Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
Odpovědět
  • Reklama
  • Registrace
Uživatelský avatar
Návštěvník

Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od Návštěvník » úte 12. črc 2016 15:11:06

Co delat, když porídíte špičkové PA main + monitory a z podia jeden debilní muzikant v malém prostoru prehluší dokonce i vše co leze ven z main PA, hukotem svého snad nejvetšího exustujícího shitu na svete, baskomba Béringr, ktery má bassreflex dozadu, tj když ho má na podiu na sebe zepredu, tak neskutečné shitové hučení v oblasti cca 180-400Hz hrne rovnou do lidí pod podiem. Samozrejme si neustále stèžují, že je to nahlas, ale ven krome toho hukotu basy z podia už ani skoro nic z main PA neleze, ten hukot prebije kytary i klavesy, i lampovè a analogy... Rozsekat tu behringer sračku sekerou nebo vymènit basáka? Pry musí cítit, jak mu to ve spodkách tlačí. Ze ale ostatní kvûli tomu slyší lautr hovno a lidi pred podiem si odsedávají jinam, to ho nezajímá :evil:

Havlis
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: pon 14. zář 2015 16:08:33

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od Havlis » úte 12. črc 2016 15:22:26

počkej, lidi si stěžují, že je to nahlas, i když nic jinýho z pódia ani z PA neleze? To je nějaký divný, to teda Behringer začal vyrábět nějaký extra silný kousky:-).
A jakýže špičkový PA a monitory vám tím svým zázrakem přehlušuje?

Jinak jestli je basák de**l tak vyměnit. Nebo aspoň pohrozit výměnou, to taky docela pomáhá...Samozřejmě máme situaci popsanou dost jednostranně, ale pokud tomu tak je a není s ním domluva, přestože tím obtěžuje široký okolí, tak jediný co pomůže je výměna:-)

exxxi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 909
Registrován: sob 29. led 2011 1:35:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od exxxi » úte 12. črc 2016 16:40:28

Otocit fazi, zpozdit, prinejhorsim mu pustit 400V do komba.
Morfeus.net | http://www.bandzone.cz/tractus
SiEx3, DL1608, KW153, SB18 etc.

Uživatelský avatar
Petr Z.

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od Petr Z. » úte 12. črc 2016 22:22:05

Potvrzuji a podepisuji se v plném rozsahu :-)
Mám nejen s basskomby Behringer tytéž mizerné zkušenosti. Behringer to bohužel dělá tak, že "tlaku" a většího akustického výkonu dosahuje doslovným laděním ozvučnic na vyšší rezonanci BR či u kytarových komb zadní mezerou a využívá středových korekcí s mezním kmitočtem, posazeným přesně na největší kmitočtový "hrb" reproduktorů.
Výsledkem je u nástrojovky Behringer opravdu ono intenzívní bučení basy či řvaní kytary na jednom úzkém pásmu kmitočtů a dotyčné kombo pak skutečně tímto jedním úzkým pásmem "přeřvává" všechna normální "lineární" komba na jevišti.
Zvlášť pikantní to bylo v jednom případě, kdy sólový kytarista měl kvůli potřebné vazbě celkem dost vytaveného Fendera Twin Reverb a doslova ho přeřvávala druhá kytara právě s malým, polovičním černým kombem Behringer, co řvalo na dvou-třech tónech i přes sólováka. S basovým kombem jsem se už setkal mockrát - ti mladí kluci si to kupují proto, že je to na ten výkon a výbavu hodně levné a za tyhle peníze to nadělá strašně kraválu. A o to některým jde. Až to časem a učením se pochopí, tak Behringer jde nejpozději do roka do baziše a kupuje se byť malý, ale slušný lampový Marshall, Laney, Fender či cokoliv "opravdového".
Je asi pravda, že si tímhle procesem od šuntu ke standardu musí projít asi každý.
Druhá a podstatnější věc je ego dotyčného neukázněného "muzikanta", který kompletně sere na partu a taví to jen proto, aby bylo slyšet hlavně jeho, protože má na place babu, nebo se chce před nějakou vytáhnout, jak je dobrej.
Přiznám se, že s těmihle mladými zneuznanými "umělci" je opravdu těžké pořízení, často je nejde přemluvit k nějaké sebekázni i s tím, že mu slíbíte, že dopředu z PAčka jej vytáhnete, kolik bude chtít. Nepomůže to a já bohužel několikrát musel pohrozit spakováním a odjezdem, dokud si kapelník své ovečky neumravní. A přiznám se, že i přes hodně diplomatické jednání to jedenkrát za asi 10 let opravdu sbalením a odjezdem skončilo. Byla to parta namachrovaných kluků těsně pod 20, s bohatými rodiči a se stowattovými Marshally. Jedno mega-ego vedle druhého - docela jsem se divil, že se v kapele vůbec snesli. Nebyli se schopni domluvit ani mezi sebou, bylo to jejich asi páté či šesté veřejné vystoupení před více, než 50 lidmi - tehdy jich tam bylo přes 300. Chtěli se každý vytáhnout co nejvíc, bubeník už při zvukovce rozťal blánu na kotli a Marshally vytavené tak, že i s 6kW odladěným PA a všemi opatřeními nebylo možný s tím hukotem ani srovnat zpěvy. Organizátor tehdy přiletěl k pultu, proč to mám tak osolený a já jenom ukázal na kliky od kytar a basy úplně dole.
Nesrovnali se ani na konci zvukovky, spíš to bylo ještě horší než na začátku - v průběhu pořád tavili a tavili, tak jsme s kolegou spakovali, nemělo to cenu. Pošramotilo nám to pověst jen asi na měsíc a jen do dne, kdy o měsíc později, na konci prázdnin odešel od vypnutého pultu náš vynervovaný kolega z Kroměříže. Dopadlo to opačně - tu partu namachrovanců přestali zvát, protože s nimi všude byly problémy.

