Digitalni mix na live
-
- Reklama
Digitalni mix na live
Ahoj, pokud mi vyjdou penize, chtel bych si koupit nejaky slusny mix. Sam vlastnim jen teslu 24ku
ktera je vsak ve stavu, ze porad neco zlobi a to si nemuzu na akci dovolit, je dobra v tomto stavu max do zkusebny. Pujcuji si proto na akce od kolegy zvukare behringera 32ku s rackem. Tuto situaci bych chtel vyresit tim, ze bych koupil nejaky pouzity levnejsi digitalni mix ktery by mi obsahnul jak pult, tak efektovy rack a pripadne bych s nim mohl doma ovladat daw. Chtel bych se vejit do co nejmensi financni zateze. Premyslel jsem predtim o analogu, ale zjistil jsem ze za cenu pouziteho stareho digitala poridim stejne vybaveny novy analog (ale k nemu by zakladne vybaveny efektovy rack stal nejmene 50tisic). Proto uz asi 2 mesice brouzdam netem a shanim informace o starejch digitalnich pultech.
Nasel jsem tyto pulty ktere by me mozna vyhovovali:
Yamaha 01V (10 000-17 000)
Yamaha 02R (17 000 - 25 000)
Yamaha 03D (10 000-17 000)
Behringer DDX3216 (10 000-17 000)
Tascam DM-24 (15 000 - 18 000)
Ramsa DA7 (15 000 - 18 000)
Mackie D8B (asi 35 000)
v zavorce orientacni ceny ktere jsem zjistil na ebay
Stanovil jsem si pozadavky, aby tento pult byl schopen samotny (nebo s pridavnymi kartami - prevodniky) pro ozvuceni i narocnejsich koncertu, tzn mel aspon 20- 24 analog vstupu, vsechny asi symetricke a na fantom napajeni staci klidne na par savlivh. Mel alespon 4 aux vystupy pro monitory na podiu. Samozrejme EQ a dyn procesory na kazdy savli a nejaky ty interni FX procesory. Vyhodou by bylo, kdyby se dal naprogramovat tak, ze by mel v sobe aktivni 3pasmovej crossover na master, timpadem bych mohl zesilovace krmit primo z mixu bez nutnosti tahat externi crossover. Cenou by se mel vejit zhruba do par desitek tisic. Mel by byl spolehlivy pro pouziti i ve venkovnim prostredi.
Yamaha 01V , 03D a DDX3216 jsou pekny, ale museli by se k nim prikoupit rozsirujici karty bud analog, a nebo digitalni s pripojenim na A/D prevodnik - coz jsou dalsi nemale investice. O DDX3216 jsem slysel jako o pultu ktery obcas zkolabuje a prestane fungovat.
Tascam DM-24 a Ramsa DA7 se me libi vic pro jejich vybavenost a moznost pripojit meter bridge (ktery by se docela siknul - ale dalsi vydaje). Stale vsak nutnost dokoupit rozsirujici A/D.
Ramsa me zaujala hlavne tim, ze pro EQ, delay, comp, aux, ma sve zvlastni ovladace ktere by asi zrychlili pristup k temto parametrum.
Tascam je zase super s jejich pridavnou firewire kartou kterou bych do pocitace mohl nahravat 24 I/O (pokud jsem to pochopil dobre)a to by bylo super.
Mackie D8B se me i za jeji vetsi cenu zalibila svymi 24 hw analog vstupy
(cimz odpadaji vydaje za dalsi karty) a pro pripojeni napr pocitace pro zaznam dalsimi 24 I/O na kartach. .Dale 24 fadery, coz by znamenalo ze na live zvuceni bych nemusel prepinat vrstvu pro vsechny savle. Integrovany meterbridge. Hlavne me zaujalo ovladani prez bezny PC pocitac se zobrazenim na bezny pocitacovy LCD monitor. Nevim jestli nejsou moje obavy prehnane, ale bojim se stability (protoze Mackie OS bezi asi na windows ze?) a jestli by bylo mozne ovladat pult bez pouziti klavesnice a mysi. Klavesnici max pro popisky savli. Vim ze predstava tahat na live jeste velke LCD je trosku zabavna, ale mozna by to byla spise vyhoda, protoze si myslim ze male LCD 320x240 na ostatnich strojich jsou sice kompaktni primo na mixu, ale asi neprehledne - a hlavne se obavam ze by nebyli poradne videt na slunicku.
