Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
-
- Reklama
-
OK2MDK
- Uživatel

- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
jenom na okraj:
mám před sebou výsledky prijimaček do rožnova, k mému velkému zklamáni neotevíraji "telekumunikační systémy"
, takže jdu i s kámošem: "elektronické zpracování informací" Podle všeho bylo více žáku chtivých počítačů.
Doufám, že vyrobí odvětví typu těch telekomunikací.
(jen pro zajimavost, ja na ten druhy obor jdu predbežně 4. v pořadí)
sory za ot.
mám před sebou výsledky prijimaček do rožnova, k mému velkému zklamáni neotevíraji "telekumunikační systémy"
Doufám, že vyrobí odvětví typu těch telekomunikací.
(jen pro zajimavost, ja na ten druhy obor jdu predbežně 4. v pořadí)
sory za ot.
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Svět se zbláznil, všichni chtějí bušit do komplu. No, snad od té obvodařiny něco pochytíte, hlavně to bde na vás samotných, kolik se tomu budete věnovat mimo školu a osnovy. Hleďte ve škole maximálně využívat laboratoře a dílny k měření a k bastlení, jak to tak vypadá bude tam dost často volno...
Ale jestli v Rožku řádí ing. Federman, tak si před ním zacpěte oči i uši, jinak z vás nadělá totální pomatence
Vidím, že jsi z Valmezu, do Luhačovic určitě nemáš daleko, takže o prázdninách můžeš jezdit chytat rozumy k sinclairovi. Jestli si udělá čas, tak Tě vyškolí za pár týdnů víc, než celá škola za 4 roky.
Ale jestli v Rožku řádí ing. Federman, tak si před ním zacpěte oči i uši, jinak z vás nadělá totální pomatence
Vidím, že jsi z Valmezu, do Luhačovic určitě nemáš daleko, takže o prázdninách můžeš jezdit chytat rozumy k sinclairovi. Jestli si udělá čas, tak Tě vyškolí za pár týdnů víc, než celá škola za 4 roky.
Naposledy upravil(a) frantik dne stř 25. bře 2009 19:32:02, celkem upraveno 2 x.
Jsem zmatkař, někdy. No a?
-
OK2MDK
- Uživatel

- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
"dost casto volno?" jak to myslíš?frantik píše:Svět se zbláznil, všichni chtějí bušit do komplu. No, snad od té obvodařiny něco pochytíte, hlavně to bde na vás samotných, kolik se tomu budete věnovat mimo školu a osnovy. Hleďte ve škole maximálně využívat laboratoře a dílny k měření a k bastlení, jak to tak vypadá bude tam dost často volno...
doufám, že ještě bude učit ten můj známy i když už jde teď do důchodu.
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
No jak, sám přece píšeš, že všichni se cpou na PC. Jestliže se některý obor vůbec neotevře, tak by mělo být v labinách k němu vyčleněných prázdno. Bude to taky hodně o ohodě s vyučujícími, pokud jsou rozumní, nechají vás tam "vyřádit" i mimo výuku.
Jsem zmatkař, někdy. No a?
-
OK2MDK
- Uživatel

- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
aha, no uvidíme! experimentu není nikdy dost 
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Já si pamatuju, jak jsme s klukama na praxích z legrace dělali kouřové efekty se starými vyschlými kondíky Tesla. Byla to ta řada, co měla červený obal. Zpravidla popraskaná těsnící guma a tak jsem jednou ze srandy klukum ukázal, co se stane když ho přepolují. Můžu říct, že k mému zděšení to pro ně byla nejlepší akce na praxích. MDK - ty to nedělej
Jináč to s tím oborem je zas patrně další věc která dokazuje, že všici opravdu chtějí koukat do monitoru a cosi datlovat na klávesnici.
Jináč to s tím oborem je zas patrně další věc která dokazuje, že všici opravdu chtějí koukat do monitoru a cosi datlovat na klávesnici.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
-
OK2MDK
- Uživatel

- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
no my se už s kámošem bavili, že někam utect, ale kam? něco podobného je zlín, je to ale tak nějak z ruky, a na intr se nam nechce.
ale kdyby náhodou někdo veděl o nejakem podobném oboru někde poblíž klidne řekněte ono než se trápit někde před kompem, to radši budu někde v háji.
je to sice Off topik ale vim že v repro vyhybce jsou kondiky a k přepolovani došlo(jako te vyhybky, leč ony nebouchly, ale odešel tam jeden odpor
.
ale kdyby náhodou někdo veděl o nejakem podobném oboru někde poblíž klidne řekněte ono než se trápit někde před kompem, to radši budu někde v háji.
je to sice Off topik ale vim že v repro vyhybce jsou kondiky a k přepolovani došlo(jako te vyhybky, leč ony nebouchly, ale odešel tam jeden odpor
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Protože jsou buďto svitkové nebo bipolární.
No, zkus se podíva na stránky http://www.copsu.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , je tu jak elektrotechnika tak mechatronika. Intr mají taky. Každý den se na ten ústav koukám z okna a nechápu, jak jsem tam 4 roky mohl chodit. Ale nakonec to byly velmi dobré a úspěšné 4 roky.
No, zkus se podíva na stránky http://www.copsu.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , je tu jak elektrotechnika tak mechatronika. Intr mají taky. Každý den se na ten ústav koukám z okna a nechápu, jak jsem tam 4 roky mohl chodit. Ale nakonec to byly velmi dobré a úspěšné 4 roky.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Přidám jiný pohled a zkušenost danou životem.
Jako dítě kulaků jsem měl jit dělat opraváře zem. strojů.Jen díky sestře která měla známost s klukem z min. školství jsem se dostal alespoň do učení na elektrikáře. Protože je elektr. můj velký koníček rozhodl jsem se pokračovat ve studiu při práci a to na sdělovačce v Pardubicích. Musím upozornit, že večerka měla lepší zvuk jak denní. Navštěvovali ji totiž vyučenci Tesly, takže profesoři měli ulehčeno vyučování. Podle toho to vypadalo, neb jsme měli o vzdělání zájem. Co jedinec, to zapálený student. Taky škola disponovala profesory na výši, konečně to bylo v zájmu Tesly! Dodnes spočítám zesilovač, který jsem schopný i navrhnout. A to mě je již 61.Podle mne,je škola jen jeden článek kvality. Ten druhý musí dodat sám student svým zápalem a chutí se něco naučit. Mám takový dojem,že dnes navštěvují školy studenti jen pro ten papír. Mít něco za koníček, je nejlepší učitel. Škola dá jen základy.Zbytek je na člověku samém.
Jako dítě kulaků jsem měl jit dělat opraváře zem. strojů.Jen díky sestře která měla známost s klukem z min. školství jsem se dostal alespoň do učení na elektrikáře. Protože je elektr. můj velký koníček rozhodl jsem se pokračovat ve studiu při práci a to na sdělovačce v Pardubicích. Musím upozornit, že večerka měla lepší zvuk jak denní. Navštěvovali ji totiž vyučenci Tesly, takže profesoři měli ulehčeno vyučování. Podle toho to vypadalo, neb jsme měli o vzdělání zájem. Co jedinec, to zapálený student. Taky škola disponovala profesory na výši, konečně to bylo v zájmu Tesly! Dodnes spočítám zesilovač, který jsem schopný i navrhnout. A to mě je již 61.Podle mne,je škola jen jeden článek kvality. Ten druhý musí dodat sám student svým zápalem a chutí se něco naučit. Mám takový dojem,že dnes navštěvují školy studenti jen pro ten papír. Mít něco za koníček, je nejlepší učitel. Škola dá jen základy.Zbytek je na člověku samém.
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Tak tak, a taky nepřímo pomohlo to, že se skoro nic nedalo sehnat! To bylo něco, když se sehnal kousek cuprextitu, to si pak člověk jinak považoval toho, že se mu podařilo něco ubastlit a rozchodit. Vypravit se do obchodu se součátkama s "plachtou" a přijít domů se třemi položkami bylo naprosto běžné... Taky součástky na tehdejší platy dost stály, o polovodičích nemluvě.. První operáky jsem koupil až když klesly na 110Kč/ks a LEDky LQ100 za 15,50...
Jsem zmatkař, někdy. No a?
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
a to jsi frantiku bral okolo 2000 měsíčně že? Já v té době už nežil, lépe řečeno nosil jsem se v bříšku u mamky
Blefa: Ono s tím přístupem studenta jsem to psal už v podstatě na začátku. Tenhle týden jsem dal dohromady kontakty na spolužáky a poptal se co kdo tak dělá a jsem už dneska z 31 lidí jediný v oboru elektro. Nepočítám elektrikáře který u Bosche tahá jeden drát z bodu A do bodu B celej den. To může dělat kdokoliv. Na to vzdělání s maturou být nemusí. Plně musím souhlasit, že když něco rozjedu /ubastlim nebo opravim/ mám pokaždé velkou radost a pocit za dosti učinění.
Dovolím si ještě jedno srovnání - narkoman, který nemá potřebu se odnaučit fetovat to nikdy nedovede a může mu kdo chce jak chce pomáhat a radit proč to dělat nemá. S tou elektrikou to vypadá podobně jak tak vidím diskusi.
Blefa: Ono s tím přístupem studenta jsem to psal už v podstatě na začátku. Tenhle týden jsem dal dohromady kontakty na spolužáky a poptal se co kdo tak dělá a jsem už dneska z 31 lidí jediný v oboru elektro. Nepočítám elektrikáře který u Bosche tahá jeden drát z bodu A do bodu B celej den. To může dělat kdokoliv. Na to vzdělání s maturou být nemusí. Plně musím souhlasit, že když něco rozjedu /ubastlim nebo opravim/ mám pokaždé velkou radost a pocit za dosti učinění.
Dovolím si ještě jedno srovnání - narkoman, který nemá potřebu se odnaučit fetovat to nikdy nedovede a může mu kdo chce jak chce pomáhat a radit proč to dělat nemá. S tou elektrikou to vypadá podobně jak tak vidím diskusi.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Ne, tehdy jsem byl na SPŠ tak ve třeťáku. "Vydělávat" jsem začal až po VUT v Brně, to my bylo tak 24 a měl jsem tehdy v roce 1989 nástupní plat 1950Kč hrubého...
Jsem zmatkař, někdy. No a?
-
pisty
- Uživatel

