Délka nesymetrického vedení

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :-D :) :-) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: ;-) :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Délka nesymetrického vedení

Délka nesymetrického vedení

od sledge » pon 30. dub 2012 12:12:29

Já jsem to prolítnuk sběžně, koukal jsem hlavně na obrázky, uznávám :o)

Délka nesymetrického vedení

od Zdeněk Prodance » pon 30. dub 2012 11:03:43

Je to tam zmíněno na str.5 - Plovoucí země a pseudosymetrie - ovšem ten článek se primárně nezabývá úpravami uvnitř zařízení, jen jejich propojováním. Samozřejmě se dá nahradit běžný nesymetrický výstup s TS jackovou samicí TRS a odporem, jen je potřeba použít pokud možno stejnou hodnotu, jakou má živý vodič. Je to u lacinějších modelů a méně významných výstupů hlavně u mixů běžná praxe snad u všech výrobců, A&H tam někdy míval patici pro další IO, kterým se dalo symetrizovat normálně.

H.M.

Délka nesymetrického vedení

od sledge » pon 30. dub 2012 10:14:54

Ještě bych k Hubertově linku doplnil možnost zapojení nesymetrického výstupu do symetrického vstupu symetrickým kabelem tak, ře záporný pól bude u výstupu uzemněn přes odpor o hodnotě co nejblíže výstupní impedanci výstupu signálu. Toto propojení je kvalitativně hooodně blízko celosymetrickému propojení... Pokud jsou mašinky vlastní, dá se to změřit a udělat odpovídající kabeláž...

Délka nesymetrického vedení

od Zdeněk Prodance » ned 29. dub 2012 21:43:37

http://www.prodance.cz/download/Propojo ... te_110.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tady je těch možností probráno opravdu hodně a univerzální návod na kabel neexistuje, co bude při propojení jedné dvojice fungovat dobře, nemusí s jinou fungovat vůbec. V zásadě bych ale také držel symetrii anebo aspoň HW pro ni vhodný všude, kde to jde, snad jen ke kytaře s TS jackem to nedává smysl a tradiční "nástrojový" kabel může být po mechanické i elektrické stránce vhodnější.

H.M.

Délka nesymetrického vedení

od sledge » ned 29. dub 2012 20:08:46

čest výjimkám :o)

Mimochodem
Sinclair píše:Noxusi, je mi líto, že Tě musím opravit, ale bohužel opakuješ už po generace se šířící omyl.
Symetrické vedení , které je na jednom konci znesymetrizováno např. monojackem /typicky přechod z XLR mikrofonu na nesymetrický jack/ má výrazně lepší vlastnosti, než vedení, udělané celé z nesymetrického kabelu. Je třeba si uvědomit, že i když je jedna z "živých" žil symetrického vedení vlastně uzemněna znesymetrizováním, tak fyzicky běží souběžně se skutečně "živou" žílou, takže elektromagnetické siločáry, které by kabel protínaly a normálně by způsobily bručení, se téměř úplně odečtou jako v případě symetrického vedení.
U klasického nesymetrického kabelu má každá žíla jiný průřez /živá žíla např. 0,22mm2, stínicí oplet má průřez daleko vyšší/, takže rušicí složka se v takovém kabelu téměř neodečítá díky značně rozdílné poloze vodičů, geometrii kabelu a průřezům.
...je blbost. Jednak velice záleží na zapojení, druhak pokud nějaké naindukované napětí "dorazí" na konec kabelu a jeden uvidí 10 kOhm, druhý 5 Ohm, tak se bordel v žádném případě neodečte. Existuje hromada způsobů, jak propojit symetrické a nesymetrické zařízení a každé má zcela jiné vlastnosti. Od prakticky shodných vlastností s plnou symetrií, až po zcela odlišné, takže nelze zobecňovat :D

Je to sice dávno, ale pro pořádek ;-)

Délka nesymetrického vedení

od DJ Rodrigez » ned 29. dub 2012 19:05:31

Neviem či mám vôbec písať, skúsim..

No ja si musím DJov zastať, áno sú aj prasata ale sú aj dobrý DJi ktorý poznajú/vlastnia viac aparátov ako je mixpult a playere (osobne mám doma komplet PAčko) - mám takých kamarátov.

Nepovažujem sa za zvukára ale asi nie som ,,prasa DJ,, keď si viem nastaviť procesor tak aby mi nič nesvietilo ako vianočný stromček a zaroveň tak aby sa to dalo aj počúvať alebo aby som si neodpálil nejakú časť môjho (pre vás možno smiešneho PAčka ;-) )

Ja si zvukárov vážim, rád ich na festivaloch pozorujem ako nastavujú korekcie a všetko. Sú šikovný a a vedia čo robia. Zároveň poznám zvukárov ktorých ich práca nezaújma (čo by som dal za to keby som mohol mať ich prácu, neviem čo ma vaic na DJingu zaújma či hrať alebo spájať a rozpájať aparát a riešiť nejaký zvukový problém.

