od Nick » stř 12. dub 2006 3:44:01
hm, už jsem na to zkoušel celou řadu mikrofonů a musím říct, že mne tužky zklamaly, resp. odvedly svoji práci, jenže v tomhle případě to není ono.
Problém je totiž v tom, že na ty dva mikrofony jsou trombony čtyři. Když si představíš pódium o nějaké klasické hloubce a na něm tři řady muzikantů, vychází z toho, že stojany s těmihle mikrofony musí být těsně za saxofony a tím pádem cca půl až jeden metr před trombony. Takže i když vždy dva hrají na jeden, tak z toho vychází hooodně široký trojúhelník. A to mikrofony s převahou směrové charakteristiky nespobírají.
A to nemluvím o tom, že u hraní muzikanti s nástroji pohybují, minimálně nahoru a dolů, protože to dobře vypadá
uvažuji spíše o nějakých velkomembránových mic, právě obhlížím Rode NT1-A - viz
http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,1516. Ale moc toho o nich nevím, potřeboval bych nějakou konkrétní osobní zkušenost, alespoň s Rode jako značkou.
Mimoch. nedávno jsem měl možnost zkusit jakési Alctron (sada se jmenuje HSMC-12P, je v ní jeden FET kondík a dvě overheadové tužky, celé do šesti! tisíc) a kupodivu: právě ty tužky hrály s trombony jak fík, jak co se týká dynamiky, tak především ne moc směrově. Ale kdovíjak by to bylo při jiném použití a na jiné nástroje.
(Samozřejmě ne každý mikrofon, který je hubený a dlouhý, musí být nutně směrovější než klasické zmrzliny.)
Ale o jedné nevýhodě uvažovaných velkomembránových vím už teď. Pokud budou nabírat široké okolí, tak zrovna blízko jsou v bandu bicí
a co se týká přímého zvuku z pódia, o tom bychom si mohli dlouze popovídat... Např. jak jsou v různých vzdálenostech slyšet různě nástroje, potažmo celý band. Tohle namíchat tak, aby byl spokojený celý sál mnohdy snad ani není v možnostech zvukaře. Zvláště když tolik záleží na tvaru a kvalitě sálu, pódia, PA atd.
hm, už jsem na to zkoušel celou řadu mikrofonů a musím říct, že mne tužky zklamaly, resp. odvedly svoji práci, jenže v tomhle případě to není ono.
Problém je totiž v tom, že na ty dva mikrofony jsou trombony čtyři. Když si představíš pódium o nějaké klasické hloubce a na něm tři řady muzikantů, vychází z toho, že stojany s těmihle mikrofony musí být těsně za saxofony a tím pádem cca půl až jeden metr před trombony. Takže i když vždy dva hrají na jeden, tak z toho vychází hooodně široký trojúhelník. A to mikrofony s převahou směrové charakteristiky nespobírají.
A to nemluvím o tom, že u hraní muzikanti s nástroji pohybují, minimálně nahoru a dolů, protože to dobře vypadá
uvažuji spíše o nějakých velkomembránových mic, právě obhlížím Rode NT1-A - viz http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,1516. Ale moc toho o nich nevím, potřeboval bych nějakou konkrétní osobní zkušenost, alespoň s Rode jako značkou.
Mimoch. nedávno jsem měl možnost zkusit jakési Alctron (sada se jmenuje HSMC-12P, je v ní jeden FET kondík a dvě overheadové tužky, celé do šesti! tisíc) a kupodivu: právě ty tužky hrály s trombony jak fík, jak co se týká dynamiky, tak především ne moc směrově. Ale kdovíjak by to bylo při jiném použití a na jiné nástroje.
(Samozřejmě ne každý mikrofon, který je hubený a dlouhý, musí být nutně směrovější než klasické zmrzliny.)
Ale o jedné nevýhodě uvažovaných velkomembránových vím už teď. Pokud budou nabírat široké okolí, tak zrovna blízko jsou v bandu bicí :roll:
a co se týká přímého zvuku z pódia, o tom bychom si mohli dlouze popovídat... Např. jak jsou v různých vzdálenostech slyšet různě nástroje, potažmo celý band. Tohle namíchat tak, aby byl spokojený celý sál mnohdy snad ani není v možnostech zvukaře. Zvláště když tolik záleží na tvaru a kvalitě sálu, pódia, PA atd.