Proč analog a ne digital a obráceně
-
- Reklama
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Ahoj, tahle oblíbená a věčná diskuse tady už běžela, zkus vyhledávání. Obecně bych už do studia analog nechtěl, na živé hraní je to odlišné , jak na kterou akci .
my konkrétně na živo používáme Yamaha 01V nebo DM1000 , na festivaly ale jedině analog - my konkrétně Midas Verona .
my konkrétně na živo používáme Yamaha 01V nebo DM1000 , na festivaly ale jedině analog - my konkrétně Midas Verona .
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Ahoj maly-medvede. U koho prosím tě zvučíš nebo jaké festivaly. dík Tvoje názory tady na foru se mi docela zamlouvají.
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
V podstatě je to hodně debilní otázka. Pokus se naznačit kam tím směřuješ. Jestli máš nějaký aparát a vybíráš pult tak popiš zbytek vybavení a co vlastně zvučíš. Jezdíš s jednou kapelou? necháváš se najímat? Pak by se snad dalo odpovědět "proč analog a ne digitál"
Zvukař bez www stránek
-
honza637
- Uživatel

- Příspěvky: 636
- Registrován: ned 18. kvě 2008 23:42:26
- Bydliště: Sezimovo Ústí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
No, a proč nechceš rovnou i jeho číslo bot? Možná mi kdekdo vyhubuje , ale mě osobně přijde digitál vhodnější možná zatím do studia. Přece jenom na živé zvučení mi přijde vhod hlavně pohotovost analogu. Mít k dispozici pult který bude digitální a přitom všechno dostupné velmi snadno a operativně tak by se o tom daly vést řeči a pak hodnotit třeba subjektivní dojem ze zvuku, komfort ovládání a průběhy korekcí a další a další věci.
Zatím jsem v dostupné cenové relaci neviděl digi mix, který by hlavně tu dostupnost umožnil. přece jenom klikat a klikat či řídit se jedním dotykovým displayem mi moc vhodné nepřijde.
Zatím jsem v dostupné cenové relaci neviděl digi mix, který by hlavně tu dostupnost umožnil. přece jenom klikat a klikat či řídit se jedním dotykovým displayem mi moc vhodné nepřijde.
Analog je analog - trochu toho šumu tam být musí...
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Tony - díky
)
Menší a střední live akce jezdím sám, na větších akcích spolupracuji , nebo si mně na festivaly najímají kolegové ,například M.Hron, P. Jarolím, Český Rozhlas, ČRo Vltava na přenosy , divadlo .... bohužel na WWW stránky pořád není čas
(
V poslední době sě věnuji klubové scéně, například http://www.divadlo29.cz/ , z posledních festivalů například Zahrada http://www.folkcountry.cz/ nebo JazzGoesToTown http://www.jazzgoestotown.cz/ (obojí pod Mirkem Hronem ) .
Mimo to prodávám zvukovou a světelnou techniku a stavím studia , naposledy např. studio ČRo Pardubice.
Menší a střední live akce jezdím sám, na větších akcích spolupracuji , nebo si mně na festivaly najímají kolegové ,například M.Hron, P. Jarolím, Český Rozhlas, ČRo Vltava na přenosy , divadlo .... bohužel na WWW stránky pořád není čas
V poslední době sě věnuji klubové scéně, například http://www.divadlo29.cz/ , z posledních festivalů například Zahrada http://www.folkcountry.cz/ nebo JazzGoesToTown http://www.jazzgoestotown.cz/ (obojí pod Mirkem Hronem ) .
Mimo to prodávám zvukovou a světelnou techniku a stavím studia , naposledy např. studio ČRo Pardubice.
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Ještě mi nikdo nebyl schopen vysvětlit v čem je analog pohotovější
. Zásadní problém digitálu je ten, že si musíš zvyknout na trochu jiný styl práce a pak už je celkem jedno na jakém pultu děláš. Osobně jsem vždy o dost spokojenější když je na akci k dispozici digitál, dělá se mi na něm podstatně lépe než na analogu a v dnešní době rapidně ubývá zvukařů kteří mají proti digitálu výhrady. Taky bych před rozhodnutím o koupi doporučil porovnat pořizovací náklady digitálního pultu s cenou alespoň přibližně stejně vybaveného analogového pracoviště 
Zvukař bez www stránek
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
to J.J. - tak tak, jenže to asi porovnáváš pulty jako třeba InnovaSON atd, na které drtivá většina lidí na tomhle fóru nedosáhne.