Uživatelský avatar
PeBe
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: úte 08. čer 2010 7:08:42

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od PeBe » stř 13. črc 2016 7:32:53

Jsme jen partička, co si hraje víceméně pro své potěšení a pro radost známých na oslavách narozenin, na svatbách, někdy i nějakém tom vesnickém bále. Harcujeme s tím naším koníčkem dvacátým rokem, téměř v nezměněné sestavě. To téměř se týká basáků. Vystřídali jsme dva. Respektive vyhodili. Důvody pro odchod byly u obou stejné. V první řadě to byla jejich potřeba exhibovat. Když to nemohlo být zpěvem, tak alespoň rachotem. Nezapomenu, jak vždy v půlhodinových intervalech vystrkovali hlavu před bedny a jakmile se jim něco nezdálo, okamžitě se po návratu k aparátu přidali. Nikdy obráceně. Naučil jsem se to alespoň trochu minimalizovat tím, že jakmile jsem je viděl courat ven, přidal jsem jim a jak strčili hlavu zpátky, tak jsem zase ubral. Toto fungovalo do jejich cca tří/čtyř piv (Honzík vydržel víc), pak se přidávali automaticky. Další jejich vlastností byl více, než kladný vztah k ženám a dívkám, což nás zbylé iritovalo. Patrně jim to způsobovaly vibrace varlat v nízkých tónech a jelikož s jídlem roste chuť, opět důvod k zesílení... :-) Problém basák se vyřešil až poté, co kapelník, klávesák a zpěvák v jedné osobě pořídil nové klávesy a objevil, coby absolutně netechnický typ, možnosti MIDI. To byl konec užírání peněz z honoráře "parazity" (třemi se dělí lépe, než čtyřmi) a začátek našeho pražského hraní, ale to je již písnička z jiného baru... ;-)
Co nejde silou, jde ještě větší silou...

Uživatelský avatar
frantik
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 821
Registrován: pon 29. srp 2005 23:28:41
Bydliště: Vracov

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od frantik » stř 13. črc 2016 10:57:35

To jsi mi zas něco připomněl!:-))) Zde je vidno, jak ty bigbítové lidušky podrývají morálku muzikantů:

https://www.youtube.com/watch?v=EHr5J7wKmBg
Jsem zmatkař, někdy. No a?

Uživatelský avatar
Marian

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od Marian » stř 13. črc 2016 15:29:17

Pichni mu ten kufor s efektami, kompresormi a inými somarinami rovno do mixpultu a džubni pred neho nejaký odposluch s 12-15" basakom/koaxom to mu musí bohate stačiť a to kombo mu zatrhni, prípadne keď bude málo ohukaný tak in-ear monitorin g a to nech si pusti aj na plné gule... mal som s takým dočinenia mne to robilo zas šarapatu najme s tým že mi od toho hnusne nahukávali mikrofony na bicích keď som použil kompresor, keď som zas kompresor vyradil tak to nenahukávalo no zvuk z bici bol jak s prdele.

Uživatelský avatar
Návštěvník

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od Návštěvník » stř 13. črc 2016 16:06:24

Moc díky všem hlavně za přiklady z praxe - i v mým případě je to podobný, dříve jsem v jiné kapele už 2 basáky taky vyhodil (stylem buď půjdou oni nebo jdu já) - z důvodu totální zvukové nekázně a bezohlednosti, kdy se kvůli hučení a dunění basy na podiu (nejen Behringer komba, ale i nejlevnější zvukově příšerné basy Ibanez za 4 tisíce a Squier) nedalo ani čistě zpívat ani hrát a zvukově to doslova potápělo jinak fakt solidní zvuk celé kapely (vše ostatní vybavení řádově statisíce, nic china, pouze usa, germany, japan apod.) Ale ty in-eary to bude asi OK řešení! Musíme akorát sehnat in-eary s co největší cistlivostí, výkonem ne v mW, ale spíše ve W a hlavně s max. zvýrazněným pásmem 100-300Hz, pak bude klid do sálu i na podiu a basák snad bude mít stejný pocit drtivýho basovýho tlaku jako doteď.

