od blaha » sob 30. srp 2014 12:06:47
A jak psal Hubert skládat něco tři roky, z věcí, které byly před 3-5ti lety brány jako LowEntry pro začínající, kteří to mysleli vážně, to bude mít hodnotu absolutně nulovou a to jak finanční, tak užitnou.
Myslíš, že za 3 roky bude mít někdo zájem vzit si a slušně zaplatit zvukaře s takovým aparátem. Už dneska je to docela boj a ceny, za které chodí někteří zvukaři i s lepším vybavení jsou i pod existenčním minimem.
Ptal jsem se už asi 3x kolik a jakých těch akcí máte za rok, jak dobře jsou placené, atp. Sponzora evidentně nemáte, bohatýho tatínka asi taky ne.
Dost pravděpodobně totiž nemáte šanci ani na další komponenty v budoucnu došetřit, ani splatit to co do toho vrážíte teď.
Je to začarovanej kruh, s nevybaveným aparátem pravděpodobně neuděláte tak kvalitní zvuk, aby jste si mohli říct o slušné peníze a bez těch nevyděláte na další komponenty do aparátu.
K tomu, teď ještě ne přijdou další povinnosti, přítelky, manželky, děti, práce, starosti kolem domácnosti. Nebude tolik času jako teď, k tomu budeš mít na talíři, že jsi v čudu, a když už jsi, tak aby jsi z toho taky něco přinesl domů a nedej bože aby jsi z domu chtěl něco investovat.
Takovejch akcí, kdy vyrazíš v jednu hodinu z domu a vrátíš se v 6 ráno s výdělkem tak na útratu a cestu, tak těch mám za sebou spoustu.
Pro kapelu já vidím jako smysluplný aparát něco menšího, do zkušebny, případně aby se na tom dala odzvučit nějaká malá akce pro pár kamarádů.
Na větší akce si zvukaře najmout, má to komplet, vy přijedete 1-2hodiny před vystoupením, nazvučíte, po akci zbalíte a jedete domů. Cena je pak cena zvukaře + něco pro vás, máš čistý prachy, který můžeš investovat do svého aparátu (dedukuju, že jsi bubeník, tak počítám, že jedny dvoje paličky za akci pokoříš a jednou za čas blány, to je jen tvoje režie a nemalá, kytaristi mají zase struny), a nemusíte řešit kolik z vydělaných peněz dáte na to aby jste si to splatili.
A jak dělení, buďto teda budete mít apec společnej, dejme tomu 2 to budete financovat a splácet si to, OK, fajn, pak se časem ty zbylý 3 ozvou, že si ale chtěj z akce taky nějaký peníze přivézt a nějak opomenou, že vy dva splácíte apec, kterej se zároveň stává majetkem celý kapely. Co až někdo odejde, jak to rozdělíte zpátky, budete počítat splácenou cenu, nebo novou, nebo amortizovanou, on ti pak přijde, tak jsem hrál třeba rok, za tu dobu jsme si vydělali 50k dohromady, tím se splatil apec, já jdu teď pryč, tak chci vyplatit, ten apec bude mít hodnotu odhadovanou 25 tis. (protože to co chceš koupit, takhle padat bude), tak mu dáte jen 5k, ale on si přeci vydělal 10k, tohle prostě v kapele nefunguje, nemůže to fungovat.
Může tu být ještě model, že si aparát ponecháš sám, nebo ve dvou, nastavíte si pravidla, že třeba 1/2 výdělku půjde na apec a o druhou se podělíte mezi sebe, jenže dejme tomu při akci za 10k (ať se to dobře počítá), ty si odneseš 6k a ostatní po litru, to se jim za chvíli taky přestane líbit. A až něco odejde, ať už stářím, nebo to někdo z kapely zaviní, nikdo ti prachy nedá, je to tvůj apec, bereš na to prachy, tak se postarej.
EDIT: Jo a to jsem zapoměl na 6člena kapely na zvukaře, kterýmu náleží minimálně stejný díl jako ostatním, a nemáš tam osvětlovače a bedňáky.
Možná to vypadá trochu černě, ale je to realita, teď třeba jste velký kamarádi, ale jakmile se v tom začnout točit peníze a začnou do toho kecat baby. Komu by jsi dal přednost, kamarádům, nebo manželce?
Ještě abych se vrátil, k rozdílu analog vs. digitál a to váha a rozměry, třeba naše:
SC GB4-24 + 6U + 8U + párák 24+8 30m buben váha tak 200kg, prostorově necelej 1m3
v digitálu, třeba SiE2 + SB váhově tak do 50kg, prostorově tak 0,2m3
A ještě jedna věc, při vhodně zvoleném digipultu se zkraje můžeš obejít i bez DSP, protože výstupů má dost, na všech má EQ i Delay, takže ty si dělení uděláš už v pultu, jen místo L a R, táhneš ještě navíc jednu, nebo 2 linky pro SW.
