Praca s analogovym pasom
-
- Reklama
Praca s analogovym pasom
Zdravim all
Potreboval by som trocha poradit
Nahravam teraz jednu kapelku a mam moznost to potom svacnut na analogovy pas (tascam BR-20) aby som ziskal trocha toho analogoveho smradu.
Ma tu niekto nejake skusenosti s takymto postupom? Ide mi hlavne o to zistit do akej miery mam na nahravku davat finalny compresor ked este predsa len nejaku tu kompresiu mi vyroby aj ten pas. A este jedna vec. Ked to budem potom znova stacat do PC ma zmysel to este prehnat cez lampovy predzosilovac alebo to len prekombinujem. Ide mi hlavne o nejake dB naviac a hlavne o nejake to analogove skreslenie rockovej nahravky.
Dakujem za komenty
Potreboval by som trocha poradit
Nahravam teraz jednu kapelku a mam moznost to potom svacnut na analogovy pas (tascam BR-20) aby som ziskal trocha toho analogoveho smradu.
Ma tu niekto nejake skusenosti s takymto postupom? Ide mi hlavne o to zistit do akej miery mam na nahravku davat finalny compresor ked este predsa len nejaku tu kompresiu mi vyroby aj ten pas. A este jedna vec. Ked to budem potom znova stacat do PC ma zmysel to este prehnat cez lampovy predzosilovac alebo to len prekombinujem. Ide mi hlavne o nejake dB naviac a hlavne o nejake to analogove skreslenie rockovej nahravky.
Dakujem za komenty
Praca s analogovym pasom
u analogu je oproti digitálu relativně omezenej dynamickej rozsah (cca 70db) ale pás ti nic nekomprimuje, akorát přebuzení ti zamázne. Myslím, že když použiješ lampu, pás, za to nějakej slušnej kompresor a v komplu na konci limiter, tak dostaneš asi nejlepší výsledek. Každý zařízení má svoje spcificky zkreslení a barvu, takže je to jenom o chuti.
a ten zbytek vybavení, co na to chceš použít?
jakej máš AD/DA převodník?
a ten zbytek vybavení, co na to chceš použít?
jakej máš AD/DA převodník?
Praca s analogovym pasom
Harman píše:u analogu je oproti digitálu relativně omezenej dynamickej rozsah (cca 70db) ale pás ti nic nekomprimuje, akorát přebuzení ti zamázne. Myslím, že když použiješ lampu, pás, za to nějakej slušnej kompresor a v komplu na konci limiter, tak dostaneš asi nejlepší výsledek. Každý zařízení má svoje spcificky zkreslení a barvu, takže je to jenom o chuti.
a ten zbytek vybavení, co na to chceš použít?
jakej máš AD/DA převodník?
Tocene je to cez MOTU 896 mk3. Tak isto to budem posielat von z MOTU na pas a potom nazad cez ART DIGITAL MPA do PC. Mam to posielat na pas zfinalizovane a v 96/24(v tom to bolo tocene) alebo prv to svacnem na pas prehram to potom cez ART do pc a az potom nejako primastrujem? Este som to nikdy nerobil takze kazda rada na nezaplatenie
Na final chcem nejaky plugin kompresor najlepsie SSL alebo OZONE3. este neviem.
- TomasVv
- Uživatel
- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Praca s analogovym pasom
Jseš si jistý, co děláš? Víš, proč chceš analog pás, proč lampu, proč SSL nebo Ozone3?
Není to trochu kargo kult? (http://cs.wikipedia.org/wiki/Cargo_kult" onclick="window.open(this.href);return false;)
Pokud si to prostě chceš vyzkoušet, tak postupně zkoušej a uslyšíš. Pokud nevíš, ale někde si slyšel,
že je to super, moje rada je vykašlat se na pás, vykašlat se na lampy, udělat to, v čem si to nahrával a míchal.
Jinak samozřejmě přehrát 96/24 na pás s úrovní kousek pod limitací, tím dosáhneš žádané měkké komprese nasyceného jádra magnetické hlavy.
A zpět digitalizovat v 44/16.
Není to trochu kargo kult? (http://cs.wikipedia.org/wiki/Cargo_kult" onclick="window.open(this.href);return false;)
Pokud si to prostě chceš vyzkoušet, tak postupně zkoušej a uslyšíš. Pokud nevíš, ale někde si slyšel,
že je to super, moje rada je vykašlat se na pás, vykašlat se na lampy, udělat to, v čem si to nahrával a míchal.
Jinak samozřejmě přehrát 96/24 na pás s úrovní kousek pod limitací, tím dosáhneš žádané měkké komprese nasyceného jádra magnetické hlavy.
A zpět digitalizovat v 44/16.
Dělám, co mě baví.
Praca s analogovym pasom
No v podstate chcem ziskat nejake tie dB naviac tym ze prepisknem nulu a ziskam tak analogovu saturaciu zvuku. Skusal som nieco na ten pas tocit po prehrati sa mi to zdalo o dost kultivovanejsie len som to robil bez nejakeho navodu. Skusam o takomto postupe zistit co najviac aby som to mohol vyuzit. To prehravanie spat do PC cez ten ART preamp ma len tak napadlo akoze ofuknut to este lampou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Praca s analogovym pasom
Teda pánové ne že bych se někoho chtěl dotknout ale co tu čtu z toho se mi ježí vlasy na hlavě - hrůzou.
