Stránka 1 z 4

OAZA

Napsal: stř 24. pro 2008 3:11:11
od CharlesBass
Zajímalo by mě, co říkáte na tohle.

http://www.oaza.eu

resp, jak nahlížíte na zvukařství ... jako na umělce? Kerej si zaslouží emeritní tantienty, i když dostal za svou práci nemálo zaplaceno?

Napsal: stř 24. pro 2008 15:31:22
od xb
ja jsem o tom taky neco zaslechl, nicmene mam z toho takovy trosku rozporuplny pocity. taky je zvukar a zvukar, z toho co voni pisou mi neni jasny, do ktery kategorie koho zaradit.
navic v radiu neco povidali ze ma to sdruzeni nejake pravni problemy ci co

Napsal: stř 24. pro 2008 17:05:31
od TomasVv
A za chvíli se to tu bude hemžit vščemy možnými sdruženími...


http://unieposluchacu.cz/

Napsal: stř 24. pro 2008 22:14:50
od CharlesBass
xb píše: taky je zvukar a zvukar, z toho co voni pisou mi neni jasny, do ktery kategorie koho zaradit
Jasný, já tedy pochopil, že se to týka hlavně studiových zvukařů a jejich práce na nahrávce. Proto sem to dal do tohohle oddělení.
Možná že ne, že se bude jednat i o live... kdo ví ...

Je klidně možný, že se oběví i asociace interpretů, kde budou z užitého díla pobírat škváru i interpreti, nejenom autoři. V tom případě by konečně zbohatnul i Gott :lol: Ale je to geniální, eště chvíli a budem tantiemty platit i výrobcům WC za použití hajzlu, výrobcům a architektům mostů za přejití, atd. Kde bude ta hranice?

S tou právní existencí má údajně problémy i OSA ale tam to nikdo "nechce" řešit. Mrkněte na http://www.jirihradec.cz ten je kapitola sama o sobě, ale ma na tech stránkách OSU důkladně pod lupou.

Napsal: čtv 25. pro 2008 1:46:32
od jardatop
Je klidně možný, že se oběví i asociace interpretů,
O prava interpretu uz se stara Intergram.
Je to smutny. Jsem zvedav, kam to az zajde.
Ale Unie posluchacu je zajimava :D [/quote]

Napsal: čtv 25. pro 2008 12:13:44
od Pavel Sedlák
No, zatím nám ochrané svazy čehokoliv nadělily spoustu poplatků, ale jinak kde nic, tu nic.

Já se tedy mafiánských organizací docela obávám, konec konců jsem se k tomu vyjadřoval u Šafova příspěvku viewtopic.php?t=554

Kolektívní ochrana, republiku si rozvracet nedáme, dělnická třída zúčtuje, židi v ghetech - vždyť je to pořád stejný.

Nejlepší ochrana je dávat si pozor a přemejšlet hlavou.

V sexu se doporučuje kondom...

OAZA

Napsal: sob 03. lis 2012 23:17:28
od jerry.hadr
aktualne z D-Fense: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012103002" onclick="window.open(this.href);return false;
Az ted jsem s udivem zjistil, ze i takovato mafie existuje. Jeste ze tam neni automaticky opt-in jako u OSY.

OAZA

Napsal: ned 04. lis 2012 0:44:02
od Zdeněk Prodance
Ona je každá lumpárna vysoce nakažlivá, zvlášť když z ní opravdu jdou peníze. Říkali mi naši ochotníci, že po nich chce Dilia za nějakou hru PADESÁT TISÍC. Oni si samozřejmě jejím nastudováním a několikerým odehráním během jednoho roku (déle nic nehrají, nebavilo by je to a publikum taky ne) nevydělají ani na slanou vodu, naopak je to stojí spoustu času a energie, které by jinak nějakému tomu vydělávání věnovat mohli, ale vždyť by přece mohli nějakou tu instituci žádat o grant z našich i ze svých daní, že. Člověk se až diví, jakým zdrojem snadno získaných peněz i ta kultura může být - ovšem jen pro někoho.

H.M.

OAZA

Napsal: ned 04. lis 2012 22:11:59
od vitek_cz
No trochu me mrzi ton, s kterym o tom pisete. Je to trochu i o tom, jak si vazite sve prace. Ja jsem v Oaze zaregistrovany. A i kdyz clovek na tom nezbohatne, tak je dobre, ze si treba producent uvedomi, to, ze jako zvukovy mistr, mate na vysledku i svuj autorsky podil. Kdyz ma strihac, kameraman, tak preci logicky i zvukar.

Proste ja v tom vidim spise nez penezni vynos to, ze by to melo u lidi zvysit prestiz oboru.

Mluvim hlavne o televiznich a filmovych vecech. U hudebnich zvukarich nevim, jak to funguje..

Cau V.

OAZA

Napsal: ned 04. lis 2012 23:03:50
od jerry.hadr
Vitku, nic ve zlem, ale pripada ti, ze to funguje? Ja nevim, registrovan nejsem a s producenty filmovych a podobnych del v kontaktu nejsem.
Na druhou stranu - zvysovat prestiz sve profese tim, ze budu, zjednodusene receno, pozadovat platbu po nekom, kdo si pusti umelecky vytvor, na kterem jsem se podilel, mi prijde ponekud nevkusne.
Mimochodem, je z toho ten zminovany financni prinos alespon statisticky zaznamenatelny (napriklad v objemu zakazek za rok)?

