Mix pro in-ear

Analogové, digitální, powermixy, D.J. mixy...
  • Reklama
  • DEMO 15
Grazlll
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 232
Registrován: ned 27. bře 2011 10:12:21

Mix pro in-ear

Příspěvek od Grazlll » ned 26. srp 2012 20:10:23

Zdarec,
chvíli jsem přemýšlel pod jaký téma tohle hodit, ale mixpulty budou asi nejlepší..
Rád bych v kapele zavedl in-ear monitoring. Každý kdo někdy hrál v menších klubech, kde v lepších případech zvučí zvukaři, kterým je jedno co slyšíš ty i ostatní, v horších případech ti, kteří neumí ani zapnout odposlech to asi pochopí...
Máme v kapele čtyři zpěvy, tedy určitě potřebuju 4 monitorový cesty + alespoň 8xXLR/TRC vstupy, na každym Direct Out. Hledám na netu jak blbej, ale nový pulty s požadovanými parametry nejsou v našich cenových relacích.. Určitě by posloužil nějaký stolet starý pult...Nevíte někdo o něčem takovém? Budu vděčný za jakoukoliv pomoc nebo radu :-)

Uživatelský avatar
KamilV
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1439
Registrován: pon 30. lis 2009 13:10:24
Bydliště: Olomouc

Mix pro in-ear

Příspěvek od KamilV » ned 26. srp 2012 20:26:13

A co jsou "vaše cenové relace"?
A jak máš in-ear vymyšlený? Propojit direct out se sluchátkovým distributorem? To tě ten "sto let starý pult" pustí lupanec přímo do ucha?
A jaký máte sluchátka?

In-ear totiž není sranda, jednou mi na pódium naklusala kapela s "vlastním in-ear" a brzy se dožadovali, abych posunul PA víc dopředu, protože se v těch sluchátkách neslyší.
Přirozeně, obyčejná sluchátečka nemají útlum zvenku. Máte tohle vyřešené?

OT: 4 kvalitní (ale opravdu kvalitní) odposlechy (pro každého vlastní) vyndou levněji, než 4x in-ear (ale zase kvalitní).

Grazlll
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 232
Registrován: ned 27. bře 2011 10:12:21

Mix pro in-ear

Příspěvek od Grazlll » ned 26. srp 2012 20:36:02

V podstatě, jak už to tak u mě bývá je plánovaná fáze experimentování :-)
Vize je taková, že z DirectOut bych posílal původní signál zvukaři, z AUXů potom vytažený naslouchadla..Pokud to AUXy neutáhnou, jakože asi ne tak ještě přes sluchátkovej zesilovač.
Co se sluchátek týče tak to pro začátek chci zkusit s drátovejma..Mam doma "pecky" se kterejma trénuju na bicí a když se daj správně do uší tak ty bicí z "venku" neslyšim takže doufám, že by i při živym hraní mohly být něco platný..:-)
Zatim je to takový bastlení, ale chci to vyzkoušet :-)
Nebo je to celý kravina? :-)

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Mix pro in-ear

Příspěvek od blaha » ned 26. srp 2012 21:55:11

Tak přesně na tohle bych viděl ideálně použít zvukovku Motu 828 mk3 Hybrid + nějaký ADA převodníky podle potřeby.

Ta zvukovka má v sobě HW CueMix, který umí jak EQ, tak Comp/Limit, tak i Reverb. Po nastavení to jede i bez PC.

Tohle si pěkně můžeš srovnat do racku i s vysílačkama, propojit a pak poze kapelu napíchat do toho, nebo se odpíchnout z DirOutu zvukaře, nebo ze splitteru.

Tím to je komplet vyřešeno.

Ale trochu jinde je cena toho celého. Za daných okolností se pak naskýtá otázka, jak vysoko jste hudebně v řetězci postaveni, co se vyplatí a co ne. Jestli pak není lepší obracet se pouze na zvukaře o kterých víte, že buď vám IE slušně namíchají, nebo vám slušně namíchají i klasické odposlechy. Ještě lépe se pak dovybavit dvorním kapelovým zvukařem, který bude vědět co a jak a kde.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

kalfar
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 241
Registrován: ned 19. srp 2007 16:21:00
Bydliště: Podkrkonoší

Mix pro in-ear

Příspěvek od kalfar » ned 26. srp 2012 23:50:38

Pánové a uvědomujete si, jaké problémy naděláte tomu zvukaři? Nejen že bude muset předrátovat půlku pódia tam a zase zpět, ještě k tomu bude on závislý na vašem mixu, resp. na vašem nastavení gainu. Stejně tak kvalita zvuku bude dána vašimi předzesilovači v "cenově dostupném" mixu, takže půjde také slušně dolů.