Myslim ze jsem si asi vybral: bud Tascam DM-24, Ramsa DA7 nebo Mackie D8B. Zadne jine podobne pulty v teto cenove kategorii jsem nenasel. Vlastne spirit, ale ten nema LCD, takze asi absolutne nepouzitelnej. Chtel bych se vas proto zeptat jestli moje predstavy pro digitalni mix na live nejsou prehnany. Tyto pulty se daji sehnat za hubicku, protoze se jich studia zbavuji a vetsina prechazi na DAW, ale na live zvuceni by tyto pulty za malo penez meli obrovske vyuziti.Tusim ze asi prvni reakce bude, ze digital je pomalej na ovladani, nevim, ja s tim nemam vlastni zkusenosti, ale vim jiste, ze jsem moznostma digitalu byl tak ohromenej, ze jsem si asi vybral
)) Diky moc za rady a zkusenosti.
Nasel jsem tyto pulty ktere by me mozna vyhovovali:
Yamaha 01V (10 000-17 000)
Yamaha 02R (17 000 - 25 000)
Yamaha 03D (10 000-17 000)
Behringer DDX3216 (10 000-17 000)
Tascam DM-24 (15 000 - 18 000)
Ramsa DA7 (15 000 - 18 000)
Mackie D8B (asi 35 000)
v zavorce orientacni ceny ktere jsem zjistil na ebay
Stanovil jsem si pozadavky, aby tento pult byl schopen samotny (nebo s pridavnymi kartami - prevodniky) pro ozvuceni i narocnejsich koncertu, tzn mel aspon 20- 24 analog vstupu, vsechny asi symetricke a na fantom napajeni staci klidne na par savlivh. Mel alespon 4 aux vystupy pro monitory na podiu. Samozrejme EQ a dyn procesory na kazdy savli a nejaky ty interni FX procesory. Vyhodou by bylo, kdyby se dal naprogramovat tak, ze by mel v sobe aktivni 3pasmovej crossover na master, timpadem bych mohl zesilovace krmit primo z mixu bez nutnosti tahat externi crossover. Cenou by se mel vejit zhruba do par desitek tisic. Mel by byl spolehlivy pro pouziti i ve venkovnim prostredi.
Yamaha 01V , 03D a DDX3216 jsou pekny, ale museli by se k nim prikoupit rozsirujici karty bud analog, a nebo digitalni s pripojenim na A/D prevodnik - coz jsou dalsi nemale investice. O DDX3216 jsem slysel jako o pultu ktery obcas zkolabuje a prestane fungovat.
Tascam DM-24 a Ramsa DA7 se me libi vic pro jejich vybavenost a moznost pripojit meter bridge (ktery by se docela siknul - ale dalsi vydaje). Stale vsak nutnost dokoupit rozsirujici A/D.
Ramsa me zaujala hlavne tim, ze pro EQ, delay, comp, aux, ma sve zvlastni ovladace ktere by asi zrychlili pristup k temto parametrum.
Tascam je zase super s jejich pridavnou firewire kartou kterou bych do pocitace mohl nahravat 24 I/O (pokud jsem to pochopil dobre)a to by bylo super.
