Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
-
- Reklama
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Klávesy Roland JUNO - Di
Zleva to má dvě díry na midi (takový velký divný
) pak jsou dva 6.3 jack HOLD PEDAL dal to vypadá na 3.5 jack EXT INPUT a nakonec jsou tři 6.3 jack, dva L R MONO a poslední je PHONE.
Chtěl sem dát fotku, ale je moc veliká a nechce se mi ji upravovat. Nepodařilo se nám z toho prostě vytáhnout signál třeba do sluchátek aniž by to odpojilo zbytek.
Zleva to má dvě díry na midi (takový velký divný
Chtěl sem dát fotku, ale je moc veliká a nechce se mi ji upravovat. Nepodařilo se nám z toho prostě vytáhnout signál třeba do sluchátek aniž by to odpojilo zbytek.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
V návodu se mi nepovedlo najít nic o tom, že by se zasunutím sluchátkového jacku měl odpojit signál do obou zbývajících a to tam přitom navrhují pomocí sluchátek zkontrolovat, jestli klapky vůbec hrajou, když z (do) PA nic neleze. Podivný přístup, nicméně v těch nejlacinějších věcech možný. Pak je asi potřeba rozdělit vhodnou krabičkou signál buď ze sluchátkového nebo z těch dvou dalších (docela bych hádal, že půjde přesně o to samé, jen s jinými odpory, takže je to až na počet konektorů úplně jedno) na místní odposlech (třeba i jen zase ta sluchátka) a signál pro PA. Může to být součást nějaké té aktivní bedýnky určené pro tyto účely anebo extra krabička.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
-
Bohumil
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Čo viem, toto má 2 vstupy aj dva výstupy potom diboxom do mixu... Alebo K8, K10, aj keď je to pri cene klávesu asi mimo rozpočet...:
http://eshop.prodance.cz/k12/d-93854/
...potom asi nejaký malý mix, alebo spliter...
http://eshop.prodance.cz/402-vlz4/d-98032/
http://eshop.prodance.cz/k12/d-93854/
...potom asi nejaký malý mix, alebo spliter...
http://eshop.prodance.cz/402-vlz4/d-98032/
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Pokud je L,R a MONO, proč tedy neposílat LR zvukaři a MONO do odposlechu?
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Tam není extra mono, jen se jako mono chová jeden ze stereo výstupů (levý), pokud je použit samotný. Trochu jako podobná funkce na stereovstupech v mixu. Třetí jacková díra jsou už ta sluchátka a jejím použitím se první dva odpojí (není to v návodu, ale věřím uživateli). Ono by stačilo do toho vlézt a proklemovat oba rozpínací kontakty, ale nemůže to dělat každý. I tak zbyde nemožnost nastavit jinou úroveň do sluchátek a jinou do mixu, takže přídavná krabička s knoflíkem bude lepší (nebo podobně vybavená odposlechová bedýnka).
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
-
MADMAX
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Já si myslím, že primární problém jsou ty rozdílné úrovně u jednotlivých zvuků, to totiž zcela jistě se.e i toho zvukaře, a to se samozřejmě pořešit dá, přímo na klávesách. Všechny zvuky jsou jistě editovatelné a tudí se ty "silné" dají uložit s ubranou hlasitostí. Nějakej DI box s tímto nemá co dělat, proboha swistaku nebuď lama a přecti si něco o tom na co je DI, stačí sjet na tomhle fóru v "aktivních tématech" asi o 20 řádek dolů...
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Tak to tu čtu a abych to shrnul a co napadá mě (i jako klávesáka - bývalého).
1. Trochu mimo, všechny rejstříky jdou u kláves upravovat, klávesák/čka by si měli promárně všechny hlasitostně srovnat tak, aby nebylo nutné s tím po každé písničce (nebo nedej bože ještě při ní) štelovat hlasitost, zvukař má jiný starosti než jen celej koncert hlídat klávesy. Mimochodem to platí i pro kytaristy.
