In-ear monitoring - ako na to?
-
- Reklama
In-ear monitoring - ako na to?
Zdravim,
Velmi mi vrta jedna vec v hlave. Nedavno som bol na jednom koncerte, kde kapela mala in ear monitoring. Spevacka mala in ear bezdrotovy a vsetci ostatní muzikanti mali sluchadlá s káblami. Nevedel som urcit kam tie kable smeruju. Neveim si predstavit ako to funguje. Musia mat predtym nejaky sluchadlovy zosilnovac ? S nezavislivymi vstupmi ktore putuje z Auxov z mixu?
Mate s tym niekto skusenost ako sa to robi ?
Dakujem
Velmi mi vrta jedna vec v hlave. Nedavno som bol na jednom koncerte, kde kapela mala in ear monitoring. Spevacka mala in ear bezdrotovy a vsetci ostatní muzikanti mali sluchadlá s káblami. Nevedel som urcit kam tie kable smeruju. Neveim si predstavit ako to funguje. Musia mat predtym nejaky sluchadlovy zosilnovac ? S nezavislivymi vstupmi ktore putuje z Auxov z mixu?
Mate s tym niekto skusenost ako sa to robi ?
Dakujem
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: In-ear monitoring - ako na to?
http://eshop.prodance.cz/me1/d-97675/
Něco jako tohle, dělá to víc firem a s digitálními mixy se to bude šířit. Jinak by samozřejmě stačilo na výstupy z mixu, které původně šly do aktivních podiových monitorů nebo jejich externích zesilovačů připojit zesilovače sluchátkové, ovšem s nějakou ochranou sluchu, jinak to může být nejen nepříjemné, ale vyloženě nebezpečné.
H.M.
Něco jako tohle, dělá to víc firem a s digitálními mixy se to bude šířit. Jinak by samozřejmě stačilo na výstupy z mixu, které původně šly do aktivních podiových monitorů nebo jejich externích zesilovačů připojit zesilovače sluchátkové, ovšem s nějakou ochranou sluchu, jinak to může být nejen nepříjemné, ale vyloženě nebezpečné.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
- gabluk
- Uživatel
- Příspěvky: 246
- Registrován: stř 30. čer 2010 8:03:19
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Prodavaji se iem monitory, tj. Krabicka do ktere se privede signal z auxu a v sobe obsahuje limiter, ekalizer, prpadne dalsi vychytoavky, jako mixovani signalu z mixu a vlastniho signalu. Z krabicky se to bezdratove prenese do prijimace za opaskem. Treba sennheiser iem 300 (ten pouzivam osobne), nebo ld system mei 1000, shure atd atd. Nebo se pouzije klasicky sluchatkovy distributor ale jak psal zdenek, je nezbytne mit v signalove ceste nejakou ochranu, idealne limiter, kdyby se nekde stala nejaka chyba tak aby muzikant neohluchl.
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Velmi dobrý je pro tyto účely sluchátkový zesilovač od Fishera
http://fischer-amps.de/inear-monitoring ... trieb.html
stačí pak přivést k muzikantovi signál v linkové úrovni. Drátová řešení mají nevýhodu v omezení pohybu, vadí u všech stojících umělců. Naopak u sedících to přináší slyšitelné zlepšení kvality zvuku. Pro zvukaře je příjemnější bezdrát - méně kabelů po pódiu.
http://fischer-amps.de/inear-monitoring ... trieb.html
stačí pak přivést k muzikantovi signál v linkové úrovni. Drátová řešení mají nevýhodu v omezení pohybu, vadí u všech stojících umělců. Naopak u sedících to přináší slyšitelné zlepšení kvality zvuku. Pro zvukaře je příjemnější bezdrát - méně kabelů po pódiu.
Zvukař bez www stránek
Re: In-ear monitoring - ako na to?
A co byste rekli na monitoring za pouziti bluetooth vysilace pripojeneho na monitorovou cestu z mixu a bluetooth sluchatek?
M.
M.
Re: In-ear monitoring - ako na to?
2 marián:
řekl bych jediné: U IEM je SPOLEHLIVOST na prvním místě. Té je někdy problém dosáhnout i s profesionálními UHF systémy. Když Ti vypadne handsfree v autě, tak se ho..o děje, alek když vysadí in-ear zpěvákovi, je to většinou fatální prů..r.
