Nastavenie mixpultu
-
- Reklama
Nastavenie mixpultu
Dobrý deň.
Zaujíma ma Vaš názor, ako vy postupujete.
Predstavte si, že mate analógový mixpult, ktorý ma 32 vstupov.
Ozvučujete kapelu ktorá je zložená:
1x bicie, 1x elektrická gitara, 1x basová gitara, 2x akustická gitara, 1x klavír a 3x spev.
Ešte doplňujúce info, kapela používa na odposluch 3x in-ear a 1x reproduktor.
Ako by ste vy pokračovali pri ozvučeni tejto kapely z pohladu mixpultu?
V akej postupnosti by ste ozvučovali jednotlive hudobne nástroje?
Je lepšie začať ozvučovať najskôr spev, potom hudobne nástroje, alebo naopak?
Keď sa ako odposluch používajú reproduktory,
najskôr sa nastavuje zvuk na vystupnych reproduktoroch až potom na odposluchu,
alebo najskôr sa nastaví zvuk na odposluchu pre kapelu a potom až sa nastavuje zvuk na vystupnych reproduktoroch,
alebo tretia verianta, keď sa ozvučuje jeden konkrétny hudobný nástroj,
napríklad elektrická gitara, nastaví sa odposluch pre hudobníka,
potom hneď aj na vystupnych reproduktoroch a až potom sa ide na ďalší hudobný nástroj?
Ako Vy postupujete pri ozvučovani kapiel?
Ako by ste ozvučili Vy tuto kapelu z pohľadu nastavenia mixpultu?
Zaujíma ma Vaš názor, ako vy postupujete.
Predstavte si, že mate analógový mixpult, ktorý ma 32 vstupov.
Ozvučujete kapelu ktorá je zložená:
1x bicie, 1x elektrická gitara, 1x basová gitara, 2x akustická gitara, 1x klavír a 3x spev.
Ešte doplňujúce info, kapela používa na odposluch 3x in-ear a 1x reproduktor.
Ako by ste vy pokračovali pri ozvučeni tejto kapely z pohladu mixpultu?
V akej postupnosti by ste ozvučovali jednotlive hudobne nástroje?
Je lepšie začať ozvučovať najskôr spev, potom hudobne nástroje, alebo naopak?
Keď sa ako odposluch používajú reproduktory,
najskôr sa nastavuje zvuk na vystupnych reproduktoroch až potom na odposluchu,
alebo najskôr sa nastaví zvuk na odposluchu pre kapelu a potom až sa nastavuje zvuk na vystupnych reproduktoroch,
alebo tretia verianta, keď sa ozvučuje jeden konkrétny hudobný nástroj,
napríklad elektrická gitara, nastaví sa odposluch pre hudobníka,
potom hneď aj na vystupnych reproduktoroch a až potom sa ide na ďalší hudobný nástroj?
Ako Vy postupujete pri ozvučovani kapiel?
Ako by ste ozvučili Vy tuto kapelu z pohľadu nastavenia mixpultu?
Re: Nastavenie mixpultu
najprv FOH a gainy potom odposluchy (preFader) a gainy uz uz neriesis (ovplynis tym odposluchy vsetkym)
Re: Nastavenie mixpultu
Super, ďakujem za potvrdenie, robil som to tak doteraz.
Nastavím si všetky FOH niečo malo pod 0 dB.
Potom si postupne nastavím gain, s tym, že začínam od spevu,
až potom nastavujem gain pre jednotlive hudobne nástroje.
Keď si nastavím gain, idem nastaviť odposluchy.
Pri nastavovaní odposluchov mávam vystúp do reproduktorov vypnutý.
Po nastavení odposluchov zapnem na mixe už aj zvuk na výstupe do reproduktorov.
A tu nastáva problém.
Dokedy som nespustil vystúp do reproduktorov bolo všetko dobre na odposluchoch,
ale keď som spustil zvuk na mixe aj do vystupu do reproduktorov,
speváci a hudobníci začali všetko zlé počuť,
resp. viac menej počuli to čo nepotrebovali počuť a čo potrebovali počuť nepočuli.
