Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Pravidla fóra
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
...přijďte "pobejt" aneb diskuze o možném i nemožném.
-
- Reklama
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
toto vlákno je odbočka z témata měření výstupního výkonu zesilovače založeného OK2MDK.
A můžeme se do toho pustit.
A můžeme se do toho pustit.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Frantiku, s tím šprtáním nesmyslů máš pravdu. Na školství mi vadí a vždycky vadilo už od základky, že se učím něco, co vím že nikdy potřebovat nebudu. (na zakladce literatura, na střední to samé a ještě nás nutili si pamatovat logické obvody - typy a podobně)
Praxe samozřejmě s postupujícím ročníkem čím dál míň a samozřejmě neochota mistrů bandě puberťáků něco vysvětlovat a ukazovat. Nehovořim o měřící technice kterou jsme měli k dispozici. Ta hezká a kvalitní byla totiž odjakživa jen na koukání, ne na práci.
Taky ten důvod, proč na tu školu chodí studenti, které to nezajímá bude v dost velké míře v tom, že je před nástupem na tu školu nikdo nevychoval (či nepomohl vychovat) a nemají představu do čeho jdou. Klasický případ - za socialismu byl SVAZARM, ten sdružoval kde co a ty lidi od mladého věku připravoval. Pak to bylo jednodušší rozhodnutí .... Tak to vidím já.
Praxe samozřejmě s postupujícím ročníkem čím dál míň a samozřejmě neochota mistrů bandě puberťáků něco vysvětlovat a ukazovat. Nehovořim o měřící technice kterou jsme měli k dispozici. Ta hezká a kvalitní byla totiž odjakživa jen na koukání, ne na práci.
Taky ten důvod, proč na tu školu chodí studenti, které to nezajímá bude v dost velké míře v tom, že je před nástupem na tu školu nikdo nevychoval (či nepomohl vychovat) a nemají představu do čeho jdou. Klasický případ - za socialismu byl SVAZARM, ten sdružoval kde co a ty lidi od mladého věku připravoval. Pak to bylo jednodušší rozhodnutí .... Tak to vidím já.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Dějepis, zeměpis, literatura (narodil se, napsal, umřel...)- to byla vždy moje smrt. Šrotit informace, které se vypaří a není kde je vzít. Podle mě má význam učit se hlavně jazyku, pravopisu, vyjadřování a slohu. V elektrice stačí pochopit princip a vše ostatní se odvodí, zvlášť u analogu.
Já jsem taky Svazarm zažil a naštěstí to nebylo o politice, ale o praxi. U nás ale elektrotechnicý kroužek jako vyloženě obvodářský vznikl o dost později z iniciativy jednoho místního člověka, kterému dodnes vděčím za mnohé, co jsem se od něj naučil obyčejným zvědavým vyptáváním. Rovněž jsem od něj pochytil spoustu věcí o černobílé fotografii, což byl obor, který tehdy s elektronikou šel ruku v ruce.
Jediné co se za mě ve Svazamu u nás provozovalo byl Hon na lišku, což komanči pak honosně přejmenovali na Rádiový orientační běh... Takže zpočátku jsem jezdil za obvodařinou do nedalekého Kyjova, zbytek byl domácí metoda pokus-omyl. První měřicí přístroj jsem si pořdil až ve třeťáku na prumce, tehdy jsem si jel do Brna pro PU120, ale zrovna "zmizel" z trhu, tak jsem vzal co bylo - jugoslávský Unimer 33, mám ho z nostalgie dodnes...
Vše začalo být zajímavější už v 70.letech, objevily se sešitky "Postavte si sami v akci Hi-Fi Junior", návody na první Transiwatty, bedny... to bylo něco! Pak přišlo nenápadně v 80.letech zvučení v kapele a už to jelo. A vše, jak píšeš, začne tou průpravou už před školou, režim s tím nemá co dělat a když Svazarm pustil nějakou tu kačku na kroužky, aspoň se takto nějak režim revanšoval za tu totální izolaci od světa.