2. Teď k věci, chápu dobře, že si zvučíte sami, je vás 6 a že používáte 5 odposlechových cest (3x monitor, 2x IE).
Já mám Roland XP-10, a tam jsem normálně používal LR výstup do mixu a ze sluchátek do komba, kde jsem si jako druhou linku přimíchával monitorovou cestu. Je mi divné, že by to tyhle Rolandy dělali jinak a po připojení sluchátek odpojily LR, pokud ano, je možné, že to bude třeba jen v nastavení. Pokud si s tím neví rady, doporučuju se s dotazem obrátit na Kuntovi (www. hudebnicentrum.cz), ti Rolandy dělají a klávesám rozumí.
3. I tak, šel bych nějakým způsobem cestou vlastního odposlechu, ať už sluchátka, nebo kombo, nebo aktivka bedna.
4. Rozdělení cest, kytaristům a bubeníkovi bych nechal cesty samostatné, jeden potřebuje jednu kytaru, druhej druhou, bubeník kopák a obě kytary, nic pro klávesy. Zbejvaj tedy 2 cesty které jsou do IE, zpěvačka a ty, z vás dvou je potřeba najít která cesta bude pro klávesačku nejideálnější (bez ohledu na klávesy - vysvětlím níže).
5. Teď se dostáváme k zapojení odposlechu u kláves, je tu několik variant:
- pokud se podaří zprovoznit současně sluchátkový a linkové výstupy, pak linkou do mixu přes nějaký DiBox, a ze sluchátek do malého, osobního pultíku, kde bude tedy cesta (stereo) z kláves a k tomu jedna linka společná s jedním z IE, z pultíku pak do sluchátek nebo nějaké aktivky. Tím pádem tam bude slyšet jak nějakou monitorovou cestu, tak si podle potřeby přimíchá i klávesy trochu víc.
- místo pultíku se může použít i klávesové kombo s více vstupy a opět, do jednoho dát klávesy a do druhého monitorovou cestu.
- pokud se sluchátkový výstup souběžně s linkovými zprovoznit nepodaří, pak linkama do 2 kanálového (nebo 2ks) DiBoxu s odbočkou Line Thru, XLRkama dál do hlavního mixu a z odbočky do osobního mixu/komba, pak už je to stejné
- no a poslední varianta mne napadá, z kláves z linkových výstupů do osobního mixu, třeba přes Master (XLR) to poslat dál do hlavního pultu, a na monitorové cestě si namíchat svůj odposlech právě z kláves a opět linky monitorové cesty poslané z hlavního pultu, která se pochopitelně pustí právě jen do toho AUXu/sluchátek (třeba přes čuchák) a nebude se pouštět do hlavního výstupu. Tahle poslední varianta je z pohledu použitých krabiček asi ekonomicky nejvýhodnější (není potřeba DiBox), ale taky je, při nedodržení správného nastavení pultu, nejrizikovější udělat bordel do celkového zvuku (stačí tu monitorovou cestu jen pustit ven a je tu problém).
1. Trochu mimo, všechny rejstříky jdou u kláves upravovat, klávesák/čka by si měli promárně všechny hlasitostně srovnat tak, aby nebylo nutné s tím po každé písničce (nebo nedej bože ještě při ní) štelovat hlasitost, zvukař má jiný starosti než jen celej koncert hlídat klávesy. Mimochodem to platí i pro kytaristy.
2. Teď k věci, chápu dobře, že si zvučíte sami, je vás 6 a že používáte 5 odposlechových cest (3x monitor, 2x IE).
Já mám Roland XP-10, a tam jsem normálně používal LR výstup do mixu a ze sluchátek do komba, kde jsem si jako druhou linku přimíchával monitorovou cestu. Je mi divné, že by to tyhle Rolandy dělali jinak a po připojení sluchátek odpojily LR, pokud ano, je možné, že to bude třeba jen v nastavení. Pokud si s tím neví rady, doporučuju se s dotazem obrátit na Kuntovi (www. hudebnicentrum.cz), ti Rolandy dělají a klávesám rozumí.
