Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
-
- Reklama
Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
pozn. admin: odděleno z viewtopic.php?f=10&t=8363
------------------
Možná trochu mimo mísu, pokud ano tak se omlouvám..... Nevím "jak" respektive s jakým aparátem a zvukařem jezdíte... ale pokud máte nějakého stabilního zvukaře, nebylo by dohalení nástrojů vhodnější nechat na něm..? Já osobně dost skřípu zuby když si muzikanti takto halí a efektují vysloveně akustické nástroje na jevišti... (u el. kytar atp. je to něco jiného) Přeci jen, zvukař je tam od toho aby slyšel "co jde do lidí" a muzikantova představa na jevišti, mnohdy i hezky nazvučeného a neafektovaného samostatného nástroje nemusí vždy ladit s ideálním podáním celku ven... Nemluvě o tom, že třeba alespoň my s kolegou třeba s haly pracujeme hodně, mám vždy jendu ruku pořád na efektových sendech a dohalujeme jednotlivá sóla nástrojů, delší vokály atd... což z principu muzikant může při hraní jen těžko stíhat, snad přepínat footswitchem předpřipravené presety ano ale tím to končí... To jen takové zamyšlení a pohled z druhé strany sálu...
------------------
Možná trochu mimo mísu, pokud ano tak se omlouvám..... Nevím "jak" respektive s jakým aparátem a zvukařem jezdíte... ale pokud máte nějakého stabilního zvukaře, nebylo by dohalení nástrojů vhodnější nechat na něm..? Já osobně dost skřípu zuby když si muzikanti takto halí a efektují vysloveně akustické nástroje na jevišti... (u el. kytar atp. je to něco jiného) Přeci jen, zvukař je tam od toho aby slyšel "co jde do lidí" a muzikantova představa na jevišti, mnohdy i hezky nazvučeného a neafektovaného samostatného nástroje nemusí vždy ladit s ideálním podáním celku ven... Nemluvě o tom, že třeba alespoň my s kolegou třeba s haly pracujeme hodně, mám vždy jendu ruku pořád na efektových sendech a dohalujeme jednotlivá sóla nástrojů, delší vokály atd... což z principu muzikant může při hraní jen těžko stíhat, snad přepínat footswitchem předpřipravené presety ano ale tím to končí... To jen takové zamyšlení a pohled z druhé strany sálu...
Re: Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
Mimo mísu je jen, že takový dotaz připlácneš k tématu o technice, tohle není FB... Takže jsem oddělil do Baru.
administrátor, moderátor
Re: Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
Odjakživa platí, že maminka, režisér a ten na pódiu má vždycky pravdu, s tím asi nic neuděláš.
- TomasVv
- Uživatel
- Příspěvky: 1215
- Registrován: pon 25. čer 2007 21:19:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
Kdo chce kam, dobře mu tak.
Takový muzikant má prakticky 3 možnosti:
- naefektuje si nástroj sám, podle vlastních představ, bohužel ty představy si udělá někde jinde a na jiný aparát, než pak bude hrát...
- svěří se do péče místního zvukaře a děj se vůle páně a toho místního zvukaře
- najme si vlastního zvukaře a s ním si doladí, jak se to panu muzikantovi líbí a naopak jak to pan zvukař potřebuje
Takový muzikant má prakticky 3 možnosti:
- naefektuje si nástroj sám, podle vlastních představ, bohužel ty představy si udělá někde jinde a na jiný aparát, než pak bude hrát...
- svěří se do péče místního zvukaře a děj se vůle páně a toho místního zvukaře
- najme si vlastního zvukaře a s ním si doladí, jak se to panu muzikantovi líbí a naopak jak to pan zvukař potřebuje
Dělám, co mě baví.
Re: Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
Tento problem zazivam jen u cikanskych kapel v tom provedeni, ze se vsichni nahrnou pred PA, chtej vic halu, vic delaye a nesmis to vypnout ani pri mluveni mezi pisnickami. A taky se tezko vysvetluje, ze ten zahuhlanej prebasovanej zpev neni srozumitelnej, natoz sexy.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
- safa
- Uživatel
- Příspěvky: 2685
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
...ono dost záleží na domluvě. Ber to tak, že ten dozvuk je součástí zvuku nástroje, kterej si musikant pro tu danou skladbu vychytak jako součást dobře udělaného aranžmá. Pokud je to pravidelně spolupracující kapela a je s muzikantem řeč tak je tio IMO přínos pro obě strany: každá skladba může chtít něco jiného i co se efektu týče a pokud to muzikant vhodně zahrne do svého zvuku nemusím se o to starat už já... a můžu si jít třeba pro chlebíček z keťasu . Samozřejmě méně je tady více, celé to předpokládá že je s muzikantem domluva - ale to je obecný předpoklad zvukařiny.Mára_V píše: ↑úte 22. led 2019 14:32:49Já osobně dost skřípu zuby když si muzikanti takto halí a efektují vysloveně akustické nástroje na jevišti... (u el. kytar atp. je to něco jiného) Přeci jen, zvukař je tam od toho aby slyšel "co jde do lidí" a muzikantova představa na jevišti, mnohdy i hezky nazvučeného a neafektovaného samostatného nástroje nemusí vždy ladit s ideálním podáním celku ven...
