aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
-
- Reklama
-
luva57@gmail.com
aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
Prosím Vás, poradte mi, ktorý z týchto dvoch mixov je lepší, ak je na Yamahe iba 12 XLR vstupov, tak to je pre mňa málo. Preto som viac priklonený k Qu-16 ( ten má 16 XLR/TRS + 2 stero vstupy), príp. nejaký iný, podobný týmto. Ďalej chcem, aby to malo aspoň 6 AUX na monitory, ďalej neviem, či mi takýto mix nahradí elektrónk.kompresor (ART PRO VLA II)ktorý tiež chcem kupiť, ak to v mixe nie je. Viem, že dital má veľa možností, ale aké všetky, to presne neviem. Napr. treba mi pri digi mixe DSP procesor ? Ozvučujem bežné kapely, niekolko mikrofonov na spev, klasic. bicie, kytary prípadne syntak, tak poradte prosím.
Dakujem, luva57
Dakujem, luva57
- blaha
- Uživatel

- Příspěvky: 3593
- Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
- Bydliště: cca 10km od Jaroměře
- Kontaktovat uživatele:
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
Hele nechtěl by jsi se už regnout.
Co zase vymýšlíš, DSP procesor v tvém případě, dle druhého tvého vlákna, myšleno speaker management, ti žádný laciný digitál nenahradí a pochybuju, že to dávají i ty dražší, no rozhodně určitě ne ty pro tebe dohledné.
A mix není tvůj primární problém v řetězci, je to právě ten DBX PA+, tipy čím to nahradit jsi už dostal.
A jak je vidět, tak ten kompresor ART PRO VLA II, to je až poslední co by jsi měl řešit.
A pokud uvažuješ, krom výměny toho PA+ ještě o výměně pultu za digitál (proč ne), vůbec pokud chceš na kšeft a máš opravdu jen to co jsi vypsal, je digipult i nejlevnějším řešením jak se dovybavit procesory a efekty.
Ale nejprve si tu nastuduj co digi pulty umí a asi i pár základů o výběru pultu a to jak analog, tak digitál, je to podobné akorát digitály mívají větší možnosti rozšiřování.
Tzn. třeba že, pokud ti teď stačí vstupy, v budoucnu můžeš mit problém, to samé platí o výstupech. Mimochodem pokud by jsi chtěl řešit dělění beden na pultu tak jen pro FOH musíš mit min. 3-4 výstupy osazené min. nějakým EQ.
Pak u digitálu jestli má 31p EQ na všech výstupech vč. AUXů, kolik a jak kvalitní má efekty, jaké jsou možnosti rozšíření vstupů, připojení stageboxu, atd.
Prostě je toho hodně, ale o všem se tu už psalo i diskutovalo, takže stačí jen pročíst a pak se ptát.
Jo pro ostatní to druhé vlákno řešící DSP:
viewtopic.php?f=10&t=5677
Co zase vymýšlíš, DSP procesor v tvém případě, dle druhého tvého vlákna, myšleno speaker management, ti žádný laciný digitál nenahradí a pochybuju, že to dávají i ty dražší, no rozhodně určitě ne ty pro tebe dohledné.
A mix není tvůj primární problém v řetězci, je to právě ten DBX PA+, tipy čím to nahradit jsi už dostal.
A jak je vidět, tak ten kompresor ART PRO VLA II, to je až poslední co by jsi měl řešit.
A pokud uvažuješ, krom výměny toho PA+ ještě o výměně pultu za digitál (proč ne), vůbec pokud chceš na kšeft a máš opravdu jen to co jsi vypsal, je digipult i nejlevnějším řešením jak se dovybavit procesory a efekty.
Ale nejprve si tu nastuduj co digi pulty umí a asi i pár základů o výběru pultu a to jak analog, tak digitál, je to podobné akorát digitály mívají větší možnosti rozšiřování.
Tzn. třeba že, pokud ti teď stačí vstupy, v budoucnu můžeš mit problém, to samé platí o výstupech. Mimochodem pokud by jsi chtěl řešit dělění beden na pultu tak jen pro FOH musíš mit min. 3-4 výstupy osazené min. nějakým EQ.
Pak u digitálu jestli má 31p EQ na všech výstupech vč. AUXů, kolik a jak kvalitní má efekty, jaké jsou možnosti rozšíření vstupů, připojení stageboxu, atd.
