Mix pro dechovku 16 kanálů

Otázky a odpovědi z LIVE PRAXE - co, jak a proč dělat atd. (otázky na techniku směřujte do sekce Zvuková technika)
Odpovědět
  • Reklama
  • DEMO 15
libor14
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: pon 11. črc 2016 16:06:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od libor14 » stř 13. črc 2016 11:56:59

Podle viderecenzí se mi zdá, že když je noťas připojený přes USB tak se parují i tabletem, ale nejsem si jistý.

libor14
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: pon 11. črc 2016 16:06:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od libor14 » stř 13. črc 2016 11:58:25

Ten router můžu mít propojený kablem s mixem? A přes wifi do tabletu?

Havlis
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: pon 14. zář 2015 16:08:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od Havlis » stř 13. črc 2016 12:07:27

USB slouží jenom pro multitrack nahrávání. Ovládání se děje přes WiFi nebo Ethernet. Samozřejmě je používat tablet i notebook zároveň, konfigurace je následující :
Router pripojis utp kabelem k mixu, dalším utp kabelem pripojis notas (Hard wired záloha která pracuje vždy i v zarusenych oblastech) přes WiFi pripojis k routeru tablet(nebo i víc zařízení, mobily, další tablety) a vše funguje najednou, změna na jednom zařízení se hned projeví na ostatních

libor14
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: pon 11. črc 2016 16:06:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od libor14 » stř 13. črc 2016 12:13:49

Kde zapojím utp kabel pro notas?

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od blaha » stř 13. črc 2016 12:26:46

UTP, nebo jinak klasický ethernetový kabel osazená RJ45 konektory, jeden se propojí mezi pultem a routerem a druhý mezi routerem a noťasem, většina notebuků tenhle konektor má. Na routeru se použijí pouze konektory LAN (WAN se nechává nezapojený). Zároveň se na routeru nastaví WiFi síť (pro AC51U dvě WiFi sítě 2.4 i 5GHz) a doporučuju je nechat obě skryté. K té si spáruješ tablet a určitě bych si spároval i noťas (vždy ho můžeš odpojit a použít na nastavení taky z prostoru).

Zároveň jestli to chápu dobře můžeš připojit noťas i USB kabelem s pultem, kde pak získáš možnost nejen nahrávat 18 stop, ale i přehrávat třeba podklady přímo z notebooku. Přičemž USB slouží pouze jako zvuková karta 18in/18out, ne pro ovládání.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

libor14
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: pon 11. črc 2016 16:06:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od libor14 » stř 13. črc 2016 12:41:36

Začíná to být velice zajímavé a stále vyhrává xr18. Jen mám trochu obavy ze zpětné vazby. Jak to začne pískat co dřív udělat. Jestli to bude vidět na tabletu nebo ne.

exxxi
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 1443
Registrován: sob 29. led 2011 1:35:00
Bydliště: dálnice D5

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od exxxi » stř 13. črc 2016 12:59:20

Pravidelne zvucim na Mackie DL a pokud nemas ruce jak kovar, muzu doporucit iPad mini. Novy jsem kupoval ve vyprodeji Datartu asi za 7000. Ma o dost lepsi vydrz baterky proti velkymu, i kdyz na velkym stahnes jas displaye. Jako zastance digitalu je dost podstatny, ze mas i u nejzakladnejsich digitalu ctyri plne parametricke ekvalizery na kanal. To je v tech mizernych komunistickych kulturacich nedozirne plus. Dalsi vec je treba zpozdeni vystupu, hlavnich i auxu. Ekvalizery pro monitory. Kdyz chces tohle v analogu, tak to vazi metrak a nedoplatis se.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.

libor14
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: pon 11. črc 2016 16:06:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od libor14 » stř 13. črc 2016 13:11:04

A jak jsi d Macki DL spokojený?

Uživatelský avatar
Petr Z.

