Zvuky v přírodě
-
- Reklama
Zvuky v přírodě
Díky všem, už jsem si objednala Zoom H1 a těším se až ho vyzkouším.
Zvuky v přírodě
Tak jsem po delší pauze, opět tu. Mám nahrávky z venkovního prostředí i z domu a nevím jak se s nimi pochlubit. Soubory jsou ve formátu MP3 a wav
Zvuky v přírodě
Pokud jde o chlubení zde, co třeba použít SoundCloud?
Viz informace-a-provoz-fora-forum-o-foru/so ... t3497.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viz informace-a-provoz-fora-forum-o-foru/so ... t3497.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zvuky v přírodě
Naše kaplička v šest ráno
Sousedovic koťata
Sousedovic koťata
-
- Uživatel
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 30. črc 2008 16:20:46
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Zvuky v přírodě
no pěkné, tak tu máme konečně zvukařku, i když to zatím vypadá spíš na studio než na lajvko
Zvuky v přírodě
Pokud to dobře chápu, tak nevím, jestli se mám urazit nebo být polichocena. Ráno ve 3/4 na šest jsem vstala a šla pod kapličku nahrát zvony. Jsou to skutečné nahrávky z terénu. U koťat jsem pravda použila Audacity na pročištění a zhoustnutí mňoukáníbanach píše:no pěkné, tak tu máme konečně zvukařku, i když to zatím vypadá spíš na studio než na lajvko
Zvuky v přírodě
Zni to hezky..
Jojo take jsem zazil par nocnich honu na zvuky.. (-: Strihani v nahranem materialu je bezna praxe, bez ktere to skoro nejde..
Mas k tomu nejake chlupy na vitr??
V.
Jojo take jsem zazil par nocnich honu na zvuky.. (-: Strihani v nahranem materialu je bezna praxe, bez ktere to skoro nejde..
Mas k tomu nejake chlupy na vitr??
V.
Zvuky v přírodě
Jen molitanový nástavec, který byl součástí Zoomu.
Je to fakt super, lovit zvuky. Zvuk v každém vyvolává něco jiného, vzpomínky, pocity, nálady. Moc mě to baví. Mám pořád uši ve střehu........
Je to fakt super, lovit zvuky. Zvuk v každém vyvolává něco jiného, vzpomínky, pocity, nálady. Moc mě to baví. Mám pořád uši ve střehu........
Zvuky v přírodě
(-:
S vetrem asi zacnes casem zapasit. Ten molitan neochrani ani pred vankem..
Jasne.. Doporucuju se pak prihlasit na Famu - zvuk. tvorba. To by Te asi bavilo..
V.
S vetrem asi zacnes casem zapasit. Ten molitan neochrani ani pred vankem..
Jasne.. Doporucuju se pak prihlasit na Famu - zvuk. tvorba. To by Te asi bavilo..
V.
Zvuky v přírodě
Možná před 15 lety bych o tom fakt uvažovala, teď už ne
Ale rozhodně to neopustím.
Ale rozhodně to neopustím.
Re: Zvuky v přírodě
Nahravanie zvukov a ruchov v prirode nie je taka jednoducha vec, ako sa na prvy pohlad zda! V prvom rade Vam musi byt jasne co chcete nahravat. Konkretne zvuky fauny, alebo celkovy ambient daneho prostredia. Dolezitym faktorom pre vyber technickych komponentov, je fakt, ze viac-menej nahravame ticho a tu hra hlavnu rolu vlastny sum mikrofonov a rekordera. Odstup signal/sum nahravky potom urcuje jej prakticku pouzitelnost. Je rozdiel nahravat rockovy koncert s vysokou hladinou hluku (extrem), kde vlastny sum zaznamoveho zariadenia je zanedbatelny, alebo nahravat ticho, kde odstup signal/sum je velmi maly. Je jasne, ze splnenie tychto poziadavok je financne velmi narocne, lebu pouzitelne su len kvalitne komponenty nahravacieho zariadenia. To sa dozviete aj prestudovanim stranok a blogov zameranych na tuto problematiku (natur recording, wild recording...). V prvom rade Vam musi byt jasny ucel, pre ktory potrebujete nahravku pouzit. Ak to ma byt len kratka zvukova kulisa k ozvuceniu domaceho archivacneho videa, alebo na web, tak stacia aj lacnejsie rekordery, so zabudovanymi elektretovymi mikrofonmi.
