_Nešvary sálů, divadel atd.

Napište ostatním, jaké to kde je - velikost prostoru, připojení, možnost využití místního ozvučení, stěhování, foto atd.
Pravidla fóra
Napište/vyfoťte ostatním, jaké to kde je - velikost prostoru, připojení, možnost využití místního ozvučení, stěhování, foto atd.
Zdrojem dat je (se souhlasem admina skupiny) i https://www.facebook.com/groups/ozvuceni/, díky za spolupráci!
Pro vkládání fotek prosím používejte pouze vlastní zdroje, nikoliv snímky z internetových stránek a služeb (stránky sálů, StreetView apod.)

Pokud budete se zde uvedenými údaji pracovat, doporučujeme údaje překontrolovat, zejména s ohledem na prodlevu od datumu, kdy byl příspěvek vložen.
  • Reklama
  • DEMO 15
Gustav
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 453
Registrován: ned 19. úno 2006 14:37:28
Bydliště: Praha

_Nešvary sálů, divadel atd.

Příspěvek od Gustav » čtv 15. dub 2010 20:50:34

pozn. admin:
téma vzniklo oddělením od tématu o KD Třebíč (topic1841.html" onclick="window.open(this.href);return false;)


Pár LET jsem pracoval v podobné kabině a zvuk jsem monitoroval přes monitory které jsem si přepojoval na odposlech signálu z různých míst na baráku - jistě že pokud zvukař zachtěl slyšet prostorový zvuk , tak musel si to okénko otevřít a hlavu si vykroutit , nebo vyjít ven přímo na poslechové místo, jinak někdy bylo dobře NEslyšet celou délku pořadu a bylo dobře že režie byla oddělená od jeviště
[-o<
Zvukař Gustav

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blaha » pát 16. dub 2010 0:13:21

Podobný styl máme u nás, a když jsem při zvučení rockové kapelky skončil v pozici v kleče na stol, hlavu vraženou v okýnku a ruku zkroucenou za sebe na mix, tak jsem teda prohlásil, že tudy cesta nevede. Naštěstí od té doby se dost změnilo (hlavně ve vybavení) a veškeré živé akce míchám ze sálu.
Na druhou stranu to chce někdy dost odvahy sednout si při dpolední akci pro školy mezi dav prakticky téměř neřízenejc puberťáků. POvedlo se jim odloupnout i číslo z křesla na kterým jsem seděl.
No zpátky k tématu, podle mě je takový pult v kabině pomalu zbytečný, královsky postačuje 16ka (i to je až, až). A toto jako druhý pult pro zvučení ze sálu. Okno zkresluje jak blázen a kombinace otevřeného okna a puštěnýc monitorů je nepoužitelná vzhledem k efektu "obecního rozhlasu".
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

xb
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 189
Registrován: čtv 03. dub 2008 2:15:36
Bydliště: uherske hradiste
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xb » pát 16. dub 2010 8:33:18

tak to ja se musim pochlubit - mam okno skoro 3 metry siroke, na vysku skoro metr a demontovatelne. taky to neni to prave orechove (od 160hz do jde dolu) ale jsou akce, napr. skolni plesy, kde si to sklo jeste rad montuju zpatky ;)

Uživatelský avatar
Jose1
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 638
Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jose1 » pát 16. dub 2010 21:31:08

Já jednou hostoval ve zvukařské kabině kde bylo velké okno s dvojitým zabudovaným sklem. bez možnosti otevřít ho a bez monitorů. Dělal jsem tam jen mluvené slovo. Ale i tak jsem málem vyletěl z kůže.

