od premek_k » pon 30. led 2012 11:02:13
Ahoj,
mám mixpult Mackie SR32-4VLZ PRO a o víkendu jsem koupil 24-stopý digitální rekordér Mackie SDR2496 , na který hodlám dělat záznamy živé produkce a tejky ze zkoušek pro následnou úpravu v PC. K propojení těchto dvou mašinek se teď chystám vyrobit takový patch-panel a rád bych s vámi konzultoval mnou vymyšlené způsoby zapojení. Zatím mám v hlavě dva, každý má své výhody i nevýhody - takže než se do toho pustím, rád bych se o tom poradil.
Oba způsoby zapojení vycházejí z předpokladu, že výstup jednotlivých kanálů z mixu bude přes inserty (páč jinou možnost při zvučení koncertu nemám - na auxech mám odposlechy a efekty), tzn. že signál musím "vrátit" do mixu, a z předpokladu, že do signálové cesty některých stop budou zařazeny další zařízení (gate, kompresor). Patch-panel plánuji vyrobit z 19" rackové záslepky, kde ve třech řadách (pokud se vleze) by mělo být po 24 jack samic (konkrétně tyto, které jsou v plastu a není problém s propojením sign. země a mají rozp. kontakt :
http://www.gme.cz/konektory-jack-do-pan ... -p809-050/" onclick="window.open(this.href);return false; ) s tím, že první řada bude IN, prostřední INSERT a třetí bude OUT.
Rekordér lze nastavit tak, že je signál průchozí, tzn. lze navolit, zda na OUTu každého jednotlivého kanálu bude signál na IN nebo signál, který byl dříve nahraný.
1. Způsob - seriový
Signál z mixu (SEND z insertu mixu) zapojen do samice IN, ta zapojena do vstupu kanálu v rekordéru. Výstup tohoto kanálu z rekordéru je veden na samici INSERT a přes pomocný kontakt samice na samici OUT. Signál z OUT je pak vracen zpět do insertu mixu (RETURN insertu mixu). Pokud do INSERTu patch-panelu zapojím další zařízení, signál je před návratem do mixu zpracován tímto ext. zařízením.
Výhodu tohoto řešení vidím v tom, že bez jakéhokoliv přepojování mohu v mixu zpracovávat "živý signál" z pódia, nebo nahraný signál z rekordéru (příp. kombinace - dle nastavení rekordéru). Nevýhodu vidím v tom, že signál (zbytečně) prochází AD/DA převodem před jeho zpracováním na mixu - nevím, jak moc bude těmito dvěma převody postižen.
U tohoto zapojení je nutné propojení Patch-panelu s rekordérem. Pro jiné použití rekorderu (než propojení s insertem mixu) lze u tohoto řešení dodržet symetrické zapojení vstupů, díky insertovým samicím lze však realizovat jen nesymetrické výstupy.
2. Způsob - paralelní
Signál z mixu (z insertu) zapojen do samice IN, ta zapojena do vstupu kanálu v rekordéru a zároveň propojena se samicí INSERT. Přes pomocný kontakt samice INSERT je signál dále veden do samice OUT, odkud se pak vrací zpět do mixu. Jednoduše to znamená, že signál je na samici IN rozdělen, není proto nutné mít propojen Patch-panel s rekordérem. Výhoda tohoto řešení je, že signál není před návratem do mixu převáděn AD/DA, nevýhoda tohoto řešení je v tom, že není možno do mixu pustit nahrávku - pro tento případ by musel patch-panel obsahovat další řadu 24 samic (RECORDER OUT) propojených s výstupem rekordéru - pak bych musel vždy před poslechem nahrané skladby přepojit kabely ze samic OUT do samic RECORDER OUT. Oproti předchozímu řešení lze však u tohoto (v případě jiného použití rekorderu než propojení s insertem mixu) zachovat symetrii jak na vstupu tak i výstupu rekorderu.
Obecný problém - nezávisle na obou způsobech zapojení - mám ještě s útlumem signálu a možností nastavení jeho úrovně na gainu šavle - rekordér nemá gain nastavení a spoléhá na úroveň vstupu. Nemám moc představu, zda takováto zapojení bude správně fungovat třeba s kompresorem v insertu patch-panelu, kdy na kompresoru nastavuji zesílení na výstupu - tzn. zda vůbec budu schopen rozumně nastavit gain na mixu a zesílení na kompresoru tak, aby nebyl přebuzen nebo nevybuzen vstup mixu a vstup rekordéru.
Možná je řešení úplně jiné a jen mi nedochází. Budu tedy rád za jakékoliv připomínky k uvedenému propojení.