A jak psal Hubert skládat něco tři roky, z věcí, které byly před 3-5ti lety brány jako LowEntry pro začínající, kteří to mysleli vážně, to bude mít hodnotu absolutně nulovou a to jak finanční, tak užitnou.
Myslíš, že za 3 roky bude mít někdo zájem vzit si a slušně zaplatit zvukaře s takovým aparátem. Už dneska je to docela boj a ceny, za které chodí někteří zvukaři i s lepším vybavení jsou i pod existenčním minimem.
Ptal jsem se už asi 3x kolik a jakých těch akcí máte za rok, jak dobře jsou placené, atp. Sponzora evidentně nemáte, bohatýho tatínka asi taky ne.
Dost pravděpodobně totiž nemáte šanci ani na další komponenty v budoucnu došetřit, ani splatit to co do toho vrážíte teď.
Je to začarovanej kruh, s nevybaveným aparátem pravděpodobně neuděláte tak kvalitní zvuk, aby jste si mohli říct o slušné peníze a bez těch nevyděláte na další komponenty do aparátu.
K tomu, teď ještě ne přijdou další povinnosti, přítelky, manželky, děti, práce, starosti kolem domácnosti. Nebude tolik času jako teď, k tomu budeš mít na talíři, že jsi v čudu, a když už jsi, tak aby jsi z toho taky něco přinesl domů a nedej bože aby jsi z domu chtěl něco investovat.
Takovejch akcí, kdy vyrazíš v jednu hodinu z domu a vrátíš se v 6 ráno s výdělkem tak na útratu a cestu, tak těch mám za sebou spoustu.
Pro kapelu já vidím jako smysluplný aparát něco menšího, do zkušebny, případně aby se na tom dala odzvučit nějaká malá akce pro pár kamarádů.
Na větší akce si zvukaře najmout, má to komplet, vy přijedete 1-2hodiny před vystoupením, nazvučíte, po akci zbalíte a jedete domů. Cena je pak cena zvukaře + něco pro vás, máš čistý prachy, který můžeš investovat do svého aparátu (dedukuju, že jsi bubeník, tak počítám, že jedny dvoje paličky za akci pokoříš a jednou za čas blány, to je jen tvoje režie a nemalá, kytaristi mají zase struny), a nemusíte řešit kolik z vydělaných peněz dáte na to aby jste si to splatili.
A jak dělení, buďto teda budete mít apec společnej, dejme tomu 2 to budete financovat a splácet si to, OK, fajn, pak se časem ty zbylý 3 ozvou, že si ale chtěj z akce taky nějaký peníze přivézt a nějak opomenou, že vy dva splácíte apec, kterej se zároveň stává majetkem celý kapely. Co až někdo odejde, jak to rozdělíte zpátky, budete počítat splácenou cenu, nebo novou, nebo amortizovanou, on ti pak přijde, tak jsem hrál třeba rok, za tu dobu jsme si vydělali 50k dohromady, tím se splatil apec, já jdu teď pryč, tak chci vyplatit, ten apec bude mít hodnotu odhadovanou 25 tis. (protože to co chceš koupit, takhle padat bude), tak mu dáte jen 5k, ale on si přeci vydělal 10k, tohle prostě v kapele nefunguje, nemůže to fungovat.
Může tu být ještě model, že si aparát ponecháš sám, nebo ve dvou, nastavíte si pravidla, že třeba 1/2 výdělku půjde na apec a o druhou se podělíte mezi sebe, jenže dejme tomu při akci za 10k (ať se to dobře počítá), ty si odneseš 6k a ostatní po litru, to se jim za chvíli taky přestane líbit. A až něco odejde, ať už stářím, nebo to někdo z kapely zaviní, nikdo ti prachy nedá, je to tvůj apec, bereš na to prachy, tak se postarej.
EDIT: Jo a to jsem zapoměl na 6člena kapely na zvukaře, kterýmu náleží minimálně stejný díl jako ostatním, a nemáš tam osvětlovače a bedňáky.
Možná to vypadá trochu černě, ale je to realita, teď třeba jste velký kamarádi, ale jakmile se v tom začnout točit peníze a začnou do toho kecat baby. Komu by jsi dal přednost, kamarádům, nebo manželce?
Ještě abych se vrátil, k rozdílu analog vs. digitál a to váha a rozměry, třeba naše:
SC GB4-24 + 6U + 8U + párák 24+8 30m buben váha tak 200kg, prostorově necelej 1m3
v digitálu, třeba SiE2 + SB váhově tak do 50kg, prostorově tak 0,2m3
A ještě jedna věc, při vhodně zvoleném digipultu se zkraje můžeš obejít i bez DSP, protože výstupů má dost, na všech má EQ i Delay, takže ty si dělení uděláš už v pultu, jen místo L a R, táhneš ještě navíc jednu, nebo 2 linky pro SW.