Čím nazvučit trombony?

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Čím nazvučit trombony?

od Fyla » ned 03. srp 2008 3:48:46

V idealnim propade - v dobre akustice s dobrymi nastroji a dobrymi muzikanty, kteri hraji dobry repertoir - idealnejsi technika snimani neni :-)

od TomasVv » ned 03. srp 2008 2:25:54

Fyla píše:ORTF je technika stereo snimani se dvema mikrofony - vetsinou s ledvinovou charakteristikou. Vychazi z lidske fyziologie - mikrofonni membrany jsou od sebe vzdaleny 17cm a maji mezi sebou uhel 110° - podobne, jako usi na hlave :-) Vyhodou je mono kompatibilita a prirozenost stereo obrazu.
Děkuji:-)
V podstatě takto nějak děláme rychlodema záznamy z koncertů na Staré Pekárně v Brně, když si to kapela přeje a je na to čas.
Dvě malé Audiotechniky pod stropem, těch 17cm to je taky a zvuk je překvapivě dobrej (tzn. nemůžem to odfláknout a zvučit tzv. z baru, všechno je celkem slyšet:-)

od Pavel Sedlák » stř 23. črc 2008 18:43:31

Tedy to je trefa.
Taky mám nějakou napodobeninu, není to Omnitronic, ale něco podobného a mám tu samou zkušenost - přirozený filtr.

Akorát jsem si myslel, že je to náhoda, tak jsem se nezmiňoval...

od josta » stř 23. črc 2008 16:39:22

V kapele trombon máme a zvučíme ho klipsnou, je to taková kopie AKG C419, ale dělá to Omnitronic. Bohužel byl požadavek na co nejlevnější mikrák. Zkoušel jsem tam tu 419, ale byl vcelku velký problém s tím, že to přenášelo i zvuk mašin, tedy dost vibrací, a pak se to muselo hodně řezat od spodu a ten výsledný zvuk už tak nějak nebyl přirozený. Nevím čím to je, ale ta napodobenina ten problém nemá...

od Pavel Sedlák » stř 16. črc 2008 15:09:54

Ano, dospělé mikrofony jsou fajn, zvlášť když se to s nima umí.

V nezkušených rukách to nadělá spíš víc škody, než užitku.

Nezapomenu na kapelu Bobana Markoviče - viděl/slyšel jsem je naživo asi 5x a 4x byl zvuk špatný, přez to, že mikrofony i ostatní vybavení patřilo do 1. ligy.

Jedině snad na loňském trutnově to měli nazvučené jakž takž přijatelně.
Myslím, že to nabírali B57/SM57, snad vyhrabu fotky.

od Fyla » stř 16. črc 2008 14:13:17

Ono se da pouzit kde co. Dlouhou dobu jsem treba daval Audix D2 na trubky a vysledky jsou taky prijatelne (eliminovane preslechy atd...). Ale kdyz jednou vyzkousis pouzit opravdovy mikrofon, tezce se vraci k "bastleni" SM57kama.

od Pavel Sedlák » stř 16. črc 2008 13:30:40

Párkrát jsem sekci s trombobama nabíral Sennheiserem e906 (protože mám vybavení spíš na kytarový kapely...) a kupodivu to bylo víc než dobré, zvláště dynamika a barevnost.

od Fyla » stř 16. črc 2008 12:54:10

ORTF je technika stereo snimani se dvema mikrofony - vetsinou s ledvinovou charakteristikou. Vychazi z lidske fyziologie - mikrofonni membrany jsou od sebe vzdaleny 17cm a maji mezi sebou uhel 110° - podobne, jako usi na hlave :-) Vyhodou je mono kompatibilita a prirozenost stereo obrazu.

od TomasVv » stř 16. črc 2008 12:22:14

Fyla píše: Spis nez XY je vyhodnejsi ORTF
Můžeš mi to prosím trochu přiblížit? Nenašel jsem nic kloudnmého v čestině...
Díky

od Fyla » stř 09. črc 2008 16:27:39

Tady se clovek dozvi veci :-)
Spis nez XY je vyhodnejsi ORTF - poskytuje lepsi stereo obraz a pro danou aplikaci i presnejsi smerovost na sekci a hlavne nema to "prazdno" uprostred...

saga

od safa » sob 29. dub 2006 10:48:09

... jasne, takhle tomu rozumim ... diky Oto.

