Nečitelný mix

Otázky a odpovědi ze STUDIOVÉ PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika).
  • Reklama
  • DEMO 15
zhejby
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 53
Registrován: stř 15. zář 2010 7:22:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Nečitelný mix

Příspěvek od zhejby » úte 26. říj 2010 20:09:42

Zdarec, a nemůže to být třeba nevhodnou akustikou prostoru? Představ si, že ve špatném prostoru, který třeba nemá tzv. ideální poměr stran a třeba není vhodně vytlumen, napřed nahraješ bicí, kytary vokály... Každou nahrávkou dostaneš na HD kus "hukanice". Samotné samply budou OK. Nicméně po smíchání udělají své.
Kvalitní studio dělá kvalitní akustický prostor, alespoň 1 kvalitní mikrofon a alespoň 1 kvalitní zvukař :-)
Master Sound
---------------
Účet uživatele byl zablokován administrátorem fóra.

Uživatelský avatar
safa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
Kontaktovat uživatele:

Re: Nečitelný mix

Příspěvek od safa » úte 26. říj 2010 20:57:42

TomasVv píše:Ještě to může být špatným zvukařem :-)
... to zarucene chtel slyset.

Uživatelský avatar
safa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
Kontaktovat uživatele:

Re: Nečitelný mix

Příspěvek od safa » úte 26. říj 2010 21:05:12

dr.placid píše:Škoda jen, že jsem nedostal žádný konkrétní tip. :o))
... to je prece jasny, musis si koupit prozacatek aspon Bricasti M7, par DPA4041P, sluchatka Beyerdynamic DT880Pro, par tuzek MC930 stejne znacky, osmikanalovy preamp IGS HAPI8, VariMu kompresor IGS TubeCore, osmikanalovy prevodnik 8x192DIO od MYTEK DIGITAL, aspon dva sE Reflexion Filtery a nahravek do MAGIX Sequoia... a pak ti to teprve muze hrat ! Bez toho to prece nemuze hrat nikdy. [-X

:mrgreen: :evil: :mrgreen: :twisted: :mrgreen:
Tak co dělám sakra špatně?!?!?! Je možné se u některého z vás pražských osobně zastavit a získat pohled odborníka?!?! Nebo můžu dostat alespoň jeden konkrétní tip?
... klidne se zastav (az si pro vsechny ty veci pujdes :wink: ). Nebo co takhle zacit tim ze nam sem das ukazku... ?
Kvalitní studio dělá kvalitní akustický prostor, alespoň 1 kvalitní mikrofon a alespoň 1 kvalitní zvukař
.... a to vazne staci ? Ne promin, samozrejme vim jak to myslis ;-)

Uživatelský avatar
dr.placid
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: ned 22. úno 2009 7:55:10
Bydliště: Praha

Re: Nečitelný mix

Příspěvek od dr.placid » úte 26. říj 2010 22:37:29

Ahoj znovu :-)

Nechápu, jak tvůj "konkrétní" tip řeší můj problém? Což o to, vybavení je to hezké, ale proč utrácet tak nesmyslně vysoké částky (víc jak 500.000 Kč a to nepočítám, že si těch DPAček doporučil hned několik), když dobrý zvuk se dá dosáhnout i s nepoměrně levnějším vybavením?!?

Začíná se mi vytrácet podstata takového fóra. Mám spíš pocit, že si tu ti, kteří si říkají profesionálové, akorát dělají prdel z nás, kteří si říkáme amatéři!!!

Uživatelský avatar
mmachtri
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 04. led 2007 13:27:40
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Nečitelný mix

Příspěvek od mmachtri » úte 26. říj 2010 23:03:18

Ahoj znovu :-)

Nechápu, jak tvůj "konkrétní" tip řeší můj problém? Což o to, vybavení je to hezké, ale proč utrácet tak nesmyslně vysoké částky (víc jak 500.000 Kč a to nepočítám, že si těch DPAček doporučil hned několik), když dobrý zvuk se dá dosáhnout i s nepoměrně levnějším vybavením?!?

Začíná se mi vytrácet podstata takového fóra. Mám spíš pocit, že si tu ti, kteří si říkají profesionálové, akorát dělají prdel z nás, kteří si říkáme amatéři!!!
IMHO to Šáfa myslel ironicky...
Ticho léčí...

kalfar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 241
Registrován: ned 19. srp 2007 16:21:00
Bydliště: Podkrkonoší

Re: Nečitelný mix

Příspěvek od kalfar » stř 27. říj 2010 0:32:55

No ono by skutečně bylo nejlepší, kdyby jsi sem dal tvou nahrávku, potom ti každý z "profesionálů" řekne, v čem je problém, protože to okamžitě bude slyšet. Jinak jen musí střílet od boku co je zrovna napadne.