Přemek
Ahoj,
mám mixpult Mackie SR32-4VLZ PRO a o víkendu jsem koupil 24-stopý digitální rekordér Mackie SDR2496 , na který hodlám dělat záznamy živé produkce a tejky ze zkoušek pro následnou úpravu v PC. K propojení těchto dvou mašinek se teď chystám vyrobit takový patch-panel a rád bych s vámi konzultoval mnou vymyšlené způsoby zapojení. Zatím mám v hlavě dva, každý má své výhody i nevýhody - takže než se do toho pustím, rád bych se o tom poradil.
Oba způsoby zapojení vycházejí z předpokladu, že výstup jednotlivých kanálů z mixu bude přes inserty (páč jinou možnost při zvučení koncertu nemám - na auxech mám odposlechy a efekty), tzn. že signál musím "vrátit" do mixu, a z předpokladu, že do signálové cesty některých stop budou zařazeny další zařízení (gate, kompresor). Patch-panel plánuji vyrobit z 19" rackové záslepky, kde ve třech řadách (pokud se vleze) by mělo být po 24 jack samic (konkrétně tyto, které jsou v plastu a není problém s propojením sign. země a mají rozp. kontakt : http://www.gme.cz/konektory-jack-do-panelu/k36092b-p809-050/" onclick="window.open(this.href);return false; ) s tím, že první řada bude IN, prostřední INSERT a třetí bude OUT.
Rekordér lze nastavit tak, že je signál průchozí, tzn. lze navolit, zda na OUTu každého jednotlivého kanálu bude signál na IN nebo signál, který byl dříve nahraný.
1. Způsob - seriový
Signál z mixu (SEND z insertu mixu) zapojen do samice IN, ta zapojena do vstupu kanálu v rekordéru. Výstup tohoto kanálu z rekordéru je veden na samici INSERT a přes pomocný kontakt samice na samici OUT. Signál z OUT je pak vracen zpět do insertu mixu (RETURN insertu mixu). Pokud do INSERTu patch-panelu zapojím další zařízení, signál je před návratem do mixu zpracován tímto ext. zařízením.
Výhodu tohoto řešení vidím v tom, že bez jakéhokoliv přepojování mohu v mixu zpracovávat "živý signál" z pódia, nebo nahraný signál z rekordéru (příp. kombinace - dle nastavení rekordéru). Nevýhodu vidím v tom, že signál (zbytečně) prochází AD/DA převodem před jeho zpracováním na mixu - nevím, jak moc bude těmito dvěma převody postižen.
U tohoto zapojení je nutné propojení Patch-panelu s rekordérem. Pro jiné použití rekorderu (než propojení s insertem mixu) lze u tohoto řešení dodržet symetrické zapojení vstupů, díky insertovým samicím lze však realizovat jen nesymetrické výstupy.
2. Způsob - paralelní
Signál z mixu (z insertu) zapojen do samice IN, ta zapojena do vstupu kanálu v rekordéru a zároveň propojena se samicí INSERT. Přes pomocný kontakt samice INSERT je signál dále veden do samice OUT, odkud se pak vrací zpět do mixu. Jednoduše to znamená, že signál je na samici IN rozdělen, není proto nutné mít propojen Patch-panel s rekordérem. Výhoda tohoto řešení je, že signál není před návratem do mixu převáděn AD/DA, nevýhoda tohoto řešení je v tom, že není možno do mixu pustit nahrávku - pro tento případ by musel patch-panel obsahovat další řadu 24 samic (RECORDER OUT) propojených s výstupem rekordéru - pak bych musel vždy před poslechem nahrané skladby přepojit kabely ze samic OUT do samic RECORDER OUT. Oproti předchozímu řešení lze však u tohoto (v případě jiného použití rekorderu než propojení s insertem mixu) zachovat symetrii jak na vstupu tak i výstupu rekorderu.
Obecný problém - nezávisle na obou způsobech zapojení - mám ještě s útlumem signálu a možností nastavení jeho úrovně na gainu šavle - rekordér nemá gain nastavení a spoléhá na úroveň vstupu. Nemám moc představu, zda takováto zapojení bude správně fungovat třeba s kompresorem v insertu patch-panelu, kdy na kompresoru nastavuji zesílení na výstupu - tzn. zda vůbec budu schopen rozumně nastavit gain na mixu a zesílení na kompresoru tak, aby nebyl přebuzen nebo nevybuzen vstup mixu a vstup rekordéru.
Možná je řešení úplně jiné a jen mi nedochází. Budu tedy rád za jakékoliv připomínky k uvedenému propojení.
Přemek