Já jsem taky Svazarm zažil a naštěstí to nebylo o politice, ale o praxi. U nás ale elektrotechnicý kroužek jako vyloženě obvodářský vznikl o dost později z iniciativy jednoho místního člověka, kterému dodnes vděčím za mnohé, co jsem se od něj naučil obyčejným zvědavým vyptáváním. Rovněž jsem od něj pochytil spoustu věcí o černobílé fotografii, což byl obor, který tehdy s elektronikou šel ruku v ruce.
Jediné co se za mě ve Svazamu u nás provozovalo byl Hon na lišku, což komanči pak honosně přejmenovali na Rádiový orientační běh... Takže zpočátku jsem jezdil za obvodařinou do nedalekého Kyjova, zbytek byl domácí metoda pokus-omyl. První měřicí přístroj jsem si pořdil až ve třeťáku na prumce, tehdy jsem si jel do Brna pro PU120, ale zrovna "zmizel" z trhu, tak jsem vzal co bylo - jugoslávský Unimer 33, mám ho z nostalgie dodnes...
Vše začalo být zajímavější už v 70.letech, objevily se sešitky "Postavte si sami v akci Hi-Fi Junior", návody na první Transiwatty, bedny... to bylo něco! Pak přišlo nenápadně v 80.letech zvučení v kapele a už to jelo. A vše, jak píšeš, začne tou průpravou už před školou, režim s tím nemá co dělat a když Svazarm pustil nějakou tu kačku na kroužky, aspoň se takto nějak režim revanšoval za tu totální izolaci od světa.
Jsem zmatkař, někdy. No a?
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Víš ono to možná trochu o režimu bylo. Já ho zažil jen velmi okrajově, moc si toho nepamatuju protože jsem byl malý harant. Co mi ale na dnešním uspořádání společnosti moc vadí je fakt, že z čeho nekapou prachy, to nevznikne. Tedy...
Stavět bezdomovcum azylová centra, léčit feťáky a podobně na to peníze jsou. Nemluvě o větší části našich černých spoluobčanů a jejich kriminální činnosti. To jsou sice výjimky, ale soudím, že kdyby zrovna tyhle peníze někdo dal na nějaké "kroužky" které by ruku v ruce šly už se základní školou, bylo by určitě líp.... Co ty na to ?
Stavět bezdomovcum azylová centra, léčit feťáky a podobně na to peníze jsou. Nemluvě o větší části našich černých spoluobčanů a jejich kriminální činnosti. To jsou sice výjimky, ale soudím, že kdyby zrovna tyhle peníze někdo dal na nějaké "kroužky" které by ruku v ruce šly už se základní školou, bylo by určitě líp.... Co ty na to ?
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
-
OK2MDK
- Uživatel

- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
pohled žáka:
tak ve tříďe mamá "šprty" a ty (bavíme se o fyzice) co ví a umí.
takže když je písemka nahlášená tak jsou dobré známky, když né? Tady se láme chleba, "šprti" šup za 5, ti co ví maji 1 maximálně 2.
tak to je a asik bude, každému jde něco, v mém připadě čj to je katastrofa (napsal umřel známe nemám to rád, basničky text umim parádně no přednes ala "rychlopalný kulomet" učitelky neberou.)
a kroužek elektro myslím že v zdejším domečku není, aparátek (byť by to byl dexon) neni žádný.
asik jediný fungujíci eletro je ve Frenštátě p. R. tam to táhne radioklub.
naše kapela měla štěstí, já měl doma stare bedny
a dobre vztahy z ředitelem mán vynesl apec. A představa že by nás učitelka fyziky měla jako kroužek je směšná,
ale zase aspoň něco.
asik ot ale:
Když si vezmu mé ama zkoušky, no nebylo to jednoduché, ale když sem dostal nafasovanou sadu otázek a znich byl výběr tak to bylo otom si to jenom zapamatovat, kde kdo se dostane k cb u táty v kamionu. no cesta dál je složitá, v ddm neporadí, leda nejít ochotneho, zkušeného člověk co zasvětí...
tak ve tříďe mamá "šprty" a ty (bavíme se o fyzice) co ví a umí.
takže když je písemka nahlášená tak jsou dobré známky, když né? Tady se láme chleba, "šprti" šup za 5, ti co ví maji 1 maximálně 2.
