Príliš hlasné odposluchy
-
- Reklama
-
- Nováček fóra
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 08. led 2012 20:33:53
Príliš hlasné odposluchy
1. Som zvukár a chcel by som sa spýtať či nepoznáte nejakú knihu, dokument alebo web určený pre zvukárov.
2. Ozvučujem kapelu ktorá ma 4 speváčky, akusticka gitara, 2 elektrické gitary, klavír a bicie a stále riešim nevyriešiteľný problém že odposluchy sú strašne nahlas. Je normálne že hudobník ma v odposluchu skoro každý nastroj a každého speváka? lebo potom chce všetko viac nahlas že sa nepočuje a tým pádom su odposluchy strašne nahlas. Čo je moja práca ako to mám regulovať, ozvučiť?
Mám sa pozerať na spokojnosť muzikantov alebo si to mám spravi ja "po svojom" ????
Ďakujem za radu
2. Ozvučujem kapelu ktorá ma 4 speváčky, akusticka gitara, 2 elektrické gitary, klavír a bicie a stále riešim nevyriešiteľný problém že odposluchy sú strašne nahlas. Je normálne že hudobník ma v odposluchu skoro každý nastroj a každého speváka? lebo potom chce všetko viac nahlas že sa nepočuje a tým pádom su odposluchy strašne nahlas. Čo je moja práca ako to mám regulovať, ozvučiť?
Mám sa pozerať na spokojnosť muzikantov alebo si to mám spravi ja "po svojom" ????
Ďakujem za radu
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Príliš hlasné odposluchy
No na webu jseš správně.
K odposlechům, máš je nahles protože chceš ty, nebo to chtěj zpěvačky?
To že tam je úplně všechno tak úplně v pořádku není, ale mělo by tam být vše co v tvém případě zpěvačky potřebují pro to aby mohly zpívat a cítili se pohodově (jejich zpěv, rytmika, melodie - nebo vokál se kterým zpívají dohromady).
Pokud ti odposlechy řvou a zpěvačky se neslyší, pak jsou buď hluchý a mely by s tím začít něco dělat. Nebo máš na nic odposlechy (doplň typ), a i když jsou sice nahlas, tak je to koule a není ničemu z nich pořádně rozumět.
Pak tu je ještě možnost, že ostatní kombové nástroje na pódiu, tím myslím kytary a nebo bicí, jsou tak ohulený, že se neslyšej přes ten kravál, pak je na zbytku kapely, aby se umravnila. Kytaristi aby netavily na sále pro 150 lidí 300W komba naplno, bubeník aby do bicích neřezal jako hluchej, atp. Z vlastní zkušenosti vím, že opravdu nefunguj, když se znaží 2 kytaristi, každý na jedné straně pódia dotlačit tomu druhému zvuk své kytary z komba, tak tudy cesta nevede. I ta kytara se dá pustit tomu druhýmu do odposlechu.
Takže pokud je chyba v hluku na pódiu nezávislém na odposleších, tak si promluvit s muzikanty a zkusit je umravnit a vysvětlit jim, že jinak prostě dobrý celkový výsledek být ani nemůže. Pokud nebudou reagovat a tobě to nehouká a ani moc neovlivňuje nebo nedělá problém na celkovém zvuku, tak na to dlab tvoje uši to nejsou.
Pokud je chyba v bednách zapracovat na nich (vyměnit, přestavět).
To je asi tak vše co se k tomu dá za stávajících dodaných informací napsat.
Rozmístění nástrojů, komb a vůbec celý sladění monitorů, jako i typy, přestavby, neslyšně zpívající zpěvačky, vše se tu už bralo, tak trochu pročti a pak se ptej dál.
K odposlechům, máš je nahles protože chceš ty, nebo to chtěj zpěvačky?
To že tam je úplně všechno tak úplně v pořádku není, ale mělo by tam být vše co v tvém případě zpěvačky potřebují pro to aby mohly zpívat a cítili se pohodově (jejich zpěv, rytmika, melodie - nebo vokál se kterým zpívají dohromady).