od Ota » pát 28. dub 2006 22:50:56

XY stavím spíše tam, kde ty mikrofony stojí dále od nástrojů, aby to ty nejbližší nástroje nezvýhodňovalo. Sága tak snímám třeba více dvojicemi, jedna dvojice maximálně pro 4 nástroje a když to trochu jde, tak ukecám kapelníka, aby neseděli muzikanti v rovné řadě. Ne ale vždy je to možné, tak docela často jenom spotuji a stereo vytvářím na mixu. Zase tak moc to "nehrotím". :-)
Pokud jde o bicí, tak zvučím celou sadu. Teda v případě, že ji bubeník odpovídajícím způsobem využije. Protože jsem bubeník také a ty kluky od bicích většinou znám, tak podle toho kdo (a jak) hraje, ty mikráče stavím. Samozřejmě je ve hře i konkrétní repertoár.

od safa » pát 28. dub 2006 10:18:00

... saaaakryz SRRY, nejak se mi to mezitim odhlasilo ...

od Návštěvník » pát 28. dub 2006 10:15:16

Zdravicko,
mam nejake doplnujici dotazy:
Anonymous píše: L,R). Pozouny a dřeva pochopitelně již přizvučuji standartně. Postupuji ale pokud možno metodou lokálního snímání nástrojové sekce XY uspořádáním (na rozdíl v nahrávacím studiu, kde se
... proc pouzivas zrovna XYku ? Nebo k ni jeste spotujes ? Precijen kdyz mas sirsi sekci, treba saxofonovou, tak krajni nastroje muzeji vychazet slabejc, coz treba u barytonu bejva docela mozny. Nebo se pletu ?

Na druhou stranu mas pravdu, ze XY bude asi lepsi z hlediska faze nez ABcko ...
na jevišti. Teď už jen někde sehnat mix, co má 128 šavlí, 96 podskupin, 48 efektových sběrnic...
... cili stavis kopak, virbl, HH a OH ? Nebo jen kopak a OH ?
Pak napiš, jak Ti ozvučovačka vyšla.
... ;-)) ze by MIDAS XL8 ?

od Nick » stř 12. dub 2006 3:44:01

hm, už jsem na to zkoušel celou řadu mikrofonů a musím říct, že mne tužky zklamaly, resp. odvedly svoji práci, jenže v tomhle případě to není ono.
Problém je totiž v tom, že na ty dva mikrofony jsou trombony čtyři. Když si představíš pódium o nějaké klasické hloubce a na něm tři řady muzikantů, vychází z toho, že stojany s těmihle mikrofony musí být těsně za saxofony a tím pádem cca půl až jeden metr před trombony. Takže i když vždy dva hrají na jeden, tak z toho vychází hooodně široký trojúhelník. A to mikrofony s převahou směrové charakteristiky nespobírají.
A to nemluvím o tom, že u hraní muzikanti s nástroji pohybují, minimálně nahoru a dolů, protože to dobře vypadá

uvažuji spíše o nějakých velkomembránových mic, právě obhlížím Rode NT1-A - viz http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,1516. Ale moc toho o nich nevím, potřeboval bych nějakou konkrétní osobní zkušenost, alespoň s Rode jako značkou.

Mimoch. nedávno jsem měl možnost zkusit jakési Alctron (sada se jmenuje HSMC-12P, je v ní jeden FET kondík a dvě overheadové tužky, celé do šesti! tisíc) a kupodivu: právě ty tužky hrály s trombony jak fík, jak co se týká dynamiky, tak především ne moc směrově. Ale kdovíjak by to bylo při jiném použití a na jiné nástroje.

(Samozřejmě ne každý mikrofon, který je hubený a dlouhý, musí být nutně směrovější než klasické zmrzliny.)

Ale o jedné nevýhodě uvažovaných velkomembránových vím už teď. Pokud budou nabírat široké okolí, tak zrovna blízko jsou v bandu bicí :roll:

a co se týká přímého zvuku z pódia, o tom bychom si mohli dlouze popovídat... Např. jak jsou v různých vzdálenostech slyšet různě nástroje, potažmo celý band. Tohle namíchat tak, aby byl spokojený celý sál mnohdy snad ani není v možnostech zvukaře. Zvláště když tolik záleží na tvaru a kvalitě sálu, pódia, PA atd.

Nahoru