3. I tak, šel bych nějakým způsobem cestou vlastního odposlechu, ať už sluchátka, nebo kombo, nebo aktivka bedna.
4. Rozdělení cest, kytaristům a bubeníkovi bych nechal cesty samostatné, jeden potřebuje jednu kytaru, druhej druhou, bubeník kopák a obě kytary, nic pro klávesy. Zbejvaj tedy 2 cesty které jsou do IE, zpěvačka a ty, z vás dvou je potřeba najít která cesta bude pro klávesačku nejideálnější (bez ohledu na klávesy - vysvětlím níže).
5. Teď se dostáváme k zapojení odposlechu u kláves, je tu několik variant:
- pokud se podaří zprovoznit současně sluchátkový a linkové výstupy, pak linkou do mixu přes nějaký DiBox, a ze sluchátek do malého, osobního pultíku, kde bude tedy cesta (stereo) z kláves a k tomu jedna linka společná s jedním z IE, z pultíku pak do sluchátek nebo nějaké aktivky. Tím pádem tam bude slyšet jak nějakou monitorovou cestu, tak si podle potřeby přimíchá i klávesy trochu víc.
- místo pultíku se může použít i klávesové kombo s více vstupy a opět, do jednoho dát klávesy a do druhého monitorovou cestu.
- pokud se sluchátkový výstup souběžně s linkovými zprovoznit nepodaří, pak linkama do 2 kanálového (nebo 2ks) DiBoxu s odbočkou Line Thru, XLRkama dál do hlavního mixu a z odbočky do osobního mixu/komba, pak už je to stejné
- no a poslední varianta mne napadá, z kláves z linkových výstupů do osobního mixu, třeba přes Master (XLR) to poslat dál do hlavního pultu, a na monitorové cestě si namíchat svůj odposlech právě z kláves a opět linky monitorové cesty poslané z hlavního pultu, která se pochopitelně pustí právě jen do toho AUXu/sluchátek (třeba přes čuchák) a nebude se pouštět do hlavního výstupu. Tahle poslední varianta je z pohledu použitých krabiček asi ekonomicky nejvýhodnější (není potřeba DiBox), ale taky je, při nedodržení správného nastavení pultu, nejrizikovější udělat bordel do celkového zvuku (stačí tu monitorovou cestu jen pustit ven a je tu problém).
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
V návodu je jakási funkce "out off" nebo podobně, která se má zkontrolovat, když klapky nehrajou ven, ale podle popisu to nevypadá na odpojování výstupů do mixu, nechce se mi to znova hledat, je to zmíněné ke konci v troubleshootingu a samotná funkce někde snad kolem str.76 (myslím...), ale ono to stejně je potřeba udělat líp, ze sluchátek bez možnosti samostatné regulace a třeba toho přimíchání monitoru z mixu to nikdy nebude moc dobře.
H.M.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
-
Ondráš
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Zdenek: Funkce Local Off/On vypina vnitrni zvukovy engine nastroje, to by pak nesel zvuk nikde. Potom klavesy slouzi jen jako MIDI kontroler.
Ja teda nevim, ale nikdy jsem nezazil, ze by sluchatka u syntaku od Rolanda vypinala vystup z OUT L/R, to jsem ani u nastoju tohoto typu nevidel (ani Roland, ani jine), jen u tech s integrovanymi repro. U Di by vystup L/R mel mit konstantni uroven, knoflik Volume na nastroji by mel regulovat jen sluchatka.
Co se tyce rozdilne hlasitosti, tak o tom zadna, ze by si klavesistka mela dopredu ulozit vsechny svoje zvuky do uzivatelskych pameti tak, aby vyhovovaly mixu mj. bez nutnosti zasahu do hlasitosti behem produkce.