tak to je a asik bude, každému jde něco, v mém připadě čj to je katastrofa (napsal umřel známe nemám to rád, basničky text umim parádně no přednes ala "rychlopalný kulomet" učitelky neberou.)
a kroužek elektro myslím že v zdejším domečku není, aparátek (byť by to byl dexon) neni žádný.
asik jediný fungujíci eletro je ve Frenštátě p. R. tam to táhne radioklub.
naše kapela měla štěstí, já měl doma stare bedny
asik ot ale:
Když si vezmu mé ama zkoušky, no nebylo to jednoduché, ale když sem dostal nafasovanou sadu otázek a znich byl výběr tak to bylo otom si to jenom zapamatovat, kde kdo se dostane k cb u táty v kamionu. no cesta dál je složitá, v ddm neporadí, leda nejít ochotneho, zkušeného člověk co zasvětí...
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Nojo, jenže ty máš teda ama zkoušky, ale nic proti tvé osobě - z toho co píšeš bys je správně mít neměl. V době kdy jsem je chtěl dělat já to bylo o dost složitější. Odjakživa byla koncese jistotou, že dotyčný víc dost o elektrice a mechanice. Je dost smutné že dneska je to jen o zapamatování otázek jako když děláš testy na řidičák.
Tyhle dvě věci by měli mít daleko těžší a hlavně jiný způsob skládání zkoušek a testů. Když to přirovnám, na silnici taky jezdí dost lidí, kteří tam nemají co dělat.
Na stranu druhou, jsi jeden z lidí, kteří o elektrotechniku mají aktivní zájem. Jednou budeš ve svém oboru znalý a dobrý. Chce to ale čas.Já když si pamatuji na svoje začátky tak to taky bylo dost podobné. Narozdíl od tebe jsem ale koncesi neudělal protože do toho přišlo budování sítí, pak vedlejšák ve firmě a korunovala to hypotéka na dům a v takové pozici není na legraci a zábavu moc času.
Tyhle dvě věci by měli mít daleko těžší a hlavně jiný způsob skládání zkoušek a testů. Když to přirovnám, na silnici taky jezdí dost lidí, kteří tam nemají co dělat.
Na stranu druhou, jsi jeden z lidí, kteří o elektrotechniku mají aktivní zájem. Jednou budeš ve svém oboru znalý a dobrý. Chce to ale čas.Já když si pamatuji na svoje začátky tak to taky bylo dost podobné. Narozdíl od tebe jsem ale koncesi neudělal protože do toho přišlo budování sítí, pak vedlejšák ve firmě a korunovala to hypotéka na dům a v takové pozici není na legraci a zábavu moc času.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Jen tak technická na okraj - co myslíte, jak zodpovědně asi může průměrný soplák v osmičce-devítce na základce posoudit CO zrovna NIKDY nebude potřebovat vědět? Nezlobte se, ale tohle mi bezděky připomíná sebe sama v šesti letech v první třídě, kdy jsem se nad slabikářem vztekal, že čtení a psaní je na ho*vno - vždyť ho přece u těch drátků, žároviček a baterek, se kterými jsem si tehdy tak hrozně rád hrál, k ničemu potřebovat nebudu! ...honza637 píše: Frantiku, s tím šprtáním nesmyslů máš pravdu. Na školství mi vadí a vždycky vadilo už od základky, že se učím něco, co vím že nikdy potřebovat nebudu. (na zakladce literatura, na střední to samé a ještě nás nutili si pamatovat logické obvody - typy a podobně)...
A vezměme třeba ty logické obvody - to je v elektronické praxi vcelku užitečná věc, notabene absolvent SPŠ elektro by měl o tom něco vědět. Je to asi jako znát zpaměti barevný kód značení odporů. Číselné značení typů je standardizované a všemi výrobci (vyjma sovětských, blahé paměti:-) dodržované, takže okamžitě víte co má ten který obvod za funkci a jak má rozložené vývody. Kdybyste si s něma ve vyučování ubastlili pár blbinek, tak vám přehled základních typů přejde do krve jakoby nic a už jej hned tak nezapomenete. Jenže vás zřejmě nějaký pitomec nutil drtit se zpaměti tabulku od 7400 po já nevím 74574 a pak vás z toho buzeroval - původní myšlenka dobrá, ale způsob provedení totálně, s prominutím, na p*ču.