Pokud ti odposlechy řvou a zpěvačky se neslyší, pak jsou buď hluchý a mely by s tím začít něco dělat. Nebo máš na nic odposlechy (doplň typ), a i když jsou sice nahlas, tak je to koule a není ničemu z nich pořádně rozumět.
Pak tu je ještě možnost, že ostatní kombové nástroje na pódiu, tím myslím kytary a nebo bicí, jsou tak ohulený, že se neslyšej přes ten kravál, pak je na zbytku kapely, aby se umravnila. Kytaristi aby netavily na sále pro 150 lidí 300W komba naplno, bubeník aby do bicích neřezal jako hluchej, atp. Z vlastní zkušenosti vím, že opravdu nefunguj, když se znaží 2 kytaristi, každý na jedné straně pódia dotlačit tomu druhému zvuk své kytary z komba, tak tudy cesta nevede. I ta kytara se dá pustit tomu druhýmu do odposlechu.
Takže pokud je chyba v hluku na pódiu nezávislém na odposleších, tak si promluvit s muzikanty a zkusit je umravnit a vysvětlit jim, že jinak prostě dobrý celkový výsledek být ani nemůže. Pokud nebudou reagovat a tobě to nehouká a ani moc neovlivňuje nebo nedělá problém na celkovém zvuku, tak na to dlab tvoje uši to nejsou.
Pokud je chyba v bednách zapracovat na nich (vyměnit, přestavět).
To je asi tak vše co se k tomu dá za stávajících dodaných informací napsat.
Rozmístění nástrojů, komb a vůbec celý sladění monitorů, jako i typy, přestavby, neslyšně zpívající zpěvačky, vše se tu už bralo, tak trochu pročti a pak se ptej dál.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Príliš hlasné odposluchy
A k bodu 1: Ano, existuje "zvukařská bible" - Praxe zvukové techniky (Vlachý). Nevím, jestli ji má ještě oficiálně nějaké vydavatelství, ale na internetu se dá sehnat i v PDF.
Príliš hlasné odposluchy
K teorii, výborná je kniha: "Praxe zvukové techniky (Václav Vlachý)"
Je v ní snad vše, co do začátku potřebuješ.
Hlasité odposlechy u bubeníka jsou věčný problém. Otázka zní, jestli opravdu potřebuje to všechno, co tam má. Například ze zpěvu by mu měl stačit hlavní, případně třeba basa a kytara. Pokud je pódium menších rozměrů, stějně zbytek uslyší tak co tak.
V momentě, kdy přes jednotlivé nástroje neslyší další, je čas nepřidávat, ale začít ubírat zbytek. Pokud např bubeník chce do odposlechu kopák velmi nahlas, nezbívá už moc prostoru pro ostatní nástroje, bedna se přehlcuje a problém je nasvětě.
Většinou ale není normální, aby měl každý všude všechno.
Je v ní snad vše, co do začátku potřebuješ.
Hlasité odposlechy u bubeníka jsou věčný problém. Otázka zní, jestli opravdu potřebuje to všechno, co tam má. Například ze zpěvu by mu měl stačit hlavní, případně třeba basa a kytara. Pokud je pódium menších rozměrů, stějně zbytek uslyší tak co tak.
V momentě, kdy přes jednotlivé nástroje neslyší další, je čas nepřidávat, ale začít ubírat zbytek. Pokud např bubeník chce do odposlechu kopák velmi nahlas, nezbívá už moc prostoru pro ostatní nástroje, bedna se přehlcuje a problém je nasvětě.
Většinou ale není normální, aby měl každý všude všechno.
Príliš hlasné odposluchy
Navazuju: nebo (pokud je dimenze mixpultu dostatečná) rozkalhotkovat nástroje a eqalizovat nástroje do PA jinak než do odposlechů. Může se stát, že se některé věci v jednom mono odposlechu budou maskovat (čím hloupější aranž...). Když těm nástrojům uděláš v odposlechu víc "své místo", nebude potřeba je tolik vytahovat na hlasitosti.zblebt píše:zblebt: V momentě, kdy přes jednotlivé nástroje neslyší další, je čas nepřidávat, ale začít ubírat zbytek.
A nebo bubeníkovi navrhnout sluchátka (já se o to snažím téměř vždy), dost se tím sníží rambajs okolo bicích.