Namixování všech nástrojů na zkušebně.
-
- Reklama
Namixování všech nástrojů na zkušebně.
Založil jsem zde toto téma, protože mám, kromě hry na bicí, rád i elektroniku a "pitvání se vní". Chtěl bych v budoucnu nazvučit bicí, zpěv, 2 kytary a baskytaru.
Tímto se ptám co všechno k tomu potřebuji (jaké mikrofony, jaký mixážní pult, jaké šňůry, jaké zesilovače, atd. ), jestli jsou na internetu návody-prostě všechno kolem toho. Dofám, že jsem zvolil vhodné téma a snad jsem ho vložil na to správné místo, ikdyž je docela obecné.
Předem díky za všechny příspěvky a doufám, že zde budou brzo. Zatím tu teda mnoho lidí není

Tímto se ptám co všechno k tomu potřebuji (jaké mikrofony, jaký mixážní pult, jaké šňůry, jaké zesilovače, atd. ), jestli jsou na internetu návody-prostě všechno kolem toho. Dofám, že jsem zvolil vhodné téma a snad jsem ho vložil na to správné místo, ikdyž je docela obecné.
Předem díky za všechny příspěvky a doufám, že zde budou brzo. Zatím tu teda mnoho lidí není
Re: Namixování všech nástrojů na zkušebně.
Hm, hned taková těžká otázka na úvod 
Chopím se tedy slova, vzhledem zatím k malému počtu čtenářů.
Je to skutečně příliš obecné téma. Určitě bych se ze začátku ptal, jestli chci nazvučit jen zkušebnu, nebo i živé hraní... A jako ve všem, nezanedbatelnou roli, či spíše hlavní, hrají dostupné finance. Dá se pořídit aparatura levná a mizerná, středně drahá a středně dobrá, drahá a špičková. A samozřejmě existují i další kombinace - například za hodně peněz málo muziky
Doporučuji sledovat recenze v časopisech a na webu (např. Muzikus), nejlepším zdrojem (i když začasté nejrozporuplnějším) jsou však sami muzikanti a zvukaři, takže navštěvovat akce, družně pohovořit
Chopím se tedy slova, vzhledem zatím k malému počtu čtenářů.
Je to skutečně příliš obecné téma. Určitě bych se ze začátku ptal, jestli chci nazvučit jen zkušebnu, nebo i živé hraní... A jako ve všem, nezanedbatelnou roli, či spíše hlavní, hrají dostupné finance. Dá se pořídit aparatura levná a mizerná, středně drahá a středně dobrá, drahá a špičková. A samozřejmě existují i další kombinace - například za hodně peněz málo muziky
Doporučuji sledovat recenze v časopisech a na webu (např. Muzikus), nejlepším zdrojem (i když začasté nejrozporuplnějším) jsou však sami muzikanti a zvukaři, takže navštěvovat akce, družně pohovořit
-
S.
Recenze v časopisech bych asi vynechal, jsou trochu zkreslené. Jako webová inspirace:
www.prodance.cz
www.zesilovace.cz
www.prodance.cz
www.zesilovace.cz
-
frantik
Odkazy
Odkazy na Prodance a Zesilovače jsou dobrý počin, přidám jeden nový, naprosto vynikající, a sice: www.aldax.cz
Dovolím si jen mírně nesouhlasit. V časopisech jsem našel hodněS. píše:Recenze v časopisech bych asi vynechal, jsou trochu zkreslené. Jako webová inspirace:
www.prodance.cz
www.zesilovace.cz
Odkaz na prodance.cz či zesilovace.cz jsou jistě šikovné, ale drumnovi zase až tak asi nepomohou. I když... zmiňuje se o pitvání v elektronice... Tak snad ano.
Ale pořád si myslím, že nejlepší cestou je chodit na akce, vyptávat se, okoukávat.
A z těch kupovaných věcí - leckdo například zatracuje vše od Behringeru, přitom když se porovná cena/výkon, nevychází to až tak zle. A to nemluvě o tom, že mají pár kousků (bohužel jen pár
Jinak prodance to mají u mě jako distributoři Mackie dobré
Behringer
S Behringerem opravdu opatrně, už to není co to bývalo. Pokud někdo potřebujete třeba zesilovač, nemusíte už šilhat po EP2500, stačí trošku připlatit a pořídit v Prodance QSC RMX2450. Koupili toho celý kontejner, cena šla prodce dolů a spadla na 16 a 1/2 litru z původních 25. Získáte tak za zajímavý peníz určitě spolehlivější konec.