Šáfa ::::::
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Soundman.cz , audiopro s.r.o., Zvukařská škola, FADER.cz
Re: Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
Taky když si to dělá muzikant sám a nemá zvukaře se kterám dělá častěji, může být buď docela dlouhá zvukovka, nebo docela překvalený zvukař, až mu tam muzikant nasmaží něco, co o zvukové zkoušce ani nezmínil. Ono jen nastavit si gain pro někoho kdo používá třeba volume pedál a na zvukovce nerozumí co je to "na plno" je psina. Když je muzikant profík a chápe že některé věci je dobré mít vychytané a nezáludné, tak je pak radost to nechat na něm, ať si hallí a dělá další vylomeniny jak je mu libo.
Re: Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
Vždycky se muzikanta ptám, jak nejhlasitěji bude hrát ....a pak posunu gain ještě o něco níž (během koncertu jsou schopni až dvojnásobný hlasitosti, než co vší silou vypotí na zvukovce).
Co se halení týče - z pohledu zvukaře - poptávám se, jak to mají dělaný, pokud mi přijde hall moc, slušně se optám, zda ho jde vypnout/zeslabit. Jo, jsou muzikanti, se kterýma se to moc řešit nedá, tam holt pracuju s materiálem, který mi byl nadělen
Z pohledu muzikanta - na akustiky mám nastavenej reverb o kousek míň, než by se mi zdálo optimální, na pomalý sóla to podpořím kompresorem, ten ho trochu vytáhne... Ale jo, už jsem jednou byl požádán o jeho vypnutí . Znám zpěváka/flétnistu, kterej si jede mikrofon přes VoiceLive, kde si zapíná hally když hraje na flétny (a myslím si, že jich tam má dokonce několik podle typu flétny), což je super - ne, že bych mu před tím při sólech hally nepřisoloval, ale i pozornej zvukař to nestihne pokaždý hned a kór, když se třeba soustředí na zpěv a flétna hraje podkres...
Dále chápu, že když člověk třeba střídá několik akustických kytar, styly hraní a tak...v ideálním případě se na každej případ hodí jinej, jinak nastavenej dozvuk. To je pak u někoho, kdo si to vychytá, super. Ano, o 20% horší zážitek z kytary a 5% z koncertu bude, když jim tam nastavím jeden "všehall"
Co se halení týče - z pohledu zvukaře - poptávám se, jak to mají dělaný, pokud mi přijde hall moc, slušně se optám, zda ho jde vypnout/zeslabit. Jo, jsou muzikanti, se kterýma se to moc řešit nedá, tam holt pracuju s materiálem, který mi byl nadělen
Z pohledu muzikanta - na akustiky mám nastavenej reverb o kousek míň, než by se mi zdálo optimální, na pomalý sóla to podpořím kompresorem, ten ho trochu vytáhne... Ale jo, už jsem jednou byl požádán o jeho vypnutí . Znám zpěváka/flétnistu, kterej si jede mikrofon přes VoiceLive, kde si zapíná hally když hraje na flétny (a myslím si, že jich tam má dokonce několik podle typu flétny), což je super - ne, že bych mu před tím při sólech hally nepřisoloval, ale i pozornej zvukař to nestihne pokaždý hned a kór, když se třeba soustředí na zpěv a flétna hraje podkres...
Dále chápu, že když člověk třeba střídá několik akustických kytar, styly hraní a tak...v ideálním případě se na každej případ hodí jinej, jinak nastavenej dozvuk. To je pak u někoho, kdo si to vychytá, super. Ano, o 20% horší zážitek z kytary a 5% z koncertu bude, když jim tam nastavím jeden "všehall"
TCHKPH - zvukař mírně pokročilý, pořadatel, muzikant
Re: Halení (akustických) nástrojů apod. - proč nechávat na muzikantech, když jede i zvukař?
[OT]
[/OT]
Kdysi, když mě kamarád zasvěcoval do "kumštu", mi říkal: "Hall pomalu přidávej od nuly a když se ti zdá, že je akorát, tak ho uber..."na akustiky mám nastavenej reverb o kousek míň, než by se mi zdálo optimální
[/OT]
Co nejde silou, jde ještě větší silou...