Domácí nahrávání kapely - Zvučení bicích

Otázky a odpovědi ze STUDIOVÉ PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika).
Odpovědět
  • Reklama
  • DEMO14
xaero
Nováček fóra
Nováček fóra
Příspěvky: 1
Registrován: ned 25. čer 2017 0:03:28

Domácí nahrávání kapely - Zvučení bicích

Příspěvek od xaero » ned 25. čer 2017 0:55:17

Ahoj,

chci s moji skupinou nahrát pár písniček ve zkušebnovém prostředí, a co nejvíce se přiblížit profesionálnímu zvuku.

Bude se jednat o moji první "studiovou" nahrávku, a mám obavy jak správně nazvučit bicí s dostupnými mikrofony (zatím jsem si vystačil s EZDrummerem ale řekl jsem si, že je čas se naučit nahrát bicí živě).

Mojí hlavní otázkou je, jak nejlépe nahrát bicí dostupnou technikou.

K dispozici mám:
Focusrite Scarlett 18i20 (8x input)
RODE NT1A
MXL V67G
SM57
SAMSON CO2 (2x)
3-5x dynamické mikrofony ve zkušebně (minimálně 3x tam je PG58)
Mikrofon na basový buben ještě nemám, ale nechci kupovat nic moc drahého, tak pravděpodobně se bude jednat o APEX 325 (budu rád za doporučení mikrofonů v podobné cenové hladině)

Prosím tedy o rady, jak mikrofony nejlépe užít, zatím jsem zkoušel jen Glyn Johns Method a zvuk špatný nebyl ale nebyl příliš blízko tomu, co bych si představoval na albu (jednalo se o živou nahrávku ze zkušebny jen pro test nahrávání, byla nutnost použít jen 4 mikrofony aby zbyly inputy pro zbytek skupiny).

Bicí se skládají z běžné sady činelů, jednoho basového bubnu, snare, jednoho tomu a dvou floor tomů (ještě si nejsem jist zda užijeme oba). Hrajeme něco mezi hard rockem a punk rockem a zvuk bicích a kytar preferujeme tvrdší.

Možnosti co mám zatím v hlavě já
1. možnost
Basový buben - APEX 325
Overheady - SAMSON CO2 2x
Snare - SM57
Tom 3x - PG58
Hi-hat - Buď nějaký náhodný dynamický nebo NT1A/V67G (tam se ale bojím významných přeslechů)
Pokud se neužije poslední z floor tomů, tak by zbylo místo na NT1A/V67G pro místnost nebo pro dynamický mikrofon na spodek snaru.

2. možnost
Basový buben - APEX 325
Overheady - NT1A + V67G (tady se trochu obávám že se nejedná o stejné mikrofony, aby v nich nebyl významný rozdíl)
Snare - SM57/SAMSON CO2
Tom 3x - PG58
Hi-hat - SAMSON CO2
Pokud se neužije poslední z floor tomů, tak by zbylo místo na CO2 pro místnost nebo spodek Snare.

Mým hlavním dotazem jsou bicí, ale nebráním se radám pro zbytek nahrávky.

Kytary budu nahrávat pravděpodobně SM57čkou možná v kombinaci s NT1A/V67G dále v místnosti.
Basu plánuji nahrávat DI + SM57.
Pro zpěvy si srovnám NT1A a V67G a vezmu ten lepší.

Ještě na závěr přikládám náš bandzone pro představu o našich minulých studiových nahrávkách. Hodně se mi líbí bicí z naší písně Shake It Out.
http://bandzone.cz/theaprill

Předem moc děkuji za rady a tipy.

Uživatelský avatar
Podivín

Re: Domácí nahrávání kapely - Zvučení bicích

Příspěvek od Podivín » ned 25. čer 2017 1:17:40

Vy asi chcete spíš ostřejší a ráznější zvuk bicích, aby vám zapadl do našlápnutého zvuku kapely. Na to bych Glyn Johnsovu metodu nepoužil.

Nebral bych základ z OH, spíš bych zkusil snímat jednotlivé bubny/činely zblízka. Pokud vám to sedne, tak budou mít bicí pak takový "punch".

SM 57 na snare obecně není špatná volba. Klidně bych zkusil dva, jeden ze spoda a zkusit, jak to sedne.

Ty samsony neznám, ale z tužek bývají i ty levné celkem použitelné. Těch by se nebál na OH. Umístil bych je níž. Klidně experimentovat a dát je blíž k činelům (ale ověřit si to)

Z PG mikrofonů mám trochu strach. Jako základ to asi použít půjde, ale budete si muset pohrát s processingem. Podle nahrávek ale zas tak moc brutálních sól plných vyhrávek přes tomy nemáte, tak to asi můžete zkusit.


Při zpracování se nebát používat gate, kompresor (s ním opatrně, dá se lecos domrvit) a nemilosrdně řezat na ekvalizéru.

Ať vám to hraje

Uživatelský avatar
safa
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2446
Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
Bydliště: Praha, matka mest a vesnic
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí nahrávání kapely - Zvučení bicích

Příspěvek od safa » pon 16. črc 2018 19:41:51

SM 57 na snare obecně není špatná volba. Klidně bych zkusil dva, jeden ze spoda a zkusit, jak to sedne.
...jen podotýkám, že strunění je možné a z mého pohledu výhodné řešit postprodukčně re-ampingem (což je šikovné i při nedostatku mikrofonů či vstupů)

Odpovědět

Zpět na „Nahrávání a práce ve studiu“