Ota
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: ned 08. led 2006 15:06:12

Příspěvek od Ota » čtv 29. dub 2010 11:05:19

Chlapi, budete se divit, ale nešvar giga-pultu za okénkem režie je stáletrvající nešvar mnohých instalačních firem, přebírajících toto klišé od předchozích generací. Ve svých projektech vždy důsledně razím těžiště zvukařské práce do hlediště, za okénko režie však něco mnohem menšího, pokud možno ve spolupráci s obsáhlejším matrix procesorem. Nebudu to rozepisovat, ale podstatné je, že ne zdaleka vždy je instalováno to, co je v projektu. Nepíši však nyní o KC Pasáž v Třebíči, kde se naopak sešla kvalitní firma přímo s velmi dobrým přístupem investora, což dnes již díky subdodávkám subdodávek u velkých staveb pravidlem nebývá. A jen pro doplnění, uprostřed hlediště je zde podlahová krabice s multikonektorem, v režii visí rozplet a mix v hledišti je tak možné na systém ozvučení propojit pomocí liniového přepojovače. I konektor pro DMX je zde, tak až někdo vyloupnete své "ávo" před sebe na stůl, můžete mít k dispozici i místní scénický světelný park. V podlahovce je i konektor pro inspiční dorozumívačku. Tedy alespoň v době rekonstrukce se to tam připravovalo, jestli je nyní vše funkční to nevím.
Nicméně, dnešní častou praxí je následující postup: Investor zadá rekonstrukci stavební firmě. Velká stavba, velká firma. Ta zpravidla obdrží specilizované technologické projekty v podobě odpovídající především povrchnímu zpracování pro stavební povolení, v lepším případě pro výber dodavatele (kdo by investoval do kvalitní prováděčky, když se to tak jako tak musí udělat a repráky nikdo revidovat nebude, že?). Investor má jen mlhavou představu o systémech, peníze na stavbu jsou dány a pokud se nekoná autorský dozor, tak hurá, subdodavatelem bude ten, kdo dá nejmenší cenu a upíše se zároveň k mnohaleté záruce. A pak se soutěží, podlézá cenami a pochopitelně ojebává kde co, jen aby kšeft subdodavatel získal. Bodejť ne, když je v rozpočtu 3mega na zvuk. 10% si vezme generální dodavatel za přenechání kšeftu (ale nazve položku pochopitelně jinak), něco stojí práce, na kterou se v rámci podstřelení nabídky "pozapomělo", na něčem se musí taky ale vydělat (nic proti, zadarmo ani kuře nehrabe) a tak na vybavení je nyní k dispozici mega, max mega a půl.... Co naplat, že kdyby byl původní projekt zpracován podrobně a vyčísleny přesněji veškeré položky, dosáhl by rozpočet 4 a půl mil. To nikoho již nezajímá, investor požaduje co nejhladší průběh, stavba potřebuje rovněž díky velmi horké projektové dokumentaci také ušetřit na zamáznutí z toho plynoucích víceprací a koneckonců, úředníka přebírajícího pracoviště zajímá úspěšně provedená kolaudace a kolaudační komisi zas jen razítko revizáka silnoproudé elektroinstalace.
No, a pak chtějte po někom, aby řešil problémy nějakého zvukomam*da, který držkuje, že za oknem "akvárka" hovno slyší. Snažší je najmout někoho, kdo drží hubu a krok a ty mikrofony během schůze zapne bez řečí. Zpravidla je i takový vysloužilý opravář televizí levnější, než ostřílený zvukařský starý pes.

Uživatelský avatar
Jose1
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 638
Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jose1 » čtv 29. dub 2010 20:12:54

.....a pak tam jednou za rok, nějakým reklamním trikem dorazí živá kapela o 10ti lidech s tákovejma požadavkama na techniku a opraváři televizí těsně před důchodem z toho jde hlava kolem. Manažer nadává, interpret nadává, opravář taky. Můza se směje. :D

Jinak ten popis dodavatelsko odběratelských vztahů je přesnej.