Jina vec je, ze urcite lze jednoduse na nastoji menit hlasitost zvuku i behem hrani (v rezimu Performance), ale to slouzi primarne hracovi pro sve umelecke vyjadreni, ne ke korekci v mixu.
Na hudebnilaborator jste je odkazali velmi dobre, Juno-DI tam maji stabilne skladem, mohou to vyzkouset.
Ja teda nevim, ale nikdy jsem nezazil, ze by sluchatka u syntaku od Rolanda vypinala vystup z OUT L/R, to jsem ani u nastoju tohoto typu nevidel (ani Roland, ani jine), jen u tech s integrovanymi repro. U Di by vystup L/R mel mit konstantni uroven, knoflik Volume na nastroji by mel regulovat jen sluchatka.
Co se tyce rozdilne hlasitosti, tak o tom zadna, ze by si klavesistka mela dopredu ulozit vsechny svoje zvuky do uzivatelskych pameti tak, aby vyhovovaly mixu mj. bez nutnosti zasahu do hlasitosti behem produkce.
Jina vec je, ze urcite lze jednoduse na nastoji menit hlasitost zvuku i behem hrani (v rezimu Performance), ale to slouzi primarne hracovi pro sve umelecke vyjadreni, ne ke korekci v mixu.
Na hudebnilaborator jste je odkazali velmi dobre, Juno-DI tam maji stabilne skladem, mohou to vyzkouset.
-
Ondráš
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Ted ctu v manualu, ze uroven hlavniho vystupu se steluje v System Menu (hodnota 1-10). Kurna, ale predpokladam, ze snad hudebnik v prve rade zna svuj nastoj, ne?
.
-
Ondráš
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Ehm
, tak jeste korekce, Volume knoflik by mel regulovat hlasitost na sluchatkach i stereo vystupu, v nastaveni v systemu pak lze korigovat stereo vystup +-12dB, tim se da nastavit pomer, ale uprimne ja jiz bylo doporuceno, bych volil maly mixacek, pouzil vystup z klaves jen stereo, mixackem si nastavil pomer zaroven jiz zesymetrizovaneho signalu do hlavniho pultu a do vlastniho odposlechu.
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Je fakt, že by si k těm klapkám měla sednout s manuálem a pořádně je naladit, ono by se tím možná celej ten problém vyřešil, nebo alespoň z velké části. Já si totiž taky myslím, že by to mělo jít naladit tak aby z toho lezl stejněj zvuk na všechny efetky. Ty sluchátka to lle opravdu odpojí, při zapojení to vypne obě výstuní cesty L i R, toto jsme zkoušeli už v zimě když měla klapky nový. Díky za rady a drahocennej čas, myslím, že to už nějak podle tohodle vyřešíme. (Ten Dibox teda nastuduju
.. ) Díky
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Můžete mi ještě doporučit nějakej vhodnej a ne zbytečně drahej dibox?
Varianta s mixíčkem tady už je odkázaná, kdybychom to řešili jinak a sháněli dibox. Díky
Varianta s mixíčkem tady už je odkázaná, kdybychom to řešili jinak a sháněli dibox. Díky
-
MADMAX
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
podívej se do tématu DIbox. A pokud mixáček nemá symetrické výstupy, stejně za něj budete potřebovat DI box (boxy). 
-
swistak
- Uživatel

- Příspěvky: 153
- Registrován: stř 10. říj 2012 10:23:36
- Bydliště: Vidonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zajistit aby se klávesačka slyšela?
Takže pánové, tohle téma je uspěšně vyřešené, klávesačka dostala svoje kombíčko na stojan přímo před klávesy, do mixu jde teda už jen jeden kabel v monu, ale je to v pohodě a odposlech má společnej s nezpívajícím kytaristou, tím, že sme ji udělali místo jinde na podiu. No a dibox teda zatím stále nemáme (ikdyž už vím k čemu je
), ale hraje to bez problémů. Díky za cenné rady. Přijdu zase.... 
























