
Jak na mastering?
-
- Reklama
Re: Jak na mastering?
Plíživá komprese signálu
Celý trh v oblasti audia byl stále více ovládám komercí a kvalita postupně ustupovala. Plíživá komprese signálu se tak začala postupně prosazovat, vyšší hlasitost signálu lépe maskovala šum přenosové cesty a úroveň signálu se hnala až k limitaci, která je vždy nepříjemná, proto se hledaly další cesty, až se najednou objevil zcela nový pojem Mastering
Mastering
Mastering je dnes velmi používaný a nejde nic jiného než o řízenou kompresi signálu, obdobnou jakou jsme znali ze systému Dolby NR.
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Dolby NR ve všech podobách ke své činnosti potřebovalo vždy signál zkompresovat a následně expandovat.
Řízená komprese vždy zaručila řízené snížení dynamiky signálu a její posazení nad šumové pozadí, následná řízená expanze vždy řízeně obnovila původní dynamiku signálu a současně potlačila šumové pozadí.
Mastering je však něco odlišného, stejně jak u Dolby NR se nejdříve signál zkompresuje a tím se zaručí vyšší podíl užitečného signálu vůči šumovému pozadí. Jenže Mastering je řízen jen při kompresi signálu a nikdo již nekontroluje a jž vůbec nezaznamenává jak, proto již není cesty jak se vrátit k původnímu signálu.
Mastering naprosto degraduje signál, okrádá jej o dynamiku, ale i o jeho kvalitu a nemá nic společného s původním pojmem a pojetím Hi-Fi.
P.S.: Bůh nám buď milostiv !
pozn. admin: cituješ-li, uveď zdroj. V tomto případě je to www.federmann.cz
Celý trh v oblasti audia byl stále více ovládám komercí a kvalita postupně ustupovala. Plíživá komprese signálu se tak začala postupně prosazovat, vyšší hlasitost signálu lépe maskovala šum přenosové cesty a úroveň signálu se hnala až k limitaci, která je vždy nepříjemná, proto se hledaly další cesty, až se najednou objevil zcela nový pojem Mastering
Mastering
Mastering je dnes velmi používaný a nejde nic jiného než o řízenou kompresi signálu, obdobnou jakou jsme znali ze systému Dolby NR.
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Dolby NR ve všech podobách ke své činnosti potřebovalo vždy signál zkompresovat a následně expandovat.
Řízená komprese vždy zaručila řízené snížení dynamiky signálu a její posazení nad šumové pozadí, následná řízená expanze vždy řízeně obnovila původní dynamiku signálu a současně potlačila šumové pozadí.
Mastering je však něco odlišného, stejně jak u Dolby NR se nejdříve signál zkompresuje a tím se zaručí vyšší podíl užitečného signálu vůči šumovému pozadí. Jenže Mastering je řízen jen při kompresi signálu a nikdo již nekontroluje a jž vůbec nezaznamenává jak, proto již není cesty jak se vrátit k původnímu signálu.
Mastering naprosto degraduje signál, okrádá jej o dynamiku, ale i o jeho kvalitu a nemá nic společného s původním pojmem a pojetím Hi-Fi.
P.S.: Bůh nám buď milostiv !
pozn. admin: cituješ-li, uveď zdroj. V tomto případě je to www.federmann.cz
Re: Jak na mastering?
No post od JB by si nemel cist nikdo, kdo si chce udelat jasno v pojmu: co je mastering.
Z prvniho odstavce treba vypliva, ze mastering se dela kvuli potlaceni sumu, coz neni pravda.
Celkove psat o kompanderech Dolby v souvislosti s masteringem muze byt spise zavadejici. Generalizovat, ze mastering kompletne degraduje kvalitu zvukoveho signalu, take neni korektni a vsichny masteringove studia by se postavila ostre proti.
Ale ja bych si radsi take poslechnul desku, ktera nebude zbytecne hlasitostne ztlacena k digitalni nule.
Z prvniho odstavce treba vypliva, ze mastering se dela kvuli potlaceni sumu, coz neni pravda.
Celkove psat o kompanderech Dolby v souvislosti s masteringem muze byt spise zavadejici. Generalizovat, ze mastering kompletne degraduje kvalitu zvukoveho signalu, take neni korektni a vsichny masteringove studia by se postavila ostre proti.
Ale ja bych si radsi take poslechnul desku, ktera nebude zbytecne hlasitostne ztlacena k digitalni nule.
Re: Jak na mastering?
2 Vitek: Vyplývá, ne vyplívá. S plívama to nemá co dělat.
hele pusť CD Rammstein, propoj přehrávač po digitálním vstupu třeba s DATkou a stiskni Record. Co se stane? Indikátory vybuzení se zastaví na dorazu a tak už zůstanou skrz celou skladbu. Přesto to hraje naposlech skvěle a je to jedna z nejlepších hudeb na světě, tak co? To jsou jen závistivé výšplechty pidlikalů z dajakých sláčikovych orchestrov, kteří jsou frustrovaní z toho, že jejich hudbu nikdo neposlouchá...
major Terazky by pravil: "Na čo je vojakovi dynamika? Všetko popíliť!"
hele pusť CD Rammstein, propoj přehrávač po digitálním vstupu třeba s DATkou a stiskni Record. Co se stane? Indikátory vybuzení se zastaví na dorazu a tak už zůstanou skrz celou skladbu. Přesto to hraje naposlech skvěle a je to jedna z nejlepších hudeb na světě, tak co? To jsou jen závistivé výšplechty pidlikalů z dajakých sláčikovych orchestrov, kteří jsou frustrovaní z toho, že jejich hudbu nikdo neposlouchá...













