Nároky kapel
-
- Reklama
Re: Nároky kapel
MADMAX> hele, myslím, že to s tím P.de Luciou už se ti víckrát nestane 
SiEx3, X32r, IG4T, EV, Turbosound etc.
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Nároky kapel
jj, zaregistroval jsem...
No dělali jsme ho dvakrát, 2010 a 2012, holt potřetí už si to nedáme - ale ona strejně mezitím zkrachovala ta agentura, co ho sem vozila, takže bychom si nelízli... ještě jsme pro ně dělali Avishai Cohena, to jsem za monitorákem stál sám...
-
Návštěvník
Re: Nároky kapel
Vypsaná Fixa
to je jedno co tam dáš,jejich zvukař pravidelně udělá ten nejstrašnější zvuk ze všech kapel.
Re: Nároky kapel
Kapela Bags, hrajou vcelku dobře, ale jejich zvukař zvučí očima, tzn, že si dopředu nakroutí na pultu kapelku a jede to, sem tam tam šahne....nevimnevim...
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Nároky kapel
2 PPSSound: no a proč ne? To je právě ta výhoda: pokud jsou dobří muzikanti s dobrými aparáty - anebo pokud užjsi je zvučil 100x, takže víš jak jim to hraje - a máš tam "své" mikrofony (tedy ty, které na daný nástroj používáš vždy, ať už sis je přivezl nebo je dle rideru dodala rentálka), tak prostě můžeš korekce udělat od oka "jako vždycky" a MUSÍ to hrát. Pakliže to nehraje, znamená to, že aparát je špatný nebo špatně nastavený anebo jsi v prostoru s výjimečně blbou akustikou. To jsou tři věci, které by jsi zase měl poznat předem, pokud si před zvučením pustíš "na rovné korekce" pár CD, která máš naposlouchaná... a pohrabat se v Master EQ, připadně poprosit majitele, aby sis směl zasáhnout do nastavení systému.
Každý aparát má samozřejmě trochu "svojí" barvu, ale všechny dobré a dobře nastavené apráty by měly přece hrát "rovně" - hlavně z toho nedělat takovou vědu...
Každý aparát má samozřejmě trochu "svojí" barvu, ale všechny dobré a dobře nastavené apráty by měly přece hrát "rovně" - hlavně z toho nedělat takovou vědu...
Re: Nároky kapel
no, kdyz nevim, jak ten apec hraje a nikdy jsem na tom nedelal, neda se to nakroutit ocima, to se musi poslechnout, alespon si ja myslim....jako kdyby nekdo, co ma trebas RCF prisel k VHD a nastavil to jak je zvyklej, tak to proste bude hrat jinak.....je to trebas poslechnout, ale tomu ja nerozumim, jelikoz jsem jako aktivni muzikant stravil v oboru cca 30 let a to je urcite malo.....
Re: Nároky kapel
No ja si casto prednastavuju veci na digitalu od oka predem, aby mi to usetrilo cas. U hodne veci lze vselicos predpokladat. Hipass filtr, kompresor muzes mit prednastaveny, atd. Pri zvukovce pak jsi rychlejsi a mas cas to vice doladit. V.
-
MADMAX
- Uživatel

- Příspěvky: 465
- Registrován: stř 09. led 2008 8:41:16
- Bydliště: Vršovická 30/808, PRAHA 10
Re: Nároky kapel
2 PPSSound: - Ano, je třeba si poslechnout, jak hraje APARÁT a PROSTOR - na to mi stačí pustit si 2-3 věci z různých CD, která mám naposlouchaná; neříkám, že to stačí na nastavení apce, ale na kontrolu, jestli je dobře nastavený či není a jestli je akustika prostoru průser nebo ne. Na víc většinou zvukař "od kapely" nemá čas - ten, kdo měl případný problém řešit, je člověk, který systém přivezl a nainstaloval...
Čistě puristicky vzato by měla kapela "zahrát" velmi dobře i na úplně rovné korekce (pokud mají muzikanti dobré nástroje, dobře udělané zvuky a nástroje jsou správně nasnímány vhodnými mikrofony), takže "zvučení" by se mělo skládat z nastavení gainů a vyhrnutí faderů... (a samozřejmě namíchání poměrů do odposlechových cest). A ruku na srdce - na většině festivalů na nic víc stejně není čas zbytek musí zvukař ukroutit "za chodu".
Samozřejmě že to na každém aparátu a v každém prostoru bude znít trochu jinak, ale snaha "překroutit" charakter zvuku někam jinam, než k čemu přirozeně inklinuje, je většinou marná - ze "zahuhlané" kytary nabroušenou pilu nikdo neudělá a z uřvané "jedovaté" kulatou jazzovku taky ne. To samé platí i o "barvě" celého aparátu.
