Malý hudební festival - co je potřeba?

Otázky a odpovědi z LIVE PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika)
  • Reklama
  • nové mixpulty Qu
Uživatelský avatar
Bartal Jura

Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od Bartal Jura » úte 29. dub 2014 12:49:07

Dobrý den,
koncem léta by jsme rádi uspořádali u nás na vsi festival začínajících rockových kapel. Na fotbalovém hřišti pro přibližně 200 lidí. Potřeboval bych poradit, co všechno je k tomu potřeba ze zvukové stránky. Co všechno musíme sehnat sami a co má sebou zvukař. Jak se pohybují ceny zvukaře a pronájem beden. Děkuji za každou radu.

exxxi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1555
Registrován: sob 29. led 2011 1:35:00
Bydliště: dálnice D5

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od exxxi » úte 29. dub 2014 13:16:26

Zkus se zaregistrovat a napsat v jakém okrese to bude, najde se tu dost lidí, co ti udělají nabídku.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od KamilV » úte 29. dub 2014 13:18:41

Zvukař by měl mít všechno.
Na vás, jako pořadateli, je najmout zvukaře s adekvátním aparátem a udělat prostředníka nebo předat kontakty mezi zvukařem a kapelama - zajistit repertoárové listy a stage plany.
Rozumná cena bude někde kolem 8 tisíc (levněji vám to nabídne "střelec" s poddimenzovanou technikou, dráž vám to může nabídnout někdo, kdo má techniku lepší, ale vy si ho třeba nebudete moci dovolit).
Akci nahlásíte OSA, spolu s repertoár. listy, předpokládaným počtem návštěvníků a cenou vstupného.

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3593
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od blaha » úte 29. dub 2014 13:21:03

Co kdyby jsi začal spíš kde to má být, v jakém rozsahu, případně rozpočtem.

Pódium nebo zastřešené místo pro kapely máte?

Z pohledu zvukaře je to jednoduchý v podstatě nepotřebujete nic, umí si přivézt jak pódium, tak centrálu na elektřinu, tak i třeba lidi na hlídání techniky. Ale zaplatíte to a ne málo.

Takže pokud se to nemá prodražit, je potřeba pódium, zajištění místa pro zvukaře tak cca 15-20m před pódiem, a 3f elektrickou přípojku nejlépe odpovídající současným normám minimálně 3x32A, lépe ještě v kombinaci s 3x16A, pokud se má použít nějaký světelný park. No a k tomu pak přístup nějakou dobu před i po ukončení akce, nejlépe dodávkou až k pódiu.
Není taky od věci zařídit několik lidí/pořadatelů, kteří se postarají aby nikdo nelez tam kam nemá a aby se nic neztratilo.
Rovněž je dobré získat a dodat od vystupujících kapel požadavky na zapojení, stageplany, příp. inputlisty.

Cena se ti pak bude odvíjet podle dojezdové vzdálenosti, délky a složitosti akce, potřebnému výkonu a rozsahu aparatury, požadavků kapel.

Na jednodenní akci tohoto typu bych to pak odhadem viděl někde v rozsahu 8 - 15 tis.


EDIT: Koukám Kamile, že počítáme podobně :D .
Naposledy upravil(a) blaha dne úte 29. dub 2014 13:23:13, celkem upraveno 1 x.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

Egestas
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: pát 01. dub 2011 6:40:27

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od Egestas » úte 29. dub 2014 13:22:37

to záleží na zvukaři případně agentuře co a jak si domluvíte, v zásadě se dá domluvit vše.

zvukař dělá zvuk takže má vše kolem zvuku případně i světla.