Chyba školství totiž není v tom, ŽE ty věci učí, ale v tom JAK je učí a z toho právě bohužel pramení ten úděsný a mylný závěr, že vědět cokoliv navíc je k ničemu.
-
jardatop
- Uživatel

- Příspěvky: 461
- Registrován: stř 26. bře 2008 23:39:44
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Kdyz uz jsme u tohoto tematu, tak si taky napisu svoje.
Dost me stvou osnovy ceskeho jazyka. Vadi mi, ze se je tam vetsi prostor pro literaturu a dost maly pro mluvnici. Takze vsichni se musi otravene sprtat kdo co napsal, cist nezazivne knizky, ale aby se zdokonalil v pravopise a ve slohu, na to uz tam cas neni
Treba takoveho technika se nikdy nikdo nebude ptat o cem je ktera kniha z beletrie, ale urcite bude nekolikrat v zivote psat zivotopis a mockrat psat oficialni nebo mene oficialni maily.
S problemem s pravopisem se setkavam na takovychto forech kazdy den a je to zalostne.
Jinak mam gympl a jsem rad, ze nejaky ten vseobecny rozhled mam (i kdyz jsem to dost flakal
) Povinnou cetbu jsem vzdycky nejak osulil. Vic pro slovni zasobu mi dalo cteni novin, clanku atd.
Dost me stvou osnovy ceskeho jazyka. Vadi mi, ze se je tam vetsi prostor pro literaturu a dost maly pro mluvnici. Takze vsichni se musi otravene sprtat kdo co napsal, cist nezazivne knizky, ale aby se zdokonalil v pravopise a ve slohu, na to uz tam cas neni
Treba takoveho technika se nikdy nikdo nebude ptat o cem je ktera kniha z beletrie, ale urcite bude nekolikrat v zivote psat zivotopis a mockrat psat oficialni nebo mene oficialni maily.
S problemem s pravopisem se setkavam na takovychto forech kazdy den a je to zalostne.
Jinak mam gympl a jsem rad, ze nejaky ten vseobecny rozhled mam (i kdyz jsem to dost flakal
-
OK2MDK
- Uživatel

- Příspěvky: 502
- Registrován: sob 31. led 2009 8:09:41
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
vim že to bývalo těžší, a co mi vykládal známý tak oni měli kde si zavysílat.honza637 píše:Nojo, jenže ty máš teda ama zkoušky, ale nic proti tvé osobě - z toho co píšeš bys je správně mít neměl. V době kdy jsem je chtěl dělat já to bylo o dost složitější. Odjakživa byla koncese jistotou, že dotyčný víc dost o elektrice a mechanice. Je dost smutné že dneska je to jen o zapamatování otázek jako když děláš testy na řidičák.
Tyhle dvě věci by měli mít daleko těžší a hlavně jiný způsob skládání zkoušek a testů. Když to přirovnám, na silnici taky jezdí dost lidí, kteří tam nemají co dělat.
Na stranu druhou, jsi jeden z lidí, kteří o elektrotechniku mají aktivní zájem. Jednou budeš ve svém oboru znalý a dobrý. Chce to ale čas.Já když si pamatuji na svoje začátky tak to taky bylo dost podobné. Narozdíl od tebe jsem ale koncesi neudělal protože do toho přišlo budování sítí, pak vedlejšák ve firmě a korunovala to hypotéka na dům a v takové pozici není na legraci a zábavu moc času.
čtení mi nevadí, ale musi mě to bavit..., a je to hodně o podání učitele, když umí to podat, tak se to učí dobře, když pořád jenom peskuje jak se celá třída neschopná, tak umí každý prd a neni s toho nic. špatný učitel pravděpodobně zprotiví vše z toho předmětu.
