Me tohle tema dokaze vzdycky spolehlive pekne nasrat

)
Co me nejvic stve je:
1) Nahulena 4x 12" kytarova bedna (ty pyco, dyt to ma 300wattu, to vam to tady ukazu...)
2) Bubenik co do absolutne nezna dynamiku hry (kua, mam dvojslapku, tak to mam musim sazet)
3) Zpevak co drzi mikrofon jak vibrator nebo ho prikrejva rukou
4) Bubenik co chce v hospode o rozmerech 10x6 metru kopak do odposlechu

(a tady me to jako bubenika co na ty skopky hraje uz skoro 20 let nejde do hlavy, jak nekdo chce kopak do odposlechu. Asi prisel o sluch, protoze to snad kurva za tim nastrojem slysim co z toho vyluzuju za zvuk ne? - nereknu na velkym podiu, venku, kde se to fakt ztraci, ale na mikrofestivalech regionalniho charakteru, hospodskejch prizvucovackach a vesmes vsech prazskejch klubech (XT3, Matrix, Jet, 007...) tam snad neni treba kopak do odposlechu cpat jak je to tam vsude maly)
Kytaristi se nechtej ztlumit protoze:
1) Ve zkusebne to maji takhle, jsou na ten zvuk zvykly a nikomu to nedela problem (bezte nekdy na zkousku takovy kapely, je to jako kdybyste vrazili SM58 naprimo pred reprak a vytahli master nad nuly..., soustavna vazba, zvukova koule, hnus...)
2) Protoze maji kombo tak v prdeli, ze jim to pozadovanej zvuk dela jen v nahuleny poloze (coz chapu, ze chtej nejakej zvuk, od toho jsem tam ja abych ten jejich zvuk co nejlip sejmul a dostal do PA), ale na ukor nahulenyho komba co leze z podia a ja musim jen prervavat zpevy...
3) Protoze bubenik do toho reze jako hluchej a oni se neslysej (marne jim vysvetluju, ze at se stahnou a ja je pustim zpatky do monitoru...)
Tohle je vecne tema, ale uz jsem objevil novou skupinu muzikantu.
Nyni je delim na tri grupy...
1) Diletanti, kterym muzu rikat horem dolem at se ztlumej/zesilej/odbasujou/otocej kombo/buben/mikrofon... neudelaji nic. Maji svoji hlavu, zvukar je pro ne kreten kterej to jenom mrvi a kdyz nedela co chcem, je to debil...
2) Profici a nebo i amateri s rozumem - ktery sami prijdou na to, ze v misnosti 5x5 metru nema smysl zvucit virbl a komba si daji namalicko a do zpevu se vic opiraji a hlavne JE S NIMA DOMLUVA
3) Amateri kteri naslouchaji - jsou to vetsinou mlady kapely, ktery si delaji svoje koncerty a festivalky, ale uz si jednou nabili drzku tim, ze si zvucili sami svoji homemade bednou a tesla koncem, vsechno jim vyhorelo nebo nebylo nic slyset a tak si najimaji zvukare. Nechaji si poradit, ja naopak se jich ptam jakej chteji zvuk a celkove se s nima da domluvit. Podekuji, drzi se nejakych pokynu a domluv. Kdyz se nahodou ohuli protoze jim to prijde vhodny, po vysvetleni ze to tak nejde protoze xyz, se zase ztlumi a chapou to.
No tohle je vecne tema a rozhodne jsem proto, aby se udelal nejakej navod, jak by to melo bejt. Jenze kapely se na to vyserou. Kdyz je nekdo pako, tak pakem zustane. At chci nebo ne.
Vzdycky jsem desne rad, kdyz nekdo na kseft pritahne Roland CUBE 30 nebo Fender Rumble nebo jak se ty malicky kombicka jmenujou. Sice to nehraje nahlas a ani moc dobre, ale zvuk se z toho sejmout da a do monitoru to pustim. A neni problem s prervanejma kombama. Kombo ma bejt pro kytaristu jeho personalni odposlech a ne kytarovy PAcko...
A perlicka na zaver z jedny akce:
ja: "hele muzes si prosim te stahnou to kombo? Je to desne urvany, ja ti to pustim zpatky do monitoru".
kyt.: "no ono to nejde"
ja: "a proc to nejde?"
kyt: "protoze sem si urval v aute pri tahani volume knoflik a zustalo to na max z minuly akce"
ja: "aha, hm, tak spust..."
koule koule koule... kytara kytara, cinel, kytara, kytara konec pisnicky...

)