Stránka 1 z 1
Live multichannel recording
Napsal: úte 10. kvě 2011 17:36:48
od Pierre
O tématu live nahrávání tu již něco padlo, ale rád bych se zeptal spíše na zkušenost s konkrétními zvukovými kartami. Můj záměr je pořídit minimálně 8 stopý převodník, a nahrávat na Live jednotlivé sekce odděleně (bicí, hlavní zpěv, nástroje atd). Použiju DirectOut a GroupOut, to by mělo stačit... a pak v klidu, doma umíchat.
Zařízení by mělo být něco kvalitnějšího, do racku, ideálně vstupy ze zadu a zepředu jen gainy (ale to už si moc vymýšlím). Před lety jsem měl Presonus Tube..něco, 8ch na FW. Měl jsem problémy s drivery a sekáním při nahrávání, zkusil sem několik notebooků... mini konektor FW na mě nepůsobí důvěryhodně, a od doby příchodu USB 2.0 už není důvod se zuby nehty držet FW.
Líbí se mi např Tascam US-2000, M-Audio 8R, vrcholem je pak MOTU 828 MK3 Hybrid. Pokud bych se znova odvážil do FW světa (bojím se zbytečně?) tak připadá v úvahu také PRESONUS FIRESTUDIO PROJECT, M-Audio Profire 2626, Echo Audiofire 12 nebo MOTU 8 Pre...
Má někdo prosím s nějakým takovým převodníkem zkušenost, ať již pozitivní či negativní .... případně jakýkoli jiný názor, který mi pomůže zjednodušit výběr ?
Live multichannel recording
Napsal: úte 10. kvě 2011 22:00:48
od gabluk
Hlavni otazka asi je, k cemu tu nahravku vysledne budes pouzivat, kolik vystupu a v jakych "seskupenich" jsi realne schopen ziskat ze sveho pultu. Jestli USB nebo FW je dle mne dnes uz jedno. Vysledem bude u obou stejny, a u obou budes mit v urcitych konstalacich mozna problem. Existuji zastanci i odpurci jednoho ci druheho rozhrani. Ja myslim, ze uz to je dnes jedno.
Live multichannel recording
Napsal: úte 10. kvě 2011 22:14:29
od Pierre
Nahrávká má sloužit jako "live" záznam, nicméně hlasitostně vyrovnaný, srovnaný a nahalený v klidu doma... tak aby se pak dal sync spojit s videozáznamem z kamery a použít jako live demo. Samozřejmě narazím na problém se synchronizací videa a zvuku, ideální by bylo ho tlačit současně do další stopy video
Co se týká stop, 32 directů co na pultu jsou nikdy točit nebudu, myslám že na základní záznamy 8 kanálů stačí. Těch 12-14-16 co nabízí některé karty je taková spíš perlička. Upřednostnil bych kvalitu před kvantitou.
Live multichannel recording
Napsal: úte 10. kvě 2011 22:30:49
od gabluk
Nenapsal jsi jaky mas pult. Ono zase neni tak uplne jednoduche dostat "michatelne" stopy z pultu, aby to alespon trochu nejak vypadalo. Ty pises o kvalite. Tj. pokud budu predpokladat standardni rock kapelu, v nejhorsim budes mit 1 stereo vystup na bici (treba 2 savle skupiny). Uz to je dost limitujici, kvalita to nebude ale budiz. Pak mas cca. 2 kytary, 2-4 zpevy, klavesy cca. 2xstereo, basa. Uz ted mas 9 vstupu. Minimalne. Kdyz by jsi klavesy dal MONO, zpevy bude jen jeden, mas 8 vstupu a to je asi minimum, aby vysledna nahravka alespon trochu sla michat a nejak to vypadalo. Idealne jeste alespon jeden (spise 2) ambientni mic pro nahrani posluchacu a trochy prostoru. Z uvedeneho vyplyva, ze potrebujes min. 8 portu. A ted jeste kolik jsi ochoten utratit penez...
Live multichannel recording
Napsal: úte 10. kvě 2011 22:32:58
od gabluk
Btw: Ja mam z tebou uvedene nebidky Tascam US-2000, zadny problem jsem nikdy nemel, funguje jak ma. Nespadlo to ani jednou.
Live multichannel recording
Napsal: stř 11. kvě 2011 1:04:20
od Pierre
Mám Soundcraft Live8-32 a předpokládal sem osazení: 2ch bicí z GRP, basa, 2xkytara, klávesy(mono), hlavní zpěv, ostatní vocaly = 8ch a s tím vyjdu... ale láká mě tam mít rezervu, člověk nikdy neví. Kvalitu jsem myslel převodníků, tedy karty - aby šla použít i na nahrávání. Cenové rozpětí zhruba v kategorii ze které jsem psal, tzn mezi 10 a 20. Ale jsem rád že mám referenci na US2000, to je můj horký favorit. Už z nostalgie mám nějak rád Tascam, začínal sem před 15 lety s jejich čtyřstopákem, ač starý a vyžitý šlapal jak hodinky a nešuměl. Osmistopá Yamaha pak uměla víc, ale kvalita nebyla to co Tascam. Ještě dotaz k němu - zvládne přes USB2.0 v pohodě točit všechny stopy současně v plné kvalitě ?
