Co se týká frekvenční vyrovnanosti do cca 500Hz bude vždy u přímovyzařujících reproboxů se vzrůstající vzdáleností velká "díra".
Je to dáno tím, že frekvence do cca 300hz nejsou u běžných reproboxů směrovány, ale šíří se v kruhu 360 stupňů od zdroje.
Aby bylo dosaženo vyrovnaného frekvenčního spektra na těchto frekvencích je nutné použít buď:
1) Linne Array systém v minimálním počtu alespoň 6 modulů na stranu ( při menším počtu modulů většinou nedochází ke směrování na těchto požadovaných frekvencích).
2) Použít reproboxy s tlakovou konstrukcí a exponenciálním zvukovodem pro středobasový měnič, které směrují již od nejnižší frekvence boxu.
Já jsem tento problém vyřešil pořízením boxů od Experience Sound, protože s arrayema se odmítám tahat a cokoliv složitě nastavovat mi nestojí za to.
Bohužel většina výrobců tento koncept reproboxů opustila ale pořád se najdou, kteří je stále vyrábějí.
A řada akcí mi potvrzuje, že toto mé rozhodnutí bylo naprosto správné!

Co se týká frekvenční vyrovnanosti do cca 500Hz bude vždy u přímovyzařujících reproboxů se vzrůstající vzdáleností velká "díra".
Je to dáno tím, že frekvence do cca 300hz nejsou u běžných reproboxů směrovány, ale šíří se v kruhu 360 stupňů od zdroje.
Aby bylo dosaženo vyrovnaného frekvenčního spektra na těchto frekvencích je nutné použít buď:
1) Linne Array systém v minimálním počtu alespoň 6 modulů na stranu ( při menším počtu modulů většinou nedochází ke směrování na těchto požadovaných frekvencích).
2) Použít reproboxy s tlakovou konstrukcí a exponenciálním zvukovodem pro středobasový měnič, které směrují již od nejnižší frekvence boxu.
Já jsem tento problém vyřešil pořízením boxů od Experience Sound, protože s arrayema se odmítám tahat a cokoliv složitě nastavovat mi nestojí za to.
Bohužel většina výrobců tento koncept reproboxů opustila ale pořád se najdou, kteří je stále vyrábějí.
A řada akcí mi potvrzuje, že toto mé rozhodnutí bylo naprosto správné! :-)