Prostě je toho hodně, ale o všem se tu už psalo i diskutovalo, takže stačí jen pročíst a pak se ptát.
Jo pro ostatní to druhé vlákno řešící DSP:
viewtopic.php?f=10&t=5677
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
Hele trochu pletes pate pres devate, coz znamena, ze tomu moc nerozumis. Takze bych doporucoval si alespon zaklady nekde precist. Abys vubec vedel, co Ti ten digital umozni.
Uz srovnani Yamahy 01v96 a qu16 je trochu "nefer". Jsou to pulty jine generace.
V minulosti se Yamahy hodne porizovaly, protoze nebylo v podstate nic jineho. Proto na 01v96 narazis na kazdem rohu. Ja ji nehanim, ale uz je to prekonane.
Takze z teto volby urcite qu16. Ja jsem ji koupil asi pred mesicem a na live je to super. Pokud se vejdes do tech 16 mikrofonu, tak neni, co resit.
Vitek.
Uz srovnani Yamahy 01v96 a qu16 je trochu "nefer". Jsou to pulty jine generace.
V minulosti se Yamahy hodne porizovaly, protoze nebylo v podstate nic jineho. Proto na 01v96 narazis na kazdem rohu. Ja ji nehanim, ale uz je to prekonane.
Takze z teto volby urcite qu16. Ja jsem ji koupil asi pred mesicem a na live je to super. Pokud se vejdes do tech 16 mikrofonu, tak neni, co resit.
Vitek.
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
Ať se dívám z jakékoliv strany, pro moje účely bych vždy sáhnul po Qu-16.
Co s tím míníš dělat ?
Co s tím míníš dělat ?
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
Za sebe říkám Qu-16. Mám s ním za sebou asi čtyři akce a vybavenej je takřka plně:
GEQ na posílačkách
na kanálech PEQ, Hi-pass, Gate, Comp, Delay
Čtyři efektový cesty, zatím se s nima sžívám, ale je tam z čeho vybírat
mezi další vychytávky patří per-pixel meterbridge na obrazovce
nahrávání multitracku přímo na usb hard disk
pre-ampy snesou celkem dost (+40db bez šumu)
Po zvukovce není potřeba nikam moc překlikávat.
Jestli počítám správně, tak 16 kanálů je pro tebe akorát (K, Sn, HH, Tom, Tom, Fl.Tom, OverheadL, OverheadR, Bass, GtrL, GtrR, klávesy do sterea, tři zpěvy)
Proč uvažuješ na tím kompresorem od ARTu? Je fajn, ale neřekl bych, že to je k digitálu jakkoliv důležitá součást.
GEQ na posílačkách
na kanálech PEQ, Hi-pass, Gate, Comp, Delay
Čtyři efektový cesty, zatím se s nima sžívám, ale je tam z čeho vybírat
mezi další vychytávky patří per-pixel meterbridge na obrazovce
nahrávání multitracku přímo na usb hard disk
pre-ampy snesou celkem dost (+40db bez šumu)
Po zvukovce není potřeba nikam moc překlikávat.
Jestli počítám správně, tak 16 kanálů je pro tebe akorát (K, Sn, HH, Tom, Tom, Fl.Tom, OverheadL, OverheadR, Bass, GtrL, GtrR, klávesy do sterea, tři zpěvy)
Proč uvažuješ na tím kompresorem od ARTu? Je fajn, ale neřekl bych, že to je k digitálu jakkoliv důležitá součást.
-
MADMAX
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
Qu je pult výbavou, ale především pohotovostí a rychlostí ovládání naprosto nesouměřitelný s Yamahou, a to nejen s 01V/96, ale i s LS9. Takže bych vůbec neřešil - je to fakt nebe a dudy.
Pozoruju, že v těch věcech máš trochu hokej - pracoval jsi vůbec někdy na některém z těch pultů?
Jinak kompresor na masteru samozřejmě umožňují oba, lampový ovšem není (ani nějaká emulace není k dispozici, to umí až několikanásobně dražší stroje, např. DiGiCo nebo digidesign (dne AVID), u kterých lze pracovat se studiovými plug-iny (K DiGiCu potřebuješ kartu a "plug-in server") Waves...