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Jasně, že nechtě cpeme do těch, co za fet neplatí daně, to mě točí asi tak nejvíc. Za socialismu ale taky bylo hromada těch, co se chlubili jak velký prd v práci dělají a jak dobře se jim žije. Největší katastrova je spíš v tom rozptylu v rámci demokracie - kdekdo si myslí, že si může dělat co chce a nikdo mu do toho nemá co kecat, nic ho nezajímá a až je v průšvihu, že se mu to musí tolervat a my ostatní se o něj najednou musíme postarat. Aby měl v mládí nějaké zájmy o kroužky apod. - to si rozmyslí, aby nebyl trapka, musí přece držet basu s ostatními a být "in". I za komančů jsem měl problémy s tím, že jsem se o něco zajímal a o něco snažil - nedělala to většina, takže to bylo špatně a zavrženíhodné.honza637 píše:Víš ono to možná trochu o režimu bylo. Já ho zažil jen velmi okrajově, moc si toho nepamatuju protože jsem byl malý harant. Co mi ale na dnešním uspořádání společnosti moc vadí je fakt, že z čeho nekapou prachy, to nevznikne. Tedy...
Stavět bezdomovcum azylová centra, léčit feťáky a podobně na to peníze jsou. Nemluvě o větší části našich černých spoluobčanů a jejich kriminální činnosti. To jsou sice výjimky, ale soudím, že kdyby zrovna tyhle peníze někdo dal na nějaké "kroužky" které by ruku v ruce šly už se základní školou, bylo by určitě líp.... Co ty na to ?
Jsem zmatkař, někdy. No a?
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
OK2MDK : Máš pravdu. Učitelů se špatným přístupem jsem zažil celou řadu. Klidně zde uvedu jeden příklad za všechny. Na COP svého času učil němčinu a tuším občanku učil Mgr. Trešl. Takový poštarší pán, vypadal jak "dědeček hříbeček", fakt příjemně. Jenže po prá hodinách s ním celá třída věděla, že z asi 18cti žáků jsou tam 2 kteří něco umí, ostatní jsou blbí a neschopní. Průměr kolem 4 celá třída (2 premianti výrazně pomáhali průměrově). Dělal si legraci z disgrafiků a dislektiků že jsou blbí, že neumí psát a podobně. Ani večení školy mu nic za tohle neudělalo. Nevím dodnes proč. Mě se stalo, že když jsem byl nemocný, našel můj studijní průkaz a napsal mi tam poznámku že nejsem ve škole a že jsem nedonesl úkol. Další žáky zase o hodině hodnotil že vypadjí tak, že by si o ně ani neopřel kolo a podobně. Prostě duševně narušená osobnost. Samozřejmě se chlubil že emigroval a podobně.
frantik: Máš pravdu, mnozí lidé si pletou demokracii s anarchyí. Bohužel v podání čechů a jejich (naší) vlády se to občas těžko opravdu rozlišuje.
Soudím, že kdyby mladí lidé měli co dělat a měli nějakou rozumnou zábavu, bylo by lépe. To, co popisuješ s tím, že když v pátek odpoledne po škole s ostatníma nejdeš ožrat hubu do hospody ale něco kutíš doma v dílně, tak jsi divnej tak to jsem zažil a taky bylo mooooc spolužákům proti srsti, že jsem byl s většinou kantorů za dobře. Většina z nich nikdy nechápala, jak se můžu v té elektrice vrtat místo toho, abych seděl hodiny v hospodě, kouřil, chlastal a kdo ví co ještě.... Ale to se zase vracíme k životnímu stylu, výchově rodičů a taky těm zrušeným a tehdy prospěšným organizacím jako svazarm .
frantik: Máš pravdu, mnozí lidé si pletou demokracii s anarchyí. Bohužel v podání čechů a jejich (naší) vlády se to občas těžko opravdu rozlišuje.
Soudím, že kdyby mladí lidé měli co dělat a měli nějakou rozumnou zábavu, bylo by lépe. To, co popisuješ s tím, že když v pátek odpoledne po škole s ostatníma nejdeš ožrat hubu do hospody ale něco kutíš doma v dílně, tak jsi divnej tak to jsem zažil a taky bylo mooooc spolužákům proti srsti, že jsem byl s většinou kantorů za dobře. Většina z nich nikdy nechápala, jak se můžu v té elektrice vrtat místo toho, abych seděl hodiny v hospodě, kouřil, chlastal a kdo ví co ještě.... Ale to se zase vracíme k životnímu stylu, výchově rodičů a taky těm zrušeným a tehdy prospěšným organizacím jako svazarm .
