od frantik » pon 29. lis 2010 19:41:12
Tento víkend jsem upgradoval na tubě z AKG C-419 na OPUS 82-set. Výsledek je slyšitelný ve prospěch OPUSu. Čitelnější zvuk, menší šum (což naznačuje už papírové srovnání parametrů obou mikrofonů), zejména horní středy již netřeba tolik korigovat, hraje to tam dobře už s korekcema "na rovno". Spíše se nadměrným "kroucením" zvuku ublíží.
OPUS 82 je velmi lehounký a proti manipulačnímu hluku obrněný jedna báseň, páč ten stonek ke kapsli péruje celý, zatímco u AKG jde o klipsy dost dlouhý klasický kovový chobotek s kouskem gumové manžety až u kapsle.
Náš tubista, majíce obvykle během produkce trochu tuby v odposlechu, si ihned pochvaloval jak je zvuk s novým majkem konkrétnější a zejména rezonance okraje korpusu tuby je pěkně slyšet - mikrofon totiž směruje přednostně tam, nikoli rovnou do ďúry... Doslova mi řekl o přestávce: "Člověče, mně se ten mikrofon začíná líbit čím dál tím víc!". Je to dáno i tím, že oproti jiným tubařům zvykne hrát hodně "melodicky" a tak jej potěší, že to snažení jde slyšet konečně i ven z PA. Mně to též dělá radost neb zejména ve sluchátkách jsem teprv teď začal slyšel co to tam Šrahůlek vlastně všechno hraje...
Tím nechci říct, že je kond od AKG špatný, naopak, udělá i na tubě, klarinetu i na saxíku velmi dobrou sužbu, což jsem okamžitě poznal, když se u AKG na kšeftu pokakal přívodní kablík uvnitř chobotka a muselo se nouzově "prdět" na dynamiku. Přestože se funělo do Sennheisera E-845, tak oproti kondíkům obecně - kdepak ten detail je... Nemaje rezervní mikrák, honem jsem psal Šáfovi ať pošle OPUS 82, že si ho testnu na tubě a když se osvědčí, tak dám to staré AKG po opravě do rezervy. I stalo se tak.
Dva starší AKG C-419 mi ještě nadále sbírají klarinety, v několika skladbách se dávají též na saxíky a nestěžuju si. Akorát mám pro sága nachystané na dvou šavlích korekce jinak než pro klarinety abych mohl během hraní rychle reagovat, když klarinetista přehodí klips z klarinetu na ságo a po chvíli zase zpět. Samozřejmě bych zde radši měl další dva OPUSy, ale odvisí to od stavu kapelní kasy, jako obvykle, že jo...
Tento víkend jsem upgradoval na tubě z AKG C-419 na OPUS 82-set. Výsledek je slyšitelný ve prospěch OPUSu. Čitelnější zvuk, menší šum (což naznačuje už papírové srovnání parametrů obou mikrofonů), zejména horní středy již netřeba tolik korigovat, hraje to tam dobře už s korekcema "na rovno". Spíše se nadměrným "kroucením" zvuku ublíží.
OPUS 82 je velmi lehounký a proti manipulačnímu hluku obrněný jedna báseň, páč ten stonek ke kapsli péruje celý, zatímco u AKG jde o klipsy dost dlouhý klasický kovový chobotek s kouskem gumové manžety až u kapsle.
Náš tubista, majíce obvykle během produkce trochu tuby v odposlechu, si ihned pochvaloval jak je zvuk s novým majkem konkrétnější a zejména rezonance okraje korpusu tuby je pěkně slyšet - mikrofon totiž směruje přednostně tam, nikoli rovnou do ďúry... Doslova mi řekl o přestávce: "Člověče, mně se ten mikrofon začíná líbit čím dál tím víc!". Je to dáno i tím, že oproti jiným tubařům zvykne hrát hodně "melodicky" a tak jej potěší, že to snažení jde slyšet konečně i ven z PA. Mně to též dělá radost neb zejména ve sluchátkách jsem teprv teď začal slyšel co to tam Šrahůlek vlastně všechno hraje...
Tím nechci říct, že je kond od AKG špatný, naopak, udělá i na tubě, klarinetu i na saxíku velmi dobrou sužbu, což jsem okamžitě poznal, když se u AKG na kšeftu pokakal přívodní kablík uvnitř chobotka a muselo se nouzově "prdět" na dynamiku. Přestože se funělo do Sennheisera E-845, tak oproti kondíkům obecně - kdepak ten detail je... Nemaje rezervní mikrák, honem jsem psal Šáfovi ať pošle OPUS 82, že si ho testnu na tubě a když se osvědčí, tak dám to staré AKG po opravě do rezervy. I stalo se tak.
Dva starší AKG C-419 mi ještě nadále sbírají klarinety, v několika skladbách se dávají též na saxíky a nestěžuju si. Akorát mám pro sága nachystané na dvou šavlích korekce jinak než pro klarinety abych mohl během hraní rychle reagovat, když klarinetista přehodí klips z klarinetu na ságo a po chvíli zase zpět. Samozřejmě bych zde radši měl další dva OPUSy, ale odvisí to od stavu kapelní kasy, jako obvykle, že jo...