V pripade narocnejsieho ucelu vsak potrebujete externe kondenzatorove mikrofony, tie vsak potrebuju fantomove napajanie. Dynamicke su pre tento ucel malo citlive. U kondenzatorovych mikrofonov zjednodusene plati, ze cim vacsi priemer membrany, tym mensi vlastny sum.
V studiach sa pouzivaju 1" mikrofonne vlozky, tie su vsak v exterieri rizikove, lebo akykolvek vacsi akusticky tlak, pripadne vietor mozu tieto vlozky poskodit. Napriek riziku niektori fonoamateri pouzivaju vynikajuce Rode NTG1, pre ich nizky vlastny sum (5dB). Ako kompromis su vhodne 1/2" typy, ktore su na akusticke razy menej citlive (Sennheiser RF rada MKH, Schoeps), pre lacnejsie typy inych vyrobcov plati, ze cena zodpoveda kvalite.
Pre nahravanie konkretnych zvukov potrebujeme smerove mikrofony (shotgun), lebo s klasickym mikrofonom sa z hladiska citlivosti nedostaneme na dostatocnu vzdialenost. Z cenovo dostupnych je vyborny Rode NTG3. Dalsou moznostou je pouzitie paraboly, u tej vsak treba volit priemer, ktory urcuje dolny limit frekvencneho rozsahu.
Pre nahravanie vtacich ruchov sa pouziva priemer cca 60 cm (Telinga). Do ohniska paraboly su vhodne 1/2" kondenzatorove vlozky, pre mensie naroky aj elektrety (Panasonic WM-55A kardioda, WM-61A gula, v Linkwitz modifikacii, lepsie Primo EM21 kardioda, EM23 gulova charakteristika, pre stereo v PZM prevedeni).
Pre nahravanie ambientu sa pouzivaju stereo pary mikrofonov s roznymi charakteristikami v ucelovo vhodnych zostavach AB, XY, MS, ale aj Crown SASS. Rozni vyrobcovia ponukaju aj kompaktne stero mikrofony (Rode NTG4), alebo parovane jednotlive mikrofony (stereo par Rode NTG1).
Z dostupnych kompaktnych stereo mikrofonov je dobre pouzitelny Rode NTG4.Tiez su mozne surroundove zostavy pre viackanalovy zvuk. Velmi zaujimave su priestorove mikrofony firmy Soundfield (ST350, ST450), zostava styroch 3/4" vloziek v tetrahedralnom usporiadani, ktorych vystup je stereo s nastavitelnou charakteristikou aj priestorovym uhlom a stvorkanalovy B-format, vektorove signaly XYZW (Gerzon teoria), ktore umoznuju v postprodukcii pomocou pluginu vytvorit akekolvek stereo a surround az do 10+1. Pre nahravanie v exterieri je vsak nevyhnutna kvalitna protiveterna ochrana mikrofonov (Rycote, Rode)! Jednak pre ochranu samotnych mikrofonov, ale aj pre pouzitelny odstup veterneho hluku a uzitocneho signalu.
Pri kondenzatorovych mikrofonoch se este velmi dolezitym faktorom pre pouzitie v exterieri ich odolnost voci vlhkosti. Najodolnejsie su RF mikrofony (Sennheiser, Rode), Soundfiel to riesi vyhrievanim mikrofonu.
Rekordery sa dnes uz pouzivaju prevazne digitalne, aj ked kvalitne analogove paskove a DAT su stale pouzitelne (DAT je velmi chulostivy). Aj tu vsak plati, ze kvalita zavisi od ceny. Rozhodujucim parametrom je odstup signal/sum, kmitoctovy rozsah je uz standardne u vsetkych dostatocny (zavisi od vzorkovania - Samplerate). U digitalnych pouzivame rozlisenie 24bitov/96 kHz vzorkovanie, u spickovych 24bitov/192 kHz. Ma to velky vyznam pre rozlisenie detailov vo zvuku a hlavne pre dalsie softverove spracovanie.