Mackie D8B se me i za jeji vetsi cenu zalibila svymi 24 hw analog vstupy
(cimz odpadaji vydaje za dalsi karty) a pro pripojeni napr pocitace pro zaznam dalsimi 24 I/O na kartach. .Dale 24 fadery, coz by znamenalo ze na live zvuceni bych nemusel prepinat vrstvu pro vsechny savle. Integrovany meterbridge. Hlavne me zaujalo ovladani prez bezny PC pocitac se zobrazenim na bezny pocitacovy LCD monitor. Nevim jestli nejsou moje obavy prehnane, ale bojim se stability (protoze Mackie OS bezi asi na windows ze?) a jestli by bylo mozne ovladat pult bez pouziti klavesnice a mysi. Klavesnici max pro popisky savli. Vim ze predstava tahat na live jeste velke LCD je trosku zabavna, ale mozna by to byla spise vyhoda, protoze si myslim ze male LCD 320x240 na ostatnich strojich jsou sice kompaktni primo na mixu, ale asi neprehledne - a hlavne se obavam ze by nebyli poradne videt na slunicku.
Myslim ze jsem si asi vybral: bud Tascam DM-24, Ramsa DA7 nebo Mackie D8B. Zadne jine podobne pulty v teto cenove kategorii jsem nenasel. Vlastne spirit, ale ten nema LCD, takze asi absolutne nepouzitelnej. Chtel bych se vas proto zeptat jestli moje predstavy pro digitalni mix na live nejsou prehnany. Tyto pulty se daji sehnat za hubicku, protoze se jich studia zbavuji a vetsina prechazi na DAW, ale na live zvuceni by tyto pulty za malo penez meli obrovske vyuziti.Tusim ze asi prvni reakce bude, ze digital je pomalej na ovladani, nevim, ja s tim nemam vlastni zkusenosti, ale vim jiste, ze jsem moznostma digitalu byl tak ohromenej, ze jsem si asi vybral
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
... mmno ber to jen jako muj nazor, ale z tehle jmenovanejch jsem na zivo delal s Yamahama a s DDXkem. Yamahy nemam v lasce (a uz jsem to nekde psal) protoze kdyz se chces dostat na AUX tak to je pres prepnuti FADER MODE takze ti fadery naskocej na pozice prislusneho AUXu. Asi se na to da zvyknout, rada lidi to pouziva, ale ja strasne nerad ztracim kontrolu nad fadery, ... mnohem vic mi vyhovuje system jak to ma DDX3216 kde si AUXy das na prosvetlene "rotary knoby" cili muzes mit ruku stale ba faderu (kdyby ti moderator vlez pred bednu atd.) a pritom si kroutit AUXy. To me mimochodem prijde jako maximalne logicka vec ...pango píše:Yamaha 01V (10 000-17 000)
Yamaha 02R (17 000 - 25 000)
Yamaha 03D (10 000-17 000)
Behringer DDX3216 (10 000-17 000)
Tascam DM-24 (15 000 - 18 000)
Ramsa DA7 (15 000 - 18 000)
Mackie D8B (asi 35 000)
Co se tyce Tascam DM-24, Ramsa DA7 a Mackie D8B ... mam je spis za studiovy pulty, navic jsem s nima nikdy nedelal a tudiz nevim jestli by byly na zivo pouzitelny. S tim TASCAMem jsem si hral v jednom studiu ... mmno ovladani mi prislo trochu slozitejsi ale to je asi o zvyk. Panasonic/Ramsa WRDA7 maji v divadle v Kalichu kde ho pouzivaji na predstaveni ... ale to zase nemusi nic znamenat, precijenom divadelni zvuceni je zase v tomhle ohledu trochu specificke (tam jim to jede na kodu takze se jim pripravujou sceny atd.).
... mmno pokud je stabilni napajeni (precijenom DDXko je vlastne pocitac) tak to nebyva obvykle ... se dvema vyjimkama. Problematicka byla posledni serie techto pultu z konce roku 2005 a druhej problem, kterej mel za nasledek zamrzani, byl pri neodbornem update firmware. Jinak pokud byl pult na UPSce tak fungoval jak mel.prevodnik - coz jsou dalsi nemale investice. O DDX3216 jsem slysel jako o pultu ktery obcas zkolabuje a prestane fungovat.
