Zapojení a ovládání odposlechů

Otázky a odpovědi z LIVE PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika)
Odpovědět
  • Reklama
  • DEMO 15
pepaz
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 5
Registrován: sob 12. led 2008 1:04:33

Zapojení a ovládání odposlechů

Příspěvek od pepaz » sob 12. led 2008 1:13:37

Ahoj, chtěl bych Vás požádat o radu se zapojením odposlechů. Jsem úplný začátečník, proto mne prosím nekamenujte :-) Koupil jsem si mix Behringer SL 2442 FX Pro, základní zapojení jako vstupy, propojení s koncovým zesilovačem a základní ovládání mixu je mi jasné, ale potřeboval bych poradit "jak na odposlechy". V tomto směru jsem úplný laik, proto ocením jakoukoliv radu. Odposlechy a ještě jeden zesilovač mám k dispozici. Není mi ale jasné jak vše propojit, abych mohl např. "zpěvákovi poslat zpěv a kytaru" apod. Předem díky za nějakou, klidně i polopatickou, radu!

kalfar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 241
Registrován: ned 19. srp 2007 16:21:00
Bydliště: Podkrkonoší

Příspěvek od kalfar » sob 12. led 2008 12:09:47

Tak předem si uvědom že můžeš z mixu dostat jenom dvě odposlechové cesty, takže musíš z hudebníků vytvořit dvě skupiny, kde každá skupina bude slyšet bez rozdílu to samé. Já to mám tak že hlavní zpěvák a kytarista má jednu lajnu a bubeník druhou.

A potom už jen podle pokynů hudebníků nastavíš na mixu příslušné nástroje do odposlechů.

Jinak zapojení je stejné jako u zvuku ven, výstup z mixu - zesilovač - odposlechy.

P.S.: mám takový pocit že jsi se rozhodl stát zvukařem a tak jsi si koupil aparát a hodláš se s ním učit. Nebo je to jinak?

pepaz
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 5
Registrován: sob 12. led 2008 1:04:33

Příspěvek od pepaz » sob 12. led 2008 13:49:23

kalfar: Diky! Nerozhodl jsem se stat zkukarem, mame kapelu, ktera si obcas mensi akce zvuci sama a doted jsme meli archaicky mix TESLA :-)
K vystupu do odposlechovych zesilovacu se tedy pouzivaji vystupy AUX SEND 1/2 nebo SUBGROUP 1/2/3/4?

kalfar