Mám úplně stejný názor jako ty. Když jsem se naposledy dozvěděl že budem na kšeftě kde jsme byli jen 4 lidi tahat Midas Veronu 48CH do 3 patra bez výtahu tak jsem otočil zpět do skladu a vzal DM1000 s ADAT expanzí
. Ale je fakt že se v digitálu taky ještě občas ztratím . A asi je v okamžiku zatmění mozku rychlejší kouknout za pult na k...a kábel než listovat routing v menu.
A mimochodem : DOŠLO K NEJHORŠÍMU : Už jsem se dožil okamžiku kdy jsem na monitoru mixážního pultu viděl hlášku WinXP "došlo k neočekávané chybě" ( KLOTZ AEON ) . To Vám nikomu nepřeju zažít !
Je to fakt otázka zvyku. Digitál je jednoznačně budoucnost. Raději přejít dřív než si nechat ujet vlak. Ale DOBRÉ analogové konzole budou ještě VELMI dlouho mezi námi , smekám před nimi klobouk.
Mám úplně stejný názor jako ty. Když jsem se naposledy dozvěděl že budem na kšeftě kde jsme byli jen 4 lidi tahat Midas Veronu 48CH do 3 patra bez výtahu tak jsem otočil zpět do skladu a vzal DM1000 s ADAT expanzí
A mimochodem : DOŠLO K NEJHORŠÍMU : Už jsem se dožil okamžiku kdy jsem na monitoru mixážního pultu viděl hlášku WinXP "došlo k neočekávané chybě" ( KLOTZ AEON ) . To Vám nikomu nepřeju zažít !
Je to fakt otázka zvyku. Digitál je jednoznačně budoucnost. Raději přejít dřív než si nechat ujet vlak. Ale DOBRÉ analogové konzole budou ještě VELMI dlouho mezi námi , smekám před nimi klobouk.
- Pavel Sedlák
- Uživatel

- Příspěvky: 1335
- Registrován: úte 24. črc 2007 12:44:06
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Například o Soundcraft Vi6 Vi4 se nedá říct, že by byly nemotorné, nebo že by se s nimi špatně pracovalo.
Uznávám, že v minulosti byly digitální pulty na ovládání dost zvláštní, ale dnešní produkty jsou OK.
A opravdu je dobré porovnat náklady na digi pracoviště a na pracoviště analogové, včetně krabiček, které má digitál již v sobě.
Nicméně na malé zvučení mám stále malý analogový pult, ale je to jen otázka času, kdy pořídím i pro tyhle účely nějakou číslicovou mašinku.
A takové detaily, jako stagebox po ethernetu jsou opravdu moc příjemné.
Zvlášť, když jde o kvalitní převodníky - v případě Vi to jsou Studer...
Uznávám, že v minulosti byly digitální pulty na ovládání dost zvláštní, ale dnešní produkty jsou OK.
A opravdu je dobré porovnat náklady na digi pracoviště a na pracoviště analogové, včetně krabiček, které má digitál již v sobě.
Nicméně na malé zvučení mám stále malý analogový pult, ale je to jen otázka času, kdy pořídím i pro tyhle účely nějakou číslicovou mašinku.
A takové detaily, jako stagebox po ethernetu jsou opravdu moc příjemné.
Zvlášť, když jde o kvalitní převodníky - v případě Vi to jsou Studer...
Nemám strach z lopaty, mám strach ze srpu a kladiva
-
maly_medved
- Uživatel

- Příspěvky: 716
- Registrován: úte 03. črc 2007 9:27:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Ethernet párák - to je fakt - nářez , super . Já bohužel tahám pořád to nemotorné těžké bago co má 40 m / 48 CH . Na většinu mých akcích zbytečně velká těžká kráva a na fesťáky zas moc malé
. Těším se až ještě zlevní digitální řešení - mimochodem od Cobranetu od Yamahy mě dost zrazovali kluci s RentalPro ( Pavel ), co si o tom myslí J.J. ?