Pri in-earoch to bolo viac-menej v poriadku.
Väčší problém mali členovia kapely, ktorý použili ako odposluch reproduktor.
Ako vyriešiť tento problém?
Da sa tomuto nejako vyhnúť?
Mate nejaké tipy, triky?
Nastavím si všetky FOH niečo malo pod 0 dB.
Potom si postupne nastavím gain, s tym, že začínam od spevu,
až potom nastavujem gain pre jednotlive hudobne nástroje.
Keď si nastavím gain, idem nastaviť odposluchy.
Pri nastavovaní odposluchov mávam vystúp do reproduktorov vypnutý.
Po nastavení odposluchov zapnem na mixe už aj zvuk na výstupe do reproduktorov.
A tu nastáva problém.
Dokedy som nespustil vystúp do reproduktorov bolo všetko dobre na odposluchoch,
ale keď som spustil zvuk na mixe aj do vystupu do reproduktorov,
speváci a hudobníci začali všetko zlé počuť,
resp. viac menej počuli to čo nepotrebovali počuť a čo potrebovali počuť nepočuli.
Pri in-earoch to bolo viac-menej v poriadku.
Väčší problém mali členovia kapely, ktorý použili ako odposluch reproduktor.
Ako vyriešiť tento problém?
Da sa tomuto nejako vyhnúť?
Mate nejaké tipy, triky?
Re: Nastavenie mixpultu
pri nastavovani odposluchov nevypinaj PA, pretoze odposluch musi “prekricat” vsetko aby muzikant mal to svoje zrozumitelne
samozrejme sa casto stava, ze vela odposluchu v malych priestoroch robi “konkurenciu” PA.
samozrejme sa casto stava, ze vela odposluchu v malych priestoroch robi “konkurenciu” PA.
Re: Nastavenie mixpultu
Aha, jasne.
Čiže ak tomu správne rozumiem,
zvuk na výstupe PA treba mať pri nastavovaní odposluchov vždy zapnutý,
plus vystupny zvuk PA treba nastaviť silnejšie, hlasnejšie,
aby vždy bol zvuk hlasnejší z PA,
resp. nájsť nejakú tu hranicu aby hudobníci počuli z odposluchu to čo majú,
ale zároveň, aby ľudia nevnímali zvuk z odposluchov,
ktoré majú hudobníci, ale aby vnímali, počuli zvuk z PA?
Čiže ak tomu správne rozumiem,
zvuk na výstupe PA treba mať pri nastavovaní odposluchov vždy zapnutý,
plus vystupny zvuk PA treba nastaviť silnejšie, hlasnejšie,
aby vždy bol zvuk hlasnejší z PA,
resp. nájsť nejakú tu hranicu aby hudobníci počuli z odposluchu to čo majú,
ale zároveň, aby ľudia nevnímali zvuk z odposluchov,
ktoré majú hudobníci, ale aby vnímali, počuli zvuk z PA?
Re: Nastavenie mixpultu
maetoo, odkiaľ si? Podľa Tvojích otázok sa mi zdá, že by Ti možno dobre padlo postáť dve-tri akcie pri skúsenejšom zvukárovi. Neber to ako urážku, skôr ako dobrú radu.
Ten postup je inak dosť individuálny a záleží od kapely, sály, rozloženia na pódiu, zvyku zvukára... Ja väčšinou nastavím odposluchy bez PA a po pridaní PA doladím. Ak sme s kapelou postupovali opačne, tak každý z muzikantov mal snahu monitorom prehlušiť PA, tí, ktorí nastavovali neskôr, museli prehlušiť aj monitory tých prvých. Ak začneme bez PA, tak začíname s nižšou celkovou hladinou, ktorá vo väčšine prípadov vlastne stačí.