... mmno myslim, ze za 7000 co stoji to neni zase tak hrozna investice.Stale vsak nutnost dokoupit rozsirujici A/D.
... eightbus je vylozene studiovy pult, tam bych se prave toho ovladani pro live docela bal, ale to jen spekuluju, nezkousel jsem to. Stability bych se nebal, pokud to je schopny jet na XPckach nebo pokud bys mel pocitac jen na to tak by to nemel bejt problem.Hlavne me zaujalo ovladani prez bezny PC pocitac se zobrazenim na bezny pocitacovy LCD monitor. Nevim jestli nejsou moje obavy prehnane, ale bojim se stability (protoze Mackie OS bezi asi na windows ze?) a jestli by bylo mozne ovladat pult bez pouziti klavesnice a mysi.
... to si nemyslim, proc trvas na LCD ? Me by se ta 324ka zrovna docela libila ... ale taky jsem ji videl jen zbezne.nenasel. Vlastne spirit, ale ten nema LCD, takze asi absolutne nepouzitelnej.
... heeeTusim ze asi prvni reakce bude, ze digital je pomalej na ovladani,
... tolik moje dve pence
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Safa: diky za odpoved. S temi auxy ti musim dat za pravdu, ze je na live lepsi, aby clovek mohl mit v ruce fader zaroven s tim aby mohl upravovat dalsi parametry savle. Treba ten spirit tam se opravdu asi vyuzijou otocne knoby, ale jde o ten LCD. Myslim ze je potreba aby zvukar mel prehled o tom jaka savle pousti kolik signalu do auxu - minimalne uz kvuli pripadnym vazbam. U analogu to clovek vidi pohledem na otocne potenciometry, ale u digitalu by to slo resit pouze tim LCD. A to se me zase u toho D8B http://www.mackie.com/products/d8b_v5/images/topbig.jpg ktera ma take na kazde savli knob jako DDX 3216,libi, viz http://www.mackie.com/products/d8b_v3/T ... erview.gif . Otazka je vsak, jak by byl mix pouzitelny pro live zvuceni. Fader mode ma z tech yamah asi pouze 01V a 03D. Narozdil 02R uz ma otocne knoby na kazde savli - pro nastaveni auxu, ta by asi byla mozna pouzitelnejsi nez jeji sestra 01V a 03D. U DM-24 se pro nastaveni auxu pouziva vyber savle + 4 otocne knoby pro aux 1-6 a EQ - nevim jestli je tento zpusob take nejvhodnejsi, ale zase pro nazvucovani kde se jede kazda savle poporade by byl vhodnejsi. Takhle podobne to ma ramsa DA7, vyberu savli a potom vyberu tlacitkem aux a nastavuji knobem.
S tim DDXkem, rikas, ze pokud by bylo dobre napajeni prez UPS, nemuselo by to zlobit? Vsechny digitalni pulty jsou vlastne pocitace, jen aby to DDXko uprostred koncertu nezkolabovalo - neco jsem na diskuzich zaslechl
- ale fakt nemam s tim zkusenosti.
Jinak az ted kdyz jsi mi rekl spirit 324, tak jsem zjistil ze o tomhle pultu jsem jeste neslysel, mel jsem na mysli spirita 328cku. Ale ono to bude asi podobna masina.
Nevite ktere pulty by se dat do toho rezimu ze bych master sekce sla asi prez busy, ktery by se efektovali jako crossover? tam by to asi nijak prehledne nemuselo bejt nastavitelny, to staci, kdyz si to clovek ulozi v klidu doma.