Showservice
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: sob 20. úno 2010 10:32:52
Bydliště: Jihočeský kraj - Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Showservice » čtv 29. dub 2010 21:19:59

Zdravím Oto.;-)
Je to tak, jak jsi napsal...V našem regionu bych ještě připsal (Nejspíš je to i všude jinde), že se kupuje technika, která nemá kvůli jedné akci za rok využití, protože kdokoli tam něco pořádá, tak má vyšší požadavky a najímá firmu. (Nemluvím nějak konkrétně.)
Showservice - ozvučení a osvětlení akcí, 5W RGB lasery | http://facebook.com/showserviceagency | Jakub

Ota
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: ned 08. led 2006 15:06:12

Příspěvek od Ota » pát 30. dub 2010 13:28:54

Když by se to mělo dělat rozumně a efektivně, pak by měl být postup tento:
- Investor by si měl nechat udělat od nezávislého a především provozně zkušeného specialisty (případně týmu) kvalitní prováděcí projekt na kompletní technologie s vyčíslenými položkami a jejich podrobným výpisem. Tato PD však není za babku a potřebuje čas. Vzhledem k tomu, že další rekonstrukce kulturáku proběhne za 30 let, se vyplatí půlrok na zpracování PD počkat. Do tvorby PD zakomponovat připomínky místní obsluhy, pokud to má význam.
- Poté začít shánět peníze. Jelikož je pravidlem, že se nepokryje vše, tak poté stanovit vlastní rozsah akce. Nedotčeny musí zůstat věci, které doplnit nepůjde, dimenzování rozvodů, prostory v rozvaděčích, trasy, přípojné body atd. Ze zbytku pořídit nejnutnější prvky, avšak kvalitní a dle navrženého projektu.
- Rozjet výběrové řízení s informací, že během realizaci bude probíhat autorský dozor. Cena nesmí být jediným nebo téměř jediným kritériem. Velmi důležitým je i reference a servisní služby.
- Během realizace netlačit bezdůvodně na co nejkratší termín dokončení. Je třeba mít na paměti, že stěžejní část systémů se instaluje jako poslední, do čisté a interiérově hotové stavby. Řda předchozích profesí nabere zpravidla skluz a slaboproudé specializace nechodí po zasunutí posledního konektoru. Ještě je tu spousta software.
- Převzít, oslavit, pochlubit se a zaplatit faktury.
Je to takto legální, efektivní a dříve se to takto dělalo běžně.

