
In-ear odposlechy pro velkou kapelu
-
- Reklama
In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Aho chlapi,
Mame kapelu o 10 lidech a hrajem uz asi 7 rokem. Mame ale celkem peklo z odposlechama - nejsme nijak vybrouseni muzikanti a tak si kazdej do odposlechu narve celkem dost veci a celkem nahlas a na podiu je pak peklo. Dva kluci uz presli na in-ear odposlech a ted bychom chteli pridat dalsi 4. To je celkem 6 in-ear odposlechu. Bohuzel se v tom moc nevyzname a a nevime co koupit. Nekomu by asi stacil kablik, nekdo chce mit bezdrat. Rozhodne nemame na to, abychom do toho investovali 6x15.000kc. Resil jste uz nekdo neco podobneho v budget verzi, co fungovalo dobre?
Diky
Mame kapelu o 10 lidech a hrajem uz asi 7 rokem. Mame ale celkem peklo z odposlechama - nejsme nijak vybrouseni muzikanti a tak si kazdej do odposlechu narve celkem dost veci a celkem nahlas a na podiu je pak peklo. Dva kluci uz presli na in-ear odposlech a ted bychom chteli pridat dalsi 4. To je celkem 6 in-ear odposlechu. Bohuzel se v tom moc nevyzname a a nevime co koupit. Nekomu by asi stacil kablik, nekdo chce mit bezdrat. Rozhodne nemame na to, abychom do toho investovali 6x15.000kc. Resil jste uz nekdo neco podobneho v budget verzi, co fungovalo dobre?
Diky
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Docela dobrý článek. třeba pomůže:
https://magazin.disk.cz/cs/jak-zkrotit- ... monitoring
https://magazin.disk.cz/cs/jak-zkrotit- ... monitoring
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Dobrý den
Nejdříve je nutná informace, zdali se budete zvučit sami nebo budete chtít po zvukaři míchat deset auxů.
Jinak ten článek je velmi poučný.
Postavit IEM kejs pro deset lidí s adekvátním mixem začíná tak na sto litrech...
Nejdříve je nutná informace, zdali se budete zvučit sami nebo budete chtít po zvukaři míchat deset auxů.
Jinak ten článek je velmi poučný.
Postavit IEM kejs pro deset lidí s adekvátním mixem začíná tak na sto litrech...
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Lidi co furt máte s těma odposlechama.....je to jen zdroj problémů...má je snad smyčcový kvartet na podiu? A víte, že The Beatles nikdy neměli žádný odposlech? Ani v Americe na stadionech....viz jejich biografie. Jestli si někdo vynutí přidat svůj nástroj do monitoru, okamžitě se ztrácí souznění se zbytkem kapely a zůstává to jen na zvukařích....to chcete?
- CharlesBass
- Uživatel
- Příspěvky: 503
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Mrazicek, to je jasné, že to má svoje obrovské výhody, které se, v případě problému stanou obrovskými nevýhodami. Ale obecně je to ztráta komunikace, vnímání okolí, nebo jak bych to řekl... něco jako chodec co čumí do mobilu, má pecky vusich a nevnímá svět, natož to, že vstoupil do cesty před rozjetý auto... to je sice v přirovnání extrém, ale princip je podobnej. Muzikant pak na tichým pódiu se musí spolehnout jen a jen na sluchátka, neboť zvuk často nevydáva ani jeho vlastní nástroj (el. kytara, basa, klávesy..) a jediný, co je slyšet a jaksi cítit, sou maximálně bicí... i taková ta komunikace během hry je dost omezená, co nejde do mikrofónu, jako by neexistovalo, tím nemyslím vyprávění oplzlých vtipů