Toto řešení vypadá sice na první pohled atraktivně, ale v praxi je nepoužitelné. Vaše problémy řešte v první řadě v kapele (kde většina problémů bývá) a případné selhání zvukaře u pořadatele akce. Věřím, že těch "špatných" zvukařů je mnohem méně, než si myslíte.
Žijem, pijem, tancujem! Jsem velký a tvrdohlavý!

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Mix pro in-ear

Příspěvek od blaha » pon 27. srp 2012 9:02:59

Pravda na to jsem taky myslel, taky to nejde udělat s nějakým polovičatým řešením. Tzn. udělat to pořádně, ale tzn. minimálně 100k za komplet.
No a u této ceny by už měla být kapela hodně na úrovni a vydělávat slušné peníze, tzn. i jezdit akce, kde to není zase až takový problém.
(i když vím co to bylo oproti ostatním kapelám za šílenost, když se na fesťáku přezvučovalo a přepichovalo na Chinaski, který mají IE řešenej přes svoji LS9ku)

Tohle je opravdu na slušnýho zvukaře, nebo slušnýho svýho zvukaře na cizí aparát. Nebo slušnýho svýho zvukaře, kterej by měl třeba i v tý zvukovce předmícháno svoje a ven posílal už poze hotové cesty (MAIN, AUX). Pochopitelně to, ale stále znamená komunikaci a spolupráci se zvukařem, který aparát dodává a samozřejmě taky musí všichni vědět co přesně dělají.

Pro klid duše, jak jsem psal, je pak i lepší takovýto mix, odbočit buď spliterem, nebo vytahat z DirOut, ale až z pultu hlavního zvukaře (nebo monitoráka). Obráceně je to blbost, a asi jako zvukař bych to ani nikomu nedovolil.
A ještě pozor takovéhle požadavky na techniku jsou asi opravdu nestandartní (v oblasti kam asi spadáte), a určitě to bude hodně hýbat s cenou za ozvučení.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

Uživatelský avatar
Fyla
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: stř 09. črc 2008 15:58:11
Bydliště: براغ

Mix pro in-ear

Příspěvek od Fyla » pon 27. srp 2012 9:38:58

Parkrat jsem se s tim potkal, nekomu to celkem funguje, nekomu ne. Kazdopadne na festivalu je to o "predratovani" podia, kvalita zvuku jde rapidne dolu (rozboceni atd...), zvukovka trva paradoxne dele a vysledek je znacne kompromisni (i pro kapelu). Ale verim, ze se tim da eliminovat zvukar "hnup" (bohuzel se eliminuje i zvukar "zvukar").

Grazlll
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 232
Registrován: ned 27. bře 2011 10:12:21

Mix pro in-ear

Příspěvek od Grazlll » pon 27. srp 2012 9:47:24

Dobře..tak to řeknu jinak..Nejsme žádná super kapela a když na nás přijde sto lidí tak jsme vystreslý jak blázen :-D Ale hodně mě baví se v takovýhlech věcech vrtat (pro profíky jako vy je možná nepochopitelný, že se někdo pouští do takovýchle věcí a ví o tom kulový..:-) ) Nevim jestli na akcích na jakých hrajeme my bude patrnej rozdíl když v cestě budou MIC preampy například od Behringera...:-)
A ještě jedna věc a opravte mě jestli jsem to blbě pochopil... Neměl by signál z Direct Out zůstat stejný jako vstupní signál?Tedy nepoznamenaný Gainem?
A co bude muset zvukař tahat dvakrát? Naše nástroje a MIC si propojíme s mixem vlastníma kabelama a zvukař bude brát pouze výstupy z Direct Out...

