Jak potlačit hlasitou hudbu ze záznamu rozhovoru

Otázky a odpovědi ze STUDIOVÉ PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika).
Odpovědět
  • Reklama
  • DEMO 15
smrk
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 1
Registrován: pát 23. bře 2012 14:51:37

Jak potlačit hlasitou hudbu ze záznamu rozhovoru

Příspěvek od smrk » pát 23. bře 2012 15:07:10

Jsem naprostý laik a proto se možná budu ptát hloupě a prosím o shovívavost. Mám záznam rozhovoru pořízený diktafonem. V místnosti hrála hlasitá hudba a rozhovor je proti této hudbě mnohem méně hlasitý, záznam lze sice zesílit, ale hudba je už pak tak hlasitá, že se to nedá poslouchat a rozhovor není srozumitelný. Nejdříve se tedy zeptám, zda s tím vůbec jde něco dělat. Třeba nějak odstranit nebo potlačit tu hlasitou hudbu nebo cokoli jiného, aby rozhovor byl srozumitelný. Nainstaloval jsem si vychvalovaný Audacity, ale nevím co s tím. Jde u mě o jednorázovou záležitost, tak se nechci pouštět do studia zvukařské problematiky, to by bylo asi na zbytek života. Poradí někdo zkušený?
Děkuji.

J.J.
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 600
Registrován: pon 21. led 2008 18:38:20

Jak potlačit hlasitou hudbu ze záznamu rozhovoru

Příspěvek od J.J. » pát 23. bře 2012 15:26:21

To je spíš otázka na ABL než sem :lol:
Zvukař bez www stránek

kalfar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 241
Registrován: ned 19. srp 2007 16:21:00
Bydliště: Podkrkonoší

Jak potlačit hlasitou hudbu ze záznamu rozhovoru

Příspěvek od kalfar » pát 23. bře 2012 16:05:49

Napadá mě jen pomocí ekvalizéru zkusit vyřezat nějaké frekvence a metodou pokus/omyl zjistit, jestli to nepomůže. Audacity v sobě má nějaké nástroje na potlačení ruchů, šumu, ale ty s hudbou nic nezmůžou.

Chyba nastala už při samotném záznamu, teď už s tím těžko půjde něco udělat a bez zkušeností už vůbec...
Žijem, pijem, tancujem! Jsem velký a tvrdohlavý!

Uživatelský avatar
Zdeněk Prodance
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46