- Příspěvky: 73
- Registrován: čtv 19. úno 2009 18:18:10
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
A lepší to není ani leckde na vejšce...
Už druhý rok do sebe cpu výpočty harmonických a neharmonických průběhů funkcí, neskutečně "mastný" výpočty, ale jak funguje, a jak správně aplikovat OZ nám nikdo neřekl...
Natož aby se tu dal zapsat předmět jako "práce s měřícími přístroji a měření v elektrotechnice"
I když podobný předmět tu byl - spočíval v tom, že jsme přišli do laboratoře, kde už byl nastartovaný škopek, k němu připojený přípravek - odečetli jsme z měřáků napětí, proud, spočítali dílky na škopku a pak tradá dvě hodiny počítání doma, abych do elaborátu napsal hromadu čísel, který mi nic neříkaj, páč vlastně ani pořádně nevim co jsem měřil, natož abych věděl, jak nastavit osciloskop...
Na střední to byla taky opravdu trága - měl jsem 2 dny praxe týdně (resp 4 dny jednou za dva týdny) - a celé jsem je strávil bastlením nějakých svých píč...pytlovin, páč náš mistr byl totální nanicdílo...
O to víc mě sralo, když vím že vedle na dílně učil (leckdy marně, ale snažil se) přitroublý učně člověk, kterej spolupracoval s Kramperou a dlouhá léta dělal servisáka...
A když se člověk domáhal vzdělání byl akorát trestán dle zákonu padajcího hovna (páč logicky i mistr byl trestá nadřízeným)
Už druhý rok do sebe cpu výpočty harmonických a neharmonických průběhů funkcí, neskutečně "mastný" výpočty, ale jak funguje, a jak správně aplikovat OZ nám nikdo neřekl...
Natož aby se tu dal zapsat předmět jako "práce s měřícími přístroji a měření v elektrotechnice"
I když podobný předmět tu byl - spočíval v tom, že jsme přišli do laboratoře, kde už byl nastartovaný škopek, k němu připojený přípravek - odečetli jsme z měřáků napětí, proud, spočítali dílky na škopku a pak tradá dvě hodiny počítání doma, abych do elaborátu napsal hromadu čísel, který mi nic neříkaj, páč vlastně ani pořádně nevim co jsem měřil, natož abych věděl, jak nastavit osciloskop...
Na střední to byla taky opravdu trága - měl jsem 2 dny praxe týdně (resp 4 dny jednou za dva týdny) - a celé jsem je strávil bastlením nějakých svých píč...pytlovin, páč náš mistr byl totální nanicdílo...
O to víc mě sralo, když vím že vedle na dílně učil (leckdy marně, ale snažil se) přitroublý učně člověk, kterej spolupracoval s Kramperou a dlouhá léta dělal servisáka...
A když se člověk domáhal vzdělání byl akorát trestán dle zákonu padajcího hovna (páč logicky i mistr byl trestá nadřízeným)
klídek chlapi, to je nulák
- CharlesBass
- Uživatel