.otjoV
V pripade narocnejsieho ucelu vsak potrebujete externe kondenzatorove mikrofony, tie vsak potrebuju fantomove napajanie. Dynamicke su pre tento ucel malo citlive. U kondenzatorovych mikrofonov zjednodusene plati, ze cim vacsi priemer membrany, tym mensi vlastny sum.
V studiach sa pouzivaju 1" mikrofonne vlozky, tie su vsak v exterieri rizikove, lebo akykolvek vacsi akusticky tlak, pripadne vietor mozu tieto vlozky poskodit. Napriek riziku niektori fonoamateri pouzivaju vynikajuce Rode NTG1, pre ich nizky vlastny sum (5dB). Ako kompromis su vhodne 1/2" typy, ktore su na akusticke razy menej citlive (Sennheiser RF rada MKH, Schoeps), pre lacnejsie typy inych vyrobcov plati, ze cena zodpoveda kvalite.
Pre nahravanie konkretnych zvukov potrebujeme smerove mikrofony (shotgun), lebo s klasickym mikrofonom sa z hladiska citlivosti nedostaneme na dostatocnu vzdialenost. Z cenovo dostupnych je vyborny Rode NTG3. Dalsou moznostou je pouzitie paraboly, u tej vsak treba volit priemer, ktory urcuje dolny limit frekvencneho rozsahu.
Pre nahravanie vtacich ruchov sa pouziva priemer cca 60 cm (Telinga). Do ohniska paraboly su vhodne 1/2" kondenzatorove vlozky, pre mensie naroky aj elektrety (Panasonic WM-55A kardioda, WM-61A gula, v Linkwitz modifikacii, lepsie Primo EM21 kardioda, EM23 gulova charakteristika, pre stereo v PZM prevedeni).
Pre nahravanie ambientu sa pouzivaju stereo pary mikrofonov s roznymi charakteristikami v ucelovo vhodnych zostavach AB, XY, MS, ale aj Crown SASS. Rozni vyrobcovia ponukaju aj kompaktne stero mikrofony (Rode NTG4), alebo parovane jednotlive mikrofony (stereo par Rode NTG1).
Z dostupnych kompaktnych stereo mikrofonov je dobre pouzitelny Rode NTG4.Tiez su mozne surroundove zostavy pre viackanalovy zvuk. Velmi zaujimave su priestorove mikrofony firmy Soundfield (ST350, ST450), zostava styroch 3/4" vloziek v tetrahedralnom usporiadani, ktorych vystup je stereo s nastavitelnou charakteristikou aj priestorovym uhlom a stvorkanalovy B-format, vektorove signaly XYZW (Gerzon teoria), ktore umoznuju v postprodukcii pomocou pluginu vytvorit akekolvek stereo a surround az do 10+1. Pre nahravanie v exterieri je vsak nevyhnutna kvalitna protiveterna ochrana mikrofonov (Rycote, Rode)! Jednak pre ochranu samotnych mikrofonov, ale aj pre pouzitelny odstup veterneho hluku a uzitocneho signalu.
Pri kondenzatorovych mikrofonoch se este velmi dolezitym faktorom pre pouzitie v exterieri ich odolnost voci vlhkosti. Najodolnejsie su RF mikrofony (Sennheiser, Rode), Soundfiel to riesi vyhrievanim mikrofonu.
Rekordery sa dnes uz pouzivaju prevazne digitalne, aj ked kvalitne analogove paskove a DAT su stale pouzitelne (DAT je velmi chulostivy). Aj tu vsak plati, ze kvalita zavisi od ceny. Rozhodujucim parametrom je odstup signal/sum, kmitoctovy rozsah je uz standardne u vsetkych dostatocny (zavisi od vzorkovania - Samplerate). U digitalnych pouzivame rozlisenie 24bitov/96 kHz vzorkovanie, u spickovych 24bitov/192 kHz. Ma to velky vyznam pre rozlisenie detailov vo zvuku a hlavne pre dalsie softverove spracovanie.