Ale možná tomu nerozumím já, taky se tím živím jen od roku 1987... Další věc je, že na spoustu aparátů už jsem někdy hrál a vím, co můžu čekat třeba od takového VHD. Že to bude konkrétní, čitelné, průrazné, s tlakem na basech, ale kdybych se po..al, tak taky tvrdé a ostré; měkký, sametový a přitom detailně prokreslený zvuk jako třeba z dV-DOSCu z toho prostě NIKDY nebude, i kdybych točil na pultě i šroubama. Howgh.
Čistě puristicky vzato by měla kapela "zahrát" velmi dobře i na úplně rovné korekce (pokud mají muzikanti dobré nástroje, dobře udělané zvuky a nástroje jsou správně nasnímány vhodnými mikrofony), takže "zvučení" by se mělo skládat z nastavení gainů a vyhrnutí faderů... (a samozřejmě namíchání poměrů do odposlechových cest). A ruku na srdce - na většině festivalů na nic víc stejně není čas zbytek musí zvukař ukroutit "za chodu".
Samozřejmě že to na každém aparátu a v každém prostoru bude znít trochu jinak, ale snaha "překroutit" charakter zvuku někam jinam, než k čemu přirozeně inklinuje, je většinou marná - ze "zahuhlané" kytary nabroušenou pilu nikdo neudělá a z uřvané "jedovaté" kulatou jazzovku taky ne. To samé platí i o "barvě" celého aparátu.
Ale možná tomu nerozumím já, taky se tím živím jen od roku 1987... Další věc je, že na spoustu aparátů už jsem někdy hrál a vím, co můžu čekat třeba od takového VHD. Že to bude konkrétní, čitelné, průrazné, s tlakem na basech, ale kdybych se po..al, tak taky tvrdé a ostré; měkký, sametový a přitom detailně prokreslený zvuk jako třeba z dV-DOSCu z toho prostě NIKDY nebude, i kdybych točil na pultě i šroubama. Howgh.
Re: Nároky kapel
No, samo,ze vsechno souvisi se vsim,ale jsem prave nechtel se tu pustit do nejakeho se napadani a urazeni se, a hlavne povidani o tom, jaky app. hraje lepe, nebo hure, na to tady jsou jini, stejne se necha na tom ci onom udelat jak dobry zvuk, tak to i pos..t a neni to vzdy jen aparatem, ale je toho plno, ten retezec je kurva dlouhej....
-
Tonyss
Re: Nároky kapel
to MADMAX : .. i kdybych točil na pultu i šroubama .... (to si zapamatuju to je dobrý 
-
Martin Černý
- Nováček fóra

- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv 19. dub 2012 17:18:04
Re: Nároky kapel
Když už se tady pere moje špinavý prádlo, tak se taky připojím 
Ten rider fiXy je starej, z doby, kdy jsem s nima začínal jezdit. Částečně jsem to převzal po Dušanovi Neuwerthovi, kterej s nima odjel turné k desce, částečně jsem to upravil podle sebe. Nicméně postupem času jsem si začal vozit nejdřív svoje mikrofony na zpěv, pak i na kytary a teď už jezdím komplet se svejma.
Zrovna s těma Audixama je to zajímavá otázka, protože jsem (a ne jednou) narazil na lokálního zvukaře, kterej se na můj rider zvysoka vysral a argumentoval tím, že "přece každej ví, že SM58 je sračka a Audix OM2,5,7...atd. mu nakope prdel, takže mám jenom Audixy". Že byl Márdi zvyklej na padesát osmu, to bylo těm "odborníkům" srdečně jedno
Vozit si svoje mikrofony je k nezaplacení, protože člověk může experimentovat až do bodu, kdy trefí správnej mikrofon na každej nástroj a hlas, a pak už jede na jistotu a ví, co od kterýho může čekat. Ale kdybych je náhodou neměl s sebou, pořád můžu uspokojivě udělat ten "nejhorší zvuk ze všech kapel" (jak tady nějakej statečnej anonym napsal) na ty riderový mikráky
Každopádně pokud mi zvukař zavolá, vždycky se s ním domluvím, že si vezu svoje cajky a že si nemusí dělat zbytečný starosti. Takže doporučuju vždycky zvukaře od kapel kontaktovat - spousta věcí se dá s chladnou hlavou vyřešit předem.
Pult v ose středu pódia tam mám napsanej proto, že se mi často stávalo, že pořadatel nechal šoupnout režii někam do rohu pod balkón, "aby se mu vešli lidi". A zvukař mi jen s pokrčením ramen řekne, že se mu to taky nelíbí a že to pořadateli při stavění říkal, ale že kdyby ho nasral, pojede tam příště s aparátem konkurence. Pokud je PAčko správně sfázovaný a hraje slušně, není v prostředku problém (akorát se tam víc sčítaj basy) - stejně si to průběžně chodím poslechnout i jinde v sále, dokud nejsem spokojenej.