DSP procesor (míníš-li speaker management) zatím obsahují jen dva pulty: v poměrně primitivní formě AH iLive - např. na dělení sub/top to postačí a do nových Yamah série CL lze instalovat mini YGDAI kartu LAKE , čímž získáš volně konfigurovatelný crossover/procesor až 4in-12out, v podstatě Dolby Lake. To Tě ale nemusí moc zajímat, i nejmenší CL-1 stojí se stagerackem přes půl míče, jenom ta karta stojí jistě přes 30.000,- (což je furt úspora, protože HW mašina do racku stojí kilo). Takže externí DSP ke Qu potřebovat budeš.
Digitál má v podstatě tytéž možnosti jako dospělý analogový pult + ohromný efektový rack: čili gain s PAD tlačítkem, zapínání phantom, obracení fáze, insert (a zde je největší výhoda - na VŠECH kanálech můžeš použí dynamické procesory jako gate a kompresor, tolik jich v racku fyzicky nikdo nemá), zpravidla 4 pásmové plně parametrické korekce, auxy (obvykle volitelný počet a více než většina analogů), mute, fader na každém kanále, podskupiny, VCA(DCA), matrix sběrnici a master. Počet skupin, DCA, matrixů etc lze zpravidla ometit na skutečně potřebné množství. Na výstupech bývají opět EQ, často parametrické i grafické, dynamika, zpožďování... (řadu věcí bys hledal na 01V/96 marně, to je opravdu pultík na holírny poplatný době svého vzniku, např. v základu master + volně přiřaditelné 4 výstupy (např na monitory) jsou dneska prostě nesmyslně málo...) plus vestavěné efektové procesory, nejčastěji 4 nebo více.
Pozoruju, že v těch věcech máš trochu hokej - pracoval jsi vůbec někdy na některém z těch pultů?
Jinak kompresor na masteru samozřejmě umožňují oba, lampový ovšem není (ani nějaká emulace není k dispozici, to umí až několikanásobně dražší stroje, např. DiGiCo nebo digidesign (dne AVID), u kterých lze pracovat se studiovými plug-iny (K DiGiCu potřebuješ kartu a "plug-in server") Waves...
DSP procesor (míníš-li speaker management) zatím obsahují jen dva pulty: v poměrně primitivní formě AH iLive - např. na dělení sub/top to postačí a do nových Yamah série CL lze instalovat mini YGDAI kartu LAKE , čímž získáš volně konfigurovatelný crossover/procesor až 4in-12out, v podstatě Dolby Lake. To Tě ale nemusí moc zajímat, i nejmenší CL-1 stojí se stagerackem přes půl míče, jenom ta karta stojí jistě přes 30.000,- (což je furt úspora, protože HW mašina do racku stojí kilo). Takže externí DSP ke Qu potřebovat budeš.
Digitál má v podstatě tytéž možnosti jako dospělý analogový pult + ohromný efektový rack: čili gain s PAD tlačítkem, zapínání phantom, obracení fáze, insert (a zde je největší výhoda - na VŠECH kanálech můžeš použí dynamické procesory jako gate a kompresor, tolik jich v racku fyzicky nikdo nemá), zpravidla 4 pásmové plně parametrické korekce, auxy (obvykle volitelný počet a více než většina analogů), mute, fader na každém kanále, podskupiny, VCA(DCA), matrix sběrnici a master. Počet skupin, DCA, matrixů etc lze zpravidla ometit na skutečně potřebné množství. Na výstupech bývají opět EQ, často parametrické i grafické, dynamika, zpožďování... (řadu věcí bys hledal na 01V/96 marně, to je opravdu pultík na holírny poplatný době svého vzniku, např. v základu master + volně přiřaditelné 4 výstupy (např na monitory) jsou dneska prostě nesmyslně málo...) plus vestavěné efektové procesory, nejčastěji 4 nebo více.
- Zdeněk Prodance
- Uživatel

- Příspěvky: 4039
- Registrován: pon 18. dub 2011 11:17:46
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
http://www.mackie.com/products/lp48/pdf/LP48_OM.pdf
Jen pro úplnost, je to už beznadějně vyběhlý model, ale tu kartu s procesorem do něj šlo pořídit taky.
H.M.
