Párák vs X Air XR18

  • Reklama
  • DEMO 15
Triget
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: pát 23. led 2015 13:22:43

Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Triget » pát 03. čer 2016 10:58:24

Zdravím..
stojím před otázkou jestli se na menší akce držet analogu a pořídit k němu nový párák a nebo zkusit raději cestu digitálu.

Pro upřesnění.. v současné době mám Soundcraft MFXi - 16in, 2x AUX, který jsem dosud používal pro zvučení z podia. Na tenhle pul jezdím malé akce max 300 lidí - plesové/zábavové kepely sem tam nějaké jazzové kombo.. max 15x za rok.

Pokud bych šel do páráku zůstanou mi výhody analogu (přehlednost, rychlá reakce atd.), ale pořád budu pracovat jen z 2 AUX z nichž jeden občas ještě využívám na EFX. Cena za párák v rozumné kvalitě 16/4 30m na cívce je okolo 12k.

Druhou variantou jsou mixy od Behringeru ze serie X Air (Bavme se o relevantních variantích XR 16, X 18 a XR 18). U těch získám 16-18 IN + 4-6 AUX + comp., limiter a gate na každé šavli a 4 volitelné efekty a další výhody jako je třeba multitrack. ALE.. značce Behringer jsem se doposud vyhýbal velkým obloukem, i když je pravda, že jejich X32 si asi své už odpracuje. Shlédl jsem asi dvě témata, které tady o těch pultech jsou a moudrej z toho nejsem.. Ze všech stran slyším jen pozitiva.. na druhou stranu si pokládám otázku zda opravdu je možné všechno co slibujou dostat v rozumné kvalitě za cca 20k..

Otázka tedy zní: Do jaké z variant by ste šli, případně proč? (samozřejmě v daném rozpočtu), Dá se s tím pultem pracovat tak, abych v jednom kuse neřešil výpadky signálu a další průserové věci?

Díky za odpovědi. Honza

zahy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 439
Registrován: ned 12. říj 2008 22:05:18
Bydliště: Louny

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od zahy » pát 03. čer 2016 12:59:47

Do výhod digitalu jeste započítej jak místo v aute, tak i na placu. Ohledně vestavěné Wi-Fi a problémech s připojením je tady popsáno docela dost. Věřím ze všechny problémy se nakonec vyřešily ale i tak můžeš na zacatku jezdit i s analogem jako zálohou.
Ono to je sice za dvacku ale k tomu si připočítej tablet ( doporucuji dobrý tablet) pokud ho uz máš tak si stáhni jejich appku a můžeš si to zkusit v Demu módu.
A&H GLD-80, A&H CQ20B, Soundcraft Ui16, RCF HD32, Dynacord TS 400, SPL A394

Havlis
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: pon 14. zář 2015 16:08:33

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Havlis » pát 03. čer 2016 13:14:18

Na druhou stranu X18 je za necelých sedmnáct, to se do dvaceti tisíc vejdeš i se slušným deseti palcovým tabletem...

Já mám X18 a všechno funguje perfektně - ekvalizér ekvalizuje, efekty efektují...multitrack jede parádně ve velmi dobrý kvalitě (na live a demáče určitě). Samozřejmě nikdy nedosáhneš přehlednosti a intuitivnosti malýho analogu už proto že X řada má mnohem víc možností (ekvalizace, kompresor, gate, efekty, pokročilej routing...).

Spolehlivý připojení není problém, samozřejmě nutností je externí router a k němu kabelem připojenej notebook (100% varianta) nebo alespoň zašifrovaná neveřejná 5 GHz wifi síť, to jede taky spolehlivě. Apku můžeš vyzkoušet v demo módu jak na tabletu, tak na PC. Jinak není problém přijet třeba ke mě a pult si osahat a vyzkoušet, záleží odkud jsi.

Behringer má hroznou pověst, ale v tomhle se plně vyrovná Soundcraftu nebo Mackie...