major Terazky by pravil: "Na čo je vojakovi dynamika? Všetko popíliť!"
Re: Jak na mastering?
No ono to sice zni stale dobre, ale stejne ta dynamika chybi brzy zjistis ze poslouchas jen kontinualni kraval. Kdyz uz platim Jandovi za HDD i za muziku, na ktere se nijak nepodilel tak stahuji komplet a skoro vzdy skoncim u poslechu puvodniho vydani misto modernich remasteru. Ale uznavam ze napriklad pro poslech venku na sluchatka je to natlaceni lepsi. Jinak nesnasim ten nemeckej zpev, podle me nejlepsi hudba je Tool 

Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....
Re: Jak na mastering?
Myslím, že to spolu souvisí - při snaze o srovnání hlasitostí různých nahrávek z pochybných zdrojů (převážně, co mi dají pořadatelé na akcích, ať pouštím) většinou všechny písničky protáhnu programem "MP3 Gain", který defautní gain signálu srovná do hladiny okolo 89 Db. Jen snížím hlasitost nahrávky, nebo i hrábnu do "kvality" (poměry atd) (ne, že by předtím nějaká valná byla)
Re: Jak na mastering?
Jak u MP3 sáhneš do poměrů mně teda není jasné...
Ale každopádně nějaký "MP3 gain" či jiné udělátko bude jen "normalizovat" na určitou hladinu. Což je něco zcela jiného, než překomprimovaný mástr.
Ale každopádně nějaký "MP3 gain" či jiné udělátko bude jen "normalizovat" na určitou hladinu. Což je něco zcela jiného, než překomprimovaný mástr.
Re: Jak na mastering?
blbě jsem to napsal. Prostě to vnímám tak, že nahrávku změním zhruba stejně, jako bych o kousek stáhnul fader. Je to tak?
Re: Jak na mastering?
Ano, to je jeden z možných výkladů "normalizace"
Kdy se špičky srovnají na určitou hranici.
Je potřeba ale brát v úvahu to, jak ucho vnímá zvuk. Dvě skladby, které budou mít špičky normalizované na stejnou úroveň, můžeme vnímat jako rozdílně hlasité. A i toto (mimo mnohé jiné) řeší dobrý mastering.

Je potřeba ale brát v úvahu to, jak ucho vnímá zvuk. Dvě skladby, které budou mít špičky normalizované na stejnou úroveň, můžeme vnímat jako rozdílně hlasité. A i toto (mimo mnohé jiné) řeší dobrý mastering.
Re: Jak na mastering?
hanba.. sypu popel na hlavu. vracim vysvedceni z pate tridy.MADMAX píše:2 Vitek: Vyplývá, ne vyplívá. S plívama to nemá co dělat."
Re: Jak na mastering?
Podle me, je mastrovani moznost pro cloveka, si vydelat dobry penize za nic. Stejne jde jen o to ucho .. Jestli sem dobre pochopil, tak mastr strovna uroven hlasitosti skladeb, aby byly vsechny stejne a vy si u kazdy nemuseli menit volume.. Pojem stereo a vetsi stereo nechapu kdyz skladam tak je snad samozrejmost ze kazda stopa hraje mirne k levy ci pravy strane aby to znelo dobre. A to si nastavim sam za tri sekundy. Nejakej limiter asi dela to ze nevypalim na akci repraky. Moje otazka zni musim se shanet po masteringu nebo to zvladnu doma s Abletonem, hudebnim sluchem a nadsenim? Nebo mam setrit na nekoho kdo neumi hrat ani na fletnu?




Re: Jak na mastering?
to romanjenejlepsi:
Ne Romane, ty se opravdu nemusíš schánět po nějakém masteringu, celé jsi to prokoukl. Gratulujeme a posíláme zlatého slavíka...
(apropó to 9let starý vlákno si vyhrabal kde ?)
Ne Romane, ty se opravdu nemusíš schánět po nějakém masteringu, celé jsi to prokoukl. Gratulujeme a posíláme zlatého slavíka...
(apropó to 9let starý vlákno si vyhrabal kde ?)