Frenk
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 691
Registrován: stř 27. srp 2008 12:14:05
Bydliště: Opava

Mix pro in-ear

Příspěvek od Frenk » pon 27. srp 2012 10:03:32

každý kdo někdy hrál v menších klubech, kde v lepších případech zvučí zvukaři, kterým je jedno co slyšíš ty i ostatní, v horších případech ti, kteří neumí ani zapnout odposlech to asi pochopí...
Jsi mě teda urazil ted :-) I kdyz bohužel to tak často bývá, ale největší problém podle mě je špatná neřešená akustika a nekvalitní vybavení. :( jinak problém v tvém řešení bude že dit out je většinou Jack, a to abys sebou tahal redukce nebo ideálně DI-BOXy kvuli problemum se smyckami(protože v takovém klubu jsou rádi že maj aspon jeden/dva kusy nějakého šmejdu).
Never ask FOH sound engeener "Are you DJ?" because he can kill you....

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Mix pro in-ear

Příspěvek od blaha » pon 27. srp 2012 10:18:37

Navíc DirOut je , když se podíváš do jakýhokoliv schématu pultu, vytaženej až za Gainem, Preampem a HPF. Některý pulty to maj dokonce až za PEQ bez možnosti přepnutí. Takže to ovlivní hodně.

Pokud si povezete svoje mikrofony (což může bejt pro zvukaře taky problém) a drátování (čas na přípravu navíc). Jediným čistým řešením je spliter, rozdělit to ještě před pultama, ale stejně i když budeš mít třeba 16ti kanálovej výstupní kabel pro toho zvukaře, osazenej XLR, tak ale on bude muset vytahat 16 kanálů z páráku a nastrkat tam ty tvoje. To není problém pokud hrajete pouze vy, ale je to problém na větší akci, protože nastrkat to pak zpátky není tak úplně jednoduchý (spletenec).

Pořád si myslím, že je lepší, když už to chcete řešit, si pořídit slušný IE, případně sluchátkový distributor. Slušný sluchátka. Dobrýho kapelního zvukaře. Dobře si rozmyslet co vše musíte mít do IE dovedený (jestli nutně musí bejt třeba 4 kanály, nebo vám stačí třeba i jeden nebo dva). No a s tím se připojit na AUXy místního zvukaře a vyřešeno.

No a až budete ve vatě, pak si klidně pořiďte splitter, zvukovku (nebo digi pultík), udělejte si vlastní AUXy a jen to tam vsuňte. Teď je to ale blbost.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

lukasv
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 34
Registrován: pon 07. úno 2011 19:24:40

Mix pro in-ear

Příspěvek od lukasv » pon 27. srp 2012 10:53:15

Už vidím jak průměrný zvukař tahá z bedny 16 kabelů symetrický jack <--> XLR . :lol:

Máte to někdo ve výbavě, nebo byste byli taky zaskočeni, jako já, kdyby někdo na place s tímto požadavkem přišel? :)

Uživatelský avatar
Petr V.
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: ned 14. zář 2008 20:57:37
Bydliště: Mezi Prahou a Plzní.

Mix pro in-ear

Příspěvek od Petr V. » pon 27. srp 2012 12:57:50

To co tady požaduješ ,jsem už dělal pro 3 různé kapely. Stejné problémy, stále si stěžovali na monitory.
Řešil jsem to klasickým rozešitím,jako se používá u mnoha sestav s analogovými monitorovými pulty, tzn. přímým paralelním spojením. Mixpult byl AH Wizard , stačí 16 vstupů. Předpokládám ,že tomy a overhead si níkdo normální do monitorů nepouští.
Většinou šlo o :
4xzpěv
2xkytara
1x basa
4xklávesy (stereo)
1xkick
1xsnare
1xHitHat

- celý tento systém sebou nese riziko vytvoření zemnící smyčky (brum).
- na první akci, problém s mikrofoními kabely, je jich potřeba prakticky dvojnásobek. Takže jsem pro první kapelu přes noc do druhého dne dělal 16-párák (asi 10m).
- to, že si kapela na nastaví monitory jednou a pak se jen zapojí kabely je iluze, každý druhý kšeft začínal stresem a vesele ladili monitory i hodinu. Navíc se používala kombinace klasických monitorů a sluchátek (bubeník a klávesák).