OAZA

Napsal: ned 04. lis 2012 23:37:27
od Zdeněk Prodance
Já si své práce celkem vážím, proto jsou mnohé její výsledky volně dostupné a kdybych se kvůli tomu měl s nějakými dalšími sdružovat a chtít za to sdružování další peníze (za práci už jsem je jednou dostal), tak by mne hanba fackovala a o nějaké prestiži navíc bych si rozhodně nic nemaloval. Ono to chce trochu pokory a zkusit se porovnat s těmi, kteří nikde organizovaní nejsou a ani nemůžou, třeba proto, že o nějaké takové organizaci v životě neslyšeli anebo naštěstí neexistovala.
Ano, samozřejmě má na výsledku značný podíl i zvukový mistr, o tom žádná. Kdyby neměl, tak by mohli náklady na něj dát třeba do reklamy nebo do kulis, co já vím. Nevyplývá z toho vůbec nic o tom, že by mu někdo měl nejen jednorázově (nebo podle smlouvy třeba podílem z tržeb) ZAplatit za konkrétně odvedenou práci, ale navíc prostý lid platit trvale za jeho organizovanost.

H.M.

OAZA

Napsal: pon 05. lis 2012 15:26:09
od jardatop
Taky si myslim, ze za nejakou praci by mel byt clovek zaplacen proste jednou tak, jak se s investorem dohodne a to by melo byt vse. Pokud ma studiovy zvukar pocit, ze je tak dobrej, ze kazda jeho mixaz se stane hitem a bude se hrat kazdy den v radiich, tak asi si nasadi takovou hodinovou cenu, na kolik si vazi sve neobycejne kvalitni prace. Pokud spoleha na to, ze jedna ze sta pisni se stane hitem a on na ni zbohatne, tak spis spoleha na nahodu.
Prece to, jestli bude ze skladby hitovka nebo ne zalezi dneska vic na schopnosti manazeru nez kvalite samotneho produktu.
Takze muj nazor: pokud se zvukar domluvi s producentem na procentech z prodeje CD nebo na procentech z vytezku od Intergramu, tak je to v poradku. Pokud ne, tak at dostane jednou zaplaceno za mixaz a je to taky v poradku.
Pro kvalitniho zvukare ma byt dlouhodoba odmena ve forme cim dal lepsich zakazek a moznost zvednout svoji cenu.

Kardiochirurg, ktery uspesne provede implantaci kardiostimulatoru , si taky nenecha vyplacet od pacienta za kazdy rok jeho zivota.

OAZA

Napsal: pon 05. lis 2012 16:03:40
od vitek_cz
A co dusevni vlastnictvi? Nevim proc se tak branite myslence toho, ze by zvukovy mistr mohl byt i z nejake casti autorem. Tudiz by se na nej stahovaly stejna pravidla jako pro houslistu, zpevaka, autora libreta atd. Tedy da neco ze sebe do vysledku, na kterym pak nekdo vydelava.

Navic jde o prerozdelovani penez, tedy nevybiraji se specialne pro zvukare penize, ale z tech vybranych se cast ukroji a da zvukarum.

Nevim proc bych se za to mel stydet nebo bych si mel nafackovat.

A nevim proc sem pletete neco jako dvoji honorar atd..

V.

OAZA

Napsal: pon 05. lis 2012 16:26:51
od Zdeněk Prodance
Ano, lumpárna je nakažlivá. Jakmile si začnu říkat AUTOR, tak jsem asi něco úplně jiného, než zbytek lidstva. Co takový řidič autobusu, ten jede pokaždé trochu jinak, musí se vyhýbat, musí improvizovat, mění se mu počasí, snaží se šetřit palivem, taky veze pokaždé jiné lidi - není on nakonec AUTOREM JÍZDY Z A DO B, naprosto originálního a zcela neopakovatelného počinu v historii dopravy ? Pokud má nad hlavou tu kamerku se záznamem, tak je to dokonce zvěčněno...
Prostě - mně je jedno, za co za všechno chceš peníze a ještě prestiž, ale podporovat to nebudu a přidávat se taky ne. K nikomu podobnému. Vyděrači z OSA myslím úplně stačí, kinaři jich mají tak plné zuby, jako málokdo jiný. My platíme za filmy (hodně) a pak přilezou další a chtějí taky. A každý rok víc, mají to tak naplánované, růst. Je to SVINSTVO. Takový dobře fungující vyděračský spolek se dá dokonce výhodně prodat, stačí zájemci ukázat náklady a výnosy a už investuje. Aby tě nakonec taky neprodali nejvyšší nabídce.

H.M.

OAZA

Napsal: pon 05. lis 2012 17:03:16
od vitek_cz
Z jineho uhlu pohledu muze byt lumparna to, kdybys v komercnim radiu poustel Hudebni CD, ktery si majitel koupil za 500,- a Ty ho mas doma taky za 500,- Radio vydelava na tom, ze hraje nejake autorske veci a taky za to plati. To je fer, ne? A kina hraji filmy to je to same.

K diskuzi by melo byt spise co vsechno by se melo honorovat a ne striktne oznacit autorske poplatky za lumparnu...

A autory za zlodeje, co si nechavaji platit vicekrat.

V.