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od Petr Z. » stř 13. črc 2016 13:13:51

Je moc dobře, že se to takto vyprofilovalo, Libor prozradil o kapele něco víc a nastínil i směr, kterým se chtějí jako kapela ubírat. Levné digitály ve třídě, která se zde uvažuje, ZATÍM nejsou nic pro mě. Zjistil jsem totiž vlastním osaháním dvou typů, že jsou zvukově o dost horší, než analog, koupený dnes za stejnou cenu. A jako zvukově srovnatelné s analogy jsou v současnu až ty mnohem, mnohem dražší modely a z těch jsem si zatím vyzkoušel jen tři typy.
Z toho mi vychází, že u lacinějších digitálů to není jenom o chudší výbavě proti dražším, ale také o horším primárním zvuku, kdy jsou z cesty vyřazeny všechny prostředky pro signálovou úpravu. Je to ale přitom logické - u levnějšího modelu musí být použit i levnější /čti horší/ materiál pro výrobu a to se bohužel týká i převodníků, jejich latence a dalších mnoha věcí, co zásadně ovlivňují výslednou cenu a současně i zvuk. Se "slevňováním" lze jít jen po určitou hranici a po jejím překročení už je to velmi, velmi slyšet a je to mnohem horší, než u průměrného analogu. A já, po posledních zkušenostech s XR18 bohužel musím konstatovat, že zrovna XR18 je digitální, snadno se ovládající maličká hračka, nikoliv ale pult pro opravdu seriózní práci. Předtím, než jsem jej s ntb Lenovo vzal na akci, jsem 3 dny doma zkoušel a čaroval, co všechno to umí a jak - VT mi není cizí i přes pokročilejší věk - ale kromě všech těch možností, malé váhy, malých rozměrů...jsem zrovna u tohoto pultu neshledal vůbec žádný zvukový přínos /v mnoha situacích právě naopak/ oproti analogovým pultů střední kategorie, jako jsou zmiňované AH řady GL. Zbyly jen mechanicko-technické a sw výhody, které digitální technika přináší jaksi automaticky - možnost cokoliv uložit, velikost, váha, ovládání z hlediště.
Ale domnívám se, že ne nepodstatná položka živého zvučení je striktně technická kvalita signálu, resp. výsledku směřujícího po lince k výkonovým zesilovačům. A opravdu jsem u XR18 byl zklamán tím, že i přes nejrůznější čarování a doma v klidu udělané a vyzkoušené presety je zvukový výsledek na úrovni velmi průměrného analogového pultu, horšího, než zmiňované GL.
Závěr je celkem jednoduchý - kdo dává přednost striktně nejvyšší zvukové kvalitě a operativnosti případného zásahu, bude dál pracovat na kvalitním analogu a třeba i dvěma efekťáky. Komu výsledný zvuk tak, jak je nyní u digitálů do 50.000 dosažitelný stačí a naopak dotyčný dává přednost obecnému komfortu, ten jistě zvolí třeba i levnější digitální mix.
Nebudeme si nic nalhávat, je to vše jen o všeobecném komfortu /váha, rozměry, doprava, nutné příslušenství, párák atd../, ale vezmeme-li D a A shodné cenové kategorie, pak jsou na tom D pulty se zvukem bohužel ještě pořád hůře. A je to právě jen o té ceně.
Současný D za půl miliónu a více už umí hrát stejně, jako A za 100.000.
Ano, já konkrétně jsem úplně stejně typově jako frantik, dojedu to už s vynikajícím analogem. Ale s tím, co máme /SC Spirit Live 4-32 a dva roky AH GL2200-32/ máme pořád ještě zvukově navrch a to hodně.

Uživatelský avatar
Návštěvník

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od Návštěvník » stř 13. črc 2016 13:32:53

Z pozice muzikanta a zvukaře mám zásadní problém s lowend digitály (mixy i efekty) v tom, že pouhým průchodem přes ně se původní kvalitně nabraný signál kvalitního akustického nástroje zmrší do sluchem spolehlivě poznatelné obvykle tenčí, prezencovější, dunivější, dynamicky plošší, slitější, celkově méně příjemné podoby. Když takovou odfláknutou digitalizaci provedete lowest-end smetím typu Behringer, Samson, LD System apod např. u všech 16 dechů a zpěvů v dechovce, můžete se drbat v X-násobných parametrických korekcích a gate/kompresoru na každý šavli až do konce koncertu, ale přirozený a příjemný sound celkově z toho nedostanete, garantuju, i když si to třeba myslíte, že je to OK. Lidské slechy si totiž po pár minutách zvyknou i na nepřirozený a rušivý kravál, bohužel...

Za levnější peníz, než mizerný digitál a mizerné digitální efekty, dá podle mých zkušeností nesrovnatelně lepší výsledek kvalitní analog mix, třeba ty zmiňované AH nebo Soundcrafty. Jinak mám zkušenost, že klávesové romplery se slušnými vzorky - samply nástrojů mohou znít bez digitálního zmršení následným lowend mixem a efekty lépe, přirozeněji, i méně "zdigitalizovaně" než drahé živé nástroje z podia přes lowend digitalizaci Behringerem aspol.