Ten postup je inak dosť individuálny a záleží od kapely, sály, rozloženia na pódiu, zvyku zvukára... Ja väčšinou nastavím odposluchy bez PA a po pridaní PA doladím. Ak sme s kapelou postupovali opačne, tak každý z muzikantov mal snahu monitorom prehlušiť PA, tí, ktorí nastavovali neskôr, museli prehlušiť aj monitory tých prvých. Ak začneme bez PA, tak začíname s nižšou celkovou hladinou, ktorá vo väčšine prípadov vlastne stačí.
Re: Nastavenie mixpultu
Pravdupovedať, som toho istého názoru, že by sa mi hodilo postať dve, tri akcie pri skusenejšiom zvukárovi.
Ja sa vždy radšej učím od skúsenejších ľudí v danej oblasti,
pretože človek sa rýchlejšie niečo naučí,
ako spôsobom získavania informácií z internetu a potom ich aplikovať v praxi spôsobom pokus-omyl.
Ja by som s niečim takým súhlasil, ale zatiaľ nejako nebola príležitosť.
Čiže pohode, neberiem to ako urážku.
Potom som nastavil odposluchy muzikantom a až potom, som si ja riešil PA.
Ale dosť často sa mi stalo, že mikrofóny zachytávali aj to, čo nemali.
Tak teda potom som to začal riešiť tak, že som si nastavil FOH niečo malo pod 0 dB.
Potom som nastavil na každom vstupe gain samostatne.
Následne na to som nastavil odposluchy hudobníkom a spevákom, bez zapnutého PA.
Odposluch som im nastavil tak, ako potrebovali.
Pustil som potom už aj PA a odposluch aj tak nebol najlepšie nastavený,
pretože počuli to, čo nemali, resp. počuli to, čo nepotrebovali.
Tak teda ja už neviem, ako mam už postupovať pri ozvučovani,
aby to všetko bolo v poriadku v odposluchoch, ale tiež aj na vystupe PA,
Ja sa vždy radšej učím od skúsenejších ľudí v danej oblasti,
pretože človek sa rýchlejšie niečo naučí,
ako spôsobom získavania informácií z internetu a potom ich aplikovať v praxi spôsobom pokus-omyl.
Ja by som s niečim takým súhlasil, ale zatiaľ nejako nebola príležitosť.
Čiže pohode, neberiem to ako urážku.
No ono to bolo tak v mojom prípade, že som gain nastavil len tak orientačne, keď to tak poviem od oka.Bildic píše: pri nastavovani odposluchov nevypinaj PA,
pretoze odposluch musi “prekricat” vsetko aby muzikant mal to svoje zrozumitelne
samozrejme sa casto stava,
ze vela odposluchu v malych priestoroch robi “konkurenciu” PA.
Potom som nastavil odposluchy muzikantom a až potom, som si ja riešil PA.
Ale dosť často sa mi stalo, že mikrofóny zachytávali aj to, čo nemali.
Tak teda potom som to začal riešiť tak, že som si nastavil FOH niečo malo pod 0 dB.
Potom som nastavil na každom vstupe gain samostatne.
Následne na to som nastavil odposluchy hudobníkom a spevákom, bez zapnutého PA.
Odposluch som im nastavil tak, ako potrebovali.
Pustil som potom už aj PA a odposluch aj tak nebol najlepšie nastavený,
pretože počuli to, čo nemali, resp. počuli to, čo nepotrebovali.
Tak teda ja už neviem, ako mam už postupovať pri ozvučovani,
aby to všetko bolo v poriadku v odposluchoch, ale tiež aj na vystupe PA,
Re: Nastavenie mixpultu
Nauc se nastavovat gain na svem pultu, treba na zkousce kapely. Pouzivej sve mikrofony a zjistis, jak se ten pult chova. Pak si totez zkousej na jinem pultu. Vyhodu maji digitaly, tam uz gain vidis jako cislo.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Nastavenie mixpultu
Ok. A keď nastavujem gain, podľa čoho ho nastaviť?
Na nejakú dB hodnotu, ktorú zobrazuje na pravej strane master?
