Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Otázky a odpovědi ze STUDIOVÉ PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika).
Odpovědět
  • Reklama
  • powersoft
Uživatelský avatar
Danda Šorty Růžička

Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od Danda Šorty Růžička » pon 28. črc 2014 12:00:45

Zdravím...
rozjížídme s kamarádem nahrávací studio a mám pár otázek ohledně mikrofonů...
Jen tak pro upřesnění co zatím používáme a kde:
1) BD: ve vnitř (JTS - TX9)
2) BD: z venku (SHURE SM58)
3) SD: nahoře (SHURE SM 57)
4) SD: dole (SHURE SM 57)
5) TT: (SHURE SM 57)
6) FT: (SHURE SM 57)
7 a 8) OverHead používáme levné tužky a nebo také SHURE SM58 - a zní to v pohodě.
10 a 11) Room Mikrofony směrové (JTS - TX3)
to je bez problémů.
Jedná se mi nejvíce o Hi-HAT aby vážně zněla dobře jaký mikrofon použít??? Hlavně nesmí brát virbl !!!
Upozorňuji dávám mikrofon k hi-hat ze spod a vše okole je zatím moc konkrétní a to nechci!!!

Egestas
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: pát 01. dub 2011 6:40:27

Re: Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od Egestas » pon 28. črc 2014 13:16:16

ve studiu nevím ale na živo dávám k hi-hatce sm57 směrem od snare, mírně z vrchu směrovanou ke kraji plechu, ale tak aby nezavazela. ale pokud je na pódiu relativně klid tak ji skoro nevytahuji je jí dost z OH a přeslechu od snare...
zkoušel jsem i Opus 83 ale zněla mě dost ostře ale záleží na vkusu našemu basákovy se naopak líbila, naopak překvapivě příjemný zvuk měla C5 a jakýsi behringerův ráboby zpěvový jakože mikrofon Xcosi vše ostatní s ním byla tragédie ale ta hi-hatka zněla příjemě... :smt102
SC SI performer2+mini stagebox32
SM58 D5 SM57 AKG D112 AKG C5 Opus 83
EM151 MT18SUB ART315 EV ELX115P EV ELX118P pv2600
SC Belden Neutrik Amphenol

Uživatelský avatar
Milan2005

Re: Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od Milan2005 » pon 28. črc 2014 16:25:16

Osobně mikrofon na hajtku nepoužívám, protože je jí v overheadech až až. Nicméně kdybych ji chtěl nahrávat, tak použiju buď universální klasiku SM57 anebo pořídím malomembránovou kondenzátorovou tužku - nejlépe s hyperkardiodní charakteristikou, aby brala co nejméně ostatního...

Uživatelský avatar
Milan 2005

Re: Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od Milan 2005 » pon 28. črc 2014 16:31:32

Jo a ještě k umístění. Možná by bylo lepší umístit mikrofon shora směrem k vnějšímu okraji. Tím pádem by měl být virbl více "odstíněn" samotnou hajtkou... Jinak přeslechy tam budou asi vždy, jde o to je minimalizovat na únosnou míru, aby to při mixu pak nedělalo bordel...

Jinak asi nemusím zmiňovat, že základem úspěchu je i dobře znějící hajtka... Z nějakého lowend bláto Číny plechu se pořádný zvuk ždímá těžce...

Uživatelský avatar
roman.petersky

Re: Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od roman.petersky » úte 19. zář 2017 14:01:29

Ahoj,

problém s přeslechem hi-hat vs snare je často způsoben tím, že si hráč na bicí soupravu dává hi-hat činely nízko, aby se mu hrála pohodlněji. Takže je potřeba vysvětlovat, že je musí dát výš kvůli zvuku.

Uživatelský avatar
pavlii
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od pavlii » úte 19. zář 2017 15:59:55

No hlavně je nutno podotknout, že všechny mikrofony stejně budou brát všechno; jde jen o to do jaké míry a jak se tomu dá pomoct. Tomy je nejjednodušší a nejlepší potom prostříhat (=skoro se dá říct "přeslechy při náběru tady nevaděj"). Virbl bude všude a hajtka jakbysmet. Předpokládám, že to byla legrační nadsázka ("...hlavně nesmí brát virbl..."); pokud ne, tak je třeba rychle vystřízlivět nebo se pustit do jiného projektu než studio ;-)

Jinak je pak potřeba při mixu pohrát si se sfázováním minimálně OH ke zbytku (=virbl) no a popracovat z EQ u jedné každé stopy, aby byl dílčí zvuk ten pravý, pak by to mělo být OK i jako celek.

P.
Obrázek
home recording: Cubase VST/32 5.2, SX3.1, C5.5 WaveLab 4, 6, 7 / Dynaudio BM6 + A500 / Yamaha DSP Factory / Yamaha AW2400 / Yamaha MOTIF ES 8

Uživatelský avatar
PeBe
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 380
Registrován: úte 08. čer 2010 7:08:42

Re: Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od PeBe » stř 20. zář 2017 13:36:27

Myslím, že Danda již má za ty tři roky, od založení tématu, ve věci jasno a zcela jistě již nejednou vystřízlivěl... :-)
Co nejde silou, jde ještě větší silou...

Uživatelský avatar
pavlii
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 374
Registrován: úte 06. říj 2009 11:00:25
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od pavlii » stř 20. zář 2017 14:19:16

:-D :-D tak teď jsem se dostal sám - vůbec jsem se nekoukal na datum příspěvků. Asi bych měl míň pracovat :-D :-D

P.
Obrázek
home recording: Cubase VST/32 5.2, SX3.1, C5.5 WaveLab 4, 6, 7 / Dynaudio BM6 + A500 / Yamaha DSP Factory / Yamaha AW2400 / Yamaha MOTIF ES 8

Uživatelský avatar
safa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2446
Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
Bydliště: Praha, matka mest a vesnic
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrávání bicí soupravy - mikrofony

Příspěvek od safa » pon 16. črc 2018 19:39:34

Myslim Pavlíí (téměř rok poté) že mýá smysl odpovídat i nad staršími nezodpovězenými dotazy, třeba sen vyhledavač jednoho dne zavede někoho, komu tvoje odpověď pomůže. Takže za mně =D> =D> =D>

Odpovědět

Zpět na „Nahrávání a práce ve studiu“