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Víš Honzo, toto asi bude vždy stejné za každého režimu, dnes je to jenom víc vidět. Za bolševika byli lidi víc svázaní a měli možností méně, ale už tehdy bylo cítit, že po otevření západních hranic by byli jak urvaní z řetězu, komerce by je sešrotovala do latě úplně stejně jako dneska. Mě na tom nejvíc mrzí tento rozdíl: Za komárů nás pořád ládovali propagandou, honili nás do prvomájových průvodů apod., tím nám samozřejmě ten režim vytrvale protivili a my měli snahu se tomu vyhnout, jak to jen šlo. A dnes mě přijde, že kdejaké pitomosti, co přijde z Ameru, se lidi oddávají dobrovolně a "proaktivně". Přitom je to stejná mozková vymývárna jak od Rusů, má to jen jiný kabát a obsah, cíl je stejný - držet lidi v závislosti na režimu.
Výchova doma už dnes moc nepomůže, jednak ji v mnoha rodinách nemá kdo dělat, druhak vychází z módy a dost rodičů na tom začíná stavět a vůbec se s tím netají. Než mít doma ušlápnutého pitomečka, radši ať je to dacan, který je ve škole drzý a v životě se pak neztratí.
Výchova doma už dnes moc nepomůže, jednak ji v mnoha rodinách nemá kdo dělat, druhak vychází z módy a dost rodičů na tom začíná stavět a vůbec se s tím netají. Než mít doma ušlápnutého pitomečka, radši ať je to dacan, který je ve škole drzý a v životě se pak neztratí.
Jsem zmatkař, někdy. No a?
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Takových jsem poznal hodně, jenže to jsou právě ti, kterým velmi brzy dojde dech. Jak vidím "technika" který chodí v kožíškaté bundě, má popřípadě pírsing a podobně, poznám to hned s kým mám tu čest. Netvrdím, aby člověk byl ušlápnutý, ale měl by mít taky nějaké zábrany. To co se dneska děje ve školách je fakt hrůza. Osobně si nedovedu představit, že bych fyzicky napadl učitele a nebo ho cíleně provokoval. Je to taky jen člověk.
To, že za minulého režimu se leccos tutlalo je pravda. Internet nebyl, televize jen státní. Takže to zcela jasně muselo dělat to, co chtěl vlastník=režim. To jsme ale trochu mimo to téma.
Postupem času mě jen mrzí že se zničilo za revoluce všechno, tedy i to dobré a dneska jsou školy plné těch dacanů kteří netuší do čeho jdou a už vůbec netuší, na co mají nadání.
To, že za minulého režimu se leccos tutlalo je pravda. Internet nebyl, televize jen státní. Takže to zcela jasně muselo dělat to, co chtěl vlastník=režim. To jsme ale trochu mimo to téma.
Postupem času mě jen mrzí že se zničilo za revoluce všechno, tedy i to dobré a dneska jsou školy plné těch dacanů kteří netuší do čeho jdou a už vůbec netuší, na co mají nadání.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
No na ŠOUE v NMnM
jsem nastupoval 1990, změně režimu děkuju za to že jsem šel bez příjmaček
, v praxi jsme v prváku tak akorát opracovávaly ručně kus železa do kostičky, pak nějaký kapky a řezaly do toho závity, na konci prváku jsme se dostaly k letování drátků na plošňák tak abychom neopálily izolaci, to jsme se toho naučily. Průběžně během těch 4 let jsme se pak dostaly přes výrobu 5W zesilovače, teploměru, skládání číslicových obvodů na kontaktní pole, různých blikačů po první vlastní pokusy o výrobu světelných efektů abychmo měly na intru při diskotékách čím blikat, ale to byly vlastní konstrukce kde mistr ani nechápal natož poradil (nebyly všichni takový), v teorii a měření jsme pak za celou dobu prováděly z užitečného nějaká měření na 9ti tranzistorových rádiích, které už někdo před náma dávno odpálil
, a aby se neřeklo tak nás 2 měsíce před maturitou nechaly oddeklovat starý Merkury TV a jen se do nich podívat "koukat, ale nesahat"
. Ale byli i dobří učitelé, ten na elektrotechniku zastával velmi dobrý názor, že není potřeba mít vše narvaný v hlavě, ale musíš vědět kde to najdeš
. Nemůžu pak opomenout jeho nezapomenutelnou poučku: "Každý elektrický spotřebič funguje lépe, je-li zapojen do zásuvky"
Ale rozhodně nemůžu tvrdit, že bych po 4 letech studia mohl a dokázal oprvait nějakou TV nebo rádio.