Alebo mať úplne stiahnutý gain a točiť na maximálnu hodnotu dovtedy,
dokedy nezačne do daného vstupu ísť zrozumitelny signál z mikrofónov, alebo hodobnych nástrojov?
Keď nastavujem gain pre mikrofóny, nastavovať ho,
keď sa do mikrofónu hovorí hovorené slovo,
alebo je lepšie gain nastavovať tak,
že bude spevák spievať a potom si nastavím gain?
Na nejakú dB hodnotu, ktorú zobrazuje na pravej strane master?
Alebo mať úplne stiahnutý gain a točiť na maximálnu hodnotu dovtedy,
dokedy nezačne do daného vstupu ísť zrozumitelny signál z mikrofónov, alebo hodobnych nástrojov?
Keď nastavujem gain pre mikrofóny, nastavovať ho,
keď sa do mikrofónu hovorí hovorené slovo,
alebo je lepšie gain nastavovať tak,
že bude spevák spievať a potom si nastavím gain?
Re: Nastavenie mixpultu
viewtopic.php?t=2565
https://www.proaudioland.com/news/unity ... important/
https://mpe.berklee.edu/documents/curri ... 20Gain.pdf
https://www.proaudioland.com/news/unity ... important/
https://mpe.berklee.edu/documents/curri ... 20Gain.pdf
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Nastavenie mixpultu
Som získal informácie, ktoré som potreboval.
Skúsil som si oba spôsoby.
1. spôsob bol ten, že som si všetky fadery nastavil niečo malo pod hodnotu nula,
potom som nastavoval gainy na jednotlivých vstupoch.
A ako všetko ma svoje výhody a nevýhody.
Výhoda bola napríklad ta, že som si gain na speváckych mikrofónoch nastavil tak,
aby mi väčšinou brali iba to čo majú a okolitý zvuk,
ktorý bol nežiaduci, nie.
Dostal som sa k nastaveniu Auxov - monitorov pre kapelu.
A tu nastal problém.
Tym, že bol gain nastavený na malu hodnotu,
mal som hlasitosť na celkových auxovych výstupoch hlasitosť nastavenú na maximum,
aj tak mala kapela problém niečo počuť.
2. spôsob je ten, že všetky fadery som nechal stiahnuté,
signál, zvuk z jednotlivých vstupov som si pustil do slúchadiel.
Gain som nastavil tak, aby sa signál na mastery zobrazoval niečo malo pod nolou.
Takto som si nastavil všetky vstupy.
Keď som si takto nastavil vstupy, nebol problém dobre nastaviť auxy - monitory (in-eary) pre kapelu.
Potom som si nastavil hlasitosť na jednotliych faderoch na každom vstupe a pustil to samozrejme von do reproduktorov.
Áno, predpokladáte správne, na vstupoch do ktorých som mal pripojene mikrofóny,
snímali trochu aj to, čo nebolo treba,
ale nevadí, pretože auxy sa podarilo dobre nastaviť a celkovy zvuk na výstupe v reproduktorov bol tiež skvelý,
čo sa pri 1. spôsobe ozvučenia neda v mojom prípade povedať.
Ma veľmi podobny mixpult, ktorý použivaju v tejto serií videi.
Vďaka tymto videam som dostal odpovede na vačšinu mojich otazok,
ktore som mal ohladom gainu, faderov a podobne.
Odporučam pozrieť.
https://www.youtube.com/watch?v=nrDnigseLHY
Skúsil som si oba spôsoby.
1. spôsob bol ten, že som si všetky fadery nastavil niečo malo pod hodnotu nula,
potom som nastavoval gainy na jednotlivých vstupoch.
A ako všetko ma svoje výhody a nevýhody.
Výhoda bola napríklad ta, že som si gain na speváckych mikrofónoch nastavil tak,
aby mi väčšinou brali iba to čo majú a okolitý zvuk,
ktorý bol nežiaduci, nie.
Dostal som sa k nastaveniu Auxov - monitorov pre kapelu.
A tu nastal problém.
