Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??
-
- Reklama
Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??
Vo verzii FW by som chybu nehľadal. Čo potrebuješ:
X32 (FOH)
- ethermnet kábel pripojuť do AES50-A
- synchronizácia Internal, HA remote vypnuté
- skupiny vytupov AES50-A 1-8, 9-16...
- Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Outputs 1-8 a 9-16
X32 Rack (stagebox)
- ethernet kábel do portu A
- synch AES50-A, HA Remote AES50-A
- Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Local 1-8 a Local 9-16
- Routing -> XLR Out -> vybrať skupiny AES50-A 1-4,5-8...
Ak to takto nefunguje, tak už neviem, kde by mohla byť chyba. Skontroloval by som ethernet kábel - ak je v poriadku, na dispeljoch oboch mixov vidíš hore pri danom porte zelený štvorček. Občas sa stane, že pri nejakej zvláštnom poradí zapnutia mixov nenabehne pripojenie - vtedy stačí odpojiť a pripojiť AES50 kábel (to sa mi ale častejšie stalo pri SD16 ajo pri X32R).
X32 (FOH)
- ethermnet kábel pripojuť do AES50-A
- synchronizácia Internal, HA remote vypnuté
- skupiny vytupov AES50-A 1-8, 9-16...
- Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Outputs 1-8 a 9-16
X32 Rack (stagebox)
- ethernet kábel do portu A
- synch AES50-A, HA Remote AES50-A
- Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Local 1-8 a Local 9-16
- Routing -> XLR Out -> vybrať skupiny AES50-A 1-4,5-8...
Ak to takto nefunguje, tak už neviem, kde by mohla byť chyba. Skontroloval by som ethernet kábel - ak je v poriadku, na dispeljoch oboch mixov vidíš hore pri danom porte zelený štvorček. Občas sa stane, že pri nejakej zvláštnom poradí zapnutia mixov nenabehne pripojenie - vtedy stačí odpojiť a pripojiť AES50 kábel (to sa mi ale častejšie stalo pri SD16 ajo pri X32R).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte 26. úno 2013 11:23:50
Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??
Ďakujem
Medzi casom ssom uz na to prisiel.
Toto som robil zle. Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Local 1-8 a Local 9-16
To uz funguje.
Este ma napadá táto vec:
Na webe som si vsimol kopec navodou kde vacsina ludi mala nasledovné poradie pri spracovani zvuku
Imputs -> MixBus -> Matrix -> Výstup
Ja davam zatial priamo na LR
Aky je v tomto rozdiel ? v com je vyhoda ?
Popripade vieme sa nejak tel. spojit a nejak mi este niektoré veci dovysvetlovať ?
Ďakujem Michal
Medzi casom ssom uz na to prisiel.
Toto som robil zle. Routing -> AES50-A -> do skupín 1-8 a 9-16 priradiť Local 1-8 a Local 9-16
To uz funguje.
Este ma napadá táto vec:
Na webe som si vsimol kopec navodou kde vacsina ludi mala nasledovné poradie pri spracovani zvuku
Imputs -> MixBus -> Matrix -> Výstup
Ja davam zatial priamo na LR
Aky je v tomto rozdiel ? v com je vyhoda ?
Popripade vieme sa nejak tel. spojit a nejak mi este niektoré veci dovysvetlovať ?
Ďakujem Michal
Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??
Kombinácia MixBus a Matrix používam iba vo veľmi špecifických prípadoch, napr. keď robím live zvuk a pre účely nahrávania alebo streamu potrebujem domiešať ruchové mikrofóny. Samostatne má matrix význam najmä ak potrebuješ v mixe deliť signál, PEQ matrixu so šiestimi pásmami a strmými filtrami je už na to celkom použiteľný.
Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??
Je krása jak se dá ke každému digital mixu popsat minimalne 1 strana A4 výčtu všech efektů, sběrnic, routingů, auxů a dalších užitečných věcí, co obsahuje. Nicméně nikdo raději neuvádí dynamický rozsah a headroom, co je daná chinatoy schopna nabídnout, nebo zda aspoň preampy jsou diskrétní analogové nebo zda input gainy už jsou čistě digitální.
V praxi to vypadá tak, že jeden zvukař stojí za mixem nebo chodí důležitě po place s tabletem a přes wifi dělá, jakože je schopen bleskově optimálně nastavit ty desítky až stovky jednotlivých obsažených efektů, kompresorů, gate, limiterů, superpřesných parametrických EQ na každé šavli, skupině, potažmo sumáru.
