodnoty (cca 470R). Do Stage-boxu a do mixu by to takto mělo většinou fungovat i bez oddělovacích tráfek, tj. bez (pasivních) diboxů. Pro zpáteční cestu odposlechového signálu od FOH mít šňůru XLR-F to jack do linkového sym. vstupu na mixu, ve šňůře připojit stínění jen na jedné straně. Když bude na pódiu odposlechový signál z AUXu FOH symetrický, mělo by to také chodit.
Pak už jenom hlídat kliku se vstupem od FOH ve chvíli, kdy pojedeš dolů jen ve stereu. Když budeš hrát separátně (různě rejstříky), neměl by se dolů zpětně odposlechový signál od FOH dostat, na této šavli nebude dolů DIR-OUT.
Pak už jenom hlídat kliku se vstupem od FOH ve chvíli, kdy pojedeš dolů jen ve stereu. Když budeš hrát separátně (různě rejstříky), neměl by se dolů zpětně odposlechový signál od FOH dostat, na této šavli nebude dolů DIR-OUT.
Re: Jak vyřešit předposlech + monitor. cestu pro klávesáka?
Nechci vypadat nevděčně, ale ztratil jsem se tak u druhé věty
...ale asi tuším jaká je základní myšlenka ... nebyl by přímo nějaký tip na vyhovující mix?
...ale asi tuším jaká je základní myšlenka ... nebyl by přímo nějaký tip na vyhovující mix?
Zerro
Re: Jak vyřešit předposlech + monitor. cestu pro klávesáka?
2 male aktivni bedny , hrat mono je katastrofa..
1x mensi mix a je vystarano.
Linku tam i zpet lze bez problemu poslat.
Casto se stava ze amaterske kapely nevedi kudy kam a o zvukarich nemluve..
Jsou zvykli zvucit kytaru ale jiny nastroj jim dela potize, nehlede na to ze mnohdy je kytara dominantnim nastrojem po cely koncert.
Hold zijeme v "kabati" dobe
1x mensi mix a je vystarano.
Linku tam i zpet lze bez problemu poslat.
Casto se stava ze amaterske kapely nevedi kudy kam a o zvukarich nemluve..
Jsou zvykli zvucit kytaru ale jiny nastroj jim dela potize, nehlede na to ze mnohdy je kytara dominantnim nastrojem po cely koncert.
Hold zijeme v "kabati" dobe
Re: Jak vyřešit předposlech + monitor. cestu pro klávesáka?
Malé mixpulty od Behringera /UB, Xenyx apod./ při nízkých gainech nešumí a pokud se nepoužívají jako hlavní mixy a tedy se s nimi často nekvedlá, tak i nějaký čas vydrží. V tomto případě jako submix kláves určitě.
Vybrat vhodný typ s potřebným počtem vstupů a výstupů /+2 rezerva/, v případě trojích kláves tedy alespoň 8 stejných univerzálních mono-vstupů. Tyto malé mixy totiž obvykle nemají víc, než 1-2 "pravé" linkové vstupy.
Klávesy se tedy budou zapojovat po párech do line vstupů univerzálních mono-vstupů s gainem prakticky na minimu, panoramatem střídavě L-R a korekcemi raději rovně.
Každý tento malý mix má jeden hlavní LR výstup a alespoň jeden asymetrický pomocný.
Tak tedy poslechový zesilovač či stereofonní aktivní boxy do pomocného výstupu a hlavní LR ke zvukaři.
Aktivní boxy budou muset být adekvátního provedení ohledem koncertního použití, nemohou to tedy být jen "nějaké aktivky".
Myslím, že v tomto případě ani tak nebude problém vybrat typy zařízení, jako spíš to celé kvalifikovaně "zadrátovat" tak, aby nikde nic nebručelo, nic nebylo přebuzeno a vše správně a opakovaně fungovalo.
Myslím tím třeba skutečnost, že klávesy mají až na výjimky asymetrické výstupy, kdežto mixpulty mají line vstupy až na výjimky symetrické. Pomocný výstup mixu /pro poslech/ je téměř vždy asymetrický a vstupy výkonnějších aktivek jsou často symetrické apod.
Bude tedy velice vhodné mít k ruce opravdu zkušeného zvukaře, který pomůže s propojením.
Někomu to všechno může připadat samozřejmé, ale pán přece už na začátku píše, že je v tomto oboru laik.
Vybrat vhodný typ s potřebným počtem vstupů a výstupů /+2 rezerva/, v případě trojích kláves tedy alespoň 8 stejných univerzálních mono-vstupů. Tyto malé mixy totiž obvykle nemají víc, než 1-2 "pravé" linkové vstupy.
Klávesy se tedy budou zapojovat po párech do line vstupů univerzálních mono-vstupů s gainem prakticky na minimu, panoramatem střídavě L-R a korekcemi raději rovně.
Každý tento malý mix má jeden hlavní LR výstup a alespoň jeden asymetrický pomocný.
Tak tedy poslechový zesilovač či stereofonní aktivní boxy do pomocného výstupu a hlavní LR ke zvukaři.
Aktivní boxy budou muset být adekvátního provedení ohledem koncertního použití, nemohou to tedy být jen "nějaké aktivky".
Myslím, že v tomto případě ani tak nebude problém vybrat typy zařízení, jako spíš to celé kvalifikovaně "zadrátovat" tak, aby nikde nic nebručelo, nic nebylo přebuzeno a vše správně a opakovaně fungovalo.
Myslím tím třeba skutečnost, že klávesy mají až na výjimky asymetrické výstupy, kdežto mixpulty mají line vstupy až na výjimky symetrické. Pomocný výstup mixu /pro poslech/ je téměř vždy asymetrický a vstupy výkonnějších aktivek jsou často symetrické apod.
Bude tedy velice vhodné mít k ruce opravdu zkušeného zvukaře, který pomůže s propojením.
Někomu to všechno může připadat samozřejmé, ale pán přece už na začátku píše, že je v tomto oboru laik.
Re: Jak vyřešit předposlech + monitor. cestu pro klávesáka?
Některý principy platí furt