Tym, že bol gain nastavený na malu hodnotu,
mal som hlasitosť na celkových auxovych výstupoch hlasitosť nastavenú na maximum,
aj tak mala kapela problém niečo počuť.
2. spôsob je ten, že všetky fadery som nechal stiahnuté,
signál, zvuk z jednotlivých vstupov som si pustil do slúchadiel.
Gain som nastavil tak, aby sa signál na mastery zobrazoval niečo malo pod nolou.
Takto som si nastavil všetky vstupy.
Keď som si takto nastavil vstupy, nebol problém dobre nastaviť auxy - monitory (in-eary) pre kapelu.
Potom som si nastavil hlasitosť na jednotliych faderoch na každom vstupe a pustil to samozrejme von do reproduktorov.
Áno, predpokladáte správne, na vstupoch do ktorých som mal pripojene mikrofóny,
snímali trochu aj to, čo nebolo treba,
ale nevadí, pretože auxy sa podarilo dobre nastaviť a celkovy zvuk na výstupe v reproduktorov bol tiež skvelý,
čo sa pri 1. spôsobe ozvučenia neda v mojom prípade povedať.
Ma veľmi podobny mixpult, ktorý použivaju v tejto serií videi.
Vďaka tymto videam som dostal odpovede na vačšinu mojich otazok,
ktore som mal ohladom gainu, faderov a podobne.
Odporučam pozrieť.
https://www.youtube.com/watch?v=nrDnigseLHY
Re: Nastavenie mixpultu
V prvnim pripade jsi udelal podstatny omyl. S faderem na nule nemas nastavovat zvuk tak, aby se ti libila hlasitost ven, ale vyhulit to tesne pod clip, coz ti slusne mixy ukazi LEDkou, digitaly cervenym sloupeckem. Potom mas gain vyuzity tak, ze je dostatek signalu pro auxy a zaroven neklipujes.
Edit: pokud je aparat zbytecne silny, tak nakonec stahnes master, ale zustane ti dost gainu pro auxy. Stejne tak muzes stahnout master na auxech.
Edit: pokud je aparat zbytecne silny, tak nakonec stahnes master, ale zustane ti dost gainu pro auxy. Stejne tak muzes stahnout master na auxech.
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
Re: Nastavenie mixpultu
Aha, ďakujem za informáciu, resp. opravenie.
Pri najbližšej skúške to skúsim nastaviť takto.
Na všetkých vstupoch nad fadermi ma dve ledky.
prvá je červa, vedľa nej je napísane peak,
pod nou je zelena ledka, vedľa nej je napísane signál.
Čo to znamená, že clip, clipovanie?
Čiže ešte raz. Všetky fadery si nastavim niečo malo pod hodnotu nula.
Gainom na danom vstupe točím dovtedy, dokedy mi nezačne blikať zelena ledka?
Pri najbližšej skúške to skúsim nastaviť takto.
Na všetkých vstupoch nad fadermi ma dve ledky.
prvá je červa, vedľa nej je napísane peak,
pod nou je zelena ledka, vedľa nej je napísane signál.
Čo to znamená, že clip, clipovanie?
Čiže ešte raz. Všetky fadery si nastavim niečo malo pod hodnotu nula.
Gainom na danom vstupe točím dovtedy, dokedy mi nezačne blikať zelena ledka?
Re: Nastavenie mixpultu
Keď červena tak červena.
Všimol som si, že aj zelena ledka,
ktora signalizuje signál bliká podla toho,
aký je silný signál.
Najskôr iba bliká, ale čim je signál silnejší,
potom už iba svieti.
Preto som povodne myslel, že to treba nastaviť podla zelenej ledky a nie podľa červenej.
Všimol som si, že aj zelena ledka,
ktora signalizuje signál bliká podla toho,
aký je silný signál.
Najskôr iba bliká, ale čim je signál silnejší,
potom už iba svieti.
Preto som povodne myslel, že to treba nastaviť podla zelenej ledky a nie podľa červenej.