DSP vs crossover v digitálnom pulte
-
- Reklama
DSP vs crossover v digitálnom pulte
Zdravím, máte niekto skúsenosti s použitím digitálneho pultu aj v úlohe speaker managementu? Teoreticky na to má všetkú potrebnú výbavu - crossover, PEQ, delay, v ére digitálnych multikáblov už nevadi ani potreba vedenia ďalších dvoch liniek na pódium, fyzických výstupov je obvykle tiež dosť. Uvažujem o dnes už bežne dostupných pultoch GLD, X32, Si Performer/Expression v porovnaní s bežnými procesormi napr. Ashly Protea, Rane RPM26, EV DC-One. Kde sú limity takéhoto riešenia? Ako plusy vidím najmä bypass jedného ADDA prevodu, komfortné ovládanie, možnosť meniť v prípade potreby parametre rýchlo aj počas zvučenia. A, samozrejme, hovorím o malých PA systémoch, delenie sub/top. Vďaka za info.
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Behringery a AH mají přímo vestavěné funkce na crossover - zejména filtry LR a BW s volitelnou strmostí, což běžným PEQ asi nenahradíš, jak je to u SC netuším. Problém bych viděl pouze v případě, že si kapelní zvukař přinese svou scénu a přelouduje to. Dá se ale určitě řešit nějakým zamknutím loudu na daných výstupech.
Zvukař bez www stránek
-
- Uživatel
- Příspěvky: 565
- Registrován: čtv 18. zář 2008 13:40:53
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Performer ma limit na LPF, neda sa nim ist dostatocne nizko. Druha vec je strmost.
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Zrovna X32 má možnosť zvoliť LR12, LR 24, BU6 - 24, BS12 a BS24, čo by na štandardné prípady snáď mohlo stačiť. Môžem to poskúšať, akurát nemám žiadny DSP, aby som mohol objektívne zhodnotiť rozdiel.
- blaha
- Uživatel
- Příspěvky: 3588
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Tak zrovna v případě RPM-26z to nastat nemusí, protože většina pultů má minimálně jeden AES/EBU výstup a RPM má jeden AES/EBU vstup, můžeš se tedy rozhodnout jestli do něj půjdeš analogově, nebo digitálně.thomas píše:Ako plusy vidím najmä bypass jedného ADDA prevodu
Jinak DSP v pultu, může to mít něco do sebe, ale vidím to jen pro použití v celku s "jedním" aparátem, "jedním" zvukařem, "jedním" pultem. Rozhodně to nevidím jako řešení pro různé kombinace, zápůjčky, varianty atp.
Navíc třeba SC má tuším na SB 8x analog out + 4x2 AES/EBU out, pokud nemáš koncáky s AES/EBU, pak ti výstup zabere 4-6 analogových (vrchy LR, spodky LR a FF LR) a na monitory zbydou dva.
Behringer s S16 je na tom podobně, nebo ještě trochu hůř, s 2x S16 už je pravda má jich celkem 16, tam už asi jo, ale zase jseš odkázanej na další dva přístroje, který sami o sobě nefungujou.
Já taky třeba někdy s oblibou, při balení připojím do DSP jen MP3ku, nebo jen malou zvukovku s MIC vstupem na malou akci a nemusím se táhnout s pultem.
Takže pro klasický dělení FOH za mě DSP má bejt u zesilovačů (nebo v nich - to se mi líbí víc než v pultu), nikdy se mi nelíbilo DSP v racku u pultu.
Něco jiného je použití digi pultu pro míchání do zón, tady to naopak vidím jako přínos. A do zón se dá namíchat i FOH třeba použitím samostatné sběrnice pro basy, kam se pustí třeba jen kopák a basa. Pro různé vykrývací zóny, nebo posílání signálu do jiné místnosti, atp.
Všemu je, ale potřeba věnovat čas a vědět co člověk opravdu dělá.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
V mojom prípade väčšina týchto problémov odpadá, keďže v úlohe stageboxu mám X32 Rack, ale aspoň rozumiem, prečo sa riešenie s delením v mixe zatiaľ globálne neuchytilo. Za pokus (a cca 800€) to však asi stojí Potom sa podelím o skúsenosti.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel
- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Nemohlo se globálně uchytit, když globálně jsou dávno uchycené externí DSP, DSP v zesilovačích a DSP v aktivních bednách. Mixy se této šance chytily jako poslední a velmi nedávno a dodnes jich to umí jen pár a je ještě otázka, jak dobře a spolehlivě. Navíc třeba ten RPM26z je všechno možné, jen ne "běžný procesor". Já se pro jistotu zeptám - měl jsi ho někdy ? Anebo to můžeme rozšířit - jaké všechny DSP jsi měl anebo dobře znáš z vlastní praxe ?