Príklad ODA Trenčín (Okruhový Dom Armády, sú tam rôzne podujatia: divadlo, koncert, módna prehliadka) bol som tam u viac krát na plese ako DJ a musel som si sám nastaviť ich PAčko z dôvodu že zvukári boli nachlastaný a osvetlovač takiež, keby som nečítal knižky (napr: praxe zvukové techniky) a bol len klasicky gramo DJ tak neviem ako by to celé vtedy dopadlo - samozrejme vina padne na DJa a nie na zvukára - pretože DJ hrá pred 200ľudmi a ON MÁ OGŔCANÝ ZVUK a nie zvukár ktorý o sebe ani nevie...

Proste len sa mi zle čítalo ako ste zaškatulkovali DJov že sú to prasata [-X

od Pavel Sedlák » čtv 01. led 2009 10:21:22

No jo DJ, to je samostatná disciplína.

Jednou jsem měl na jednom festivalu na starost DJ stan.
Aparát 4x MT18SUB/x živený 4050HD, vršky ND2122 živené něčím podobným.

Sabina nastavená tak, aby to ještě bylo snesitelné.

Ti chlapci opravdu dokázali rozsvítit všechny indikace tak, že neblikaly ale svítily, zvuk samozřejmě hnusnej...

Takže jsem narychlo spíchnul do XLR odporovou děličku asi 1:20 a najednou bylo po problémech - zvuk příjemnej, DJ spokojení, protože jsem je nebuzeroval, že to tavěj :-)

Takže tenhle propojovák mám vždycky sebou jako standardní vvýbavu.

No a ještě se k tomu váže jedna věc - dostal se mi do výbavy aktívní 15" + 1" odposlech (Soundking), který nemám moc v lásce a o kterým si myslím, že je to šmejd.

Dal jsem ho těm DJ s tím, že si ho můžou nastavit jak chtěj a doufal, že ho odprásknou a já si do skeletu dám nějaké dospělé repro.

DJ to měli celý dva dny naplno, řvalo to jako blázen, ale nic se mu nestalo, takže moje radost z perfektně připraveného plánu se nekonala.

Odposlech je asi nezničitelnej a ani na punkových orgiích, kam ho s oblibou půjčuju, mu nic neprovedli.

Prostě vyjímka, co potvrzuje pravidlo...

od noxus » čtv 01. led 2009 1:27:41

to sinclair:
ospravedlnovat sa predsa nemusis za to ze v mojich vedomostiach su prazdne miesta :oops: ale som rad ze si to takto rozpisal hnet je clovek o daco mudrejsi.
DJové jsou neskutečný prasata a dokud celý indikátor na jejich mixu nesvítí nahoře červeně, mají pocit, že to nehraje...Takové debílky je třeba uškrtit buď rukama a když to nejde, tak limitérem...
Vrelo suhlasim!!! ja som mal limiter len na vystupe z FOH a svina DJ nejaky poliak mi na festivale upiekol jeden vstup na mixe (samozrejme na zvukovke vsetko ok dohodnuty na urovniach... zvysok si viete domysliet) co uz nabuduce budem mudrejsi :evil:

od sinclair » stř 31. pro 2008 23:17:10

Noxusi, je mi líto, že Tě musím opravit, ale bohužel opakuješ už po generace se šířící omyl.
Symetrické vedení , které je na jednom konci znesymetrizováno např. monojackem /typicky přechod z XLR mikrofonu na nesymetrický jack/ má výrazně lepší vlastnosti, než vedení, udělané celé z nesymetrického kabelu. Je třeba si uvědomit, že i když je jedna z "živých" žil symetrického vedení vlastně uzemněna znesymetrizováním, tak fyzicky běží souběžně se skutečně "živou" žílou, takže elektromagnetické siločáry, které by kabel protínaly a normálně by způsobily bručení, se téměř úplně odečtou jako v případě symetrického vedení.
U klasického nesymetrického kabelu má každá žíla jiný průřez /živá žíla např. 0,22mm2, stínicí oplet má průřez daleko vyšší/, takže rušicí složka se v takovém kabelu téměř neodečítá díky značně rozdílné poloze vodičů, geometrii kabelu a průřezům.