Ještě za zmínku stojí RCF M18, kterej teď mají v Prodancu za velmi slušnou cenu (výprodej po demu)

Uživatelský avatar
zelatina
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 130
Registrován: pon 15. srp 2011 1:37:05
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od zelatina » pon 20. čer 2016 11:34:21

povedal by som, že rada XR od Behringeru má zatiaľ omnoho lepšiu povesť ako Mackie, Soundcraft a podobne v tejto triede...napr. s pultmi Ui od Soundcraftu čítam večne o nejakých problémoch, u Mackie o hrozných efektoch...

ako tu už vyššie padlo, určite by som išiel do X18/XR18 a ani len neuvažoval o analógovom páraku a zotrvaní u stávajúceho mixpultu, neviem akej súčasnej kapele môže vystačiť 1 alebo 2 AUXy...ja som pred pár rokmi pred kúpou X32 už bojoval s nedostačujúcimi 4 AUX cestami u Soundcraft LX7

treba ale určite dokúpiť kvalitný router s podporou 5GHz a tablet, ktorý taktiež podporuje 5GHz WiFi...to je nutný základ u týchto pultov

Uživatelský avatar
Exxxxi

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Exxxxi » pon 20. čer 2016 12:10:05

Ten Mackie ma tak hrozny efekty, ze se ho vsichni houfne zbavuji. (ironie) Bouhuzel, zatim ani jedna firma neudelala tak kvalitni aplikaci, jako ma Mackie. Nekolikalety naskok je videt.

Uživatelský avatar
zelatina
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 130
Registrován: pon 15. srp 2011 1:37:05
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od zelatina » stř 22. čer 2016 2:00:39

no mal som možnosť osahať si ten Mackie v Prodance a niečo tak strašne pomalé som fakt ešte nevidel... :D každý nech si používa, čo uzná za vhodné, mne najviac vyhovuje Android a XM32, rýchle, komplet konfigurovateľné...kúpim lacný Android tablet a nemusím sa strachovať, že mi niekto ukradne alebo zničí iPad...

zahy
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 439
Registrován: ned 12. říj 2008 22:05:18
Bydliště: Louny

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od zahy » stř 22. čer 2016 4:19:43

to jsou hovna...
A&H GLD-80, A&H CQ20B, Soundcraft Ui16, RCF HD32, Dynacord TS 400, SPL A394

Havlis
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: pon 14. zář 2015 16:08:33

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Havlis » stř 22. čer 2016 6:38:50


Uživatelský avatar
Návštěvník

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Návštěvník » pát 09. zář 2016 8:49:26

Behringeru bych se já osobně vyhnul obloukem a ani nestudoval appky, co všechno to umí, aby mě to vnitřně netrápilo. Tochu to hlodá, mít "všechno" na live i recording a za pár šupů, ale pokud potřebuju na 1. místě stoprocentní spolehlivost a jistotu bezporuchového provozu na akcích, existují profesionální digitál mixy i pro tyto účely. Nepotřebuju na akcích zrovna řešit, který vstup je (částečně) odvařený, proč padá wifi spojení, proč se do signálu indikuje náhodný šum-brum, proč se to přehřívá atd, takže fakt cokoliv od Behringer, LD System, Samson, Omnitronic, Kaifat, Phonic a podobných lowend spotřebáků zásadně NEE! Ani konektor nebo kabeláž, jsou to hnusy jakým není rovno. Možná kdysi před 40 lety československá Tesla především kvalitou mechanického zpracování (vč. studeňáků na tišťácích a vyviklaných konektorů) se mohla rovnat... Stejně jako nikdy NEE stojany RAZZOR

thomas
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 22. dub 2010 11:03:26
Bydliště: Stredné Slovensko

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od thomas » pát 09. zář 2016 9:07:24

A ktoré sú tie profesionálne, spoľahlivé a bezporuchové digitálne mixpulty pre tieto účely? Sorry, ale evidentne si žiadny mix z tejto kategórie nikdy nepoužíval, pretože zrovna medzi malými digitálmi ovládanými z iPadu patrí Behringer X k tomu lepšiemu.

Uživatelský avatar
Petr Z.