P.S. Soundcraft Vi6 je můj tajný sen
P.S. Soundcraft Vi6 je můj tajný sen
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Nedomnívám se, že by měl někdo s Cobranetem špatné zkušenosti. Spíš jde o to, že se Yamaze nepodařilo tento formát nijak zvlášť prosadit. Ostatně Yamaha přechází na Ethersound, já sám mám v DM1000 karty pro ethersound. Líbí se mi třeba nový ethersoundový stagebox od Yamahy - 16in/8out v 3U rackovém provedení - dva na pódium a máš vyřešenou i pódiovou distribuci 
Zvukař bez www stránek
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Dovolím si nesouhlasit s tím obecným pochvalným mručením na digitály.
Taky mi prošla rukama DM1000, nějaké živáky jsem na ní udělal (včetně nahrávání do stop). Ale to, co můžu nakroutit např. na Soundcraftu MH2, v životě tak rychle na Yamaze neudělám.
Příklady ze života:
minus - Lucerna Music Bar, zvučeno ze sálu na 01V, 18 muzikantů, zvukovka 1,5 hodiny, přičemž zvukař (zkušený) měl skoro celou dobu skloněnou hlavu a prsty mu běhaly, jak kdyby hrál počítačovou hru. Na analogu odhadem 20 minut.
plus - Ouředníčkův InnovaSon na fesťáku (zase 18 muzikantů), zvukovku měl Tomáš natočenou během pár minut a skvěle, je fakt, že spoustu věcí měl připraveno předem
jiná akce LS9 ve Varech, totéž - bleskovka, pohoda
další akce Mackie TT24 - tohle byl asi první digitál, co se i na pohmat (ovládáním) celkem úspěšně tvářil jako analog, zvukovou kvalitu ale raději pomíjím
Chci tím říct, že záleží jednoznačně na stroji, zkušenostech a podmínkách - jestli se zvučí dokola jedna banda nebo co chvíli něco jiného. U digitálu oceňuji, že se netahá rack a např. možnosti ekvalizace jsou dobré (záleží na značce). U analogu rychlost a "nezanořování se".
Čímž se obloukem dostávám k odpovědi na původní otázku - chce si to zkusit a porovnat svoji zkušenost se zkušenostmi ostatních. Nějaký čas to ještě bude individuální volba
Taky mi prošla rukama DM1000, nějaké živáky jsem na ní udělal (včetně nahrávání do stop). Ale to, co můžu nakroutit např. na Soundcraftu MH2, v životě tak rychle na Yamaze neudělám.
Příklady ze života:
minus - Lucerna Music Bar, zvučeno ze sálu na 01V, 18 muzikantů, zvukovka 1,5 hodiny, přičemž zvukař (zkušený) měl skoro celou dobu skloněnou hlavu a prsty mu běhaly, jak kdyby hrál počítačovou hru. Na analogu odhadem 20 minut.
plus - Ouředníčkův InnovaSon na fesťáku (zase 18 muzikantů), zvukovku měl Tomáš natočenou během pár minut a skvěle, je fakt, že spoustu věcí měl připraveno předem
jiná akce LS9 ve Varech, totéž - bleskovka, pohoda
další akce Mackie TT24 - tohle byl asi první digitál, co se i na pohmat (ovládáním) celkem úspěšně tvářil jako analog, zvukovou kvalitu ale raději pomíjím
Chci tím říct, že záleží jednoznačně na stroji, zkušenostech a podmínkách - jestli se zvučí dokola jedna banda nebo co chvíli něco jiného. U digitálu oceňuji, že se netahá rack a např. možnosti ekvalizace jsou dobré (záleží na značce). U analogu rychlost a "nezanořování se".
