od Martin Černý » ned 18. led 2015 0:13:59
Když už se tady pere moje špinavý prádlo, tak se taky připojím

Ten rider fiXy je starej, z doby, kdy jsem s nima začínal jezdit. Částečně jsem to převzal po Dušanovi Neuwerthovi, kterej s nima odjel turné k desce, částečně jsem to upravil podle sebe. Nicméně postupem času jsem si začal vozit nejdřív svoje mikrofony na zpěv, pak i na kytary a teď už jezdím komplet se svejma.
Zrovna s těma Audixama je to zajímavá otázka, protože jsem (a ne jednou) narazil na lokálního zvukaře, kterej se na můj rider zvysoka vysral a argumentoval tím, že "přece každej ví, že SM58 je sračka a Audix OM2,5,7...atd. mu nakope prdel, takže mám jenom Audixy". Že byl Márdi zvyklej na padesát osmu, to bylo těm "odborníkům" srdečně jedno
Vozit si svoje mikrofony je k nezaplacení, protože člověk může experimentovat až do bodu, kdy trefí správnej mikrofon na každej nástroj a hlas, a pak už jede na jistotu a ví, co od kterýho může čekat. Ale kdybych je náhodou neměl s sebou, pořád můžu uspokojivě udělat ten "nejhorší zvuk ze všech kapel" (jak tady nějakej statečnej anonym napsal) na ty riderový mikráky

Každopádně pokud mi zvukař zavolá, vždycky se s ním domluvím, že si vezu svoje cajky a že si nemusí dělat zbytečný starosti. Takže doporučuju vždycky zvukaře od kapel kontaktovat - spousta věcí se dá s chladnou hlavou vyřešit předem.
Pult v ose středu pódia tam mám napsanej proto, že se mi často stávalo, že pořadatel nechal šoupnout režii někam do rohu pod balkón, "aby se mu vešli lidi". A zvukař mi jen s pokrčením ramen řekne, že se mu to taky nelíbí a že to pořadateli při stavění říkal, ale že kdyby ho nasral, pojede tam příště s aparátem konkurence. Pokud je PAčko správně sfázovaný a hraje slušně, není v prostředku problém (akorát se tam víc sčítaj basy) - stejně si to průběžně chodím poslechnout i jinde v sále, dokud nejsem spokojenej.
A ještě k těm riderům z druhý strany - kromě ježdění s fiXou dělám poměrně dlouho klubovýho zvukaře, takže ridery ostatních kapel taky musím řešit. Pokud tam není něco, co klub nemá, snažím se vždycky kapelnímu zvukaři maximálně vyhovět, protože v tu chvíli jsem tam jako jeho support a svůj vlastní názor si můžu strčit za klobouk. Pokud mě požádá o konzultaci, která se týká klubovýho aparátu nebo nějakejch jeho nestandardních specifik, řeknu mu všechno, co potřebuje, ale jinak mu do zvučení nemluvím. A, světe div se, v obou klubech, kde standardně dělám, máme SM58 a SM57 a ještě se mi nestalo, aby někdo chtěl místo nich Audixy

Když už se tady pere moje špinavý prádlo, tak se taky připojím ;-)
Ten rider fiXy je starej, z doby, kdy jsem s nima začínal jezdit. Částečně jsem to převzal po Dušanovi Neuwerthovi, kterej s nima odjel turné k desce, částečně jsem to upravil podle sebe. Nicméně postupem času jsem si začal vozit nejdřív svoje mikrofony na zpěv, pak i na kytary a teď už jezdím komplet se svejma.
Zrovna s těma Audixama je to zajímavá otázka, protože jsem (a ne jednou) narazil na lokálního zvukaře, kterej se na můj rider zvysoka vysral a argumentoval tím, že "přece každej ví, že SM58 je sračka a Audix OM2,5,7...atd. mu nakope prdel, takže mám jenom Audixy". Že byl Márdi zvyklej na padesát osmu, to bylo těm "odborníkům" srdečně jedno :-)
Vozit si svoje mikrofony je k nezaplacení, protože člověk může experimentovat až do bodu, kdy trefí správnej mikrofon na každej nástroj a hlas, a pak už jede na jistotu a ví, co od kterýho může čekat. Ale kdybych je náhodou neměl s sebou, pořád můžu uspokojivě udělat ten "nejhorší zvuk ze všech kapel" (jak tady nějakej statečnej anonym napsal) na ty riderový mikráky :-)
Každopádně pokud mi zvukař zavolá, vždycky se s ním domluvím, že si vezu svoje cajky a že si nemusí dělat zbytečný starosti. Takže doporučuju vždycky zvukaře od kapel kontaktovat - spousta věcí se dá s chladnou hlavou vyřešit předem.
Pult v ose středu pódia tam mám napsanej proto, že se mi často stávalo, že pořadatel nechal šoupnout režii někam do rohu pod balkón, "aby se mu vešli lidi". A zvukař mi jen s pokrčením ramen řekne, že se mu to taky nelíbí a že to pořadateli při stavění říkal, ale že kdyby ho nasral, pojede tam příště s aparátem konkurence. Pokud je PAčko správně sfázovaný a hraje slušně, není v prostředku problém (akorát se tam víc sčítaj basy) - stejně si to průběžně chodím poslechnout i jinde v sále, dokud nejsem spokojenej.
A ještě k těm riderům z druhý strany - kromě ježdění s fiXou dělám poměrně dlouho klubovýho zvukaře, takže ridery ostatních kapel taky musím řešit. Pokud tam není něco, co klub nemá, snažím se vždycky kapelnímu zvukaři maximálně vyhovět, protože v tu chvíli jsem tam jako jeho support a svůj vlastní názor si můžu strčit za klobouk. Pokud mě požádá o konzultaci, která se týká klubovýho aparátu nebo nějakejch jeho nestandardních specifik, řeknu mu všechno, co potřebuje, ale jinak mu do zvučení nemluvím. A, světe div se, v obou klubech, kde standardně dělám, máme SM58 a SM57 a ještě se mi nestalo, aby někdo chtěl místo nich Audixy ;-)