Pomoc se zvukem kopáku
-
- Reklama
Re: Pomoc se zvukem kopáku
Ten Sennheiser e602 taky nezní vůbec špatně taky zněj leze už takovej hotovější zvuk podobně jako z D6.
Re: Pomoc se zvukem kopáku
Mě se líbí skoro všechny dovedu si je představit do stylu hudby. Mám tu MD421 ale nikdy mě nenapadlo ji použít na kopák (ani se mi ten zvuk nelíbil) na ten mám D112. Minulý týden jsem koupil EV320 ale ještě jsem je neměl možnost vyzkoušet. Ta e602 zní zajímavě a si ho časem pořídím. D6 je v dobrá na rock ale e602 se mi líbí víc.
Re: Pomoc se zvukem kopáku
znicení mikrofonu v díře na urovni blany neni povera.... spis dost neprijemna situace kdy u festu ze sedmi kapelama u pate odkracela D6. protoze proste male podium, zpevak poskakovac kopl a mikrak povytahl. co se tyce zvuku kopaku. gejtem ho zkonkretnis,m a jsi schopnej si nastavit jak dlouho chces aby znel, jak tady nekdo pise, mezi 170 a 250hz stahnout, podle toho co ti dovoli aparat muzes pridat na basech. Obcas pouzivam dvě špičky, spis jen k vuli tomu ze jednu mam nastavenou jako defaultne a s druhou vyšší hybu podle citu a toho co se vlastne hraje, bavime se o zabave, kde jedna kapela supluje 15 jiných... dost pomaha kompressor, ten kopak se tak jako nejak ucelí a vyleze ven.
Re: Pomoc se zvukem kopáku
Děkuju za další rady, na kompresor spolu z gatem se tepve chystám. Teť si zkouším kompresor v mixcraftu abych cca věděl jak se chová... trochu z toho mám hlavu jak pátrací balon ale to snad přejde ...nerad bych totiž až si ho pořídím na to koukal jak tele a nevěděl co s tím
Re: Pomoc se zvukem kopáku
Přesně tak!!! U nás se zvučí tzv. z podia, aby se ušetřilo za zvukaře v sále a samozřejmě nejprve každej nástroj zvlášť, kopák zvlášť atd. Ten co mu patří mixpult, z neznámých důvodů nastavuje všelijak ekvalizaci na všechno možný, asi aby to samo o sobě znělo vždy optimálně. Přitom máme skutečně luxusní PA - mix AH s 2x param eq na šavli, velmi vyvážené, procesorem řízené bedny dB array kvality celkem 134dB woofery a 131dB vrchy, monitory také dB Technologies s procesorem, čistý, kvalitní zvuk, nyní abolutně nevíme co je to zpětná vazba nebo nějaké houkání nebo neustálé nahvízdávání apod jako když je použit nějaký horší aparát. Výsledkem ale přesto je, že potom v celkovém mixu je to taková hrůza, že např. celé bicí znějí jakoby puštěné přes phaser, kopák není slyšet vůbec, plechy jsou usyčené, rytmičák zní jako hluboký kotel. Nástroje a zpěvy pak to samý. Doprovodná kytara válcovala s ořezaným basostředovým pásmem hlasitostně i basu a zpěvy, zpěvy jsou slyšet pouze v basech a prezencích bez jakýchkoli nosných středů. Odmítají si přitom pustit do monitorů celek, aby to slyšeli stejně jako to leze z front beden, prý je na podiu jiná akustika než v sále, takže by to bylo pro nastavování zbytečný nebo by neslyšeli sebe a podobné výmluvy. Takže si do monitorů dávají pouze každý svou monitorovou cestu s poměrem nástrojů jak jim zrovna vyhovuje. Po posledním kšeftu, kde jsme před námi zvučili jinou kapelu jako hosta a byl to asi normální povedený, příjemný, prostě profesionální zvuk, nazvučený klasicky ze sálu přes párák, pak na tentýž aparát (pouze po přenastavení těch korekcí na mixu) při zvučení z podia bez zvukaře v sále (mixpult přenesen na podium) celkový mix vyzněl asi tak, jako kdyby si někdo do poslechové místnosti s high-end aparaturou donesl takovej ten velkej efektní čínskej magneťák se světýlkama, ten high-end vypnul a ten čínskej krám pustil na plný pecky... Tak nevím, co s tím Ty dB Technologies boxy jsou moje, stálo to přes 130 tis... Bohužel myslím, že vím konkrétně, co je třeba s čím udělat na každé šavli, aby to z celku lezlo v rámci mixu optimálně, sám si jediný dávám do stage monitoru celek a tvrdím, že basy pod 90Hz se stejně šíří všemi směry, takže co slyším na podiu z defacto třetí front bedny, kterou mám otočenou na sebe jako monitor, tak je to úplně to samý, co je slyšet i v sále před main PA front bednou ve stejné vzdálenosti. Podle toho se dá mix nastavovat celkem v pohodě. Nebo jak jinak z to hoven?TomasVv píše:Hlavně se zaměř na celkový zvuk, samotný kopák může být ošklivý, když to bude fungovat dohromady s celou kapelou.
