kopákový mic
-
- Reklama
kopákový mic
ahoj vsem,resim ozvuceni kopaku ve zkusebne (nahravky zkousek)- z mixu do 4 vstupe zvukovky... Vzhledem k pozadovane orientacni kavalite, nehodlam investovat do D112
ktera je na kopak nej, prip. Audix D2 a vyse...
Z nouze jsem zkousel obyc zpevovy mic, tusim HAMA,ale vysledek je pouze "lupanec".Narazil jsem na cenove zajimavy Audio-technica KICK, mate s nim nekdo nejake zkusenosti? A co "noname" typu SOUNDKING a nebo JTS?Diky za jakykoli postreh z praxe, Rastino
Z nouze jsem zkousel obyc zpevovy mic, tusim HAMA,ale vysledek je pouze "lupanec".Narazil jsem na cenove zajimavy Audio-technica KICK, mate s nim nekdo nejake zkusenosti? A co "noname" typu SOUNDKING a nebo JTS?Diky za jakykoli postreh z praxe, Rastino
-
Nick
hm, za levno těžká věc
AKG D112 patří skutečně v oblasti snímání velkého bubnu k tomu nejlepšímu, další jsou například Shure Beta 52, AKG C547, AKG D550, Sennheiser E602...
Záleží samozřejmě na hloubce a průměru kopáku, umístění mikrofonu - vyžaduje to laborování a s ani těmi nejlepšími nemusí být dosaženo skvělého výsledku
Promiň, že ti konkrétně neporadím, ale obávám se, že v kategorii levných mikrofonů se ti dobrý nákup nepodaří - prostě na to fyzicky nemají.
Záleží samozřejmě na hloubce a průměru kopáku, umístění mikrofonu - vyžaduje to laborování a s ani těmi nejlepšími nemusí být dosaženo skvělého výsledku
Promiň, že ti konkrétně neporadím, ale obávám se, že v kategorii levných mikrofonů se ti dobrý nákup nepodaří - prostě na to fyzicky nemají.
-
Ota
lupanec z kopáku
Ten lupanec není ani tak dílem horšího mikrofonu, jako spíše nezpracované špičky signálu A/D převodníkem. Pochopitelně, běžný zpěvový a navíc levný nic moc mikrofon není konstruován na poměrně silný akustický náraz. Ten je podobný retnicím p,b apod., obzvláště při umístění do menšího otvoru v přední bláně kopáku a tak se může na lupanci podílet i "limitace" membrány mechanická. Pak je částečné řešení v umístění mikrofonu, který se dá kousek dál od nástroje. Jenže pak to nebude zvuk bigbíťáckého kopáku ale jen "velkého bubnu", tak maximálně do dechovky.
Ale i když se použije uvedený mikrák specializovaný, není zdaleka vyhráno. Aby se ten kopák prosadil, je potřeba signál ošetřit nejen frekvenčně ale především dynamicky. Špičku je třeba dostat pod úroveň limitace následujícího zařízení - vstupu a vlastního A/D převodníku, čili karty. Takto zeslabený signál ale v nahrávce zanikne, takže je potřeba zvýšit (zhutnit) jeho energii, k čemuž je nezbytný kompresor.
-
Ota
Teď jsem si všiml té HAMY. Předpokládám, že je to nějaký ten umělohmotný (s)hračka, možná dokonce elelktret pro domácí namlouvání komentáře VHS z dovolené, pak to zase vrať někam do kredence. To dělá lupance a bordel ještě v krabici, když začneš na kopák jen pomýšlet.
Pokud je to nějaký ten lepší externí směrový mic ke kameře, může se hodit pro nahrání akustiské kytary, houslí, klárinetu apod. O těch ostatních levných, co uvádíš, platí to, co jsem uvedl v předchozím pokecu.
-
Víťa Křivánek
- Nováček fóra

- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv 29. pro 2005 16:13:38
- Bydliště: Konice Nová Dědina
- Kontaktovat uživatele:
Kopákový mikrofon
S tou Hamou toho opravdu asi moc nedokážeš... Je to věda, laborování, záleží, jak hraje ten konkrétní buben, někdy i s výše jmenovanými mikrofony nejde dosáhnout uspokojivého výsledku... člověk znalý problematiky okáže již uchem "nasucho" poznat, jestli se z daného bubnu dá něco dostat či ne... Doporučuji si mikrofon do kopáku někde půjčit, tu variantu s Hamou asi zavrhni hned na začátku, ono to nestojí zbůhdarma 4 a víc... 
-
Víťa Křivánek
- Nováček fóra

- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv 29. pro 2005 16:13:38
- Bydliště: Konice Nová Dědina
- Kontaktovat uživatele:
-
Krusty
nazvučení kopáku
Pokud to má být nazvučeno bigbíťácky na úrovni, pak je třeba splnit následující, začněme ale nejprve z druhé strany ozvučovacího aparátu:
Je PA schopno vytvořit na nízkých kmitočtech dostatečný akustický tlak, aby ten kopák "kopal" dle představ?