PS. Už jen taková funkce HPF u mixů Behringer, ale i těch levnějších Yamaha, totálně zprzní většinu spodního nosného pásma zvuku na šavli. Místo toho, aby aktivace HPF pouze ubrala na mixu uvedené frekvence, tak ubere i neuvedené vyšší a některé jiné (rovněž o pár desítek až stovek Hz vyšší) místo toho přidá, takže místo žádoucího odstranění např. manipulačního ruchu pod 80Hz u mikrofonů, slyším spíše fázové posuvy a nesmyslně automaticky přidané dunění ve vyšších basových kmitočtech a zvlnění přenášeného takto zprzněného pásma může dělat klidně +/- 10 a více dB v pásmu cca 80-400Hz, u některých Behringerů i víc, jak jsem slyšel...

Pokud jsem muzikantsky odehrál větší fesťáky, nebo si byl "aktivně" poslechnout, a byly zvučené high-end digital mixáky v ceně řádově statisíce až k milionu Kč, nemohu říct půl slova kritiky, zvuk naprosto vždy jako víno, ale obsluhovalo to vždy více zvukařů, ne jen jeden...

Uživatelský avatar
Petr Z.

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od Petr Z. » stř 13. črc 2016 15:01:34

Sákra, jako bych se zapomněl podepsat :-) Skvěle podáno, pane/paní.
Měl jsem ze ze zvuku XR18 přesně stejný dojem, jen jsem to nedokázal jako Vy takto exaktně popsat.

Moc se Vám všem omlouvám za svoje roztahané příspěvky. Mám prostě nějaké zvláštní puzení vše nějak vysvětlit, popsat atd. a přidat i nějakou zkušenost a potom...No, jestli by to komukoliv z Vás zúčastněných na fóru mělo vadit, upozorněte mne prosím a já se budu snažit to nějak redukovat...Děkuju.

Odpověď na těch 80Hz je velmi jednoduchá. Levně navržený, levně vyrobený a málo strmý HPF, navíc vysoce pravděpodobně blbě spočítaný tak, že má na mezním kmitočtu vyšší převýšení, než má daná aproximace filtru. Je to způsobeno vyššími, než dovolenými tolerancemi pasivních součástek ve filtru - pokud je samozřejmě realizován ještě v analogové trase. Mnohem vyšší tolerance jsou pořád ještě bohužel "výsadou" SMD součástek - prakticky není možné nikde koupit např. odpor velikosti 0603 v toleranci 0,5%, což je u 0204 i 0207 celkem běžně dosažitelná i dosahovaná přesnost. A zase jsme u té ceny...
Prostě asi bude nutné se smířit s tím, že za málo peněz bylo, je a bude vždy málo muziky.
Ten poměr cena/muzika je momentálně supervýhodný právě u analogových mixů, kdy je opravdu možné za málo peněz koupit sakra hodně muziky, doslova. Kdo z mladých a talentovaných chce začít zvučit a naučit se se zvukem opravdu seriózně pracovat, má dnes, kdy se skoro všichni houfně zbavují dobrých analogů, skvělou možnost doslova za pár šupů koupit zařízení, které by jej před 5 lety stálo i nad 100k Kč.

Havlis
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: pon 14. zář 2015 16:08:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od Havlis » stř 13. črc 2016 15:58:43

Nepopírám, že slušnej analog, kterých je na bazaru za pár šupů spousta, hraje asi o něco málo líp než nejlevnější digitály, ale zrovna poslední dva příspěvky do toho ještě míchají levné malé analogy od Behringeru, které tady nikdo neobhajoval a nedoporučoval.
Neříkám, že dobře udělané korekce kvalitního analogu nezabírají tak nějak přirozeněji než korekce digitálu, ale že by zvuk pouhým průchodem vyrobily výrazně "tenčí, prezencovější, dunivější, dynamicky plošší, slitější" se mi zdá poněkud přehnané. Převodníky v XR řade nejsou zas tak strašně špatné a jsou minimálně na stejné úrovni jako třeba řada UI od Soundcraftu nebo DL od Mackie. Jasně, i to jsou levné digitály, které na tom jsou tedy zvukově stejně špatně...:-)
Pak si ale dycky vzpomenu na ten slepý test, kdy nechali analogový zdroj signálu několikrát projít přes převodníky Soundblasteru nebo podobné zvukovky a při slepém testy nebyly posluchači sto rozlišit co prošlo přes levné AD převodníky a co ne:-). Zkrátka neříkám, že levné digitály jsou nějaká zvuková špička, ale nemyslím, že by to bylo až tak špatné jak je líčeno výše

Jinak ad XR18 - jestli vám nejsou peníze lhostejné, tak zvažte X18, dost ušetříte a myslím, že se dá taky zabudovat do racku, když to vhodně přizpůsobíš.