Jen pro úplnost, je to už beznadějně vyběhlý model, ale tu kartu s procesorem do něj šlo pořídit taky.
H.M.
Prodance, http://www.prodance.cz
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
ten mackie tt24 je super pult ..ale uz by som ho nebral ... robil som s nim .. zvuk aj funkcie super.. ael casto mrzol, restartoval sa a podobne ... same softverove problemy. nebyt tych problemov tak je to dokonaly pult
-
MADMAX
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
2 jans:
tak to jsi asi seděl za jiným pultem než já. Zvuk: no comment, to snad i ta YAMAHA LS9 hraje líp. Prostě zvuk jako lacinej digitál. A funkce - výbava dejme tomu, je to celkem intuitivní na ovládání, ale proč se třeba HPF nezobrazuje na křivce korekcí? Proč to nemá tapování na delayi? A především: rychlostně citlivé potenciometry na korekcích, takže otočíš rychle - parametr přeletí o tisíce Hz, otočíš pomaličku - vůbec nic se neděje, zkusíš něco mezi a ono se děje buď jedno nebo druhé? Z toho jsem se málem proskočil a vyletěl z kůže... Omlátil bych ten křáp Gregovi o hlavu. Naštěstí to snad už přestali vyrábět.
tak to jsi asi seděl za jiným pultem než já. Zvuk: no comment, to snad i ta YAMAHA LS9 hraje líp. Prostě zvuk jako lacinej digitál. A funkce - výbava dejme tomu, je to celkem intuitivní na ovládání, ale proč se třeba HPF nezobrazuje na křivce korekcí? Proč to nemá tapování na delayi? A především: rychlostně citlivé potenciometry na korekcích, takže otočíš rychle - parametr přeletí o tisíce Hz, otočíš pomaličku - vůbec nic se neděje, zkusíš něco mezi a ono se děje buď jedno nebo druhé? Z toho jsem se málem proskočil a vyletěl z kůže... Omlátil bych ten křáp Gregovi o hlavu. Naštěstí to snad už přestali vyrábět.
- Petr V.
- Uživatel

- Příspěvky: 325
- Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
- Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
TT24 , byl můj první digitál, sloužil bez jediné porucha , či výpadku skoro 4 roky. Naprostý průser byl ,ale digitální stagebox, na něj už nechci ani vzpomínat. Měl jsem jeden z prvních pultů, vyrobený prý ještě v nulté serii v USA, všichni ostatní , kteří vlastnili později zakoupený pult a znal jsem je, měli s pultem problémy. Jak Yamaha 01V96i , tak TT24, dnes patří historii.
QU16, také není žádný zázrak, stačí se dotknou korekcí a už poskočí o 1db. Dělal jsem na to swingovou kapelu, udělat na QU16 kontrabas (mic od DAP), prakticky nešlo, pořád zvuk někam ujížděl. Vedle toho mi na zkoušku běžel Midas Pro1 a na něm kontrabas hotový za půl minuty s krásným zvukem. Tím nechci pulty srovnávat , jsou to jiné kategorie.
Jinak za sebe bych od AH doporučil GLD80, oproti QU řadě je to o level výš.
QU16, také není žádný zázrak, stačí se dotknou korekcí a už poskočí o 1db. Dělal jsem na to swingovou kapelu, udělat na QU16 kontrabas (mic od DAP), prakticky nešlo, pořád zvuk někam ujížděl. Vedle toho mi na zkoušku běžel Midas Pro1 a na něm kontrabas hotový za půl minuty s krásným zvukem. Tím nechci pulty srovnávat , jsou to jiné kategorie.
Jinak za sebe bych od AH doporučil GLD80, oproti QU řadě je to o level výš.
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz
-
MADMAX
Re: aký digi mix ? Yamaha 01V96i alebo Allen Heath Qu-16
2 Petr V.: Dělal jsi nějaké zvukové srovnání Qu x GLD ? Já jsem srovnával GLD s iLive a s analogem (ML) a oproti iLive mi přišlo o trochu horší, ale předpokládal jsem, že Qu i GLD bude stejná "platforma", čili že zvuk už by se neměl dál zhoršit. Je to tak, nebo je na tom Qu hůř?

