S tim DDXkem, rikas, ze pokud by bylo dobre napajeni prez UPS, nemuselo by to zlobit? Vsechny digitalni pulty jsou vlastne pocitace, jen aby to DDXko uprostred koncertu nezkolabovalo - neco jsem na diskuzich zaslechl
Jinak az ted kdyz jsi mi rekl spirit 324, tak jsem zjistil ze o tomhle pultu jsem jeste neslysel, mel jsem na mysli spirita 328cku. Ale ono to bude asi podobna masina.
Nevite ktere pulty by se dat do toho rezimu ze bych master sekce sla asi prez busy, ktery by se efektovali jako crossover? tam by to asi nijak prehledne nemuselo bejt nastavitelny, to staci, kdyz si to clovek ulozi v klidu doma.
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
... mmno mozna se pletu ale IMHO tohle ti ani treba ty Yamahy neukazujou ... da se to tam najit mozna nekde v nejaky podobrazovce, ale stejne mas problem si priradit ty malinkaty obrazky prislusnejm faderum (musis pocitat nebo precist maly pismenka z displaye). Cili ... za sebe myslim, ze v tomhle ti display nepomuze. Jinak pro nazvuceni myslim kazdej zvukaar vi kde je kriticky vyhulenej odposlech, ta to nemusis mit display. Spis mi prijde prave v tmhle lepsi sen Soundcraft kde si oznacis savli a mas hned k dispozici vsechny AUXy a na prstenci vidis kolik toho mas pustenyho do odposlechu a do FX.pango píše:tim aby mohl upravovat dalsi parametry savle. Treba ten spirit tam se opravdu asi vyuzijou otocne knoby, ale jde o ten LCD. Myslim ze je potreba aby zvukar mel prehled o tom jaka savle pousti kolik signalu do auxu - minimalne uz kvuli pripadnym vazbam.
... aha, to jsem nevedel. Ted pred 14ti dny jsem v Nemecku hral pres DM2000 a ta to mela uplne stejne blbe AUXy na savlich jako ty zmineny Yamahy tak jsem predpoklada, ze to maji vsechny. Ale mozna ze to ten nemec mel takhle nastaveny a jde to udelat jinak, to nevim...Fader mode ma z tech yamah asi pouze 01V a 03D. Narozdil 02R uz ma otocne knoby na kazde savli - pro nastaveni auxu, ta by asi byla mozna pouzitelnejsi nez jeji sestra 01V a 03D.
... to asi jo (myslim, ze 328 byla spis studiova vec), ale koukam, ze 324 nema asi dynamiku.Jinak az ted kdyz jsi mi rekl spirit 324, tak jsem zjistil ze o tomhle pultu jsem jeste neslysel, mel jsem na mysli spirita 328cku. Ale ono to bude asi podobna masina.
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Jojo, na to jsem taky asi prisel... mmno mozna se pletu ale IMHO tohle ti ani treba ty Yamahy neukazujou ... da se to tam najit mozna nekde v nejaky podobrazovce, ale stejne mas problem si priradit ty malinkaty obrazky prislusnejm faderum (musis pocitat nebo precist maly pismenka z displaye). Cili ... za sebe myslim, ze v tomhle ti display nepomuze.
Treba ta ramsa ta nema u kazdy savle knob, ale ma zase zvlast knob pro auxy, takze auxy neovladam faderem ale prave tim knobem s tim, ze si prepnu ktery aux tim knobem chci ovladat - nevim ktery zpusob ovladani by byl v praxi lepsi, jestli ten ramsovej nebo DDX/D8B.
Jinak nevis jeste o nakym pultu v tyhle cenovy kategorii kterej jsem nezminil? Dik
Vcera jsem nasel tenhle prehled. http://console-numerique.audiofanzine.com/ Nasel jsem tam spoustu dalsich typu, ktere vsak budou u nas v evrope nedostupne, ale na ebay se obcas nejaky objevej.safa píše:... cece nic me nenapada.
Zaujala me konzole Roland VM-7200 http://fr.audiofanzine.com/produits/ind ... m7200.html kde mixovaci cast s I/O obvody je v racku a console ji dalkove ridi. Coz je vpodstate stejna koncepce jako u soucasnych drazsich digitalnich pultu.