Live multichannel recording
Napsal: stř 11. kvě 2011 6:49:38
od gabluk
Co myslis "plnou kvalitou" ?? 24bit/96Khz? Pokud ano, odpoved zni ze to zvladne. Spise byva problem s PC, aby to stacilo zpracovat, Na druhou stranu toto je docela extremni nastaveni, ktere jsem pouzil jednou jen za ucelem testu. Tim spise ze budes nahravat Live, neni moc racionalni duvod tocit 94Khz. Bohate ti vystaci 24bit/44,1 Khz. Ostatne to nekdy zkus v oboú samplovacich frekvencich, pockej tyden, pak si to pust a nepoznas rozdil. Btw: Tascam 2000 ma 16 portu (8xmic, 3xstereo link, 2xdigital).
Live multichannel recording
Napsal: stř 11. kvě 2011 11:52:24
od Pierre
Ano, ta 96k je vyloženě zátěžový test, pokud to ustojí budu na 44,1k v klidu a na Live nebudu ani víc používat.
S ostatními favority zatím žádná zkušenost ? O MOTU nepochybuju, spíš jestli se něcho potkal s ECHO
Live multichannel recording
Napsal: čtv 12. kvě 2011 1:23:31
od jardatop
Ja s uspechem pouzivam v techto pripadech M-Audio ProFire2626.
Vyhody:
- konektory vzadu, gainy vpredu
- az ti bude 8 kanalu malo, muzes prikoupit dalsi a pripojit ji k ni (az 3 zarizeni = 24 + SPDIF)
FW se neboj. Dulezite je mit kvalitni radic s chipem Texas Instruments (muj HP notebook ho ma integrovanej).
Ja jsem nedavno z financnich duvodu vymekl a jako rozsireni k ProFire2626 jsem si koupil Behringer ADA8000.
Bez jakychkoliv problemu nahravam pres FW i 24 kanalu (asio buffer 4096 - pro zaznam neni potreba male zpozdeni), 24bit/44,1kHz, disk SATA 5400 otacek. Notebook je HP Compaq nc6320.
Posledni dobou krome nahravani vyuzivam tu ProFire2626 i k michani dalsich odposlechovych cest na DSP mixu, kdyz uz do ni mam napichane vsechny direct-outy. Je mozne tam michat az 8 stereo poslechu. to by se mohlo hodit i na in-eary, kdyz se nastaveni toho DSP mixu da ulozit a pak zase nacist.
Z mixu taham jednotlive kanaly bud z direct outu (mam jenom post EQ), kdyz bych hodne rezal korekce a nepotreboval insert, tak to vyvedu z insertu, nebo kdyz nechcu zaznamenat ani kompresor, pouziju preampy na zvukovce a zapojim to opacne: mikrofon primo do zvukovky, primy vystup ze kanalu linkovou urovni do mixu.
Live multichannel recording
Napsal: ned 15. kvě 2011 3:33:37
od safa
Pro zaznam pouzivam prolink ze SAC do SAW (SAClink) kde nahravam po stopach do tehoz notebooku na ext disk... a funguje to vyborne. Jedine s cim jsem mel problem byla pomala USB do ext disku kvuli ktery mi jednou SAW odmitnul dal nahravat ... ale soubezne bezici SAC to nijak neohrozilo a nazivo vsechno jelo dal jako by se nic nedelo (ono se vlastne ani nedelo). Od ty doby co jsem ext disk prepojil na FW tak se mi tenhle problem zatim neprojevil.
Live multichannel recording
Napsal: pon 16. kvě 2011 23:58:04
od dktstudio
Moje zkušenost : Používal jsem Digi 002 společně s Focusrite Octopre LE (propojen tam a zpět přes optiku) a SSL Alpha Channel (propojen tam a zpět přes SPDIF) - celkem 17 stop najednou, vždy bez problémů na MacBooku.
A mám otázku : Nyní jsem chtěl rozšířit počet stop a tak jsem pořídil PreSonus Firestudio 2626, které má mj. 2 ADAT I/O, tedy celkem 16 opt. kanálů, čili teoretická možnost připojit 2x8 kanálů přes ADAT a navíc 8 kanálů interních.
Když připojím Focusrite Octopre do ADAT1 Firestudia, vše funguje, celkem tedy 8+8 kanálů. (propojím ADAT IN/OUT vzájemně křížem kvůli sync). Když však stejným způsobem propojím místo toho na ADAT2, do PreSonusu ani počítače nic neleze. Má někdo zkušenost? Nebo se spíš jedná o vadný kus?
Díky
Live multichannel recording
Napsal: úte 17. kvě 2011 9:42:37
od jeany
A co syncuješ čím? Esli Presonus tím Focusritem musíš při přehození přepnout ext sync z ADAT 1 na ADAT 2. Esli obráceně tak chekni esli je clock skutečně v presonusu nastavenej na internal. jinak netuším...
Live multichannel recording
Napsal: pon 23. kvě 2011 20:54:46
od dktstudio
Jo Presonus je master (tedy nastavenej na internal), Focusrite se krásně zalockuje a není problém. A to i přes ten ADAT 2 (out), co nefunguje je ADAT 2 IN. Už jsem si psal s technickou podporou PreSonusu a skutečně to vypadá, že jde o HW vadu a nikoli vadu uživatele

Čili krabička už je na reklamaci...