Když to vezmu podle sebe tak tahám: PA, stojany, mikrofony, kabeláž, FOH, napájecí kabely a rozvaděč pro zvuk a světla, světla, notebook pro přehrávání a ovládání světel, chráničky na párák.
Co potřebuji na místě: je místo pro FOH se stolem a ideálně ohraničení proti lidem, kvalitní el. přívod, a čas před a po akci.
Co je dobrá mít předem: Stage plany, input listy, a další požadavky od kapel
Co vozím v autě navíc tak je party stan nad FOH + plachty na zakrytí PA a kufr s vercajkem protože kdybych ho neměl tak ho určitě budu potřebovat a hlavně mou věrnou kamarádku GAFU :lol:

Co se týče ceny tak s kapelou si bereme 6-12 tisíc podle návštěvnosti za komplet vše, pokud jedu jako zvukař tak záleží na akci a vybavení co sebou tahám a jestli jedu sám nebo ve dvou. pokud se jedná o akci na celý den ve dvou lidech a můj plný aparát což tohle vypadá tak 4-6 tisíc bez světel a 5-8 tisíc se svícením. Ale mám poměrně malej aparát, takže tuto akci by měl dělat někdo vetší a tím pádem to bude drašší, moje cena je adekvátní vybavení a tak je to u každého.

Legislativně určitě vy musíte zajistit OSA poplatky

BTW. od kud jsi a kdy by to bylo ? určitě se zde s někým domluvíš

Byl jsem pomalej :cry:

Bartal Jura
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: úte 29. dub 2014 13:43:53

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od Bartal Jura » úte 29. dub 2014 13:58:11

Děkuji za rychlé reakce. Dělám to poprvé, tak nevím na co všechno se mám ptát a co všechno je potřeba sdělit. Bude to v Kostelním Hlavně na fotbalovém hřišti koncem srpna. Začínat by se mělo v 14:00 a hrálo by se do půlnoci. Tak asi i osvětlení bude potřeba. Zatím máme slíbené kapely které nejsou registrované v OSA, tak se asi nahlašovat nemusí. Protože je to chudý kraj, tak jsme se vstupným moc nepočítali, ale když koukám na všechno kolem, tak začíná být jasné že to pár stánků s pivem asi neuživí. Návštěvnost bude počítána asi na 200 až 400 lidí. A podium bude asi také potřeba, navrhovali nám, přívěs od náklaďáku, ale nevím jak je to praktické.

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od KamilV » úte 29. dub 2014 14:05:58

Záleží, jestli ty kapely budou hrát svou vlastní tvorbu, nebo ne.
Přívěs od náklaďáku je hlavně hrozný prostor zvukově, opticky, i pro muzikanty to není úplně příjemný.
Myslel jsem, že máte nějaké stálé podium, jak to často na hřištích bývá.
Pokud tam někdo musí přijet s podiem, tak to dost zahýbe s cenou. S tím počítejte.
Potřebujete zvuk, světla, pódium. Patrně se nedostanete pod 15 - 20 tisíc. A to kdo ví jestli.

Bartal Jura
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: úte 29. dub 2014 13:43:53

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od Bartal Jura » úte 29. dub 2014 14:17:04

Pódium tam žádné není, je to první větší plánovaná akce u nás. Tak to bude ještě boj :-)
Hrát by se měla jenom vlastní tvorba, to ještě dořeším. Nevím jestli dostanu na tak malou akci sponzora.

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3593
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od blaha » úte 29. dub 2014 14:19:37

OSU musíš hlásit vždycky, s poplatkama nevím. A byť nejsou kapely pod OSou registrované, pokud nehrají vlastní, ale převzatou tvorbu (typicky třeba Kabáty :) ), pak už to pod to spadá.

Ale, zeptám se, kdo to pořádá? Případně jestli není možné nějaká spolupráce s obcí či místní organizací.

1. v nějakých situacích u akcí pořádaných obcí bez vstupného, lze tuším požádat o prominutí poplatku
2. obec může v nějaké míře na akci přispět
3. pokud je obec v nějakém mikroregionu nebo sdružení obcí, existují i možnosti zápůjčky zastřešení třeba i pódia z kraje (pokud na kraji něco takového je)

Pódium z náklaďáku, v nouzi to jde, ale jak psal Kamil nic moc, a navíc je tu problém s hloubkou jen 2,5m, v podstatě se před bicí nikdo nepostaví.
U nás jsme to kdysi dělali kombinací náklaďák + tandemovej vlek vedle sebe, tím jsme měli prostor tak 7x5x3m. Ale mimo jiné se řešilo zakrytí mezery jak na podlaze, tak na střeše.
K tomu je tu ještě problém s váhou a možným poškozením trávníku (záleží, kde by to mělo bejt). A pokud nemáte teda někoho, kdo to tam postaví zdarma, pak je asi lepší vzit zvuk i s pódiem, ale je to tak o těch 5-10k navrch.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