Ale prdlou češtinářku, která si myslela, že její předmět je ten nejdůležitější, tu jsme měly taky. Dobře ji pak uzemnil můj otec, když si na mě na rodičáku stěžovala, když jí řekl, kdybych ji třeba opravoval televizi jestli by pro ni bylo důležitější jestli má televizi dobře spravenou nebo má spisovně napsaný účet?
Při matuře mě pak zachránila ot. č. 16 literatura pro děti a mládež, s předsedou komise jsme si pokecaly o Verneovkách a Bigglesovi, Nadaci apod.
Ale prdlou češtinářku, která si myslela, že její předmět je ten nejdůležitější, tu jsme měly taky. Dobře ji pak uzemnil můj otec, když si na mě na rodičáku stěžovala, když jí řekl, kdybych ji třeba opravoval televizi jestli by pro ni bylo důležitější jestli má televizi dobře spravenou nebo má spisovně napsaný účet?
Při matuře mě pak zachránila ot. č. 16 literatura pro děti a mládež, s předsedou komise jsme si pokecaly o Verneovkách a Bigglesovi, Nadaci apod.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Proč máme katastrofální stav studentů elektroniky?
Nojo, tohle je další příběh dokazující, jak špatně jsou pro technické obory (dodnes) (ne)zvládnuté osnovy.
Mimochodem té češtině jsi asi moc nedal podle toho jaký vidím tvůj pravopis
My naštěstí měli češtinářku skvělou. To,co byl "hardcore" byla Matika. Tehdy jsme v prváku měli učitelku, která se vyznačovala tím, že s jedním nejmenovaným učitelem dle pověr na škole soutěžila v počtu vyhozených. Možná na tom i něco je. My jsme měli průměr kolem 4 jako třída z Matiky a pak vedení školy přišlo na to, že by to takhle nešlo. Tak nám honem rychle dali Mgr. Nováka (pokud to bude někdo kdo chodil na COP Sezimovo Ústí číst určtiě potvrdí) a průměr byl hned o 50% lepší.
Mám pocit, že jsme opoměli ještě probrat, že na školách se bohužel neučí "logika". Dodnes si pamatuju, jak jsem nemohl spolužákovi vysvětlit, že když cokoliv opravuji, napřed prověřím napájecí obvody zdroje, pak jdu na konektory a pokračuju na základě předešlých měření. Prostě a jednoduše jsem ho nemohl přimět k tomu, aby logicky uvažoval a šel krůček po krůčku, místo toho aby začínal od konce.
My naštěstí měli češtinářku skvělou. To,co byl "hardcore" byla Matika. Tehdy jsme v prváku měli učitelku, která se vyznačovala tím, že s jedním nejmenovaným učitelem dle pověr na škole soutěžila v počtu vyhozených. Možná na tom i něco je. My jsme měli průměr kolem 4 jako třída z Matiky a pak vedení školy přišlo na to, že by to takhle nešlo. Tak nám honem rychle dali Mgr. Nováka (pokud to bude někdo kdo chodil na COP Sezimovo Ústí číst určtiě potvrdí) a průměr byl hned o 50% lepší.
Mám pocit, že jsme opoměli ještě probrat, že na školách se bohužel neučí "logika". Dodnes si pamatuju, jak jsem nemohl spolužákovi vysvětlit, že když cokoliv opravuji, napřed prověřím napájecí obvody zdroje, pak jdu na konektory a pokračuju na základě předešlých měření. Prostě a jednoduše jsem ho nemohl přimět k tomu, aby logicky uvažoval a šel krůček po krůčku, místo toho aby začínal od konce.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
