Čímž se obloukem dostávám k odpovědi na původní otázku - chce si to zkusit a porovnat svoji zkušenost se zkušenostmi ostatních. Nějaký čas to ještě bude individuální volba
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Ono je asi dobré se na problematiku digitál vs. analog podívat taky ze dvou různých pohledů.
Argumenty majitele aparátu, kde je předpoklad, že s pultem bude dělat většinou on sám - pořizovací náklady kvalitního digitálu jsou srovnatelné s náklady kvalitního analogu + ekvalizéry + efekty, digitál v řadě případů vyjde o něco levněji, takže určitě bod pro digitál. S tím souvisí i jednodušší manipulace s digitálem, odpadá táhání dalších casů. Ovládání digitálu poté, co se s ním majitel seznámí, může být o něco pohodlnější, než u analogu - záměrně píšu "může být", protože dost záleží na to, o jaký digitál se jedná. Malé a "levné" digitály bývají často poněkud neohrabané, co se týká naprosto základních funkcí, jako je eq, dynamické procesory, routing signálu atd., na druhou stranu, budu-li jezdit téměř výhradně s jednou kapelou, nakroutím si ji, uložím a na příštím kšeftě jen nahraju zpět (tohle je sice pěkná myšlenka, ale v praxi moc nefunguje...). Takže z pohledu majitele digitálu tu jsou samé výhody, samozřejmě jsem nenapsal zdaleka vše, tohle byly první věci, které mě napadly.
Nevýhody digitálů (dá se říct námitky kapelních zvukařů, kteří mají v rideru poznámku "ne digitální pult) - v první řadě ovládání. Jednak jsou pulty od různých výrobců jinak postavené, většinu z nich sice spojuje ovládání pomocí dotykové obrazovky, ale uspořádání jednotlivých položek je značně odlišné, jednak rychlost odezvy digitálu - u levných pultů jako 01V nebo TT24 jedním slovem tragédie. Představa, že "kliknu" na obrazovku, vteřinu až dvě se nic neděje a pak se teprve objeví další nabídka - to si myslím, že spoustě zvukařů na jistotě nepřidá. Obecně si myslím, že platí čím "dospělejší" digitál, tím snažší a "analogovější" ovládání. Další nevýhodou mohou být nevyrovnané parametry co se týká zvuku, někteří výrobci nepoužívají tak úplně kvalitní převodníky a "digitalizace" zvuku je dost znát. Nakonec bych jako nevýhodu přidal určitou averzi některých lidí vůči počítačům. Sice se to nezdá, ale i v našem oboru je spousta lidí, kteří s počítačem nekamarádí a představa, že by měli dělat s digitálním pultem (tedy v zásadě s počítačem), je upřímně děsí.
Já se jim zas až tak moc nedivím, když si uvědomím, že základem řady i velmi drahých digitálů je vlastně standardní PC s Windows se všemi jejich výhodami a nevýhodami...
Podle mého názoru je v digitálu budoucnost. Spousta firem si ho pořídí právě kvůli zmiňovaným výhodám, nicméně vzhledem k tomu, že určitě jen tak nedojde k unifikaci digitálních pultů (myslím tím jednotnou koncepci a uspořádání tak, jak je známe z analogových pultů), bude mít dobrý analogový pult na trhu stále své místo.
Argumenty majitele aparátu, kde je předpoklad, že s pultem bude dělat většinou on sám - pořizovací náklady kvalitního digitálu jsou srovnatelné s náklady kvalitního analogu + ekvalizéry + efekty, digitál v řadě případů vyjde o něco levněji, takže určitě bod pro digitál. S tím souvisí i jednodušší manipulace s digitálem, odpadá táhání dalších casů. Ovládání digitálu poté, co se s ním majitel seznámí, může být o něco pohodlnější, než u analogu - záměrně píšu "může být", protože dost záleží na to, o jaký digitál se jedná. Malé a "levné" digitály bývají často poněkud neohrabané, co se týká naprosto základních funkcí, jako je eq, dynamické procesory, routing signálu atd., na druhou stranu, budu-li jezdit téměř výhradně s jednou kapelou, nakroutím si ji, uložím a na příštím kšeftě jen nahraju zpět (tohle je sice pěkná myšlenka, ale v praxi moc nefunguje...). Takže z pohledu majitele digitálu tu jsou samé výhody, samozřejmě jsem nenapsal zdaleka vše, tohle byly první věci, které mě napadly.