.. pro zvukaře je tiché pódium naopak výhoda, v případě, že je technicky vybaven na rozdvojení vstupů on, anebo kapela. Ono se totiž často nehraje jen v akusticky super sálech a pódiích, kde by ostatně ani Paul McCartney nedokázal bez odposlechu alespoň k zpěvu tak dobře zpívat. Všechno je to o zvyku, ale když slyším, jak někdo už nedokáže bez "CD zvoučku v ušičkách" ani brnknout, to mi kypí žluč. Nicméně zrovna tento víkend jsem in-ear použil a to pri samozvučení jako monitor zvuku, co jde ven. Idea byla použít měřící mikrofon v prostoru sálu, ale to se mi neosvedčilo, poenta je ta, že se jednalo o téměř výhradně akustickou kapelu, 7 nástrojů s bicími, el baskytarou, v akusticky příšerném prostoru -pergola plná sloupů a trámů. Takže sem nakonec michal svůj odposlech přes matrix a výsledek byl velice dobrý. Zaskakoval sem za basáka na dovolený, kapelu znám do puntíku, takže lecos by šlo i "poslepu", ale víme, že i stejna scéna vyvolana na stejné kapele, ve stejném sále, není zárukou stejného zvuku
Pro mě třeba typické kapely, pro mě etalony tichého pódia sou Čechomor a slovenská Hrdza, žánrové podobne kapely. Čechomor jede bez zvukovky, pult Avid, Hrdza zvučí asi 3min, ta má Yamaha TF-Rack a tablet. Pro mě kapely s top zvukem, kde poslouchám hudbu a nesere mě zvuk, (aparát) nebo zvukař 
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky 
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři

A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři

Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
@Peet: nenapsal jsi jaký styl hrajete. My jsme bigbít kapela klasika složení 2 kytara, basa bicí zpěv, vesnické tancovačky, sice jsme už věkem celkem starší kousky, ale taky tak postupně přecházíme (někteří) na IEM.
Bicmen jako první, drátový, sluchátka ty Shurky 215 (asi, prostě standard). Pak si zpěvák pořídil LD MEI 1000, fachčí mu to (myslím bezdrátový přenos, sluchátka k budget sadám stojí za prd a má taky ty Shurky).
Já si letos před sezónou víceméně ze srandy koupil z Alíka IEM Anleon S2, cca 2,5 tis Kč. Nečekal jsem od toho v podstatě nic, ale příjemné překvapení, funguje to. Důležité - volba frekvencí...! Dále jsem si k tomu dokoupi silnější anténu. Sluchátka mám nějaké KZ, taky z Alíka, typ už nevím ale vybráno podle videa na YT (best budget IEMs, nebo tak nějak).
Ale! Máme to všechno usazeno v racku spolu s mixem X32R, který normálně jede jako stagebox. Na akcích s vlastním PA se každý napíchne na svůj bus a podle potřeby si to upraví, a na akce s externím zvukem si ten Rack berem sebou a necháme si no namíchat.
Bicmen jako první, drátový, sluchátka ty Shurky 215 (asi, prostě standard). Pak si zpěvák pořídil LD MEI 1000, fachčí mu to (myslím bezdrátový přenos, sluchátka k budget sadám stojí za prd a má taky ty Shurky).
Já si letos před sezónou víceméně ze srandy koupil z Alíka IEM Anleon S2, cca 2,5 tis Kč. Nečekal jsem od toho v podstatě nic, ale příjemné překvapení, funguje to. Důležité - volba frekvencí...! Dále jsem si k tomu dokoupi silnější anténu. Sluchátka mám nějaké KZ, taky z Alíka, typ už nevím ale vybráno podle videa na YT (best budget IEMs, nebo tak nějak).
Ale! Máme to všechno usazeno v racku spolu s mixem X32R, který normálně jede jako stagebox. Na akcích s vlastním PA se každý napíchne na svůj bus a podle potřeby si to upraví, a na akce s externím zvukem si ten Rack berem sebou a necháme si no namíchat.