Resume> sebelepší zvukař ať dělá co dělá, většinou nikdy ani do konce eventu nestihne slušně nastavit všechno tak dobře a v takovém vzájemném poměru, aby se aspoň přiblížil přirozenému akustickému zvuku ze starých dobrých analogových profi gearů. Pořád to zní přes ty běžné digital consoly v řádu desetitisíců znatelně víc uměle, sterilně, nepřirozeně, tvrdě, ostřeji až řezavě, než z analog gearů. Je to asi jako srovnávat mp3 základní "kvality" 128kB a analogový tape mgf nebo gramofon. Tak co, muzikanti, ještě chcete znít jako laciná mp3? Ne? Tak pošlete vaše zvukaře bez honoráře do háje, pokud budou trvat na svých čínských digital toys namísto profi gearů v analogu, jinak přijdete o publikum a nic naplat, sebelepší muzikant s nepříjemným a umělým zvukem se stane rázem spíše mizerným muzikantem. No kdo v zivotě nic jinýho než mp3/128kB neslyšel, tak pro ty jsou digital chinatoys consoles jako stvořené!
V praxi to vypadá tak, že jeden zvukař stojí za mixem nebo chodí důležitě po place s tabletem a přes wifi dělá, jakože je schopen bleskově optimálně nastavit ty desítky až stovky jednotlivých obsažených efektů, kompresorů, gate, limiterů, superpřesných parametrických EQ na každé šavli, skupině, potažmo sumáru.
Resume> sebelepší zvukař ať dělá co dělá, většinou nikdy ani do konce eventu nestihne slušně nastavit všechno tak dobře a v takovém vzájemném poměru, aby se aspoň přiblížil přirozenému akustickému zvuku ze starých dobrých analogových profi gearů. Pořád to zní přes ty běžné digital consoly v řádu desetitisíců znatelně víc uměle, sterilně, nepřirozeně, tvrdě, ostřeji až řezavě, než z analog gearů. Je to asi jako srovnávat mp3 základní "kvality" 128kB a analogový tape mgf nebo gramofon. Tak co, muzikanti, ještě chcete znít jako laciná mp3? Ne? Tak pošlete vaše zvukaře bez honoráře do háje, pokud budou trvat na svých čínských digital toys namísto profi gearů v analogu, jinak přijdete o publikum a nic naplat, sebelepší muzikant s nepříjemným a umělým zvukem se stane rázem spíše mizerným muzikantem. No kdo v zivotě nic jinýho než mp3/128kB neslyšel, tak pro ty jsou digital chinatoys consoles jako stvořené!
Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??
zfarkas píše: ↑úte 16. črc 2019 14:30:44Je krása jak se dá ke každému digital mixu popsat minimalne 1 strana A4 výčtu všech efektů, sběrnic, routingů, auxů a dalších užitečných věcí, co obsahuje. Nicméně nikdo raději neuvádí dynamický rozsah a headroom, co je daná chinatoy schopna nabídnout, nebo zda aspoň preampy jsou diskrétní analogové nebo zda input gainy už jsou čistě digitální.
V praxi to vypadá tak, že jeden zvukař stojí za mixem nebo chodí důležitě po place s tabletem a přes wifi dělá, jakože je schopen bleskově optimálně nastavit ty desítky až stovky jednotlivých obsažených efektů, kompresorů, gate, limiterů, superpřesných parametrických EQ na každé šavli, skupině, potažmo sumáru.
Resume> sebelepší zvukař ať dělá co dělá, většinou nikdy ani do konce eventu nestihne slušně nastavit všechno tak dobře a v takovém vzájemném poměru, aby se aspoň přiblížil přirozenému akustickému zvuku ze starých dobrých analogových profi gearů. Pořád to zní přes ty běžné digital consoly v řádu desetitisíců znatelně víc uměle, sterilně, nepřirozeně, tvrdě, ostřeji až řezavě, než z analog gearů. Je to asi jako srovnávat mp3 základní "kvality" 128kB a analogový tape mgf nebo gramofon. Tak co, muzikanti, ještě chcete znít jako laciná mp3? Ne? Tak pošlete vaše zvukaře bez honoráře do háje, pokud budou trvat na svých čínských digital toys namísto profi gearů v analogu, jinak časem určitě přijdete o publikum a nic naplat, sebelepší muzikant s nepříjemným a umělým zvukem se stane rázem spíše mizerným muzikantem. No kdo v zivotě nic jinýho než mp3/128kB neslyšel, tak pro ty jsou digital chinatoys consoles jako stvořené!
Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??
Vážení diskutující.Byl bych rád,abyste si uvědomili základní fakt a to - všechno se vyrábí v Číně.Takže výkřiky typu :čínskej digitál a podobný jsou na houby.Mašiny,které mají snesitelné parametry jsou vyráběné max. do roku 1990.A to myslím úplně vážně.Jednak se používalo pájení,které aktivisti nezkousnou,materiálově,a druhak se každá krabice přeměřovala.Zase na druhou stranu byste nemohli mít 2kW konec za dnešní peníze.A tak je to se vším.Nehledejte,prosím,problém v digi nebo analogu,problém je v tom,že digi je sofistikovaná věc a i výrobce to celé staví v použitelných sestavách.A z mojí zkušenosti - raději 60kg navíc než digizes.
- CharlesBass
- Uživatel
- Příspěvky: 546
- Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Nový mix na live ozvučovanie, digitál alebo analóg ??
Už je to mimo téma, nicméně, jako obvykle je to o to výživnější
Ale ano souhlasím s zfarkasem, že přebuditelnost digimixů nízké třídy je tristní, stejně jako jejich rozlišení. Souhlasím, že výpis efektů a sběrnic je hezký, ale plná využitelnost je celkem obtížná. Myslet si ovšem, že je nutné se všemi "barevnými obrázky" hýbat aby se ten zvuk vyrovnal starému dobrému analogu - je přece vedle. Obvzlášť v této (cenové, kvalitativní) úrovni - od maličkých po dejme tomu střední třídu pultů. I maličké analogy až střední analogové pulty byli vždy více či méně odrbané a headroom nad 10dB byl zřídkavý. Co tím chci říci - mít gear ve stejnej cenovej hladině, od stejného výrobce v analogu a pak v digitálu - tak si člověk tím digitálem,podle mě, prostě zvukově nepohorší. Nevím proč, by to mělo znít jak mp3 a co je zarážející, proč by to mělo dělat ze sebelepších muzikantů muzikanty mizerné? To mi hlava nebere. To kompresory a gejty, šum a jiné neduhy u analogu neexistovali? Nesnaží se zvukař vždy přenést zvuk sice věrně, ale také proveditelně? Plnou dynamiku (třeba orchestru) přece neměl ani gramofon, větší než CD, to ano, ale i tak seřezanou až hamba, aby to dokázaly přenosky přechroupat.... a pak následně to musí přenést předzesíky, zesíky a nakonec (překvapivě) reprobedny.
Ale ano souhlasím s zfarkasem, že přebuditelnost digimixů nízké třídy je tristní, stejně jako jejich rozlišení. Souhlasím, že výpis efektů a sběrnic je hezký, ale plná využitelnost je celkem obtížná. Myslet si ovšem, že je nutné se všemi "barevnými obrázky" hýbat aby se ten zvuk vyrovnal starému dobrému analogu - je přece vedle. Obvzlášť v této (cenové, kvalitativní) úrovni - od maličkých po dejme tomu střední třídu pultů. I maličké analogy až střední analogové pulty byli vždy více či méně odrbané a headroom nad 10dB byl zřídkavý. Co tím chci říci - mít gear ve stejnej cenovej hladině, od stejného výrobce v analogu a pak v digitálu - tak si člověk tím digitálem,podle mě, prostě zvukově nepohorší. Nevím proč, by to mělo znít jak mp3 a co je zarážející, proč by to mělo dělat ze sebelepších muzikantů muzikanty mizerné? To mi hlava nebere. To kompresory a gejty, šum a jiné neduhy u analogu neexistovali? Nesnaží se zvukař vždy přenést zvuk sice věrně, ale také proveditelně? Plnou dynamiku (třeba orchestru) přece neměl ani gramofon, větší než CD, to ano, ale i tak seřezanou až hamba, aby to dokázaly přenosky přechroupat.... a pak následně to musí přenést předzesíky, zesíky a nakonec (překvapivě) reprobedny.
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři