od Ota » stř 11. led 2006 20:35:30
Pokud to má být nazvučeno bigbíťácky na úrovni, pak je třeba splnit následující, začněme ale nejprve z druhé strany ozvučovacího aparátu:
Je PA schopno vytvořit na nízkých kmitočtech dostatečný akustický tlak, aby ten kopák "kopal" dle představ?
Díra v kopáku asi bude nevyhnutelná, na požadovaném a oblíbeném zvuku daného žánru se podílí silný akustický "náraz" - proud vzduchu od blány bubnu, podobný z hlediska mikrofonu retnicím "P" a "B" při mluveném slovu. Takto získaný signál z vhodného, kvalitního velkomembránového a robustního mikrofonu, patřičně korekčně upravený na šavli mixpultu mírným zdvihem kmitočtů kolem 60-100Hz a poněkud větším zdvihem "mlasku" kolem 4-6kHz poté vytváří (ne vždy) kýžený sound. Pro větší "tlak" z PA se přitom používá ještě kompresor, kterým se díky snížení dynamiky signálu z bubnu může zvýšit tzv. střední hodnota tohoto a PA tak snadněji bez přebuzení hutný kopák pošle mezi dav. Samozřejmostí je pochopitelně zvukařova dobrá kvalita a slušná bicí souprava. Pro jazz, dechovku, staropražské písničky

apod. je naopak tento způsob snímání spíše nežádoucí.
Pokud to má být nazvučeno bigbíťácky na úrovni, pak je třeba splnit následující, začněme ale nejprve z druhé strany ozvučovacího aparátu:
Je PA schopno vytvořit na nízkých kmitočtech dostatečný akustický tlak, aby ten kopák "kopal" dle představ?
Díra v kopáku asi bude nevyhnutelná, na požadovaném a oblíbeném zvuku daného žánru se podílí silný akustický "náraz" - proud vzduchu od blány bubnu, podobný z hlediska mikrofonu retnicím "P" a "B" při mluveném slovu. Takto získaný signál z vhodného, kvalitního velkomembránového a robustního mikrofonu, patřičně korekčně upravený na šavli mixpultu mírným zdvihem kmitočtů kolem 60-100Hz a poněkud větším zdvihem "mlasku" kolem 4-6kHz poté vytváří (ne vždy) kýžený sound. Pro větší "tlak" z PA se přitom používá ještě kompresor, kterým se díky snížení dynamiky signálu z bubnu může zvýšit tzv. střední hodnota tohoto a PA tak snadněji bez přebuzení hutný kopák pošle mezi dav. Samozřejmostí je pochopitelně zvukařova dobrá kvalita a slušná bicí souprava. Pro jazz, dechovku, staropražské písničky :-) apod. je naopak tento způsob snímání spíše nežádoucí.