od Návštěvník » úte 25. úno 2014 14:35:45
TomasVv píše:Hlavně se zaměř na celkový zvuk, samotný kopák může být ošklivý, když to bude fungovat dohromady s celou kapelou.
Přesně tak!!! U nás se zvučí tzv. z podia, aby se ušetřilo za zvukaře v sále a samozřejmě nejprve každej nástroj zvlášť, kopák zvlášť atd. Ten co mu patří mixpult, z neznámých důvodů nastavuje všelijak ekvalizaci na všechno možný, asi aby to samo o sobě znělo vždy optimálně. Přitom máme skutečně luxusní PA - mix AH s 2x param eq na šavli, velmi vyvážené, procesorem řízené bedny dB array kvality celkem 134dB woofery a 131dB vrchy, monitory také dB Technologies s procesorem, čistý, kvalitní zvuk, nyní abolutně nevíme co je to zpětná vazba nebo nějaké houkání nebo neustálé nahvízdávání apod jako když je použit nějaký horší aparát. Výsledkem ale přesto je, že potom v celkovém mixu je to taková hrůza, že např. celé bicí znějí jakoby puštěné přes phaser, kopák není slyšet vůbec, plechy jsou usyčené, rytmičák zní jako hluboký kotel. Nástroje a zpěvy pak to samý. Doprovodná kytara válcovala s ořezaným basostředovým pásmem hlasitostně i basu a zpěvy, zpěvy jsou slyšet pouze v basech a prezencích bez jakýchkoli nosných středů. Odmítají si přitom pustit do monitorů celek, aby to slyšeli stejně jako to leze z front beden, prý je na podiu jiná akustika než v sále, takže by to bylo pro nastavování zbytečný nebo by neslyšeli sebe a podobné výmluvy. Takže si do monitorů dávají pouze každý svou monitorovou cestu s poměrem nástrojů jak jim zrovna vyhovuje. Po posledním kšeftu, kde jsme před námi zvučili jinou kapelu jako hosta a byl to asi normální povedený, příjemný, prostě profesionální zvuk, nazvučený klasicky ze sálu přes párák, pak na tentýž aparát (pouze po přenastavení těch korekcí na mixu) při zvučení z podia bez zvukaře v sále (mixpult přenesen na podium) celkový mix vyzněl asi tak, jako kdyby si někdo do poslechové místnosti s high-end aparaturou donesl takovej ten velkej efektní čínskej magneťák se světýlkama, ten high-end vypnul a ten čínskej krám pustil na plný pecky... Tak nevím, co s tím

Ty dB Technologies boxy jsou moje, stálo to přes 130 tis... Bohužel myslím, že vím konkrétně, co je třeba s čím udělat na každé šavli, aby to z celku lezlo v rámci mixu optimálně, sám si jediný dávám do stage monitoru celek a tvrdím, že basy pod 90Hz se stejně šíří všemi směry, takže co slyším na podiu z defacto třetí front bedny, kterou mám otočenou na sebe jako monitor, tak je to úplně to samý, co je slyšet i v sále před main PA front bednou ve stejné vzdálenosti. Podle toho se dá mix nastavovat celkem v pohodě. Nebo jak jinak z to hoven?
[quote="TomasVv"]Hlavně se zaměř na celkový zvuk, samotný kopák může být ošklivý, když to bude fungovat dohromady s celou kapelou.[/quote]
Přesně tak!!! U nás se zvučí tzv. z podia, aby se ušetřilo za zvukaře v sále a samozřejmě nejprve každej nástroj zvlášť, kopák zvlášť atd. Ten co mu patří mixpult, z neznámých důvodů nastavuje všelijak ekvalizaci na všechno možný, asi aby to samo o sobě znělo vždy optimálně. Přitom máme skutečně luxusní PA - mix AH s 2x param eq na šavli, velmi vyvážené, procesorem řízené bedny dB array kvality celkem 134dB woofery a 131dB vrchy, monitory také dB Technologies s procesorem, čistý, kvalitní zvuk, nyní abolutně nevíme co je to zpětná vazba nebo nějaké houkání nebo neustálé nahvízdávání apod jako když je použit nějaký horší aparát. Výsledkem ale přesto je, že potom v celkovém mixu je to taková hrůza, že např. celé bicí znějí jakoby puštěné přes phaser, kopák není slyšet vůbec, plechy jsou usyčené, rytmičák zní jako hluboký kotel. Nástroje a zpěvy pak to samý. Doprovodná kytara válcovala s ořezaným basostředovým pásmem hlasitostně i basu a zpěvy, zpěvy jsou slyšet pouze v basech a prezencích bez jakýchkoli nosných středů. Odmítají si přitom pustit do monitorů celek, aby to slyšeli stejně jako to leze z front beden, prý je na podiu jiná akustika než v sále, takže by to bylo pro nastavování zbytečný nebo by neslyšeli sebe a podobné výmluvy. Takže si do monitorů dávají pouze každý svou monitorovou cestu s poměrem nástrojů jak jim zrovna vyhovuje. Po posledním kšeftu, kde jsme před námi zvučili jinou kapelu jako hosta a byl to asi normální povedený, příjemný, prostě profesionální zvuk, nazvučený klasicky ze sálu přes párák, pak na tentýž aparát (pouze po přenastavení těch korekcí na mixu) při zvučení z podia bez zvukaře v sále (mixpult přenesen na podium) celkový mix vyzněl asi tak, jako kdyby si někdo do poslechové místnosti s high-end aparaturou donesl takovej ten velkej efektní čínskej magneťák se světýlkama, ten high-end vypnul a ten čínskej krám pustil na plný pecky... Tak nevím, co s tím :-( Ty dB Technologies boxy jsou moje, stálo to přes 130 tis... Bohužel myslím, že vím konkrétně, co je třeba s čím udělat na každé šavli, aby to z celku lezlo v rámci mixu optimálně, sám si jediný dávám do stage monitoru celek a tvrdím, že basy pod 90Hz se stejně šíří všemi směry, takže co slyším na podiu z defacto třetí front bedny, kterou mám otočenou na sebe jako monitor, tak je to úplně to samý, co je slyšet i v sále před main PA front bednou ve stejné vzdálenosti. Podle toho se dá mix nastavovat celkem v pohodě. Nebo jak jinak z to hoven?