Dnes ani jedna z těch kapel tento způsob řízení monitorů nepoužívá, všichni nakonec nakoupili kvalitní In-Ear monitoring, naučili se přesný způsob nastavení poměrů do jednotlivých odposlechových cest. To znamená ,že se nepřekřikují v požadavcích , začínají nejhlasitějším/nejdůležitějším nástrojem či zpěvem a přesně specifikují požadavky místnímu zvukaři.Ten jen přidává či ubírá a to zvládne 99% zvukařů.
Neberte to osobně,ale téměř nikdy jsem neměl problém s monitory u dobrých muzikantů,kde jsou kvalitní aranže, kapela má na podiu pořádek po zvukové stránce. Naproti tomu se dnes už odmítám zlobit s amatéry a rádoby hvězdičkami,které neví co chtějí ,ale hned ví,že debil je ten za pultem (neříkám,že někdy není:-)).
Osobně bych vám spíš radil výše uvedený In-Ear, někde si udělat zkoušku s dobrým a trpělivým zvukařem a odposlechy si vychytat. Taky si myslím,že není od věci,když nastavování odposlechů "řídí" jeden člověk z kapely. Určí která cesta se nastavuje a pokud dotyčný nemá mikrofon tlumočí i jeho požadavky. S trochou disciplíny celý postup vychytáte tak,že vám bude stačit 10minut na zvukovku monitorů.
Po finanční stránce není od věci,že si každý investuje do vlastního zařízení.
Petr Vinš
tel: 721 281 678
petr@splacoustics.cz

Uživatelský avatar
CharlesBass
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
Bydliště: Banská Bystrica

Mix pro in-ear

Příspěvek od CharlesBass » úte 28. srp 2012 1:25:38

Na to co napsal Petr V. se mi od přečtení dotazu sbíhali sliny :)

a) zkuste zásadně poladit nástrojovku - čtyři zpěvy jdou poladit i na klas. odposlehy - za předpokladu, že na podiu není zbytečná koule zapříčiněná (jak taky jinak) individualismem kytaristů atp. Samozřejmě - malé kluby s příšernou akustikou, ruku v ruce s horším vybavením klubu či zvukaře, dělají taky své. Tam ovšem mnohem složitější systém monitoringu nemusí být vůbec přínos...

b) pro jakéhokoli zvukaře bude vždy mnohem snadnější odpojit své odposlechy a zapojit vaše případné inéry - do počtu čtyř cest snad kdekoliv .. tam, už je pak zásadní taktické provedení zvukovky a konkrétní požadavky muzikantů. Zásadní je to v tom, že zvukař nemusí vědět kolik toho tam kdo má, obvyklé hladiny hlasitosti, které pouští do svých klas. monitorů, nejsou pro něj vypovídající - záleží na nastavení gainu na sluchátkového ditributoru, či jednotlivých vysílačích.

c) inéry obecně pročistí zvuk na podiu, odpadají vazby mikrofonů zpěvu a přináší, v případě dobrého nastavení, pohodu muzikantům - slyší to co potřebují - především svůj vokál, bez ohledu na hlučnější bicí či nasranou kytaru. Ruku v ruce s tím jde ale automatické omezení reálné hlasitosti nástrojů (mimo bicích) když už má (rozumný :) ) muzikant špunty v uších, tak si sejmutý nástroj pustí do nich, než aby to přes ně protlačoval zvenku ...

Zakoupení kvalitních sluchátek (ano, v řádu tisíců) je váš první krok pro budování ineéru jako takového - je podružné, jsou-li napájeny po drátu, či bezdrátově a míchány zvukařem či vámi přes svůj mix, či nějakou zvukovku či co. Myslím, že pokud opravdu chcete věnovat úsilí tomuto řešení, musíte být připraveni se vydat za ty sluchadla a nejspíš i bezdrátové mašinky - tahat za sebou kabel od kytary (mikrofonu) a ještě od sluchátek :) "je to o život" :)