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Heled, my mame 7x ukulele, 1x cajon, 1x basa, 1x tahaci harmoska a 5x zpev. Je to takovej pop/rock ramus. Vzdycky nas nekdo zvuci, sami uz to nedelame. Ale i kdyz nas zvuci ten stejny zvukar uz treba po 10, stejne se nevyhnem tomu, ze je nekdy na podiu bengal jak v cirkusu. Ja mam v odposlechu jen vsechny zpevy a trochu cajonu a basy, protoze pri 10 lidech uz vetsinou jsem od techle nastroju moc daleko a slysim je blbe. Vetsinou to dopadne tak, ze jak je nas 10, tak zapojeni a zvuceni trva od 30 do 60 minut. A stejne se to stihne jen tak na hrubo. No a pak zjistim po 3 pisnicce, ze se z odposlechu neslysim, tak se pridavam a pridavam....ale je to tezky vyladit...abych zas neprelez intenzitou ty kluky, co spole zpivame trojhlasy.
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
A cesta kázně na podiu není možná při použití klasických floor mons? Beru v potaz, že na podiu není sound killer = bicí/činely. Všechny nástroje máte takové, které lze hlasitostně nějak kočírovat. Basa do linky?
Protože jinak, aby to nějak normálně mělo fachčit, by bolo potreba mít vlastní monitor mix, splitovat signály do FOH a všechno s tím spojené.
Protože jinak, aby to nějak normálně mělo fachčit, by bolo potreba mít vlastní monitor mix, splitovat signály do FOH a všechno s tím spojené.
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Hezký sváteční čas přeji , milí kolegové .
Opráším toto půl roku staré téma . Abyste nemuseli číst předchozí články : Tazatel je členem desetičlenné kapely
o šesti ukulele , každý s vlastním combem Marshall AS50D . Basa s combem , cajon , tahací harmonika .
Troufám si tvrdit , že jsem jejich ne dvorním , ale častým zvukařem.
Celé show kapely je postaveno na pěti kvalitních vokálech a vtipném moderátorovi . Na hraně podia řada 6ti mikrofonů
plus jeden na harmoniku. Placka v cajonu , 6 linek z Marshallů a jedna linka basa. Zpěv je položen pouze na
ploše basy a harmoniky , ukulele tam tvoří pouze takovej sranda hluk v úzkém frekvenčním pásmu.
A teď ten největší problém : V tom emočním rauši si všichni vokulí ty Marshally takovým způsobem , že to smázne
vše ostatní . Navíc hrají stejnej backlight unisono . Často se stává , že chtějí někteří ukulele ještě do odposlechu.
Samozřejmě basu , cajon a zpěvy musí mít taky v odposlechu .
V akusticky příznivých prostorách nebo venku se to s vypětím sil dá nějak ustát , ale venkovský sály jsou peklo .
Pobyt na podiu je podoben pobytu ve válcovnách plechu za studena . I když si tento zvuk kapela vytváří na podiu sama ,
je tento plechový hluk zazlíván zvukařům . Na vysvětlování nemám dosti sil a zkušeností .
Na závěr dodám , že se jedná o velmi příjemnou partu muzikantů s velmi mohutnou základnou příznivců
teda převážně příznivkyň. Je to kapela , která umí hrát , zpívat a umí udělat skvělou zábavu.
Pomozte mi prosím , jak docílit toho aby zvukař nebyl v očích , teda uších této kapely za škůdce .
Už se mi o tom nástroji zvaným ukulele zdají hororový sny .
Přeji všem úspěšný rok 23
Opráším toto půl roku staré téma . Abyste nemuseli číst předchozí články : Tazatel je členem desetičlenné kapely
o šesti ukulele , každý s vlastním combem Marshall AS50D . Basa s combem , cajon , tahací harmonika .
Troufám si tvrdit , že jsem jejich ne dvorním , ale častým zvukařem.
Celé show kapely je postaveno na pěti kvalitních vokálech a vtipném moderátorovi . Na hraně podia řada 6ti mikrofonů
plus jeden na harmoniku. Placka v cajonu , 6 linek z Marshallů a jedna linka basa. Zpěv je položen pouze na
ploše basy a harmoniky , ukulele tam tvoří pouze takovej sranda hluk v úzkém frekvenčním pásmu.
A teď ten největší problém : V tom emočním rauši si všichni vokulí ty Marshally takovým způsobem , že to smázne
vše ostatní . Navíc hrají stejnej backlight unisono . Často se stává , že chtějí někteří ukulele ještě do odposlechu.