-
DŠ
začátky
Mno, vzhledem k dotazu bych asi tipnul, že drumn chce nazvučit něco spíš mimo zkušebu (tam se obvykle bicí nezvučí, spíš naopak tlumí
). Takže pokud opravdu začínáš, doporučuji opravdu hodně nejdřív číst fóra a www stránky již zmíněné a to i historie. Jinak tedy na bicí by mohla pro začátek stačit nějaká levnější sada třeba od Dexonu nebo Superluxu, 6 až 8 mikrofonů. Dva mikrofony na zpěvy, nebo podle počtu zpěváků, pro začátek něco z řady PG od Shure nebo Evolution od Sennheisera, nedávno se to probíralo na prodance. Dále dva mikrofony na snímání komb kytar a jeden Di-box na basu, nějaké kabely a multipárový kabel alespoň 20 metrů ale čím víc, tím lépe. Mixážní pult by stačil 12 až 16 vstupů, doporučuji buď nějaký starší Soundcraft nebo AH, popřípadě Mackie, v nouzi i Behringer, ten ale raději nový. No a nakonec bedny a zesilovače, popř. aktivní bedny. Pro začátek by mohly vyhovět i stavěné třeba 151 Megatony, později přidat subbasy EM15. Dost se dá pořídit v bazarech, stačí to sledovat. Jak je to vše propojené a čím doporučuji okouknout na nějakých koncertech a probrat na konferenci. Ideální je, když se nabídneš jako bedňák k nějakému zvukaři, poznáš vše na vlastní kůži 
-
Roman
Nazvučení ve studiu
Kolegové zvukaři,
jsem rád, že vznikl tento portál, ale obávám se, že si každý z nás nechá své draze zaplacené zkušenosti pro sebe. Zvláště pak ti z nás jež mají dlouholeté studiové zkušenosti. Nebylo by ale naškodu, rozběhnout téma odborné, kde by amatér nic nevěděl a profík by se vyznal! Například specifické haly echa na zpěv, nové efekty atd.. Pojďme to zkusit, třeba náš obor posuneme kousek dál.
Dík Roman -studio-waverecord.cz
jsem rád, že vznikl tento portál, ale obávám se, že si každý z nás nechá své draze zaplacené zkušenosti pro sebe. Zvláště pak ti z nás jež mají dlouholeté studiové zkušenosti. Nebylo by ale naškodu, rozběhnout téma odborné, kde by amatér nic nevěděl a profík by se vyznal! Například specifické haly echa na zpěv, nové efekty atd.. Pojďme to zkusit, třeba náš obor posuneme kousek dál.
Dík Roman -studio-waverecord.cz
Většinou bubeníci, občas basáci a vyjímečně ostatní. Bohužel je to trochu konflik, protože oboje se stíhnout nedá-kapela nebo PA a pult? Asi budu muset začít šramtat, basička se mi libí, ale to bych se nenaučil.
Abych se vrátil k tématu, je již i několik zvukařů nebo agentur, které aparát půjčují (za různé ceny), což je také cesta, ale ber v úvahu to co je napsané výše. Doporučoval bych mít vlastní mikrofony a pult, to nikdo půjčovat nechce (ani se nedivím), pak doplňovat racka (dle vlastního uvážení EQ, hall, kompresory). Taky si vyzkoušejte kolik by jste asi potřebovali odposlechových cest, dvě už dnes bývají málo, ale levné pulty jich více nenabízejí.
Také dobrý nápad jezdit se zvukařem jako bedňák, ale ten zvukař by o tom měl vědět proč jezdíš (konkurence x kamarádství). A asi bych se neupínal jen na jednoho zvukaře, každý má svůj styl a každý může naučit něco nového. Ikdyž co uši neslyší ani mikrofon za 30l nedožene. /Pro standardní pomlouvače i levnějších zařízení/: Každý si neříká o 15l za akci, aby mohl kupovat jen drahé věci. A ty levné bývají občas jejich kopie /povedené někdy nepovedené/. I drazí výrobci nemají vše na 1*.
Abych se vrátil k tématu, je již i několik zvukařů nebo agentur, které aparát půjčují (za různé ceny), což je také cesta, ale ber v úvahu to co je napsané výše. Doporučoval bych mít vlastní mikrofony a pult, to nikdo půjčovat nechce (ani se nedivím), pak doplňovat racka (dle vlastního uvážení EQ, hall, kompresory). Taky si vyzkoušejte kolik by jste asi potřebovali odposlechových cest, dvě už dnes bývají málo, ale levné pulty jich více nenabízejí.
Také dobrý nápad jezdit se zvukařem jako bedňák, ale ten zvukař by o tom měl vědět proč jezdíš (konkurence x kamarádství). A asi bych se neupínal jen na jednoho zvukaře, každý má svůj styl a každý může naučit něco nového. Ikdyž co uši neslyší ani mikrofon za 30l nedožene. /Pro standardní pomlouvače i levnějších zařízení/: Každý si neříká o 15l za akci, aby mohl kupovat jen drahé věci. A ty levné bývají občas jejich kopie /povedené někdy nepovedené/. I drazí výrobci nemají vše na 1*.





