Dnes je realita jiná:
- Zadá se práce stavební projekční kanceláři. Mnohdy se zadá na poslední chvíli a vzhledem k tomu, že kancelář právě řeší skluz a bezodkladnost předchozí jiné zakázky, čas na zpracování se ještě značně zkrátí. Na co je potřeba měsíce tři se tak smrskává na třetinu. Měsíc a půl se ale přesto upřesňují požadavky investora ohledně využití a dispozic prostor a ve chvíli, kdy se to mělo původně odevzdávat, se na začíná kreslit. Pochopitelně velmi na hrubo, víc se nestíhá a položky se pochopitelně jen odhadují a střílí od boku.
- Výsledná částka je pro úředníky, mající co dočinění s přidělováním dotací, podezřele vysoká a tak se těm podvodným nenažrancům 30% z principu seškrtne.
- Investor nechává dle zákona zpracovat nyní prováděcí projekt. Ten se řeší podrobně a tak se zjišťuje, že potřebná částka tu původně předloženou přesahuje o 40%. Výsledkem je tedy to, že realizační PD končí v šuplíku a jedou se podle ní věci, které si nikdo ojebat nedovolí. Tj. stavba, silnoproudé rozvody, interiérové vybavení (to je vidět a jeho krásu jistě všichni ocení, každý laik tomu rozumí). Na prdel dostává prostorová akustika (vypouští se, sádroš, když se omítne, je taky hezkej, ne?), a pochopitelně naše technologie.
- Vypíše se výběrovka na generálního dodavatele stavby. Hlavní kritérium je cena a rychlost dodávky, záruka dle zákona. Výherce výběrovky vybírá stejným způsobem subdodavatele, záruka dvakrát delší, než požadavek investora.
- Bezpáteřní subdodavatel za účelem zisku (o radosti z dobré a kvalitní realizace zakázky totiž nemůže být ani řeči) to musí vymyslet tak, aby si investor myslel, jak právě zde je to největší super. Autorský, ani žádný jiný odborný technologický dozor se nekoná, tak by to mělo jít.
- Na plac nastupuje subdodavatel s několika týdenním skluzem, termín předání stavby je však určen již rok před tím úředníkem EU (?) od stolu. Nelze s termínem pohnout bez smrtících finančních sankcí.
- Investor v rámci předání zakázky vyžaduje papíry od zařízení, zajímá jej však pouze shoda s našimi bezpečnostními normami a případně EMC - cokoliv co má nějaké CE logo, razítko a podpis.
- Den D, slavnostní zahájení, reklama na supertechnologicky vybavenou a nejmodernější budovu v okolí, nedokončené a neodladěné systémy, tvořené hromadou novotou vonícího šrotu se tu a tam předvedou v celé své kráse, za pitomce, seřvaného na místě nejen šéfem, ale i starostou a posléze nejmenovaně zmíněného místním plátkem je místní obětavý zvukař/osvětlovač/elektrikář, který by si rád občas přivydělal službou v KD. Ostuda za přítomnosti potentátů se neodpouští, dotyčná osoba již nemá šanci chytit nějaký čas ani jiné místní kšefty.
- Další profíci pošlou šéfa kulturukáku do kelu předem, když vidí, na čem by měli pracovat a tak má dvě možnosti: Sehnat již zmiňovaného vysloužilého opraváře z komuálu a nebo to dát za úkol místnímu údrbáři/provoznímu, který je zde na plný úvazek. Druhou možností je najímání profi služby s kompletním vybavením. Provozní prachy to nedovolí a tak vzniká ona kombinace - údržbář a nebo firma. Na schůze je k dispozici rozsáhlý mix 32/8/4/2, s kterým ale místní dělat neumí (systém se ovládá zasunutím vidlice do zásuvky, běda kdyby někdo pootočil s nějakým čudlem...) a také ještě hromada dalších nepoužitelných feedbacků, kompresorů, efektů, atd. (víme přibližně jakých výrobců, že?)
Modulační rozvody, přípojné panely, přepojovače, kvalitní odposlech... NA CO! - to je pracné, instalačně neziskové.

A jede se v duchu již známěho provozu, zatímco se někde "efektivně" buduje další stavba, kravaťáci managementu mastí kapsy... Je mi z toho fakt mnohdy zle!

Uživatelský avatar
Jose1
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 638
Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jose1 » pát 30. dub 2010 18:13:34

....ještě jeden odstavec napíšeš a rozčílím se, zase. :smt120
Zrovna něco podobného právě řeším a přesně takhle to zase probíhá. A to je jenom primitivní 100V instalace. Slova subdodavatele: "Investor má rozpočet na koncový zesilovač tak do 6000,-, můžete se na tu cenu ještě podívat?" Jsem dnes slyšel ve sluchátku.....
A tak jsem odpověděl, ale fakt jsem nechtěl:"Víte co? Řekněte tedy investorovi, ať si zajde do Bauhausu koupí si tam radiopřehrávač na baterky, dva dráty na dvě bedny, vono to v té hale o rozměrech 30x60m určitě taky bude hrát." :?
Tak asi zase budu bez kšeftu! Huba nevymáchaná.