Navíc tvá otázka zní stejně jako: "Namaloval jsem obraz, ale nikomu se nelíbí. Co mám dělat, aby se začal líbit?" Na to se nedá jednoduše odpovědět a ty narážky jsou jen různé zvukařské vtípky. Nesmíš se hned zas čertit :wink:
Žijem, pijem, tancujem! Jsem velký a tvrdohlavý!

Uživatelský avatar
safa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
Kontaktovat uživatele:

Re: Nečitelný mix

Příspěvek od safa » stř 27. říj 2010 11:51:34

mmachtri píše:
...když dobrý zvuk se dá dosáhnout i s nepoměrně levnějším vybavením?!?
IMHO to Šáfa myslel ironicky...
... chytremu napovez a nekoho je holt potreba trknout. #-o
Mám spíš pocit, že si tu ti, kteří si říkají profesionálové, akorát dělají prdel z nás, kteří si říkáme amatéři!!!
... jeste ze me uz zvukarina nezivi a tudiz jsem tu coby amater. Bejt to tak pred 5ti lety tak se urazim [-X
No ono by skutečně bylo nejlepší, kdyby jsi sem dal tvou nahrávku, potom ti každý z "profesionálů" řekne, v čem je problém
... a muzem i my amateri ? Jinak doporucuju opakovane cist co napsal Kalfar. Nechapu jak po nas muzes jako sluchar a muzikant chtit kvalifikovany vyjadreni k nahravce o ktere nam budes jen vypravet.

blazoid
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: stř 12. led 2011 0:56:08
Kontaktovat uživatele:

Nečitelný mix

Příspěvek od blazoid » úte 05. dub 2011 22:52:43

To co popisuješ je problém snad každého kdo s tím začíná a nelze se nechat znechutit nadřazenými připomínkami kohokoli, kterej ví jak to funguje a neúspěch někoho jinýho svede na jeho začátky a na to že se v tom snaží něčeho docílit...co se dá ale dělat, zvukařina je alchymie...když se ale všechno slívá (není to z mé hlavy, četl jsem to v nějakým chytrým článku a řídím se tím a zkouším v tomto směru)...cpe se do frekvenční oblasti nějakého nástroje nástroj jiný. Jak je totiž známo, každý nástroj má svou fundamentální frekvenci (určuje to výšku tónu nástroje) a vyšší harmonické v určitých poměrech (to určuje barvu zvuku). Teď si představ že na stejný frekvenci dejme tomu 80Hz ti budou hrát dva podobný nástroje...tedy basový buben a basa...logicky se to bude kopat -je to asi jako by sis vzal modrej papír a čmáral na něj tužkou, která má podobnou barvu -kdy bude čitelnost toho co napíšeš nejlepší? no přece tehdy kdy použiješ co nejvíce odlišnou barvu jak to jen pujde :-). Pokud chceš udělat dobře čitelnej mix, základ je dle mě (kdyžtak mě opravte) dobře frekvenčně oddělit nástroje...ještě se dá použít rozhazování do panoramy...bacha ale na monokompatibilitu (pokud se na to hraje :-) -protože při přehrávání v monu z toho může být čirej hnus :-) i když ve stereu to zní fantasticky....