Jinak profíci dneska už i v ČR opouštějí různé ty Samsony, JTS, LD systems a jiné sr...ky a spousta kapel má v racku několik Sennheiserů 300, pokud používají všichni stejný systém i stejná sluchátka, dá se poslech i dobře namíchat.
řekl bych jediné: U IEM je SPOLEHLIVOST na prvním místě. Té je někdy problém dosáhnout i s profesionálními UHF systémy. Když Ti vypadne handsfree v autě, tak se ho..o děje, alek když vysadí in-ear zpěvákovi, je to většinou fatální prů..r.
Jinak profíci dneska už i v ČR opouštějí různé ty Samsony, JTS, LD systems a jiné sr...ky a spousta kapel má v racku několik Sennheiserů 300, pokud používají všichni stejný systém i stejná sluchátka, dá se poslech i dobře namíchat.
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Diky, chapu, ze IEM musi byt spolehlive a ze profici opousti levne UHF systemy (tedy ty Samsony apod.).
Ten muj dotaz spise smeroval k tomu, zda to bude fungovat i s bluetooth prenosem, nebo je to uplny nesmysl. Chceme to v kapele vyzkouset a pokud by to vyhovovalo,tak na IEM prejit. Nechce se mi ale hned kupovat drahe zarizeni, pokud by se to neosvedcilo.
Jasne, ze se nabizi rada kup si to na 14 dni, nebo si to nekde pujc a vyzkousej. Jenze na poradny vyzkouseni je to kratka doba. Proto me napadlo, zda nevyuzit bluetooth, coz bude levnejsi uz jen proto, ze bluetooth sluchatka jiz dnes kdekdo ma, tak to bude bez nutnosti investice.
Predem diky
Ten muj dotaz spise smeroval k tomu, zda to bude fungovat i s bluetooth prenosem, nebo je to uplny nesmysl. Chceme to v kapele vyzkouset a pokud by to vyhovovalo,tak na IEM prejit. Nechce se mi ale hned kupovat drahe zarizeni, pokud by se to neosvedcilo.
Jasne, ze se nabizi rada kup si to na 14 dni, nebo si to nekde pujc a vyzkousej. Jenze na poradny vyzkouseni je to kratka doba. Proto me napadlo, zda nevyuzit bluetooth, coz bude levnejsi uz jen proto, ze bluetooth sluchatka jiz dnes kdekdo ma, tak to bude bez nutnosti investice.
Predem diky
- TomasVv
- Uživatel
- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Bluetooth opravdu není robustní bezproblémové řešení. Nejspolehlivější je drát-linka do sluchátkového zesilovače, nejlépes limiterem. Já, když míchám odposlechy do sluchátek, dávám na výstup limiter s tresholdem +6 až 10dB na normální hlasitost. Nebo kvalitní bezdrát, Shure, Audix či Sennheiser.
Dělám, co mě baví.
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Ahoj,
nechci zakládat zbytečně nové téma, myslím že můj dotaz s ním souvisí.
S kapelou hráváme většinou na malých pódiích, v klubech kde se zvuk "udělat nedá" nebo nás zvučí kamarádi, kteří jsou stejní negramoti jako my. Došli jsme zatím do fáze, že všechno hrajeme přímo do mixu a zvukař nám do odposlechů pustí co chceme. Je to dobrý ale nikdy ideální, tuhle chce kytarista víc sebe a tuhle ho já chci méně. Tedy jsme si řekli, že do roka a do dne přejdeme na vlastní in ear monitoring. Řeším teď jak na to.
V zásadě vidím dvě možnosti.
1) Všechno ke zvukaři a on zpátky pošle jeden mix, který si rozdělíme do "more me" mixů a sluchátkových zesilovačů.
2) Všechno ke zvukaři a současně do našeho mixu a pak do těch našich dalších.
Co byste upřednostňovali, s čím by se vám jako zvukařům líp pracovalo? V prvním případě by byly potřeba DIčka na kytary a basu, v druhém případě ještě nějaký splitter na mikrofony. Můžete doporučit nějaké řešení, kam strčím jak mikrofon, tak kytaru? Zatím jsem se setkal jen s DI na kytaru a splitterm na mikrofon. Je mezi tím nějaký zásadní rozdíl? A byli byste ochotní používat nějaký bastl co si kapela vezme s sebou? Přemýšlím totiž, že bychom si ten splitter nechali udělat nebo si ho udělali sami.
