Zvukař od kapely
-
- Reklama
Zvukař od kapely
Milý přátelé,
jaké jsou vaše zkušenosti se zvukaři od kapely?
Když někdo přijede více-méně jen s ušima a rukama?
Jak to klape? Jak co nejvíc vyjít vstříc, aby akce dopadla dobře?
A nějaké rady pro spolupráci?
jaké jsou vaše zkušenosti se zvukaři od kapely?
Když někdo přijede více-méně jen s ušima a rukama?
Jak to klape? Jak co nejvíc vyjít vstříc, aby akce dopadla dobře?
A nějaké rady pro spolupráci?
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
Veskrze pozitivní. Je dobré fakt číst ridery, v případě nejasnosí si zavolat. Kapelní zvukař má obvykle respekt kapely, takže odpadá hádka s egem muzikanta. V zásadě je to příjemná spolupráce, i když veselých historek by taky pár bylo...
Dělám, co mě baví.
-
Návštěvník
Zvukař od kapely
Veselé historky? Jako například ta, že se kapelní zvukař vystresovaný z toho, že bude kroutit na digitálu v režii postaví za osvětlovací pult
.
Ridery, často píšou manažeři kapel a zvukaři kolikrát ani netuší co za nezmysli v nich stojí. Proto vždy telefonovat!
Často se stává, že zvukaři kapel mají problém nakroutit "srozumitelnej" vokál. Je to dáno tím, že oni na rozdíl od běžného diváka znají texty takřka dokonale a slyší to i když to tam není.
Ridery, často píšou manažeři kapel a zvukaři kolikrát ani netuší co za nezmysli v nich stojí. Proto vždy telefonovat!
Často se stává, že zvukaři kapel mají problém nakroutit "srozumitelnej" vokál. Je to dáno tím, že oni na rozdíl od běžného diváka znají texty takřka dokonale a slyší to i když to tam není.
- Jose1
- Uživatel

- Příspěvky: 638
- Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
Za mě...
Budete spolu sledovat jediný cíl - dobrý zvuk. Podle tohoto mota uděláte oba maximum k jeho dosažení. Vše ostatní půjde stranou.
Jednoduché...
Budete spolu sledovat jediný cíl - dobrý zvuk. Podle tohoto mota uděláte oba maximum k jeho dosažení. Vše ostatní půjde stranou.
Jednoduché...
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Zvukař od kapely
Nemám s tím problém - důležitý je se hned na začátku navzájem nenasrat
Je to jako všude hlavně o lidech a pohoda za pultem zpravidla přináší i pohodový zvuk.
Příkladem budiž letošní Musicfest na Febiofestu (v podzemí Village Cinema), kdy tam byla fajn parta osvětlovačů a zvukař věděl co kde je, takže se dělalo velmi dobře, nemluvě o dobře nastaveném aparátu
Je to jako všude hlavně o lidech a pohoda za pultem zpravidla přináší i pohodový zvuk.
Příkladem budiž letošní Musicfest na Febiofestu (v podzemí Village Cinema), kdy tam byla fajn parta osvětlovačů a zvukař věděl co kde je, takže se dělalo velmi dobře, nemluvě o dobře nastaveném aparátu
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
- TomasVv
- Uživatel

- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
Tak už jsem zažil, že kapelní zvukař udělal v zapojení, které bylo dosud podle stage planu a input listu takový bordel,
že jsme to dávali do kupy půl hodiny. Ale hrálo mu to hezky.
Občas chtějí někteří kapelní zvukaři ukázat, jak to dobře umí a výsledný randál se nedá poslouzchat, rve to uši a repro drží jen díky grilu.
Obráceně jsem nikdy neměl problém s místním zvukařem, spolupráce vždy na jedničku, ale moc velké nesmysly si nevymýšlím.
že jsme to dávali do kupy půl hodiny. Ale hrálo mu to hezky.
Občas chtějí někteří kapelní zvukaři ukázat, jak to dobře umí a výsledný randál se nedá poslouzchat, rve to uši a repro drží jen díky grilu.
Obráceně jsem nikdy neměl problém s místním zvukařem, spolupráce vždy na jedničku, ale moc velké nesmysly si nevymýšlím.
Dělám, co mě baví.
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Zvukař od kapely
No jo, I/O plan mám celkem standardní, posílám jej předem, zásadně v pdf a nikdo se nediví, ale na festivalech je to občas oříšek - nicméně nemám ve zvyku to někomu předělávat.
Místní zvukaři mi většinou říkaj, abych přidal, že to jejich PA hraje víc
Místní zvukaři mi většinou říkaj, abych přidal, že to jejich PA hraje víc
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
Znam obe strany a mam s vami, kolegove, veskrze pozitivni zkusenosti
. Na druhou stranu v kazdem oboru se najde par blbcu, nas neni vyjimkou.
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, -
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
Taky mám tu samou zkušenost.
Nicméně jsem zažil kapelu kde je hluchý kapelník i zvukař a tak se spolu vzájemně doplňují:-D
Nicméně jsem zažil kapelu kde je hluchý kapelník i zvukař a tak se spolu vzájemně doplňují:-D
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Zvukař od kapely
Modelová situace přijedete někam zvučit svoji kapelu s "rukama".
Někdo jiný zvučí předchozí kaplely.
Technika na místě sálu, spíš sálku.
2 hlavní 400W s 15" Mackie SR1521z,
1 sub s 18" 500/1000W Mackie SRM1801(uprostřed před pódiem).
Hlavní bedny v režimu fullrange a do sub jen AUX - kopák, basa, samply, DJ.
Dle místního zvukaře to hodně omezuje vazbu(kolem 150Hz, možná rezonance pódia)
a zvuk je prý lepší než při obvyklém zapojení.
A) Tuhle metodu znáte a použijete zapojení.
B) Požadujete to předělat.
C) Požadujete to předělat a zkoušíte změny polohy subu.
Někdo jiný zvučí předchozí kaplely.
Technika na místě sálu, spíš sálku.
2 hlavní 400W s 15" Mackie SR1521z,
1 sub s 18" 500/1000W Mackie SRM1801(uprostřed před pódiem).
Hlavní bedny v režimu fullrange a do sub jen AUX - kopák, basa, samply, DJ.
Dle místního zvukaře to hodně omezuje vazbu(kolem 150Hz, možná rezonance pódia)
a zvuk je prý lepší než při obvyklém zapojení.
A) Tuhle metodu znáte a použijete zapojení.
B) Požadujete to předělat.
C) Požadujete to předělat a zkoušíte změny polohy subu.
-
banach
- Uživatel

- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 30. črc 2008 16:20:46
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
A) je správně 
edit: přičemž možnost B) by byla akceptovatelná, ale nedává mi velký smysl a s C) by přišel jenom namyšlenec nebo nějaký otrava, máš dělat co nejlepší zvuk, osobně bych se někomu začal srát do aparátu, až když by to byl hodně velký průser, jinak je na místě rychlá zvukovka. Asi by mě sralo, že tam ty basy nejsou alespoň 4 (jedná-li se o bigbít), no co se dá dělat.
Jinak přesně takhle poznáš profíka od amatéra, profík přijede s kapelou a snaží se dosáhnout co nejlepšího výsledku s daným vybavením, amatér ti do toho začne kafrat co by a kdyby a pak udělá zvuk jako z prdele
trochu přeháním, ale tak nějak v tomto smyslu to chodí.
edit: přičemž možnost B) by byla akceptovatelná, ale nedává mi velký smysl a s C) by přišel jenom namyšlenec nebo nějaký otrava, máš dělat co nejlepší zvuk, osobně bych se někomu začal srát do aparátu, až když by to byl hodně velký průser, jinak je na místě rychlá zvukovka. Asi by mě sralo, že tam ty basy nejsou alespoň 4 (jedná-li se o bigbít), no co se dá dělat.
Jinak přesně takhle poznáš profíka od amatéra, profík přijede s kapelou a snaží se dosáhnout co nejlepšího výsledku s daným vybavením, amatér ti do toho začne kafrat co by a kdyby a pak udělá zvuk jako z prdele
Naposledy upravil(a) banach dne čtv 14. dub 2011 11:17:15, celkem upraveno 1 x.
Zvukař od kapely
Něco nechat předělávat je imho nadbytečný nárok, takže za A)
Asi by mě nenapadlo mít zapnutý vršky na fullrange, akorát to ty basy a lo-mid rozmaže
basy přes aux jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, ale vidím v tom pouze výhody...pokud nemáš nějakej digitál nebo fakt dobrej analog s parametrickým hi-pass filterem, tak je to nejlepší cesta, jak si vytvořit kvalitně hrající basovou složku.
Asi by mě nenapadlo mít zapnutý vršky na fullrange, akorát to ty basy a lo-mid rozmaže
basy přes aux jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, ale vidím v tom pouze výhody...pokud nemáš nějakej digitál nebo fakt dobrej analog s parametrickým hi-pass filterem, tak je to nejlepší cesta, jak si vytvořit kvalitně hrající basovou složku.
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
Hele technická - jak by tohle mohlo dobře chodit když většina pultů sype auxy ještě před korekcema?
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
-
janek
- Uživatel

- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
pokial viem, tak sa to robi cez post-fader aux, a tie su snad za korekciamihonza637 píše:Hele technická - jak by tohle mohlo dobře chodit když většina pultů sype auxy ještě před korekcema?
druha vec je, ze hlavna finta tohto pristupu pokial viem bola, ze vrchy su orezane, a tym padom je bas cistejsi. ak hraju vrchy fullrange, tak to moc nepomoze.
-
banach
- Uživatel

- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 30. črc 2008 16:20:46
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Zvukař od kapely
Janek: to je fakt, četl jsem nepozorně a nevšiml si, že vrchy jsou fullrange. No jo, asi byla jedna basovka málo, tak se snažil vytřískat něco i z kompaktů...
Jasně, že aux pro suby musí být nakonfigurovanej jako post (fader i korekce).
Jasně, že aux pro suby musí být nakonfigurovanej jako post (fader i korekce).

