Díra v kopáku asi bude nevyhnutelná, na požadovaném a oblíbeném zvuku daného žánru se podílí silný akustický "náraz" - proud vzduchu od blány bubnu, podobný z hlediska mikrofonu retnicím "P" a "B" při mluveném slovu. Takto získaný signál z vhodného, kvalitního velkomembránového a robustního mikrofonu, patřičně korekčně upravený na šavli mixpultu mírným zdvihem kmitočtů kolem 60-100Hz a poněkud větším zdvihem "mlasku" kolem 4-6kHz poté vytváří (ne vždy) kýžený sound. Pro větší "tlak" z PA se přitom používá ještě kompresor, kterým se díky snížení dynamiky signálu z bubnu může zvýšit tzv. střední hodnota tohoto a PA tak snadněji bez přebuzení hutný kopák pošle mezi dav. Samozřejmostí je pochopitelně zvukařova dobrá kvalita a slušná bicí souprava. Pro jazz, dechovku, staropražské písničky
apod. je naopak tento způsob snímání spíše nežádoucí.
Je PA schopno vytvořit na nízkých kmitočtech dostatečný akustický tlak, aby ten kopák "kopal" dle představ?
Díra v kopáku asi bude nevyhnutelná, na požadovaném a oblíbeném zvuku daného žánru se podílí silný akustický "náraz" - proud vzduchu od blány bubnu, podobný z hlediska mikrofonu retnicím "P" a "B" při mluveném slovu. Takto získaný signál z vhodného, kvalitního velkomembránového a robustního mikrofonu, patřičně korekčně upravený na šavli mixpultu mírným zdvihem kmitočtů kolem 60-100Hz a poněkud větším zdvihem "mlasku" kolem 4-6kHz poté vytváří (ne vždy) kýžený sound. Pro větší "tlak" z PA se přitom používá ještě kompresor, kterým se díky snížení dynamiky signálu z bubnu může zvýšit tzv. střední hodnota tohoto a PA tak snadněji bez přebuzení hutný kopák pošle mezi dav. Samozřejmostí je pochopitelně zvukařova dobrá kvalita a slušná bicí souprava. Pro jazz, dechovku, staropražské písničky
jazz
To jsem myslel z hlediska toho snímání. Jazz mám vemi rád, dokonce jsem v něm i dříve bubnoval. Častější jsou ale tanečňáky a semtam i dechovka. Takže mezi ultrahlasité zvukaře a nicjiného neuznávající bigbíťáky se zrovna dvakrát neřadím. 
-
DIDa
Re: kopákový mic
Přátelé , dobrej zvukař udělá super bigbítovej kopák i z blány bez díry to vím z vlastní zkušenosti po koncertech , takový to "je ty tam nemáš díru nebo , máš ji malou" už na mě neplatí. Kdyby něco volejte Mírovi Hronovi ten vám to vysvětlí. Čau
Tak to popiš rovnou, rád se přiučím
. Ne že bych kopák bez díry nikdy nezvučil, občas dokonce úspěšně, vlastní praxe mě ale utvrzuje, že to není ono. Pokud dám mikrák zepředu, pak je problém trochu s tím mlasknutím a pochopitelně je principiálně i ta konkrétnost slabší. Ze strany šlapky je pak často problém s hlukem mechaniky, který je v rámci korekčních úprav na mixu (zdvih kolem 5kHz) dost slyšet. U horšího kopáku také chybí pomocník "rázová tlaková vlna".
-
Návštěvník
Re: hm, za levno těžká věc
hm to taky vim ale nemam jak ho jinak sehnatNick píše:AKG D112 patří skutečně v oblasti snímání velkého bubnu k tomu nejlepšímu, další jsou například Shure Beta 52, AKG C547, AKG D550, Sennheiser E602...
Záleží samozřejmě na hloubce a průměru kopáku, umístění mikrofonu - vyžaduje to laborování a s ani těmi nejlepšími nemusí být dosaženo skvělého výsledku
Promiň, že ti konkrétně neporadím, ale obávám se, že v kategorii levných mikrofonů se ti dobrý nákup nepodaří - prostě na to fyzicky nemají.
-
kexik
http://www.thomann.de/thoiw2_the_tbone_ ... dinfo.html
par chlapkov na soundonsound si ho celkom pochvaluje. nie je to urcite nic extra, ale urcite ho neohulis (= lupance) a zbytok doriesi ekvalizer...
par chlapkov na soundonsound si ho celkom pochvaluje. nie je to urcite nic extra, ale urcite ho neohulis (= lupance) a zbytok doriesi ekvalizer...

