Není třeba se bát nesymetrického propojení např. levného DJ-mixu a FOH mixu i na vzdálenost páráku. Prakticky všechny, i ty levné DJ-mixy mají cinch výstupy na velmi nízkých impedancích a navíc dávají poměrně vysoké výstupní napětí, takže pokud si tímhle propojením nevyrobíte zemní smyčku, nemá šanci to bručet, není třeba si komplikovat život DI-boxy a podobně. A dražší, profesionální DJ-mixy mají alespoň hlavní výstupy na XLR a symetrické, takže tam problém odpadá téměř úplně. Ostatně drtivá většina DJ-mixů i gramofonů a playerů má síťový přívod a provedení ve II.třídě, tedy dvoužilový, takže zemní smyčka ani nesymetrickým propojením vyrobit nejde. Sám to tak běžně a už velmi dlouho používám, mám udělanou asymetrickou redukci z cinchů na dva XLR, běžně to ženu 40m párákem a nikdy nebyl žádný problém.
Doporučuju ale do inzertů stereošavle, do které bude DJ-mix zapojen, připojit dobrý a tvrdě nastavený limitér. DJové jsou neskutečný prasata a dokud celý indikátor na jejich mixu nesvítí nahoře červeně, mají pocit, že to nehraje...Takové debílky je třeba uškrtit buď rukama a když to nejde, tak limitérem...

od maly_medved » stř 31. pro 2008 22:34:10

Asi jistota by bylo doplnit zesilovač o kvalitní symetrický vstup. Stavebnice by se mohla pohybovat cca kolem 300,- Kč nebo ti to udělá zručný radioamatér

od jardatop » stř 31. pro 2008 18:59:26

Mel bych dotaz k tematu:
Mam nejakej starsi zesilovac pouze s nesymetrickymi vstupy (jacky - rozsroubovanim jsem se presvedcil, ze do konektoru vedou opravdu jen 2 draty). Jak bych mohl vyresit prechod ze symetrickeho vedeni z mixu pres parak na nesymetricky vystup nejakou krabickou kousek pred tim zesilovacem?
Dival jsem se na ruzne DI-boxy, ale i DI100, ktery ma XLR input, je nesymetricky. Ostatni DI jsou na tom stejne.

Naposledy jsem to mel zapojene 15m nesymetrickymi kabely a nastesti nebyl zadny problem (prodluzku 230V k FOH jsem vedl jinudy nez modulacni kabely).
Diky.

od sinclair » stř 31. pro 2008 10:56:41

Velmi záleží na tom, na jaké impedanci je signál veden.
Je jisto, že např. u kytarových snímačů s velkou impedancí je každý metr kabelu navíc docela zásadní problém a velmi záleží na kvalitě jeho stínění a kapacitě.
Ale například u nesymetrických výstupů z mixu, které jsou většinou na impedanci 100 ohmů či menší /výstup přímo z operáku/ není až tak nepřekonatelný problém tahat nesymetrické vedení i 50m. Záleží přitom i na tom, jakou impedancí je druhá strana vedení zatížena /vstupní odpor monitoru apod./, čím nižší, tím líp.
Ale je pravda, že u nesymetrických vedení se velmi těžko odstraňují zemní smyčky, dost často to bručí kvůli nim a svádí se to právě na nesymetrické vedení.
Takže nějaké exaktní maximální délky nemá smysl uvádět, je to blbost.

V dřevních dobách mého zvučení před 25 lety jsem měl komplet celý aparát nesymetrický a nic nebručelo a šumělo to jen mírně díky mixu Vermona 1222. Všechno je o provedení.

od maly_medved » stř 31. pro 2008 10:05:17

Pokud můžu poradit , tak za každou cenu symetrii.

Srát se s nesymetrickými monitory nestojí za to. Když si vezmu kolikrát jsem kolem toho na podiu běhal , brrrrr .

Občas vyjímečně používáme nesymetrické monitory Hocke , ale dal jsem je předělat na symetrické vstupy .

od Sam Jr. » čtv 25. pro 2008 16:40:46

díky za odpovědi. udělal sem klasiku TS-TS. má to od mixu 15m párákem (Belden 8773) a pak 4 metry nástrojovám kabelem. navíc nějakej ten šum/brum z monitoru není až takovej průser :)

od noxus » pát 19. pro 2008 22:33:27

IMHO čím delší symetrický vedení oproti nesymetrickýmu, tím lepší...
dovolim si vyrazne nesuhlasit :!:
je predsa logicke ked aj mame 100 metrov symetrickeho kablu a co i len jeden konektor je nesymetricky tak to straca funkciu symetrickeho prepojenia a mame nesymetriu akurat ze s drahsim klbom kabla!
Takze odpoved na otazku Sam Jr. je trochu zlozitejsia, ma to zmysel v tedy ak mas kvalitny parak s dobrym tienenim nedaj boze este aj s dvojitym. Vtedy to zmysel ma aj ked je to stale celu cestu nesymetricke prepojenie ak si tam ovsem nedas nejaky oddelovac pred monitor, potom by to bol celou cestou z mixu az k oddelovacu symetria a od neho potom 0,5m nesymetria do boxu

Nahoru