- Pavel Sedlák
- Uživatel
- Příspěvky: 1328
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Pomoc se zvukem kopáku
Asi bych kontaktoval zkušeného zvukaře a nechal si poradit přímo na místě...
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
Re: Pomoc se zvukem kopáku
Delat zvuk z podia je proste kompromis. No ja si nemyslim, ze jde delat dobre zvuk z jineho mista nez normalne pred bednama. Mozna jeste v nejakem prostoru, kde uz mas zkusenosti a vis, ze treba tady to musim nakroutit vice ostreji, aby v sale to znelo normalne atd. Ale je to znouzecnost.Návštěvník píše:Bohužel myslím, že vím konkrétně, co je třeba s čím udělat na každé šavli, aby to z celku lezlo v rámci mixu optimálně, sám si jediný dávám do stage monitoru celek a tvrdím, že basy pod 90Hz se stejně šíří všemi směry, takže co slyším na podiu z defacto třetí front bedny, kterou mám otočenou na sebe jako monitor, tak je to úplně to samý, co je slyšet i v sále před main PA front bednou ve stejné vzdálenosti. Podle toho se dá mix nastavovat celkem v pohodě. Nebo jak jinak z to hoven?
Ja jsem zazil hodne ruznych holiren, kde musel byt pult nekde ukryt a mne to nedalo a porad jsem cestoval na kontrolni poslech.
Asi Ti to nekdo uz rekl, ale proste zvukar pred bednama ma smysl a kdyby to bylo tak jednoduche delat dobry zvuk z podia, tak se to jinak delat nebude. Asi tak.
Mozna bych Ti doporucil koupit si digital, ktery umi ovladani pres iPad.
V.
Re: Pomoc se zvukem kopáku
Když už jsi otevřel pár měsíců mrtvé téma, tak podpořím názor, že zvukař má smysl. Již více než patnáct let s pleskáme po okrese, sem tam i nějaké to zahraničí, nebo hlavní město s hraním na svatbách, narozeninových párty, nebo firemních večírcích. Sestava byla v začátcích kytara, basa, klávesy a logicky zpěvy. Poté, co kapelník a klávesák v jedné osobě přišel na to, že MIDI je přítel a basák je člověk, který zabírá moc místa, dělá kravál a užírá kus honoráře, smrskla se sestava na kytaru a klávesy plus zpěvy. Sestavička, která se vejde v pohodě i do malého koutku v hospodě. Přesto kapelník celá ta leta trvá na vlastním zvukaři. Mnohokrát musím mít mixák za "kapelou", protože jinam se nevejde (to se pak něco nalítám), ale určitě to má smysl. Muzikant má hrát a plně se na hru soustředit a ne se ještě nervovat, jestli má dost halu ve zpěvu, nebo není moc ostrá kytara. A to nemluvím o tom, že by měli mít muzikanti nad hlavou nějaká světla a chtěli s nima blikat...
Co nejde silou, jde ještě větší silou...
Re: Pomoc se zvukem kopáku
jj plny souhlas bez zvukaře to nikdy naudelas ani to tkz. dobry.