Nevýhody digitálů (dá se říct námitky kapelních zvukařů, kteří mají v rideru poznámku "ne digitální pult) - v první řadě ovládání. Jednak jsou pulty od různých výrobců jinak postavené, většinu z nich sice spojuje ovládání pomocí dotykové obrazovky, ale uspořádání jednotlivých položek je značně odlišné, jednak rychlost odezvy digitálu - u levných pultů jako 01V nebo TT24 jedním slovem tragédie. Představa, že "kliknu" na obrazovku, vteřinu až dvě se nic neděje a pak se teprve objeví další nabídka - to si myslím, že spoustě zvukařů na jistotě nepřidá. Obecně si myslím, že platí čím "dospělejší" digitál, tím snažší a "analogovější" ovládání. Další nevýhodou mohou být nevyrovnané parametry co se týká zvuku, někteří výrobci nepoužívají tak úplně kvalitní převodníky a "digitalizace" zvuku je dost znát. Nakonec bych jako nevýhodu přidal určitou averzi některých lidí vůči počítačům. Sice se to nezdá, ale i v našem oboru je spousta lidí, kteří s počítačem nekamarádí a představa, že by měli dělat s digitálním pultem (tedy v zásadě s počítačem), je upřímně děsí.
Podle mého názoru je v digitálu budoucnost. Spousta firem si ho pořídí právě kvůli zmiňovaným výhodám, nicméně vzhledem k tomu, že určitě jen tak nedojde k unifikaci digitálních pultů (myslím tím jednotnou koncepci a uspořádání tak, jak je známe z analogových pultů), bude mít dobrý analogový pult na trhu stále své místo.
The best sound comes from one source...
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Já ti teda nevím, ale mě připadne, že ty digitály už jsou poměrně unifikované - alespoň z hlediska zvukaře uživatele, toho co kroutí zvuk. Velké rozdíly jsou samozřejmě v nastavení setupu systému, ale to by měl udělat technik od aparátu. Příklad: kroutil jsem monitory předkapele na PM1D - anglická firma, pult byl kompletně připravený naroutovaný, napatchovaný, všechny kanály a cesty pojmenované dle zaslaného riedru - paráda. Z hlediska běžné obsluhy je opravdu nejdůležitější se naučit zmáčknout to nešťastné tlačítko "select" před prací s kanálem. S vlastní praxe můžu odpovědně prohlásit, že toto je největší problém mnoha zvukařů při práci s digitálem - ať už je jakýkoliv. Samozřejmě že levné digitály nejsou zvukově žádný hig-end, ale totéž se dá tvrdit i o analogových zařízeních. Konkrétně TT24 bych si nedovolil nikomu doporučit právě kvůli mizerné zvukové kvalitě. Yamahy jsou na tom zvukově určitě lépe a od modelu LS9 výše, bych řekl, že hrají velmi dobře.
Zvukař bez www stránek
Re: Proč analog a ne digital a obráceně
Ano, v zásadě souhlasím s tím, co jsi napsal. Tou unifikací jsem spíš myslel ten stav, kdy okamžitě a přesně víš, kam sáhnout, ať už stojíš nad jakýmkoli pultem. Což je u analogu víceméně jasné, u digitálů bývají ovládací prvky umístěné odlišně (nejen vzhledem k analogu, ale i vzhledem k jinému digitálu). Samozřejmě, že je to věcí cviku, otázkou zůstává, zda výrobci (potažmo distributoři) dokáží potencionálním uživatelům svých produktů (tedy zvukařům) věnovat takovou péči, aby je důkladně proškolili v ovládání digitálu a dále taky záleží na tom, jestli právě ti zvukaři budou ochotni se učit ovládání x různých značek pultů. Ale to už je diskuse o něčem jiném...
The best sound comes from one source...


