Dale napr Tascam TM-D8000
Ale jak rikam, uz asi bude problem je sehnat a kdyby se na nich neco podelalo, tak asi u nas v CR neni nejaky specializovany servis? Ono zase ta DDX3216 je u nas hodne rozsirena, tak by asi byla pristupnejsi pripadna oprava?
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
... mmno s opravama tehle vybehovejch modelu to nebude asi nikde nijak slavny, na DDXko sice vesmes dily jeste jsou ale to asi taky nevydrzi vecne. Z tohohle hlediska by asi nejmensi prusvih mel bejt IMHO s Yamahou.pango píše:Ale jak rikam, uz asi bude problem je sehnat a kdyby se na nich neco podelalo, tak asi u nas v CR neni nejaky specializovany servis? Ono zase ta DDX3216 je u nas hodne rozsirena, tak by asi byla pristupnejsi pripadna oprava?
Jinak jak pises toho ROlanda asi jednak bude problem sehnat a jednak nevim jestli bude pro tebe zaplatitelnej. Ale jinak mam Rolanda rad ... delal jsem leta na VS2480 coz je IMHO uplne genialni vec. Ma svoje mouchy ale kdyz se s nima ceek nauci zit tak to slouzi dobre. To je ale trochu z jinyho oboru ...
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola, Yamaha ma v CR nejaky autorizovany servis? Nebo myslis kvuli jeji rozsirenosti (schaneni nahradnich dilu) ?Z tohohle hlediska by asi nejmensi prusvih mel bejt IMHO s Yamahou.
Prosimte jeste, jak jsme mluvili o tom primichavani savli do AUX sbernic. Jsi rikal o tom ze je naprosto naprd, kdyz ovladas auxy faderama (system Yamaha pultu), ze je lepsi ovladat auxy radou knobu v savlich - coz je pochopitelny. Ale z vlastni zkusenosti myslis, ze by se dalo zvyknout (pri live zvuceni - festy atd.) kdyby se auxy ovladali tim ze by se savle vybrala SELECT tlacitkem a zvlastnimi knoby se primychavali auxy (DA7, DM-24, atd.). Dik
- safa
- Uživatel

- Příspěvky: 2707
- Registrován: pon 26. pro 2005 1:28:29
- Bydliště: Praha, matka měst a vesnic
- Kontaktovat uživatele:
... mmno to nevim jak to ma Yamaha se servisem, vzhledem k tomu, ze tu nema distributora ale jen dealery. Nicmene treba Mediatech, ktery tu az do zmeny obchodni politiky Yamahu zastupoval, na moji poptavku po nahradnich dilech (fadery na DM2000) reagoval velice vstricne a rychle. Vetsi a zasadnejsi opravy ale asi stejne posilaji do servisniho centra v zahranici (to jsou jen moje domnenky, zavolej jim a zeptej se).pango píše:Yamaha ma v CR nejaky autorizovany servis? Nebo myslis kvuli jeji rozsirenosti (schaneni nahradnich dilu) ?
Prosimte jeste, jak jsme mluvili o tom primichavani savli do AUX sbernic. Jsi rikal o tom ze je naprosto naprd, kdyz ovladas auxy faderama (system Yamaha pultu), ze je lepsi ovladat auxy radou knobu v savlich - coz je pochopitelny. Ale z vlastni zkusenosti myslis, ze by se dalo zvyknout (pri live zvuceni - festy atd.) kdyby se auxy ovladali tim ze by se savle vybrala SELECT tlacitkem a zvlastnimi knoby se primychavali auxy (DA7, DM-24, atd.). Dik[/quote]
Šáfa ::::::
Soundman.cz ,
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,
FADER.cz
audiopro s.r.o.,
Zvukařská škola,

