Pokud jste dočetli až sem tak díky
Těším se na vaše připomínky!
nechci zakládat zbytečně nové téma, myslím že můj dotaz s ním souvisí.
S kapelou hráváme většinou na malých pódiích, v klubech kde se zvuk "udělat nedá" nebo nás zvučí kamarádi, kteří jsou stejní negramoti jako my. Došli jsme zatím do fáze, že všechno hrajeme přímo do mixu a zvukař nám do odposlechů pustí co chceme. Je to dobrý ale nikdy ideální, tuhle chce kytarista víc sebe a tuhle ho já chci méně. Tedy jsme si řekli, že do roka a do dne přejdeme na vlastní in ear monitoring. Řeším teď jak na to.
V zásadě vidím dvě možnosti.
1) Všechno ke zvukaři a on zpátky pošle jeden mix, který si rozdělíme do "more me" mixů a sluchátkových zesilovačů.
2) Všechno ke zvukaři a současně do našeho mixu a pak do těch našich dalších.
Co byste upřednostňovali, s čím by se vám jako zvukařům líp pracovalo? V prvním případě by byly potřeba DIčka na kytary a basu, v druhém případě ještě nějaký splitter na mikrofony. Můžete doporučit nějaké řešení, kam strčím jak mikrofon, tak kytaru? Zatím jsem se setkal jen s DI na kytaru a splitterm na mikrofon. Je mezi tím nějaký zásadní rozdíl? A byli byste ochotní používat nějaký bastl co si kapela vezme s sebou? Přemýšlím totiž, že bychom si ten splitter nechali udělat nebo si ho udělali sami.
Pokud jste dočetli až sem tak díky
Těším se na vaše připomínky!
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Nepíšeš nic ani o obsazení, počet členů kapely a stylu hudby. Ani o vybavení a to včetně použité PA aparatury a mixu.
Nicméně postup je špatný a začínáš od konce.
Předně bych pořešil aranže, doladění nástrojů a rozmístění komb tak, aby jste se i v malém prostoru nepřetahovali "kdo dočůrá dál" (víc nahlas).
Pak bych pořešil zvukaře, v podstatě neznalý kamarád na blíže nespecifikovaném vybavení pochybné úrovně nemá sebemenší šanci vůbec pokusit se zvučit.
Takže bych se obracel na někoho kdo tomu rozumí a má odpovídající vybavení, jako pult s odpovídajícím počtem monitorových cest a kvalitních odposlechů.
Teprve dalším krokem by mohl být nákup vlastních IE, ať již bezdrátových, nebo drátových a jejích připojení právě na monitorové cesty pultu, pak vám opět zvukař namíchá každému co potřebuje.
Nicméně postup je špatný a začínáš od konce.
Předně bych pořešil aranže, doladění nástrojů a rozmístění komb tak, aby jste se i v malém prostoru nepřetahovali "kdo dočůrá dál" (víc nahlas).
Pak bych pořešil zvukaře, v podstatě neznalý kamarád na blíže nespecifikovaném vybavení pochybné úrovně nemá sebemenší šanci vůbec pokusit se zvučit.
Takže bych se obracel na někoho kdo tomu rozumí a má odpovídající vybavení, jako pult s odpovídajícím počtem monitorových cest a kvalitních odposlechů.
Teprve dalším krokem by mohl být nákup vlastních IE, ať již bezdrátových, nebo drátových a jejích připojení právě na monitorové cesty pultu, pak vám opět zvukař namíchá každému co potřebuje.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Díky za podněty, dovolím si kontrovat. Nemyslím si, že začínám ze špatného konce, popisuju stav, do kterého jsme po několika letech dospěli.
Hrajeme nespecifikovatelný punkový podžánr ve složení dvě elektriky, basa, bicí, dva zpěvy. Protože nejsem kapela velkého formátu, tak hrajeme kde to jde a diktovat si nemůžeme, vlastního zvukaře si nezaplatíme a děláme to hlavně protože nás to baví.
Přestali jsme hrát na komba, ani basový apec nemáme a to proto, že máme dobrou zkušenost s tím hrát všechno do linky. Nám se tak dobře hraje a z mnoha rozhovorů se zvukaři v klubech kde jsme hráli, jsem pochopil, že jim to tak i víc vyhovuje. Myslím, že tohle máme docela zmáknutý, ale mohlo by to být lepší.