Samozřejmě basu , cajon a zpěvy musí mít taky v odposlechu .
V akusticky příznivých prostorách nebo venku se to s vypětím sil dá nějak ustát , ale venkovský sály jsou peklo .
Pobyt na podiu je podoben pobytu ve válcovnách plechu za studena . I když si tento zvuk kapela vytváří na podiu sama ,
je tento plechový hluk zazlíván zvukařům . Na vysvětlování nemám dosti sil a zkušeností .
Na závěr dodám , že se jedná o velmi příjemnou partu muzikantů s velmi mohutnou základnou příznivců
teda převážně příznivkyň. Je to kapela , která umí hrát , zpívat a umí udělat skvělou zábavu.
Pomozte mi prosím , jak docílit toho aby zvukař nebyl v očích , teda uších této kapely za škůdce .
Už se mi o tom nástroji zvaným ukulele zdají hororový sny .
Přeji všem úspěšný rok 23
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
To je jednoduchá slovní úloha, dát všem in-ear. Drátový/bezdrátový dle finančních možností.
Z těch bezdrátových mám velmi dobrou zkušenost se Sennheiser XSW IEM. (Cena kolem 15k s DPH).
Drátový stačí Behringer P2, případně ekvivalent od zavedenějších značek.
Následně ztlumit komba na podiu a poslat do uší.
Z těch bezdrátových mám velmi dobrou zkušenost se Sennheiser XSW IEM. (Cena kolem 15k s DPH).
Drátový stačí Behringer P2, případně ekvivalent od zavedenějších značek.
Následně ztlumit komba na podiu a poslat do uší.
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Dát všem šikmé stojánky na komba a komba jim dát zepředu. Oni se zklidní.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
to Quictor: V první řadě se zbavte těch Marshallů, nechápu v dnešní době plně použitelných simulací, že se s tím ještě někdo tahá
sami v kapele už dávno jedeme jenom z mooeru a Ampero. A to jsem opravdu patřil dlouhé roky k zastáncům lamp všeho druhu. U nás v kapele už nikdo netahá kombo ani basák. Ten taky přešel ze 4x10" na 1x10" a posledni 3 roky už nevozí nic. Na pódiu jedeme na 2x inear a 3x monitor QSC CP8 , a to hrajeme bigbeat a zábavy, svatby, plesy. Ty marshaly ať si pořídí nafukovací kulisy 


Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
To je tak nějak můj vlhký sen Damtone . Všechny kulely a basu do ,, line ,, přes DI boxy a všem dle přání
každého soudruha do sluchátek . Kdyby si všichni pořídili sluchátka , tak o zbytek se snad pro klid duše postarám sám.
Avšak oni hrají často na akcích , kde jedou na sucho , zvučí se pouze zpěvy . Hospodský terasy apod. Takže combo koncept
považují za standard a není jiné cesty .
Není to parta sedmnáctiletých floutků , kde bych hrubou silou nastolil diktát . Navíc nejsem plnohodnotným
členem kapely , pouze jedním z několika okolních nájemných dráteníků. Všichni se tady známe , někteří s tím
zvukem vybruslí lépe , někteří hůře.
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Jednou jsem se mihl na akci, kde hrál Radim Hladík. Přišel, v jedné ruce kufr s LesPaulem, v druhé kufřík s nějakým pedálem. Pedál hodil na podlahu, připojil kytaru a kabel z výstupu, přičemž jeho druhý konec namířil ke zvukaři a řekl: "Můžeš mi to někam píchnout?"... Ani to nechtěl moc do odposlechu, věděl přeci co hrajeV první řadě se zbavte těch Marshallů,

Jsem přesvědčený, že pokud toto řešení stačilo PANU KYTARISTOVI(!), pak musí být dobré i pro "sedm kulí, jako v Sarajevu"

Co nejde silou, jde ještě větší silou...
Re: In-ear odposlechy pro velkou kapelu
Ano mám takovou zkušenost, že nároky na techniku se přímo úměrně zvyšují s klesající úrovní muzikantů...