Z mé praxe. Sám zpívám vokály od basy a to v nízkých polohách, tam je problém se konkrétně slyšet a vnímat i zvuk tý basy, skoro se mi to maskuje. Opravdu vyjímečně se z odposlechu slyším dobře, a to poslední dobou mám v odposlechu jen svůj zpěv! Pravda, nemám v těch polohách takovou páru, vejš mi to de líp (občas zpívám i sólo v "normálním" hlase) ale od toho tam máme ještě další tři zpěvy :) Sluchátka jsem zkoušel a bylo to super, opravdu jsem si byl jistý, slyšet se v tom trojhlase přesně tam, kde to má znít... ... basu v tom případku slyšim zvenku, mám ji tak normálně nahlas, výhodu to má, že i ostatní hráči ji slyší a do inearu nepotřebují. To už ale kytary si tam dávají hodně, stejně jako hi-hat a občas i kopák (hlavně bubeník si v tom libuje, že :D ) A jak jsem psal, jakmile maj kytaristi tu kytaru v uších, mám jí já bez inéru na podiu úplně parádně akorát (málo) :-) A ven to rozhodně nelozí, komba mívají ještě z boku .. jó, takovou bandu bych chtěl jen zvučit .. :) - Velké akce externí zvukař, malé akce já s malým PA a s úplně stejným řešením odposlechů ... s inearem bych to asi nedával ... přeci jen samozvuk má svoje kouzlo v odhadu zvuku ze zálohy :D

Ale inear na velké akce ještě nemám, bezdrátovej jinak radši bednu! A jen bych připomenul - nedávat si vlastního vokálu moc, pak se člověk logicky do zpěvu "neopírá", de z něj horkej vzduch...
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky :lol:
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři :-)

Grazlll
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 232
Registrován: ned 27. bře 2011 10:12:21

Mix pro in-ear

Příspěvek od Grazlll » úte 28. srp 2012 19:37:50

Tak předně..určitě jsem nechtěl nikoho urazit ani si hrát na hvězdičky ;-) Jak jsem psal, jsem velkej fanda hudební techniky a chtěl jsem to vyzkoušet..:-) Pokud s timhle systémem jak řikáte je takovýho sr..í tak dám na názory zkušenějších a "služebně" starších :-)
A začnu uvažovat o tom jak celou kapelu překecat k tomu aby dal každý cca 10000-20000 na "inéra" :-D
Děkuju všem za rady a názory

Uživatelský avatar
CharlesBass
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: ned 20. dub 2008 13:11:38
Bydliště: Banská Bystrica

Mix pro in-ear

Příspěvek od CharlesBass » úte 28. srp 2012 23:06:19

Nezbývá než toto doporučit :) Inér je věc osobního charakteru a každý ji může využít kdekoli jinde. Čím kdo zainvestuje více, tim více bude sám spokojený. Na netu se dá najít hafo recenzí a informací. Jak sem psal - pokud o to stojíte je to první krok. Ale např bastlit do sebe nějakej letitej mix, složitě to propojovat s hlavním mixem u PA a poslouchat to na sluchátkách za pár stovek k walkmenu .... prostě to nedoporučuju.

Třeba zpěvačka z mojí klubovky "ala pank" si koupila LD sys a k tomu už nevím jaká sluchátka. Byli v ceně toho bezdrátu LD Systems MEI 100-X, ten to je ;) V malých klubech a hospodách to pro její ženský vokál, který není nijak silný, je hotové požehnání ... začala být slyšet z beden ona a ne vazba od "do nekonečna" vytočeného gainu na šavli, když nebylo co zesílit... když se začala slyšet v tom humbuku okolo, začala se parádně opírat do zpěvu, až sem valil voči.

Za mě: Obecně lze říci, že pro klubové kapely je investice do průměrného bezdrátu a kvalitních sluchátek vhodná. Tj cca 7000-10000 Kč/jedna osoba.

Zvukaři už nebývají překvapení - prostě tu krabičku s displejem a anténkou někam připojí a dle pokynů vlastníka mu namíchají to, co on chce slyšet a taky to dotyčný pak skutečně slyší.
Basista zajímající se značnou měrou o zvuk, tedy i samozvučení a jeho následky :lol:
A drze se deroucí do vyššího levelu sorty podivínů říkající si zvukaři :-)

Odpovědět

Zpět na „Mixážní pulty“