.otjoV
Re: Zvuky v přírodě
.otjoV - to pekne zhrnul. Škoda že o túto tému je tak malý zaujem.
Osobne som začínal s Zoom H4n, teraz mám aj Tascam DR70D, z mikrofónov používam v štúdiu výborný NT2, to je veľkomembrána. Už som s ním točil aj vonku atmosféry. Mám ho asi 5 rokov, je to skvelý mikrofón. Na hlas, som nič lepšie nepočul. Samozrejme v cene okolo 400 euro....
Potom mám NT3, pušku NTG3, jeden pár MXL 601, Rode Stereo video mic pro. A tak sa hrám
https://soundcloud.com/oto-novak-oto
Osobne som začínal s Zoom H4n, teraz mám aj Tascam DR70D, z mikrofónov používam v štúdiu výborný NT2, to je veľkomembrána. Už som s ním točil aj vonku atmosféry. Mám ho asi 5 rokov, je to skvelý mikrofón. Na hlas, som nič lepšie nepočul. Samozrejme v cene okolo 400 euro....
Potom mám NT3, pušku NTG3, jeden pár MXL 601, Rode Stereo video mic pro. A tak sa hrám
https://soundcloud.com/oto-novak-oto
Re: Zvuky v přírodě
Ja by som urcite doporucil nahravatko s moznostou pripojenia ex mikrofonov. Nikdy nevies kam sa s tym nahravanim posunies a moznost pripojit ex mikrofon ti da moznost nahravat velmi roznorode zvuky, staci mat spravny mic a vediet ako s nim pracovat (velkomembrana na koncerty, shotgun do prirody, dynamika na hovorene slovo, ...).
Akonahle zacnes setrit, dostanes sa ku obmedzenym rieseniam, pripadne ku kompromisom a to je skoda penazi.
... aj ked rozpocet je niekedy proste urcujuci a neda sa pohnut
Akonahle zacnes setrit, dostanes sa ku obmedzenym rieseniam, pripadne ku kompromisom a to je skoda penazi.
... aj ked rozpocet je niekedy proste urcujuci a neda sa pohnut
"Keď je zvuk dobrý, tak je zvuk dobrý"
http://www.hrbikmedia.eu
http://www.hrbikmedia.eu
Re: Zvuky v přírodě
Zdravím, našel jsem toto téma z roku 2011-2015 skrz vyhledávač. Rád bych se dozvěděl co doporučujete nyní v současném roce, s tím že chci točit i videa uvítám možnost externího připojení.
Příroda - tekoucí voda v potoce, krajina les, ptáci, křupání sněhu, bouřky, déšť (dopad kapek), noční procházky, oheň.
SW - filtrace rušení, možnost zobrazit si nahrávku ve spectru.
Cenový rozptyl - 5-10tisíc, pokud mě to chytne rád bych si pořídil parabolu se sluchátky a trčel někde schovaný hodiny
Příroda - tekoucí voda v potoce, krajina les, ptáci, křupání sněhu, bouřky, déšť (dopad kapek), noční procházky, oheň.
SW - filtrace rušení, možnost zobrazit si nahrávku ve spectru.
Cenový rozptyl - 5-10tisíc, pokud mě to chytne rád bych si pořídil parabolu se sluchátky a trčel někde schovaný hodiny
Re: Zvuky v přírodě
Zdá se že doporučení by mohlo být pořád dost podobné. Nahrávadlo s možností připojení externích mikrofonů s phantomem.
Trochu nad rámec nahrávadel je ten spektrogram a SW úpravy přímo v nahrávadle.
Vzhledem k tomu, že nahrávání v terénu je i o bateriích a čím víc funkcí a větší display a vybavenější krám, tím rychleji to sežere baterie, omezil bych se na prosté pořízení zvuku a veškteré další úpravy, včetně korekcí, bych si udělal v klídku doma na počítači. Pořídil bych nějaká slušná sluchátka, aby se už rovnou v terénu dalo říct, jestli ten zvuk co snímám za něco stojí, jestli tam není víc ruchů, než toho co potřebuju a jestli to nemám tiché či přeřvané.