Ad ovládání - za mě bych volil android tablet, zase je to levnější řešení a navíc se mi android aplikace líbí víc. V dnešní době není problém si od někoho půjčit jak android, tak iPad a vyzkoušet si apliakce předem, která ti bude vyhovovat víc. Kupodivu jsou totiž obě aplikace dost rozdílné a dokonce ani neumí stejné množství věcí...

Jinak jak říkám, jsi-li z Vysočiny nebo Svitavska, není problém X18 půjčit, můžeš si ho vyzkoušet, porovnat se stávajícím analogem (nebo třeba s nějakým lepším, když ti ho někdo půjčí, my už bohužel analog nemáme) a udělat si obrázek sám. Nakonec třeba rád zůstaneš ve světě analogu. Každopádně rozhodnutí digitál/analog je docela důležitý a může kapelu ovlivnit, takže myslím že je dobrý se tomu pověnovat a porovnávat a vybírat důsledně

Uživatelský avatar
blaha
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: úte 30. pro 2008 18:13:14
Bydliště: cca 10km od Jaroměře
Kontaktovat uživatele:

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od blaha » stř 13. črc 2016 16:38:04

Myslím, že tohle vlákno je docela pro Libora přínosné, sice mu to může trochu zamotat hlavu, ale zase ho donutí si o tom něco dohledat, odzkoušet a nastudovat.
Jsou tu jak pro, tak proti jednotlivých řešení.

XR18 jsem neslyšel, ale nemyslím si, že na by na tom byl hůř než nové pulty podobné cenové kategorie. Asi se dá sehnat jetý analog vyšší třídy, který bude za zajímavou cenu a bude na tom zvukově líp. Ale jen analogovým pultem to prostě nekončí, jak jsem pochopil, tak Libor a jeho kapela nejsou, nebo nechtějí zůstat na úrovni těch horších scénářů podle Petra Z., ale spíš z toho ctěj vyždímat maximum, tzn. že by stejně byl potřeba nějaký efekťák (spíš pomalu k tomu co popisuje Frantik), tzn. EQ na master, EQ na odposlechy (podle počtu), nějakej efekt (v tomto případě věřím, že jeden Reverb opravdu stačit nebude), nějakej ten kompresor, CD přehrávač, nebo notebook bude stejně potřeba.
I v bazarových komponentech už jsme ale cenově na úrovni digipultů minimálně o level vejš a jsme na zase lepším zvuku.

Taky bych mu tady mohl nutit SC GB4-24 vč. páráku a efektovky, co mi tu leží a už půl roku se na to práší. Mimochodem přešli jsme na SC Si Impact, což je asi pult podobné kategorie jako GB4 a alespoň můj postřeh je, že přes digitál se jednotlivý nástroje a zpěvy nějak líp prosazujou, zvuk je takovej konkrétnější, tím myslím lepší (o to víc jsou slyšet chyby muzikantů).
A druhej poznatek, koupili jsme na podzim digitál a pak ještě 8 LED hlav od číňana a od tý doby se nám to nějak líp vejde do auta.
Zdeněk "Bláha" Blahovec, ozvučení, světla, stage, instalace, poradenství, divadlo Jaroměř

libor14
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: pon 11. črc 2016 16:06:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od libor14 » stř 13. črc 2016 18:03:58

Přesně tak. My nepotřebujem tahat sebou obrovskej rack s mixem, efekty atd. Potřebujem rychle napojit a hrát. Vždyť my potřebujem jen hall a echo. Proč si komplikovat život šíleným seřizováním efektů. Jo kdyby jsme byli na úrovni moravanky, to je jiná.

libor14
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 74
Registrován: pon 11. črc 2016 16:06:33

Re: Mix pro dechovku 16 kanálů

Příspěvek od libor14 » stř 13. črc 2016 18:22:21

Jo a nevím kde jste přišli na to, že x18 je o 7000 levnější. Stojí skoro stejně jako xr18. U Thomanna je sice levnější, ale nemají ho. A když dojde, tak určitě nebude za tu cenu.

Odpovědět

Zpět na „Zvučíme live a věci okolo“