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

Nečitelný mix

Příspěvek od honza637 » úte 05. dub 2011 23:38:38

To co popisuješ je fáze a přístroj kterým se hlídá se jmenuje fázoměr neboli "Corelator" [-X Navíc ten problém s těmi přeslechy je právě ve fázi a může být i v snímání. Dva mikrofony které berou jeden a ten samý zvuk ale jsou v rozdílné vzdálenosti od toho zdroje zvuku ho berou trošku zpožděný. A může se stát právě to, že u prvního mikrofonu jde signál + ale k druhému mikrofonu zrovna doletí v polaritě - . Pak to smícháš , popere se to a vyleze z toho zkreslenina a pokud je to přesná protifáze tak se ty signály vyruší.
Každá normální a solidní nahrávka požadavek na správně provedenou fázi musí splňovat, jinak jí nepoustí např. do rozhlasu nebo televize! Takže hlídat fázoměrem nebo goniometrem, ten je lepší [-X
Tak a k tomu na co se ptal tazatel a oč tu jde - Teď zrovna tenhle problem s tim špatným mixem řeším v jednom nahrávacím studiu a ukázalo se, že za to může mix v digitální podobě. Prostě daleko lepšího výsledku se dá dosahnout, když pošleš jednotlivý signály do výstupů zvukovky (podle toho kolik jich je - my to řešíme s 8mi) a smíchaji se mimo počítač. Pak LR vstupama nazpátek nahraješ a zvuk je daleko lepší. Nedochází tam totiž ke změně vzorkování a několikanásobnému převodu dat. Jen doplním že konkrétní zkušenost jsem slyšel se softem Nuendo.
PS - Digitálisti mě nekamenujte, jsem analogista a mohl bych Vás zabít těžkým analogovým zdrojem nebo přímo mixem :smt021
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

Uživatelský avatar
safa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
Kontaktovat uživatele:

Nečitelný mix

Příspěvek od safa » pát 08. dub 2011 21:47:57

Prostě daleko lepšího výsledku se dá dosahnout, když pošleš jednotlivý signály do výstupů zvukovky (podle toho kolik jich je - my to řešíme s 8mi) a smíchaji se mimo počítač. Pak LR vstupama nazpátek nahraješ a zvuk je daleko lepší.

... ale jdi. Docela jsem se tim chvili zabyval a rozdily mi prisly mirne receno marginalni.
Nedochází tam totiž ke změně vzorkování a několikanásobnému převodu dat.
... jakto ze ne? Ono tam neni kolik stop tolik prevodniku a jeste dalsi nazpatek? Naopak, pri mixu ITB nedochazi k dalsim prevodum, jedina vec je redukce vzorkovani a bitove hloubky pokud clovek toci v jinym vzorkovani nez redbookovych 44.1/16b. A v tyhle konverzi bych nehledal vetsi zaludnost nez ve zpetnem vzorkovani OTB smichaneho anaglogoveho signalu, to uz dneska vsechny softy umeji na vynikajici urovni vcetne ruznych algoritmu ditheringu.

Abyste rozumeli, nemam nic proti prepisu pres analog, ostatne taky radsi micham na analogovem pulte pokud to jde (ma to sve vyhody i nevyhody). Jen bych nerad aby se tu sirily myty o tom, ze vyvedeni ven do analogove domeny je samospasitelne a ze mixy delane komplet ITB (v pocitaci) proste NEMUZOU hrat dobre. Samozrejme michani na KVALITNIM analogovem pulte se spoustou externich zarizenim, lampovejma procesorama pocinaje a hallem Bricastim konce, je bezva vec. Znam ale spoustu lidi co michaji ITB ci maximalne priberou externi efekt do smycky (HW send a nasledne return smichany opet pocitacem) a jejich mixy hrajou bezvadne. Spis nez o technologii je to IMO vzdycky o muzice a o sikovnym cloveku za... mysi :-).
Jen doplním že konkrétní zkušenost jsem slyšel se softem Nuendo.
... priste zkus Samplitude o ktery se rika ze ma nejprirozeneji znejici mix engine. Samozrejme objektivne tezko porovnavat, pravdou ale je ze si ji pro tuhle vlastnost je Samplitude hodne popularni v rade specializovanych masteringovych studii. Ostatne tuhle jsem s prekvapenim zjistil ze na Sequoie (dospelejsi sestra Samplitude) pracuje i Bob Katz (http://www.digido.com/" onclick="window.open(this.href);return false;).


.

honza637
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 636
Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

Nečitelný mix

Příspěvek od honza637 » pát 08. dub 2011 22:08:03

Zdar, hádat se s tebou šáfo nebudu :-D Samotnému mi to moc nedávalo smysl ale ten rozdíl je fakt markatní. Možná je tam někde něco špatně navoleno.. nevim. Nicméně ten postup jak jsem ho psal opravdu hodně slyšet je. Dokonce i pro hluchého a muzikálně nevzdělaného člověka jakým jsem já :oops:
Určitě bych někomu neradil něco co jsem si sám nevyzkoušel. Z toho jsem už vyrostl. [-o<

PS - Psal jsem o Nuendu, počítám že jiné softy to dělají jinak ... určitě to nemělo vyznít že to je "samospasitelné".
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...

Odpovědět

Zpět na „Nahrávání a práce ve studiu“