V tomto smyslu se dá stále doporučit onen Zoom H4n Má vstupy na externí mikrofony, slušný stereo pár na sobě.... Bohužel nemá výměnné vlastní mikrofony. To by uměl Zoom H6 Ten by ostatně uměl i nějaké ty úpravy zvuku přímo v rekordéru. Přijde mi to ale jako mašinka pro většinu lidí nevyužitelná. Slabší verze, H5 má také výměnné mikrofony a vstup pro XLR, nemá pokud vím žádné divoké funkce, ale to je fakt lepší dělat až doma.
Kdybych chtěl nahrávat něco k čemu potřebuju dobrou směrovost, nezačínal bych parabolou, ale třeba Zoom F1-SP, který má také výměnnou mikrofonní hlavu, ale přijde namísto strereo X/Y rovnou se shotgun mikrofonem, který by se k H5 nebo H6 musel dokupovat. Bohužel zase nemá ty XLR vstupy. Takže v případě potřeby, dokoupit modul se dvěma XLR. Doufám že je to kompatibilní když to má stejnou patici. Zajímavá a důležitá věc je podle mě u toho F1 ten pavouk. Většina těchto nahrávadel při snímání vlastním mikrofonem trpí na manipulační hluk. Slyšíte tam bez přehánění i revma ve vlastním zápěstí. Odpružený držák může být dobrá věc, pokud funguje.
Zoomy se dají pokud vím všechny použít i jako USB zvukovka, takže i ve spojení s počítačem nebo něčím jiným podobně chytrým to může nadělat spoustu práce a to i v terénu, když už by to muselo být, tak ten spektrogram se dá taky udělat třeba na telefonu.
Trochu nad rámec nahrávadel je ten spektrogram a SW úpravy přímo v nahrávadle.
Vzhledem k tomu, že nahrávání v terénu je i o bateriích a čím víc funkcí a větší display a vybavenější krám, tím rychleji to sežere baterie, omezil bych se na prosté pořízení zvuku a veškteré další úpravy, včetně korekcí, bych si udělal v klídku doma na počítači. Pořídil bych nějaká slušná sluchátka, aby se už rovnou v terénu dalo říct, jestli ten zvuk co snímám za něco stojí, jestli tam není víc ruchů, než toho co potřebuju a jestli to nemám tiché či přeřvané.
V tomto smyslu se dá stále doporučit onen Zoom H4n Má vstupy na externí mikrofony, slušný stereo pár na sobě.... Bohužel nemá výměnné vlastní mikrofony. To by uměl Zoom H6 Ten by ostatně uměl i nějaké ty úpravy zvuku přímo v rekordéru. Přijde mi to ale jako mašinka pro většinu lidí nevyužitelná. Slabší verze, H5 má také výměnné mikrofony a vstup pro XLR, nemá pokud vím žádné divoké funkce, ale to je fakt lepší dělat až doma.
Kdybych chtěl nahrávat něco k čemu potřebuju dobrou směrovost, nezačínal bych parabolou, ale třeba Zoom F1-SP, který má také výměnnou mikrofonní hlavu, ale přijde namísto strereo X/Y rovnou se shotgun mikrofonem, který by se k H5 nebo H6 musel dokupovat. Bohužel zase nemá ty XLR vstupy. Takže v případě potřeby, dokoupit modul se dvěma XLR. Doufám že je to kompatibilní když to má stejnou patici. Zajímavá a důležitá věc je podle mě u toho F1 ten pavouk. Většina těchto nahrávadel při snímání vlastním mikrofonem trpí na manipulační hluk. Slyšíte tam bez přehánění i revma ve vlastním zápěstí. Odpružený držák může být dobrá věc, pokud funguje.
Zoomy se dají pokud vím všechny použít i jako USB zvukovka, takže i ve spojení s počítačem nebo něčím jiným podobně chytrým to může nadělat spoustu práce a to i v terénu, když už by to muselo být, tak ten spektrogram se dá taky udělat třeba na telefonu.