Jinak proti této novince nic nemám a pokud vím, tak se od té doby, co ji umí mixy A&H docela využívá, ale XTA ani UX to stále není a asi to není schopné plně nahradit ani to dávno nevyráběné RPM.
H.M.
Jinak proti této novince nic nemám a pokud vím, tak se od té doby, co ji umí mixy A&H docela využívá, ale XTA ani UX to stále není a asi to není schopné plně nahradit ani to dávno nevyráběné RPM.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Tým bežným procesorom som myslel skôr "bežne používaný" a odpoveď je nie, nemal som ho. Moja otázka dáva zmysel najmä v kontexte ľudí, ktorý majú digitálny mix a zvažujú napríklad obmenu alebo upgrade aparátu, alebo naopak ľudí, ktorí sa chystajú začať stavať úplne nový aparát. Nemal som ani náhodou na mysli, že by zvukári z rackov mali povyhadzovať XTA
-
- Uživatel
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Tak asi zatím jediné opravdu sofistikované řešení je LAKE karta do digitálních pultů Yamaha CL a QL - "umí" v podstatě totéž co Dolby Lake (x-over až 4in-12out), k ovládání je pokud vím zapotřebí externí NB nebo tablet (čili nejde nastavovat přímo na touchscreenu pultu, běhá pod samostatným softwarem) a stojí zhruba třetinu toho, co HW rackový procesor - s tím, že výstupy jednotlivých pásem "vylezou" přímo na výstupních XLR na DIO racku...
MAD
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Ja mam tiez X32rack a viem ze su tam moznosti podobne DSP. No ja si nieco nastavujem na bedniach a nieco na mixe. Popravde zrovna EQ nie su na tej X32 bohvie co a tak ani nastaveniu deliacich frekvencii a strmosti by som az tak moc nedoveroval. Kazdopadne si miestnost nameriam a doladim podla usi,takze ten vysledok nejak tak dosiahnem. A limitery a compresoty su tam myslim v pohode, este ma nesklamali.
Je super ze je to v jednej krabici, ale mat dostatok financii a cloveka co mi to pomaha vlacit a nepyta za to peniaze, tak by som bol za separatne riesenie.
Je super ze je to v jednej krabici, ale mat dostatok financii a cloveka co mi to pomaha vlacit a nepyta za to peniaze, tak by som bol za separatne riesenie.
"Keď je zvuk dobrý, tak je zvuk dobrý"
http://www.hrbikmedia.eu
http://www.hrbikmedia.eu
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
Maje tri digitaly a nemaje DSP (krome RHsoundu), tak pouzivam deleni v mixu. A pri vice basech i zpozdovani.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
- zelatina
- Uživatel
- Příspěvky: 130
- Registrován: pon 15. srp 2011 1:37:05
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
skúšal som tak minule použiť X32 pre núdzové pripojenie KF650+SB1000 na druhej akcii, kde som nemal UX8800 a hralo to celkom obstojne. Keďže je tam iba 6 matrix výstupov, subbasy(18") aj basy(15") som išiel mono, stredy a výšky stereo... Zosíky stredy, výšky - bittner, basy - chevin, subbasy QSC.
- Zbynoor
- Uživatel
- Příspěvky: 61
- Registrován: stř 03. srp 2011 16:26:05
- Bydliště: CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: DSP vs crossover v digitálnom pulte
...realne se tento system "dsp v pultu" moc nepouziva, uz jen proto, ze je to pak omezeni moznosti pouziti celeho systemu, o kvalite a moznostech "dsp v pultu" se snad ani nemusime bavit. Ale chapu ze pro "prvni aparatek" muze tenhle system stacit.
www.silentsound.cz www.silentsound.cz/tour - VW Crafter Tourbus
L-Acoustics, Yamaha CL3, Neumann, BSS, Shure, Sennheiser, Lake, XTA, LabGruppen, DBX, AKG, AlurSystem, Nivtec ...
L-Acoustics, Yamaha CL3, Neumann, BSS, Shure, Sennheiser, Lake, XTA, LabGruppen, DBX, AKG, AlurSystem, Nivtec ...