Uživatelský avatar
noxus
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 241
Registrován: pon 28. črc 2008 21:34:35
Bydliště: BB, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od noxus » pát 30. dub 2010 20:42:08

Pani mozno tomu nebudete verit ale pre takuto vec som skoncil so zvucenim, dal som vypoved, trcim doma nezamestnany a hladam si inu robotu.
Do projektu som dodal 3 A4 rozpisu pozadovaneho vybavenia pre multifunkcne divadlo ako jeho zamestnanec. Rozdelene na vseobecny inventar, rezia + kabelaz, PA+ kabelaz a poziadavky na el. pripojena v rozvodni, sale aj rezii. Po schvaleni sa mi okrem ineho dostalo do usi, ze sa do schvaleneho planu dostalo len PA plus elektrika :( hmm to je pekne ale co z toho ked nie je mix ani mikrofony ani zakladna kabelaz? Odpoved: to nic to sa potom nejak doriesi (po projekte). OK co uz bolo treba na talianske kachlicky a hlinikovu fasadu tak co tu nejaky zvukar pinda.
Telefon od nejakeho pana "subdodavatela" ci trvam na tej znacke a type PA ktoru som uviedol lebo on taku firmu nedodava a tym padom sa mu to ani neoplati robit do projektu .... . Hovorim OK, dodrzte technicku systemu a nemam nic proti inim znackam ale chcem to pred tym pocut a vidiet, nechcem preca macku vo vreci. Odpoved To preda neide, kde vam ja teraz zozeniem zadarmo na vase odskusanie cele PA. Nuz postazoval som sa u vedenia divadla. Hadajte ako to dopadlo? Technika je nas najmesi problem, radsej sprav knihu jazd na sluzobnom aute. A tak uz uspesne nie som zvukarom [-o<

Ota
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: ned 08. led 2006 15:06:12

Příspěvek od Ota » sob 01. kvě 2010 23:21:27

Jose: Na tohle docela dobře funguje následující odpověď: "Podívat se na to nepotřebuji, přehled i zkušenosti mám a zrovna tak ale i určitou profesní čest. Nemám tedy zájem vám dotovat častý servis nedostačujícího a nespolehlivého zboží. Tuto prodělečnou zakázku rád přenechám nezkušeným kolegům."
Občas se někdo zalekne důvodu, že je firma ochotna se na kšeft vyprdnout, když jinak obvykle všichni podlézají, jen aby něco káplo. No, a tam kde vládnou ignorantská prasata (znám mnohé týpky, které jsou ochotni přijmout řešení rozhlasu hřiště v podobě "přigafovaného" megafonu k dřevěnému kůlu, jen aby to vyšlo co nejlevněji), pak holt není třeba nad takovýmto běsem litovat. Lze jedině přát zúčastněným stranám mnoho servisních oprav.

Uživatelský avatar
Jose1
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 638
Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jose1 » ned 02. kvě 2010 10:35:37

Pokud to bude někoho zajímat, tak sem hodím, jak to dopadlo. :D

Uživatelský avatar
Patso

Příspěvek od Patso » čtv 03. čer 2010 8:56:12

No mě to třeba zajímá..... Kromě zvuku dělám ve stavebnictví, takže jako že moc

Uživatelský avatar
Jose1
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 638
Registrován: stř 20. kvě 2009 19:31:19
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jose1 » čtv 17. čer 2010 22:06:26

No hoši, čas trhl oponou a vypadá to, (klep, klep, klep) že se mnou počítají i přes moji nebetyčnou drzost. A to podotýkám, že jsem byl drzý ještě jednou v jiném kontextu. :D

Pavel Sokolovna
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: sob 13. lis 2010 21:24:54
Bydliště: českobudějovicko

Příspěvek od Pavel Sokolovna » ned 29. kvě 2011 13:43:34

Tak naše kabina vypadá téměř stejně (taky Elektroakustika) jako ta v Třebíči. Navíc to okno máme NEOTEVÍRACÍ. No prostě hnus. Současný stav je takový, že kabina je prázdná a technika je na balkóně. Tady mají v referencích fotky, ale kabina tam radši není.

Odpovědět

Zpět na „Sály“