Předevšim - nějaké "db" získat nelze! Poku máš nějaou určitou dynamiku tak pokaždý když to přejde přes něco dalšího tak se snižuje. Každý elektrický signál procházející přes nějaký zesilovač ( třeba v mgf či v preampu) přidává šum a ten se taky pak zesiluje. Takže žádný dB získat prakticky nelze! Zesílením signálu se sice přes "0dB" dostaneš ale taky zesílíš ten šum a vůbec ty složky signálu co jsou někde "dole"
Ono se vůbec těžko dá vybrat. U analogu roste šum a zkreslení každou operací, u digiálu zase hloubka vzorkování. Ve výsledku se nám tady osvědčilo používat sumační zesilovač (8 in stereo out) a míchat to v něm a samplit přímo.
Potom ten Tascam není žádná sláva. Pár jsem jich zažil. ale zkusit to můžeš. Především si dej pozor na napěťový úrovně! AD a DA převodníky který mají větší dynamiku obvykle mívají 0dB naprosto napěťově jinde než klasický analog.
Jo a tech. poznámka - na ty slavný kompresory se vykašlete. Akorát to kazí zvuk.
Předevšim - nějaké "db" získat nelze! Poku máš nějaou určitou dynamiku tak pokaždý když to přejde přes něco dalšího tak se snižuje. Každý elektrický signál procházející přes nějaký zesilovač ( třeba v mgf či v preampu) přidává šum a ten se taky pak zesiluje. Takže žádný dB získat prakticky nelze! Zesílením signálu se sice přes "0dB" dostaneš ale taky zesílíš ten šum a vůbec ty složky signálu co jsou někde "dole"
Ono se vůbec těžko dá vybrat. U analogu roste šum a zkreslení každou operací, u digiálu zase hloubka vzorkování. Ve výsledku se nám tady osvědčilo používat sumační zesilovač (8 in stereo out) a míchat to v něm a samplit přímo.
Potom ten Tascam není žádná sláva. Pár jsem jich zažil. ale zkusit to můžeš. Především si dej pozor na napěťový úrovně! AD a DA převodníky který mají větší dynamiku obvykle mívají 0dB naprosto napěťově jinde než klasický analog.
Jo a tech. poznámka - na ty slavný kompresory se vykašlete. Akorát to kazí zvuk.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Praca s analogovym pasom
Když tak vidím tvou touhu po decibelech, jak daleko se chceš s tím dostat? Zkus si třeba pročíst tuto stránku včetně odkazů dole a zamyslet se nad tím, jak daleko tu svou touhu chceš hnát.
Já si občas dělám nahrávky z koncertů a pravdou je, že při následné editaci mi komprese zabírá zdaleka nejvíc času. A když se z původních -25dB dostanu na -15dB, tak to považuju za úspěch. A ty výtvory, co předvádí současné hvězdy, kdy mají nahrávky na úrovni -3dB, tak to už není ani hudba.
Já si občas dělám nahrávky z koncertů a pravdou je, že při následné editaci mi komprese zabírá zdaleka nejvíc času. A když se z původních -25dB dostanu na -15dB, tak to považuju za úspěch. A ty výtvory, co předvádí současné hvězdy, kdy mají nahrávky na úrovni -3dB, tak to už není ani hudba.
Žijem, pijem, tancujem! Jsem velký a tvrdohlavý!
Praca s analogovym pasom
Mne sum v nahravke nevadi. Ak mi ho tam ten pas prida budem len rad. Mam pocit ze sum v akustickej nahravke dodava kompaktnost ktora mi pri digitalnom nahravani chyba. Samozrejme su urcite hranice! Ja netvrdim ze viem co idem robit ja len viem ze sa to robi ze sa nahravka prekopyruje na analogovy pas a potom nazad len zhanam informacie ako sa to robi.
Praca s analogovym pasom
kalfar píše:Když tak vidím tvou touhu po decibelech, jak daleko se chceš s tím dostat? Zkus si třeba pročíst tuto stránku včetně odkazů dole a zamyslet se nad tím, jak daleko tu svou touhu chceš hnát.
Já si občas dělám nahrávky z koncertů a pravdou je, že při následné editaci mi komprese zabírá zdaleka nejvíc času. A když se z původních -25dB dostanu na -15dB, tak to považuju za úspěch. A ty výtvory, co předvádí současné hvězdy, kdy mají nahrávky na úrovni -3dB, tak to už není ani hudba.
Ok s tymto suhlasim ze kazdy sa zenie do extremov ale aj tak ked si vypocujem nahravku red hot chilly peppers tak ma ide roztrhat kde sa to tam berie. Analogove zkreslenie ma laka preto ze pri analogovom nakresleni sa kazdemu zda nahravka hlasnejsia a dokonca cistejsia nez pred tym. Ta saturacia ma nieco do seba. Ak placam piate cez deviate tak ma s toho prosim vyvedte! Niesom profesional aj ked uz mam nieco potocene za sebou ale s analogovym pasom som este nerobil len ma stale laka a teraz mam moznost to skusit.
Praca s analogovym pasom
Mno... a zkoušel jsi někdy kupříkladu ten výše zmiňovanej SSL? když se to pověsí na masterbus a nechá se to ožižlávat signál tak 2-4 dB dolů, tak to činí (mluvím o UAD SW, s HW bohužel zkušenost nemám ) docela pěkný věci. Samozřejmě se nehodí zdaleka na všechno a když to oprasíš tak to bude hrát na pikaču taky, ale takhle šmahem bych to rozhodně nezatracoval.honza637 píše: Jo a tech. poznámka - na ty slavný kompresory se vykašlete. Akorát to kazí zvuk.