Nevím, Thomanovy rebrandingy jsem ještě nepotkal.
Nicméně asi by se to muselo odzkoušet - je to bandpass a ty se chovají docela nevyspytatelně.
Příkladem budiž QSC ILA, kde je výrobce už nenabízí a má tam bassreflexy.
K počtu beden (basových) obecně se dá říct, že dáš li dvě stejné bedny k sobě, můžeš při stejném příkonu získat až 3dB akustického tlaku navíc, to je jako by jsi zvýšil příkon o 100%. Prakticky je to to o něco méně.
Úplně prakticky - když dáš dvě 8 ohm bedny paralelně, budou to cca 4 ohmy a většina zesilovačů do 4 ohmů dává třeba o třetinu vyšší výkon, takže to opravdu dává přibližně ty teoretické 3 dB.
Dále se poněkud sníží minimální kmitočet, který je sestava schopna zahrát - což zpravidla chceme.
Většinou se suby umísťují na sebe, já tuhle koncepci v bigbítu rád nemám, protože to co vrní a hejbe nohavicema, je víc cítit, než slyšet.
Takže u tvrdších stylů, včetně bigbítu, dávám basovky vedle sebe a budím je mono.
U tanečňáku asi basovky na sebe.
U bluesových, jazzových a jiných zvukově náročných formací podle sálu a aktuálních podmínek, protože tam už jde o přesnost a ne o to, aby padaly skleničky ze stolů
K.M.E. co jsem o nich psal nestojí 70 000,- ale asi 47 000,- Kč (v ČR).
Nevím, Thomanovy rebrandingy jsem ještě nepotkal.
Nicméně asi by se to muselo odzkoušet - je to bandpass a ty se chovají docela nevyspytatelně.
Příkladem budiž QSC ILA, kde je výrobce už nenabízí a má tam bassreflexy.
K počtu beden (basových) obecně se dá říct, že dáš li dvě stejné bedny k sobě, můžeš při stejném příkonu získat až 3dB akustického tlaku navíc, to je jako by jsi zvýšil příkon o 100%. Prakticky je to to o něco méně.
Úplně prakticky - když dáš dvě 8 ohm bedny paralelně, budou to cca 4 ohmy a většina zesilovačů do 4 ohmů dává třeba o třetinu vyšší výkon, takže to opravdu dává přibližně ty teoretické 3 dB.
Dále se poněkud sníží minimální kmitočet, který je sestava schopna zahrát - což zpravidla chceme.
Většinou se suby umísťují na sebe, já tuhle koncepci v bigbítu rád nemám, protože to co vrní a hejbe nohavicema, je víc cítit, než slyšet.
Takže u tvrdších stylů, včetně bigbítu, dávám basovky vedle sebe a budím je mono.
U tanečňáku asi basovky na sebe.
U bluesových, jazzových a jiných zvukově náročných formací podle sálu a aktuálních podmínek, protože tam už jde o přesnost a ne o to, aby padaly skleničky ze stolů :-)
K.M.E. co jsem o nich psal nestojí 70 000,- ale asi 47 000,- Kč (v ČR).