A ještě k těm riderům z druhý strany - kromě ježdění s fiXou dělám poměrně dlouho klubovýho zvukaře, takže ridery ostatních kapel taky musím řešit. Pokud tam není něco, co klub nemá, snažím se vždycky kapelnímu zvukaři maximálně vyhovět, protože v tu chvíli jsem tam jako jeho support a svůj vlastní názor si můžu strčit za klobouk. Pokud mě požádá o konzultaci, která se týká klubovýho aparátu nebo nějakejch jeho nestandardních specifik, řeknu mu všechno, co potřebuje, ale jinak mu do zvučení nemluvím. A, světe div se, v obou klubech, kde standardně dělám, máme SM58 a SM57 a ještě se mi nestalo, aby někdo chtěl místo nich Audixy
Ten rider fiXy je starej, z doby, kdy jsem s nima začínal jezdit. Částečně jsem to převzal po Dušanovi Neuwerthovi, kterej s nima odjel turné k desce, částečně jsem to upravil podle sebe. Nicméně postupem času jsem si začal vozit nejdřív svoje mikrofony na zpěv, pak i na kytary a teď už jezdím komplet se svejma.
Zrovna s těma Audixama je to zajímavá otázka, protože jsem (a ne jednou) narazil na lokálního zvukaře, kterej se na můj rider zvysoka vysral a argumentoval tím, že "přece každej ví, že SM58 je sračka a Audix OM2,5,7...atd. mu nakope prdel, takže mám jenom Audixy". Že byl Márdi zvyklej na padesát osmu, to bylo těm "odborníkům" srdečně jedno
Vozit si svoje mikrofony je k nezaplacení, protože člověk může experimentovat až do bodu, kdy trefí správnej mikrofon na každej nástroj a hlas, a pak už jede na jistotu a ví, co od kterýho může čekat. Ale kdybych je náhodou neměl s sebou, pořád můžu uspokojivě udělat ten "nejhorší zvuk ze všech kapel" (jak tady nějakej statečnej anonym napsal) na ty riderový mikráky
Každopádně pokud mi zvukař zavolá, vždycky se s ním domluvím, že si vezu svoje cajky a že si nemusí dělat zbytečný starosti. Takže doporučuju vždycky zvukaře od kapel kontaktovat - spousta věcí se dá s chladnou hlavou vyřešit předem.
Pult v ose středu pódia tam mám napsanej proto, že se mi často stávalo, že pořadatel nechal šoupnout režii někam do rohu pod balkón, "aby se mu vešli lidi". A zvukař mi jen s pokrčením ramen řekne, že se mu to taky nelíbí a že to pořadateli při stavění říkal, ale že kdyby ho nasral, pojede tam příště s aparátem konkurence. Pokud je PAčko správně sfázovaný a hraje slušně, není v prostředku problém (akorát se tam víc sčítaj basy) - stejně si to průběžně chodím poslechnout i jinde v sále, dokud nejsem spokojenej.
A ještě k těm riderům z druhý strany - kromě ježdění s fiXou dělám poměrně dlouho klubovýho zvukaře, takže ridery ostatních kapel taky musím řešit. Pokud tam není něco, co klub nemá, snažím se vždycky kapelnímu zvukaři maximálně vyhovět, protože v tu chvíli jsem tam jako jeho support a svůj vlastní názor si můžu strčit za klobouk. Pokud mě požádá o konzultaci, která se týká klubovýho aparátu nebo nějakejch jeho nestandardních specifik, řeknu mu všechno, co potřebuje, ale jinak mu do zvučení nemluvím. A, světe div se, v obou klubech, kde standardně dělám, máme SM58 a SM57 a ještě se mi nestalo, aby někdo chtěl místo nich Audixy
Re: Nároky kapel
Ahoj všichni na fóru.
Nedávno jsme s kapelou přešli na IEM rack systém s mixem a splitterem. Vytvořil jsem aktuální Stageplan a Inputlist
Chtěl bych Vás poprosit o kontrolu, zda tam je všechno jak má být, případně co doplnit, či změnit?
Nedávno jsme s kapelou přešli na IEM rack systém s mixem a splitterem. Vytvořil jsem aktuální Stageplan a Inputlist
Chtěl bych Vás poprosit o kontrolu, zda tam je všechno jak má být, případně co doplnit, či změnit?
Re: Nároky kapel
Za mě dobrý. Doplnil bych jestli na ty stojany chcete klemy a jaké nebo pokud máte vlastní klemy, tak jaký závit. A neškodilo by napsat co používáte za mikrofony a jestli potřebují fantom (48V).
BTW ten 3m párák bude na větším podiu problém.
BTW ten 3m párák bude na větším podiu problém.
-
Ron1
Re: Nároky kapel
gnat: Proboha co jsou klemy? Jestli maj svoje mikrofony, musí mít na ně svoje objímky. Tím spíš, když ani nepíše co je to za majk.
A phantom si berou z jejich IEM pultu. Netřeba dvakrát.
A phantom si berou z jejich IEM pultu. Netřeba dvakrát.


