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Petr Z. » pát 09. zář 2016 10:19:57

Bohužel je to tak, že má Behringer pořád ještě nálepku obecně nespolehlivých přístrojů, u těch jednodušších i mizerné technické vlastnosti, hlavně co se odstupů týká. Přitom jim to padá na vyslovených maličkostech, jako vyviklané a špatně zapájené konektory, odcházející spínané zdroje, velmi brzy odcházející elektrolyty a polovodiče "alternativních" výrobců. Já celkem chápu, že pokud je něco výrazně levnější, než srovnatelná věc ze stejné třídy, tak to lze udělat nejčastěji tak, že se použije levnější materiál se /záměrně/ kratší životností, šetří se na kontrolách a na čemkoliv, co lze ošidit bez vlivu na základní funkčnost - parametry a odolnost jsou až podružná věc. Hezky to bylo vidět na zesilovačích řady EP v porovnání s čímkoliv ze stejné třídy, co bylo postaveno na Quilterovi.
Vypadá to obecně celkem hezky, cena je lákavá, "nějak" to hraje, ale při pozornějším pohledu zjistíte viklající se hřídelky otočných prvků, po celkem krátkém čase na mixech odcházejí fadery a vznikají stuďáky na konektorech a všech elektromechanických prvcích, vystavených častější manipulaci. Například v mixech Xenyx kteréhokoli typu není nikde použit jediný značkový operační zesilovač a jediný značkový elektrolyt - zrovna tyhle tam bývají se skutečně obskurními logy a názvy "firem", potenciometry "značky" KWE, což je jeden z nejhorších laciných šuntů, které už prodává jen GME a Metronix. Ještě ani neskončila záruka a už bylo nutné znovu propájet jazýčky všech TRS zásuvek i XLR - i s utaženou maticí stačilo jackem maličko pohnout do strany a bylo po kontaktu. To, že behringrovské TRS mají dosti slabá pera, je už skoro tradice a že se dutinky či kolíky plastových XLR v onom plastu axiálně pohybují a následně se vyviklají i z pájeného místa - totéž, velice častá závada.
Paradoxní je, že Behringer ve svých začátcích produkoval velmi kvalitní a trvanlivé věci, já sám jsem jeden velký pult od něj měl, byla to původní 24ka MX8000, byl jsem s ní velmi spokojen a nepotřebovat tehdy obecně víc vstupů a auxů, nikdy bych jej neposlal dál. Slouží dodnes a bez jakýchkoli závad mému kolegovi, který s ním jezdí "okresní" ligu. Byly v tom všude originální JRC 2068DD a DX, 4580DD, všecky výstupy byly osazeny "tvrdými" JRC 4560 a zásadně "pravé" symetrické, žádné odporově vyvážené blafy jako dnes. Elektrolyty úplně všude originální Elna, svitky ROE a Wima, potenciometry samočistící originály ALPS. Všecky konektory kovové, pečlivě zapájené, bytelný, pevný a vůbec ne těžký rám, oddělený pětihladinový analogový zdroj. Asi tak tři roky poté, co výroba tohoto a podobných modelů skončila to začali prasit a začala ta éra, kvůli které je teď Behringer v nelibosti. Hrůzu dovršili reprosoustavami a nástrojovými věcmi.
Přestože jdou výrobky této firmy mimo mě, tak nemám sebemenší důvod věřit, že by se dlouho a úspěšně provozovaná a supervýdělečná strategie měla změnit jako mávnutím proutku s nástupem "digitální" audiotechniky včetně mixů.
A strategie je to tak úspěšná, že panu Behringerovi umožnila se chovat přesně, jako Číňan - zaplavit trh laciným šuntem, vybouchat na něm majlant a potom skupováním likvidovat konkurenci, která ve stejném segmentu a kategorii vyráběla mnohem hodnotnější, kvalitnější a spolehlivé přístroje. Tenhle postup a strategie mi nejsou po chuti stejně, jako třeba "výrobky" Adam Hall.
Všichni uživatelé nemusí vidět dovnitř přístrojů jako já a podle zpracování+měření předpovědět budoucí potíže v provozu, ale skutečné a mnohokrát popsané provozní problémy, spolu s určitým druhem obecné nekvality signálu po průchodu přístrojem zjišťují i uživatelé, kteří ty výrobky zevnitř nikdy neviděli.
Za sebe říkám, že Behringer jedině do finančně i provozně nenáročných a navíc stálých aplikací, nebo "hobby" - 10x do roka nenáročná akce. Pro skutečně vážnou profesionální či poloprofesionální práci, s nutným vyšším činitelem spolehlivosti, se výrobky Behringeru podle mého názoru nehodí. Nemám opravdu důvod věřit, že digitální mixy budou výjimka, potvrzující dlouze opakované pravidlo.

thomas
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 22. dub 2010 11:03:26
Bydliště: Stredné Slovensko

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od thomas » pát 09. zář 2016 10:52:43

Lenže všeobecný imidž značky je jedna vec a konkrétny výrobok vec iná. V žiadnom prípade sa tu nechcem zastávať Behringera, pretože skutočne vyrábajú kopu mizerných zariadení. Ale konkrétne digitálne mixy X32 a X-Air, najmä podľa referencií používateľov, fungujú až prekvapivo dobre a spoľahlivo.