Jak si to představuju.
Nechci komba a pódiový odposlechy, chci sluchátkový monitoring, kde si každý člen kapely (4) bude moct udělat vlastní mix (a je jedno jestli ho udělá zvukař nebo si to uděláme sami). Z mého pohledu to řeší problémy s malými prostory, problémy s hlukem na pódiu (kvůli mikrofonům) a je to nejskladnější řešení
Tedy, co byste nyní po upřesnění doporučili?
Hrajeme nespecifikovatelný punkový podžánr ve složení dvě elektriky, basa, bicí, dva zpěvy. Protože nejsem kapela velkého formátu, tak hrajeme kde to jde a diktovat si nemůžeme, vlastního zvukaře si nezaplatíme a děláme to hlavně protože nás to baví.
Přestali jsme hrát na komba, ani basový apec nemáme a to proto, že máme dobrou zkušenost s tím hrát všechno do linky. Nám se tak dobře hraje a z mnoha rozhovorů se zvukaři v klubech kde jsme hráli, jsem pochopil, že jim to tak i víc vyhovuje. Myslím, že tohle máme docela zmáknutý, ale mohlo by to být lepší.
Jak si to představuju.
Nechci komba a pódiový odposlechy, chci sluchátkový monitoring, kde si každý člen kapely (4) bude moct udělat vlastní mix (a je jedno jestli ho udělá zvukař nebo si to uděláme sami). Z mého pohledu to řeší problémy s malými prostory, problémy s hlukem na pódiu (kvůli mikrofonům) a je to nejskladnější řešení
Tedy, co byste nyní po upřesnění doporučili?
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Technicky dost narocne..
1) Aby byl dobry poslech, je potreba mit kvalitni sluchatka.
2) Aby si kazdy namichal poslech znamena, ze musis mit na podium vlastne monitorak. signal rozboceny ze vsech zdroju...
Zazil jsem kapelu, co ma na podiu iLive a micha si svoje poslechy. Ale to je trochu drazsi reseni.
Podle me je to pro Vasi kapelu nad Vase moznosti.
v.
1) Aby byl dobry poslech, je potreba mit kvalitni sluchatka.
2) Aby si kazdy namichal poslech znamena, ze musis mit na podium vlastne monitorak. signal rozboceny ze vsech zdroju...
Zazil jsem kapelu, co ma na podiu iLive a micha si svoje poslechy. Ale to je trochu drazsi reseni.
Podle me je to pro Vasi kapelu nad Vase moznosti.
v.
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Neviděl bych to tak černě. Ano každý si musí koupit svoje IE. kolik investuje je na něm co chce mit... Co se tyka připojení tak snad mix pult se 4 aux není problém. Nebo jo? A každý si dá do svého odposlechu co chce.
Listen... and enjoy the sound
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Dík,
iLive je věru nad naše možnosti, ale díky za info, přímo o tomhle jsem nevěděl. Co bys doporučil na to rozbočení signálů? Jsou to jak mikrofony, tak nástroje. Stačilo by mi mít nějaký box s galvanicky odděleným (1:1) a "thru" výstupem, ne? Co používáš za DIčka?
Mixpult se 4 výstupy.. máš na mysli nějaký konkrétní? Ať vím o jakých korunách je řeč. Napadlo mě teď využít zvukovku se čtyřmi výstupy a udělat si mix v počítači.
iLive je věru nad naše možnosti, ale díky za info, přímo o tomhle jsem nevěděl. Co bys doporučil na to rozbočení signálů? Jsou to jak mikrofony, tak nástroje. Stačilo by mi mít nějaký box s galvanicky odděleným (1:1) a "thru" výstupem, ne? Co používáš za DIčka?
Mixpult se 4 výstupy.. máš na mysli nějaký konkrétní? Ať vím o jakých korunách je řeč. Napadlo mě teď využít zvukovku se čtyřmi výstupy a udělat si mix v počítači.
Re: In-ear monitoring - ako na to?
Na ten mix "v počítači" je dobrý třeba Mackie Blackbird, ale má to háček. Za ním musíš mít kvalitní in-ear mašinku, co má limiter apod., ten Mackie umí opravdu "jen" míchat, zato téměř bez latence. Já ho párkrát použil tak, že to máš na podiu, na tom noťas a můžeš to přes vzdálenou plochu řídit z FOH.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.