Bartal Jura
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: úte 29. dub 2014 13:43:53

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od Bartal Jura » úte 29. dub 2014 14:29:44

Děláme to soukromě, protože tady v okolí se nic neděje a lidi nemaj kam chodit.
Pódium bude před brankou, tak ten náklaďák asi stejně padá.
Se starostou se zkusíme ještě domluvit ohledně podpory a pódia, to nás nenapadlo a třeba nám ještě někdo něco dá.
Když už jsme se do toho pustili tak ať to je pořádně.

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3593
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od blaha » úte 29. dub 2014 14:39:32

Taky by jste mohli ohledně podia oslovit některé z Městských kulturních středisek v okolí, jestli tam jsou, ale koukal jsem, že tam potencionálních míst kolem je dost, některá pódiem taky disponují.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

Uživatelský avatar
Zdeněk Prodance
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od Zdeněk Prodance » úte 29. dub 2014 14:47:06

Nevykládej blbosti, že se v okolí nic neděje - čemu vlastně říkáš okolí ? Já jsem původně z vedlejší vesnice a provozujeme teď letňák v Houštce, tam se hraje celkem dost. Konec srpna je co za datum PŘESNĚ ? Ono totiž je datum a datum, na některá (typicky víkendy kolem začátku a konce prázdnin, různá vinobraní atd.) jsou sklady vymetené a na některé se vezme i horší kšeft. Můžeme ti to samozřejmě udělat taky, ale musíš si sám nejdřív rozmyslet rozsah a kapely, z toho vyjdou požadavky na techniku a lidi a čas a z nich cena. Ano, jak správně bylo psáno, cokoli si nezařídíš sám (podium, střechu, elektriku, pomocné ruce...) tak zaplatíš. A nezapomeň na místní, aby jim moc nevadilo, že bude kravál, sice máte hřiště až na konci vsi, ale ono se to nočním vzduchem nese dobře.

H.M.

exxxi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1555
Registrován: sob 29. led 2011 1:35:00
Bydliště: dálnice D5

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od exxxi » úte 29. dub 2014 15:04:22

1) OSe musíš poslat minimálně deset dní předem seznam skladeb s tím, že nikdo není OSou zastupován a skladby si napsali sami. Nepodceňuj to, jsou to svině.
2) Nepodceňuj přívod elektřiny, 2kW generátor to nespraví. Máte rozvod na tom hřišti? Ono se to taky nedá tahat 100m. Tedy dá, ale....... Ten přívod ti ovlivní místo postavení pódia.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.

Bartal Jura
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: úte 29. dub 2014 13:43:53

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od Bartal Jura » úte 29. dub 2014 19:01:00

Okolí myslím Suďák a Hlavenec. Určitě že nějaké akce tady jsou, ale lidi chtějí víc.
S elektřinou problém nebude, není to daleko. To pódium zkusím teda poptat tady v okolí. Nevím jak nás kdo podpoří, tak kadá koruna bude dobrá. Tu OSu nahlásím pro jistotu. Nemáme velké ambice, chceme něco udělat. Počítáme asi 6 kapel do večera a návštěvu asi 200 a 400 lidí, to asi podle počasí.

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3593
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Malý hudební festival - co je potřeba?

Příspěvek od blaha » úte 29. dub 2014 19:50:43

To že elektřina není daleko nic neznamená, záleží jak je silná a kvalitní. Pro zvuk je potřeba 400V 3x16A 5ti kolík, pro světla400V 3x32A 5ti kolík a nesmí na tom viset nic jiného. Tzn. že pokud to je pro celý staďák měl by mít přivod 400V 63A nebo lépe 125A a rozumná vzdálenost je tak do 20ti metrů od pódia.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

Odpovědět

Zpět na „Zvučíme live a věci okolo“