Aleš
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 275
Registrován: úte 25. bře 2008 13:32:52

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Aleš » pát 09. zář 2016 12:33:41

Ad Mackie:
Potkal jsem na jedné malé akci jako kapelní zvukař DL32R ovládanou iPadem. Počáteční obavy z toho, že není k dispozici fyzická konzole se rychle rozptýlily. Seznámení bylo rychlé, všechny potřebné funkce byly po ruce na jedno kliknutí a zvukovka i vystoupení proběhly v pohodě. Ovládací aplikace Mackie mne přijde opravdu dobře udělaná a pro live zvučení pohotovější než např. SC ViSi Remote, který jinak nejčastěji používám. Žádnou "pomalost" ovládání jsem přitom neregistroval. Co se týče efektů, nezkoumal jsem blíže, měl jsem jen hall na zpěvy a ten mi přišel použitelný a adekvátní danému zařízení a dané situaci.

Uživatelský avatar
Petr Z.

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Petr Z. » pát 09. zář 2016 15:31:24

Netroufl bych si zaměňovat všeobecnou image a všeobecnou nekvalitu s občasnými katastrofickými výstřelky, podle mne jsou to dvě spolu nesouvisející záležitosti.
Pokud -jak zatím téměř všichni píšete- digitální mixy Behringer fungují "až překvapivě dobře a spolehlivě", pak s pravděpodobností, limitně se blížící 100% dělal management výroby a interní design pultů někdo úplně jiný a Behringer to pouze opatřuje svou značkou, vulgárněji by se dalo říci "překupuje to". Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Chápu také skutečnost, že i výrobky nějaké jiné, renomované firmy mají rozdílná promile poruchovosti /podle složitosti, logicky/, ale celková průměrná úroveň poruchovosti nikdy nepřekračuje určitou hodnotu, ještě akceptovatelnou vzhledem k poměru zisk/pověst firmy. Právě Behringer má tento poměr -jak všichni víme- zatím dost děsivý v krutý neprospěch pověsti.
Ale v případě Behringera je ZATÍM rozdíl ve spolehlivosti mezi digitálními mixy a ostatním PA sortimentem doslova propastný a vysoce podezřelý - a to mne vedlo k úvaze, vyjádřené výše - že právě tyto mixy nebudou "pravý Behringer", ale cizí peří.
Jak jsem už napsal, díky dvaceti letům megaprodejů všemožného, vesměs levného šuntu je Behringer dnes tak kapitálově silnou firmou, že si podobný postup může beze všeho dovolit a vydělají na tom všichni - architekt pultů, Uli B. a koneckonců i zákazník.
Ale jestli tento druh a typ pultů bude tou jedinou pověstnou vlaštovkou, co nedělá jaro a zbytek sortimentu, byť digitální se nezmění, či půjde ještě k horšímu, pak asi budu mít asi pravdu s tím cizím peřím.

Uživatelský avatar
Michal O.

Re: Párák vs X Air XR18

Příspěvek od Michal O. » stř 05. říj 2016 19:18:49

My jsme pořídili Air X16 na plesovou sezónu 2015/16 . Vyvstala totiž potřeba nazvučit se bez zvukaře.
A jsme spokojeni.
16 vstupů je přesně pro nás, nezacláníme hostům na sále, neblokujeme pořadatelům stůl a jsme rychleji sbaleni.
Vše zůstává funkční i při úplném vypnutí ovládacího PC.
K ovládání nejčastěji použit Android, ale odzkoušen i iPad a Windows.
Od ledna do března 2016 minimálně jednou týdně v provozu při běžných venkovských plesech. (7 mikrofonů k bicím, 5 mikrofonů na zpěv, el. kytara, akustická kytara, klávesy,basa)

Odpovědět

Zpět na „Behringer“