Ještě k prvnímu zadávacímu příspěvku - když hráte v malým sálku pro pár desítek lidí, který sedí před váma, je třeba dát PA fakt třeba jenom na 1 - 2 dílky na master faderu. Zvuk z main PA i monitorů je kvalitní a příjemnej nahlas i takto potichu, ale pokud je PA puštěný potichu, hučení baskomba z podia přeřve - stáhne svým hukotem a bassreflexem otočeným ven z podia skoro vše co leze z mainu - celý mix..

Uživatelský avatar
PeBe
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: úte 08. čer 2010 7:08:42

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od PeBe » čtv 14. črc 2016 7:38:59

[OT]
z důvodu totální zvukové nekázně a bezohlednosti
V tom byl king ten první vyhozený. Při zvukovce nikdy nevydržel být zticha. Děláš kytaru a to vemeno si začne cvičit stupnici. Pochopitelně s vyhuleným aparátem: "Abych si vyzkoušel, jak to hraje v tomdle sále, já to pak uberu..." (a když se konečně umravní, tak to nevydrží bubeník a začne si zkoušet, jestli má dobře nastavený crash s tím nejkreténštějším zvukem na planetě) :-)

Když jsem byl před nedávnem na 100 zvířatech a viděl jejich zvukovku, tak jsem pomalu zamáčkl slzu dojetí. Je jich tam, jak psů a každý čeká v naprostém klidu, až na něj přijde řada. Nikdo nikoho neruší, nikomu nepřekáží, každý má své přesné místo a čas. I o tom je ta profesionalita, to jsem u nás na okrese nezažil. ;-)
[/OT]
Co nejde silou, jde ještě větší silou...

jammixer
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: stř 04. lis 2015 0:01:00

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od jammixer » čtv 14. črc 2016 17:35:18

to je nejaka nová aplikácia na mobil ? "vyhod svojho basáka " :lol:

asi :D

Obrázek

Uživatelský avatar
Palko
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: stř 04. úno 2009 0:21:07

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od Palko » úte 26. čer 2018 23:15:19

Přečetl jsem si všechny příspěvky tématu. Po létech strávených hraním v různých kapelách jsem skončil u zvučení. A mám stejné zkušenosti. Občas narazím na kapelu, kde podobně jako PetrZ mám problém vytáhnout zpěv nad vřeštící kytary nebo basu ale vlastně spíš jen hluk. Komba mají na zemi, hrajou jim do kotníků. Říkám kupte si stojan pod kombo - ten vám ho naklopí nahoru - líp se uslyšíte. Už mnohokrát jsem měl také stažené všechny šavle až na zpěv a pak mi pořadatel nebo posluchač říká - proč to mám tak nahlas.
Nemám už sílu je vychovávat, mnohdy mám sám jako muzikant odehráno víc než všichni v kapele, kterou zvučím dohromady. Jsou to ale mistři světa co já tomu rozumím...
Při jedné větší akci, kde se střídalo více kapel, u té prostřední také basové kombo Behringer. Nějakou dobu jsem hledal co mám špatně. Ale nešlo s tím moc udělat, pak nastoupila další kapela a basa zas byla jak má být.
Palko.

Uživatelský avatar
CharlesBass
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Kvalitní PA vs šunt muzikantské vybavení

Příspěvek od CharlesBass » stř 27. čer 2018 9:28:21

Jednou jsem zvučil dvě začátečnické kapely. Jedna "drsná", druhá "neslaná". Drsná se spolehala na kadenci a ego, neslaná jen na techniku hry a souhru. Jaké bylo překvapení drsňáků, když ovace u "usmrkanců" nebrali konce a u nich v sále téměř nikdo nevydržel ? Drsňáci se myslím hned ten večer rozpadli, ale z většiny se časem stali docela slušní muzikanti :-)

Potýkání se se začátečnickým "nasazením" je samozřejmě nepříjemné, ale víceméně přirozené. Horší je, když to muzikanta nepustí ani v 50 letech, tak to už mi přijde mnohem horší. Většinou už to není takový extrém, ale třeba i spolehlivého a šikovného člověka to často vylučuje z mnoha projektů...

Pak je ještě skupinka co technicky "zamrzli" v 80tých letech, ale jinak vzbuzující úctu zkušenostmi. Pro ně digitál je na houby a všechno je dělaný v číně a nejlepší ze všeho je Tesla Music 130 :-) Ale zas musim potvrdit, že pokud zvuk i z "čínských" beden je dobrý, tak sou pak ticho, a Tesly a Regenty pak vychvalují někomu jinému, méně znalému :-)

A co se týče zvuku Béhringra? Není to úplně tak 100%. Jenom bych řekl, že právě výše zmíněná touha po hlasitosti u něj udělá právě jen to nenáviděné bučení. Sám jsem ho nějaký čas vlastnil, UltraBass 1200 :-D Viděl jsem ho občas ale s úspěchem používat v country, folku a i v jazzu ke kontrabasu. Jinak to bylo výborný cvičítko, do zkušebny a malé koncerty bez problémů. A dlužno podotknout, že zvuk jak ze shnilého jabka jsem měl možnost slyšet i u mnohem, mnohem zvučnějších zanček aparátů ;-) No takže je to hlavně o lidech ;-)
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky :lol:
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři :-)

Odpovědět

Zpět na „Bar“