- Příspěvky: 548
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
To vzdělání ... vezmu to trošku obecněji. Přítelkyně dělá asistentku v základní škole a to, co vypráví, mi ježí chlupy. Nejenže dnešní děcka jsou (většinově) extrémně svébytné a hyperakční, ale, co je horší, většinově (už bez závorky) jsou, slušně řečeno, velmi hloupé. Domoci se plného logického úsudku či využití paměti je u dnešních dětí až neuvěřitelně nahodilé. Mnoho a mnoho dětí má sklony veškerou autoritu když už ne zcela, tak alespoň drtivě ignorovat.
Nevím, co bude mít za násedek vpuštění této generace do světa (do dalších škol, do práce..), ale jenom polemizuji, co to momentálně způsobuje. Je to těžce konzumní společnost? Je to odcizení a anonymita? Je to módní bezohlednost? Je to zamoření rádiovým elektromagnetickým smogem? ... nevím.
Už já jsem pozoroval, neoddiskutovatelné známky vzpoury .. teda já to takle pro sebe nazývám. Na střední škole sem ze svých "božských pražských" spolužáků nevycházel z údivu. Jejich priority a jednání sem považoval za sebedestrukční - ale ouha - ono jim to i tak vycházelo a "protistrany" se jim přizpůsobovali. Protože by jim asi zákonitě nic nezbylo - jen pár mdlých neprůbojných studentíků. Takže školou projít dneska s nehnutím správné brvy, není vlastně problém. Podvody, obcházení pravidel, až intrikářské chování, absolutní nezapálenost a nezájem, atd, atd. Ne, že bych si v životě neudělal tahák, či něco neopsal, ale rozhodně bych na tom nepostavil svůj um! Na to sem neměl a nemám žaludek
Takže výsledkem je že školu většinou opouštějí čtyřkaři, kteří se akorát (ne)učili o svaťáku. Ale pozor! Vyjímky samozřejmě potvrzují pravidla. Jako v minulosti bylo pokaždý pár jedinců, který "reparovali" dnes je tomu podle mě naprosto opačně. Podle mě se z každé třídy dá napočítat na prstech jedné ruky studenti, kteří mají "ten papír" zaslouženě. Ale to všecko je jen můj názor, co se týče školství ..... obecně .... a pak se děje co se děje že? Stačí se podívat kolem a tunely a podvody a podvody a podplácení a podvody a *vulgární slovo* atd atd.
Užitečný odkaz, na staré články o *vulgární slovo* a vůbec dění o "levých" a bezcílných lidech.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201 potom je tam spousty navazujících článků, při kerých až trne, jak je to reálné ...
Nevím, co bude mít za násedek vpuštění této generace do světa (do dalších škol, do práce..), ale jenom polemizuji, co to momentálně způsobuje. Je to těžce konzumní společnost? Je to odcizení a anonymita? Je to módní bezohlednost? Je to zamoření rádiovým elektromagnetickým smogem? ... nevím.
Už já jsem pozoroval, neoddiskutovatelné známky vzpoury .. teda já to takle pro sebe nazývám. Na střední škole sem ze svých "božských pražských" spolužáků nevycházel z údivu. Jejich priority a jednání sem považoval za sebedestrukční - ale ouha - ono jim to i tak vycházelo a "protistrany" se jim přizpůsobovali. Protože by jim asi zákonitě nic nezbylo - jen pár mdlých neprůbojných studentíků. Takže školou projít dneska s nehnutím správné brvy, není vlastně problém. Podvody, obcházení pravidel, až intrikářské chování, absolutní nezapálenost a nezájem, atd, atd. Ne, že bych si v životě neudělal tahák, či něco neopsal, ale rozhodně bych na tom nepostavil svůj um! Na to sem neměl a nemám žaludek
Užitečný odkaz, na staré články o *vulgární slovo* a vůbec dění o "levých" a bezcílných lidech.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201 potom je tam spousty navazujících článků, při kerých až trne, jak je to reálné ...
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky 
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
-
OK2MDK
- Uživatel

- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
tak teda počitám jedničky a nuly :-d a pořád dokola. jina ing federman rádi litá po škole nejaký jiný učitel a já musel za trest (hopupal sem se v dílnách) nést mu pajeci stanici na ten tišták. nejaký čtvrták stavi jeho schema "federmann 2009"
























